Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Inderdaad, de accu is voor veel mensen net te klein. Concurrenten hebben ook de mogelijkheid tot een 60-70 kw accu. zeker in landen waar de afstanden wat groter zijn en de laadpaaldichtheid kleiner. En voordat die op de oprit (kan) staan ben je zo een 2 á 3 jaar verder.

dus ik zou me best kunnen voorstellen dat indien de constructie met een zakelijke auto zonder bijtelling me goed bevalt....er komend jaar alsnog een Astra EV besteld gaat worde
Als je echt graag een EV wil, waarom dan niet verder kijken naar andere merken die op veel vlakken net wat verder zijn. Als je toch geen bijtelling wil betalen en de baas gaat akkoord met de aanschaf, waarom geen mooie koreaan. Die zijn toch wel de toppers op dit moment. zowel qua accu maar dat is ook (anders dan de astra) een platform specifiek voor EV, top laad specs en het rijd ook nog eens heel goed volgens de pers.

Ohjah. De Polo gaat mogelijk naar de bevriende garage, de beste man wilde hem wel graag hebben.
De Cabrio blijft voorlopig nog even. Ik wil ff zien of we hem in de praktijk nog gebruiken of niet. Zo niet, nemen we afscheid.

Opel +1
VW -1

Altijd goed...(y)

Barri zei:
Ik zou gaan voor een Jeep Avenger in het geel :)

Ik vind hem kwa Exterieur de meest geslaagde die op dit platform staat, hij is voor zijn buitenmaten noch redelijk ruim.
Opel heeft met de Mokka een heel hip ogende auto neergezet.....maar het praktisch gebruikgemak achter gelaten, juist iets wat de Mokka A rijders belangrijk vonden.

Je kunt inderdaad best een wat vlotter ogend model neer zetten maar dat kan ook best ruim zijn. ** T-roc vind ik niet heel fraai maar zeker voor VW begrippen hip vormgegeven maar bovenal gewoon nog steeds een heel ruime auto. En naast de 3 cilinders ook een 1.5 met 150PK en voor de enkeling zelfs 200PK en 4WD

De Mokka had die taak duidelijk niet, vooral hip en enigzinds betaalbaar. Mijn schoonzus en collega hebben beide een (e-)2008 omwille van de ruimte (of het gebrek daarnaan) en kleine achterramen vond mijn schoonzus ook niet fijn, zeker voor hun kleine.

En toch vind ik de Mokka een leuk fris ding om te zien. Zie hem ook best veel rijden. Maar ruim is ie inderdaad niet.

Heb nu wel pasr keer 308 SW gezien...vind ik echt niet mooi en aan de achterzijde veel te druk en geforceerd vormgegeven.

Mokka in de juiste configuratie is gewoon erg leuk, misschien niet praktisch genoeg voor een gezin maar verder voor zowat welk gebruik dan ook natuurlijk wel gewoon geschikt, het is niet dat het een kleine auto is natuurlijk.

opel-mokka-1-2turbo-130pk-gs-line-androidauto-park-pilot-lm-velgen.jpg

opel-mokka-1-2-turbo-ultimate-camera-navigatie-sportief.jpg

Die Avenger is wellicht zelfs de opvolger voor mijn Tesla M3P.... Het kan snel verkeren. Of zelfs gewoon mobiliteitsbudget. Tegenwoordig hoef ik slechts 1 x per 2 weken naar kantoor, gemiddeld. Wel meteen Brussel-Houten. :)

Mogguh!

Gisteren 12,5 jaar bij de zaak; goed verrast met leuke cadeaus (y) toch wel een hele mijlpaal, had op het begin niet gedacht dat ik er zo lang zou werken maar het is toch gelukt!

Als vervangende wagen een luxe C3 mee.....best geinig wagentje. Lekker fris en eigentijds.
'
Ja, leuk ding om te zien. Hier in de straat staat een witte met zwarte en rode accenten; frisse verschijning (y)

@ Mokka; ik vind het een leuk model. Al zou ik eerder gaan voor een niet-GS uitvoering. Ik vind bij dit model de rode streep en details weer niet zo mooi...blijkbaar per model een andere mening over rode details :D

Die Avenger is wellicht zelfs de opvolger voor mijn Tesla M3P.
Cool! Een gele? ;)

12,5 jaar alweer. Gefeliciteerd!

Ik zit hier nu bijna 11 jaar. Maar eerste jaar via een buro. Hier rekenen ze op basis van contract bij mijn werkgever en dus zou ik 13,5 jaar hier werken om 12,5 jaar 'in dienst' te moeten zijn. Nog 2,5 jaar te gaan dus.

Autoverkopen, nederland 2022. Ik mis iets :eek: van ooit 25 jaar nummer 1 tot uit de top 10... Dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd

1 Kia 27.689
2 Toyota 22.867
3 Volkswagen 22.867
4 Peugeot 20.171
5 Hyundai 15.989
6 BMW 15.272
7 Renault 14.193
8 Skoda 14.040
9 Tesla 12.782
10 Ford 12.433

a7ay29qbt5xj_800.jpg

Volgens mij gaat de mijne over 11 maanden er zo uitzien (als dit 17” velgen zijn en als je de GS bumpers wegdenkt ;))

Toch een rode dus? :D staat de Astra heel goed. Het feit dat ik niet meer verbaasd ben over 11 maand levertijd is al al bizar genoeg. Ben benieuwd wat je tot die tijd ‘krijgt’

Mogguh!

@ Fer: Erg mooie configuratie, eigenlijk hetzelfde als dat ik wilde.....alleen was de Pixel-led verlichting een must-have voor mij. Ik schrik alleen wel van de levertijden, 11 maand voor een normale 1.2T :eek::eek:

Autoverkopen, nederland 2022. Ik mis iets eye popping smiley van ooit 25 jaar nummer 1 tot uit de top 10... Dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd
Neej, dat had ik ook niet verwacht. Vooral Toyota zo hoog, welk model verkopen ze dan zoveel denk ik dan. :confused:
Heb ook het idee dat Opel erg last heeft van de levertijden, links en rechts lees je ook wel over lange levertijden bij oa de Mokka. Plus dat Opel geen elektrisch model heeft met een goede actieradius, dat speelt hen echt parten in de leasemarkt. En reken wel, de Astra was dit jaar feitelijk niet leverbaar......

Maar eerlijk, ik zie ze de komende jaren ook geen rol van betekenis spelen in de verkooplijsten.

@ Gerwin: Netjes hoor, 12,5 jaar hoor je ook al niet veel meer. Dan zijn we bijna tegelijk begonnen :)

Vrijdag de Astra opgehaald, zaterdagavond en gisteravond mee gehad en dan ook de matrix-verlichting weer mogen beleven. En dan is het toch echt een geniaal systeem, zeker met de rustige en bochtige wegen in het buitengebied waar wij wonen. B had geen beeld bij Matix-verlichting, maar was meteen verkocht. "Ja, deze lampen zijn echt heel fijn".

Vanochtend stapte ik weer in mijn Leaf, maar dan valt pas op hoe chique/elegant en origineel de cockpit in de Astra is. Wat me zo opvalt bij de astra:
+ Mooie verlichting knoppen (Modern wit Astra, tegen ouderwets oranje leaf)
+ Net vormgegeven knoppen (Normale grote, weggewerkt in het paneel, tegen echte tuimelknoppen uit een Alto uit '88 in de Leaf)
+ Groot infotainmentsysteem in de Astra, tegen klein schermpje in de Leaf
+ Chromen details astra
+ Sfeerverlichting astra

Nu is de Astra dan ook bijna bomvol, volgens mij mist alleen het schuifdak en de Adaptive Cruise Control nog. Maar de Leaf is wel van 2, bijna 3 ontwikkelingsjaren later.

@ Fer, mooie kleurencombinatie zo (y)
Moet zeggen dat ik de nieuwe Astra toch steeds iets vaker zie rijden, en vrijwel altijd geel of blauw. Dat is geen minpunt, want beide prachtige kleuren. Denk dat het rood net zo mooi is.
Tsja, 11 maanden levertijd.... hoe gek ook, volgens mij niet heel gek in deze tijden. Hopelijk tot die tijd een fijne tijdelijke auto (y)

@ Ruud, fijn dat de Astra zo goed bevalt. Auto zit ook gewoon goed in elkaar, daar ligt het niet aan.

Neej, dat had ik ook niet verwacht. Vooral Toyota zo hoog, welk model verkopen ze dan zoveel denk ik dan. confused smiley

Ik zie toch veel Toyota's rijden anders. De Aygo, Yaris (in diverse uitvoeringen), Corolla station en ook de RAV4 zie ik toch zeer regelmatig rijden. Moet zeggen dat ik ze qua exterieur styling ook wel echt leuk vind.

Dus nee, dat top 10 lijstje verbaasd mij gevoelsmatig niet.

Allemaal de sinterklaas perikelen weer achter de rug?
De kleine man vond het allemaal wel wat spannend, bleef gisteren ook angstvallig stilzitten toen de pieten binnen kwamen maar de grote gele graafmachine en "Max auto" die hij van Sinterklaas kreeg waren een schot in de roos. Man, wat was het ventje blij toen hij het papier van zijn cadeautje scheurde :)

Mooi om te horen dat hij goed bevalt Ruud. Het is ook een dondersfijne auto.

Hier heerlijk weekendje weg geweest en met de schoonfamilie sinterklaas gevierd. Sinterklaas is zelf bij ons in het huisje op bezoek geweest en zondagochtend andersom.
Erg gezeliig. Vanmorgen nog sinterklaas op school en vanmiddag nog met mijn familie.
Op het werk is ie al geweest met de kids en ook albij twee aankomsten geweest.

Dan is het ook wel klaar..:p

Mogguh!

Allemaal een lekker Sinterklaasweekend gehad? :) Wij hebben zaterdag Sinterklaas gevierd met de kleintjes van mijn schoonzus/zwager; mooi man die blije koppies!

We zijn nu wat aan het rondkijken naar een mogelijke opvolger van de 206 maar auto's zijn echt prijzig. Minimaal 4-5000 euro (Twingo/Aygo/etc)
Nu zagen we gisteren ineens een leuke 3drs Swift; ook boven budget maar een leuk kleurtje, prima kilometers en prettig uitgerust met cruisecontrol/stoelverwarming. En niet al te ver bij ons vandaag (een klein half uurtje naar het noorden over de N34 ;) )
Toch maar even een belletje aan gewaagd en kijken wat het financiële plaatje wordt.
We hoeven niet de hoofdprijs voor de 206 gezien de mankementjes (heb ik de verkoper verteld) maar goed, geld kunnen we maar 1x uitgeven!

Ik zie toch veel Toyota's rijden anders. De Aygo, Yaris (in diverse uitvoeringen), Corolla station en ook de RAV4 zie ik toch zeer regelmatig rijden. Moet zeggen dat ik ze qua exterieur styling ook wel echt leuk vind.
Jep, ook die nieuwe Aygo zie ik steeds meer in het straatbeeld; dat zal vast helpen!

@ Gerwin: Netjes hoor, 12,5 jaar hoor je ook al niet veel meer. Dan zijn we bijna tegelijk begonnen
Wanneer is het bij jou zover? :D

@ Ruud: mooi dat de Astra zo goed bevalt! Het is ook gewoon een mooie wagen om te zien en lekker volledig uitgerust. Het gebrek aan ACC en Panoramadak zou ik een auto niet om laten staan ;)

Avond!
Geen Sinterklaas weekend, maar lekker een weekend naar Duitsland geweest. Lekker de sneeuw in in de Harz! Net op de terugweg tot Dortmund sneeuw gehad! Was een lekker weekend en ook de Golf beviel weer uitstekend.

@Ruud: mooi dat de Astra zo goed bevalt. Snel de Leaf maar omwisselen voor wat anders ;)

En dan is het toch echt een geniaal systeem, zeker met de rustige en bochtige wegen in het buitengebied waar wij wonen. B had geen beeld bij Matix-verlichting, maar was meteen verkocht. "Ja, deze lampen zijn echt heel fijn".

Klopt, zeker op buitenwegen is het systeem op zijn best. Wat ik nog wel vervelend vind is dat je wel telkens actief moet nadenken over de lampen (wat ik eigenlijk niet wil) omdat ik dus vanmorgen op weg naar de opvang buitenaf een fietser echt enorm heb verblind met de volle bak ledverlichting. Het systeem reageerd daar niet op. Ligt niet zozeer aan het systeem van Opel, bij de Mercedes gebeurde dag ook wel. Maar wil eigenlijk niet te veel nadenekn over zulke dingen tijdens het rijden.

Collega heeft een nieuwe ** polo (private lease) en heeft ook gewoon die matrix lampen er in zitten. was er ook erg over te spreken. Blijkbaar kunnen de meeste modellen bij de meeste merken er nu mee uitgerust worden

Lekker Berry!
Schoonvader stelde ook voor om een weekend Winterberg te doen. Heb gezegd dat wij niet mee gaan. De vriendin heeft niets met sneeuw en een weekend skiën/snowboarden in Winterberg vind ik het ook net niet. Technisch ook gewoon niet mogelijk aangezien de BMW op zomerbanden staat.

Bewuste keuze en met de NL winters komt het wel goed en laat ik de auto bij serieuze sneeuw wel staan. Winterberg is dan technisch en juridisch geen optie.
"Dan koop je toch even allseason banden" riep mijn schoonvader, heb een inschatting gemaakt van de kosten en gevraagd of ik het bonnetje bij hem kon indienen......... niet gelukt :)

Bewuste keuze en met de NL winters komt het wel goed en laat ik de auto bij serieuze sneeuw wel staan. Winterberg is dan technisch en juridisch geen optie.

hier idem. ik zag wel dat de insignia rondom op 245 banden staat :eek: Bij mijn E46 had ik dat achter en heette toen heel stoer 'breedset'. Insignia heeft dat dus rondom. Maar zulke brede sloffen in de sneeuw is gewoon niet handig. Dan laat ik hem wel staan die enkele dagen dat er echt sneeuw komt (of niet)

Bovendien staat de Up wel op winterbanden. Maar ga daar niet zo ver mee rijden.

heb overigens ook niets met sneeuw maar wel 1x naar winterberg en 1x willingen gedaan in de sneeuw. Niet om te skiën, wel om de gezelligheid :)

Sneeuw is leuk om te zien, maar erin rijden of lopen is wat minder idd.
Ben blij dat mijn winterset maar 205 bandjes zijn, breed genoeg voor een winterset vind ik. Beetje druk op de banden is wel lekker namelijk.

Kans op sneeuw in Winterberg is ook maar afwachten in deze tijden..wel paar keer in Winterberg geweest maar dan in de zomer..:) Veel lekkerder!

Klopt, zeker op buitenwegen is het systeem op zijn best. Wat ik nog wel vervelend vind is dat je wel telkens actief moet nadenken over de lampen (wat ik eigenlijk niet wil) omdat ik dus vanmorgen op weg naar de opvang buitenaf een fietser echt enorm heb verblind met de volle bak ledverlichting. Het systeem reageerd daar niet op. Ligt niet zozeer aan het systeem van Opel, bij de Mercedes gebeurde dag ook wel. Maar wil eigenlijk niet te veel nadenekn over zulke dingen tijdens het rijden.

De voorruit van mijn astra is steeds zo vochtig. Als het buiten erg vochtig is slaat dat erg aan op de binnenkant van mijn ruit. Daardoor was vanmorgen de camera van de Matrix op het eerste stukje flink van slag..ik kan er maar niet achter komen waar dit weg komt. Geen lekkages, verstopte parafaan en is ook puur de voorruit die erg vochtig is als de luchtvochtigheid hoog is.

Collega heeft een nieuwe ** polo (private lease) en heeft ook gewoon die matrix lampen er in zitten. was er ook erg over te spreken. Blijkbaar kunnen de meeste modellen bij de meeste merken er nu mee uitgerust worden

Heeft ie zeker ook zo'n lichtgevende grille..echt onbegrijpelijk dat dit allemaal kan en mag op de weg al die ledstrips voor en achter.
Ik vind het ook uberlelijk staan...

Heeft ie zeker ook zo'n lichtgevende grille..echt onbegrijpelijk dat dit allemaal kan en mag op de weg al die ledstrips voor en achter.

heb hem nog niet in het donker gezien maar zal vast wel, heel erg lelijk inderdaad. Kwam laatst ook een mercedes tegemoed, volgens mij een EV. Die had iets vergelijkbaars. Echt zo'n lelijke trend. Achter weten ze het nog redelijk vorm te geven. Niet origineel meer tegewoordig maar oke... aan de voorzijde gaat echt nergens over en voegt ook niets toe aan de veiligheid.

De voorruit van mijn astra is steeds zo vochtig. Als het buiten erg vochtig is slaat dat erg aan op de binnenkant van mijn ruit. Daardoor was vanmorgen de camera van de Matrix op het eerste stukje flink van slag..ik kan er maar niet achter komen waar dit weg komt. Geen lekkages, verstopte parafaan en is ook puur de voorruit die erg vochtig is als de luchtvochtigheid hoog is.
Heb je al eens getest met het wel/niet gebruiken van de airco? Ik merk in de Leaf dat wanneer ik de winter dag de airco aan heb, de ruiten nadien snel beslaan. Ik rij dan ook het liefst zonder airco aan, enkel bij heel vochtig weer wil ik hem noodgedwongen wel inschakelen. Heb de airco in de astra ook direct uitgeschakeld.
Ik let er dan wel op dat in eens in de zoveel tijd de airco een keer aan doe zodat de pakkingen een x nat worden.

Ik vind dit ook een afknapper, net als die ledbalken over de gehele breedte van een auto. Rij er maar eens achter met regenachtig weer, gigantisch irritant.
Het schijnt zo te zijn dat in Europa het niet toegestaan is het merklogo te verlichten. Dit is aangepast...dus strakx nog meer kermis.

Ik zou zeggen, schaf dat alles af......en schakel de achterlichten in samen met dagrijverlichting.
Regel dan ook dat het dimlicht aangaat met regen en schemer, dan hoeven we alleen nog wat op de mist te bedenken.

Vochtig interieurfilter misschien?

hier staat de airco ook vaak uit maar in deze tijden juist wel veel aan met vochtig weer om snel goed zicht te hebben

Heb je al eens getest met het wel/niet gebruiken van de airco? Ik merk in de Leaf dat wanneer ik de winter dag de airco aan heb, de ruiten nadien snel beslaan. Ik rij dan ook het liefst zonder airco aan, enkel bij heel vochtig weer wil ik hem noodgedwongen wel inschakelen. Heb de airco in de astra ook direct uitgeschakeld.
Ik let er dan wel op dat in eens in de zoveel tijd de airco een keer aan doe zodat de pakkingen een x nat worden.

Ik heb de airco altijd aan staan. Het is inderdaad altijd schipperen tussen aan en uit maar ik ga er eens mee spelen...eens uitzetten paar kilometer voordat ik thuis ben...kijken of dat helpt.

hier idem. ik zag wel dat de insignia rondom op 245 banden staat eye popping smiley Bij mijn E46 had ik dat achter en heette toen heel stoer 'breedset'. Insignia heeft dat dus rondom. Maar zulke brede sloffen in de sneeuw is gewoon niet handig. Dan laat ik hem wel staan die enkele dagen dat er echt sneeuw komt (of niet)

Ik heb ook een breedset, met achter zelfs 265 breed. Nu zou het op deze velgen wellicht nog wel een maatje smaller kunnen voor de winter, maar dat lost het probleem niet op.
Afgelopen winter 0,0 problemen gehad, dus als we nu eenzelfde winter krijgen komt het ook wel goed.

Beslagen ruiten herinner ik mij niet. Een niet werkende camera/sensor voor de matrix verlichting wel. Komt volgens mij omdat deze sensor in een soort plastic behuizing tegen de voorruit zitten en niet helemaal afdicht. In deze tijd van het jaar en in de winter beslaat dat stukje ruit waardoor de sensor/camera niet werkt, het duurt dan best een tijdje voordat dat stukje ruit schoon is omdat de luchtstroom er lastig bij komt.
Ik had dat ook vaak als het gevroren had, je de ruiten krabt en de ruit aan de binnenkant dan beslagen is. De ruit zelfs is dan vlot genoeg weer "schoon", dat laatste stukje voor de camera/sensor niet.

Beslagen ruiten herinner ik mij niet. Een niet werkende camera/sensor voor de matrix verlichting wel. Komt volgens mij omdat deze sensor in een soort plastic behuizing tegen de voorruit zitten en niet helemaal afdicht. In deze tijd van het jaar en in de winter beslaat dat stukje ruit waardoor de sensor/camera niet werkt, het duurt dan best een tijdje voordat dat stukje ruit schoon is omdat de luchtstroom er lastig bij komt.
Ik had dat ook vaak als het gevroren had, je de ruiten krabt en de ruit aan de binnenkant dan beslagen is. De ruit zelfs is dan vlot genoeg weer "schoon", dat laatste stukje voor de camera/sensor niet.

Klopt..was er vanmorgen precies aan de hand. Buitenkant was licht bevroren en binnenkant beslagen en dat stukje is het laatst ontwasemt..

AsconaGT zei:

hier idem. ik zag wel dat de insignia rondom op 245 banden staat :eek: Bij mijn E46 had ik dat achter en heette toen heel stoer 'breedset'. Insignia heeft dat dus rondom. Maar zulke brede sloffen in de sneeuw is gewoon niet handig. Dan laat ik hem wel staan die enkele dagen dat er echt sneeuw komt (of niet)

Bovendien staat de Up wel op winterbanden. Maar ga daar niet zo ver mee rijden.

heb overigens ook niets met sneeuw maar wel 1x naar winterberg en 1x willingen gedaan in de sneeuw. Niet om te skiën, wel om de gezelligheid :)
Ik heb voor zowel mijn zomer als winter set gewoon 245 banden ze eigenlijk nooit problemen mee gehad. Ook mijn vorige Insignia niet, waar deze winterbanden ook onder weg komen. Mijn zomerbanden voor zijn wel aan vervanging toe, ik kreeg een aanbod van mijn dealer om voor 220€ totaal prijs twee Bridgestones te kopen. Banden die alleen bij levering onder een auto gezeten hebben, eigenlijk nieuw zijn maar niet maar als nieuw verkocht kunnen worden en anders de container in gaan. Gelijk maar aangenomen dat aanbod, voor zo'n prijs twee merk banden in deze maat, dat ga ik ergens anders niet vinden.

Eerste 3000 km zitten er op met de Insignia, om positief te eindigen eerste de opmerkingen/minpunten/gezeur van mij

Intellilux
zoals eerder gezegd is het een erg fijn systeem, zeker met mijn slechte ogen in het donker. Maar net zoals bij de mercedes werkt het niet altijd top. Je moet tijdens het rijden erg opletten dat je niet de volle bak LED verlichting op voetgangers of fietsers af vuurt. Heb nu al meerdere keren gehad dat mensen (terecht) heel erg boos waren omdat ik veel te laat (of niet) afschakelde naar dimlicht. Het sytseem haalt ze er vaak niet uit. speelt met name af uit buitenaf weggetjes. Ligt niet zozeer aan de opel maar meer een eigenschap van het systeem. 95% werkt het wel heel fijn en ben ik er bijzonder content mee.

Motor en bak
Grootste minpunt tot nu toe. Natuurlijk kom ik uit 280PK en 600Nm aan koppel en was er altijd gelijk vol vermogen. Maar laatste reed ik in een Skoda met 1.5 TSI en ook die pakt veel soepeler op en bak schakelt veel sneller. De 200PK in de insignia is echt meer dan genoeg maar onder in toeren moet het echt even op stoom komen. Elke keer als ik op trek merk ik het. De diesels en 2.0 motoren zullen dit denk ik niet hebben.
Ook de bak schakelt soepel maar in tegenstelling tot veel moderne bakken blijft deze soms net te lang in toeren hangen. Ook de traditionele bak van mijn benz schakelde vlotter en als ik dan in de BMW van mijn broer stap met diesel en ZF automaat, dan is die combinatie precies wat ik heel erg fijn vind en dat wel. De Insignia is gewoon prima, heb ook met auto's gereden waar het veel slechter was, maar ik weet dat het ook echt wel beter kan.

sfeerverlichting
Beetje geneuzel maar op de insignia zit het sfeerverlichting pakket. (standaard op innovation) Bij de benz kun je kleuren, lichtsterkte aanpassen en ook word alles mooi verlicht. Onlangs zat ik in de eerdergenoemde skoda en ook daar subtiel constraterende rode accenten. Greepjes verlicht, voetenruimte verlicht, ook achter. Asbakje en vakjes verlicht en wat hele subtiele verlichting aan het plafond. Bij een Renault Talisman Idem. Bij de opel is het gewoon paar witte strepen. Het hoeft van mij geen kermis te zijn maar mooi subtiel alles verlicht is toch wel heel mooi, zeker als het een opwaardering is tov standaard.

Stoelen
Ligt meer aan mij dan aan de stoelen, maar je kunt ze zo uitgebreid instellen dat ik na een lange rit nog altijd hier en daar wat zit te verstellen. Telkens denk ik dat hij nu goed staat, maar dan toch weer niet. Komt nog wel denk ik.

ventilatie geluid
Ook beetje muggenziften, maar de ventilator/kachel maakt echt wel veel geluid als hij op auto staat en de boel met warm worden (of koelen) De mercedes blies in de zomer of winter ook stevig maar het geluid was nooit zo aanwezig terwijl de mercedes beduidend sneller warm werd dan de Insignia

Achteruitrij camera
Met name in het donker word het lichtbeeld wat verblind door de kentekenverlichting. Altijd ze je een blinde witte vlek op het scherm in het donker. en eigenlijk zie je er weinig op. gewoon slechte plek van de camera of kentekenverlichting. Was niet nodig geweest.

Draadloos opladen
Waar andere merken een legvakje hebben is dit een soort van houder in het middenconsole. Maar daar passen dus de meeste telefoons niet in. Ook mijn Iphone 13 niet met hoesje. Gebruik het dus nooit

Water bij achterportier
Ook niet erg maar wel opvallend, altijd als ik de achterportieren open doe en het heeft 's nachts geregend valt er een kleine hoeveelheid water op de wang van de achterbank

Pianolak
Ook grotendeels smaak maar het staat gewoon goedkoop. Bovendien zie je er alles op (stof) en krast het bij de Opel snel. Er zijn alternatieven, misschien overweeg ik die nog een keer

zijn veelal kleine zaken, meer eigenaardigheden die elke auto wel heeft. Bij de Benz had ik ook wel een lijstje. maar de opel dus ook en dit zijn ze tot dusverre.

Pluspunten zijn er in overvloed maar kort gezegd;

- headupdisplay werkt heel fijn voor mijn ogen. Het is scherp, niet op zo'n stom klapschermpje en werkt heel natuurlijk
- ruimte; een van de redenen, gisteren nog een aantal 2 meter gipsplaten gekocht en wat isolatie, schuif je er zo in!
- comfort is ook goed. De achteras iets te comfortabel maar overal een fijne mis tussen comfort terwijl het sturen voor een voorwielaangedreven auto behoorlijk dynamisch en direct is. Het is persoonlijk maar ik vind het heel prettig
- looks; ja ook een van de redenen van de Insignia; ik vind het nog steeds een mooie exclusieve verschijning, zeker met OPC line exterieur package wat hem iets meer body geeft
- Interieur algemeen; Lekker veel knoppen! Ik hou er van en met name als het op de goede plek zit en intuïtief werkt. Dat doet de insignia ook. Het is geen mercedes kwaliteit maar voelt wel gewoon degelijk aan. Klokkenwinkel ziet er heel mooi uit. Mooie mix tussen klassieke tellers en digitaal. Bovenal leest het lekker af. Dat is bij veel merken wel anders tegenwoordig.
- alle andere luxe is gewoon elke dag genieten. Licht van het panoramadak, stoelverwarming, stuurverwarming. goede multimedia, heel mooi bose geluid. Allemaal zaken waar je eigenlijk elke dag gewoon wel van kunt genieten. Elke kilometer, elke rit

Hier is hij dus gewoon heel erg goed in bijvoorbeeld , de bouwmarkt :D
52546979824_63bfba42c6_b.jpg

52546219817_50a9e0cca2_z.jpg

Mooi overzichtje. Veel zaken kan je wat verwachten als je van een mercedes in een Opel stapt. Het prijsverschil moet wel ergens in naar voren komen. Vond het daarom ook best een dappere stap.

Water op de achterbank herken ik ook. De autos zijn rank vormgegeven en het dak is smaller dan op heuphoogte en druppels kunnen naar binnen vallen.

Pianolak vind ik juist wel mooi. Vind ik mooier dan kunstof in alulook oid...heb ook totaal geen problemen met krassen of vingers. Grote voordeel bij de astra is ook dat niet de gehele middentunnel van het spul is.

Achteruitrijcamera herken ik ook niet. Wel heb ik vaak last van condens/nattigheid op het lensje. Ik heb zelf ook led achteruitrijlampen erin gezet waardoor zicht ook sterk verbeterd is.

Motoren van opel moeten onderin altijd even wat los komen. Maar is al veel beter dan vroeger.
Bij de tsi's helpt de compressor de turbo waardoor ze onderin beter thuis zijn.

Motoren van opel moeten onderin altijd even wat los komen. Maar is al veel beter dan vroeger.
Bij de tsi's helpt de compressor de turbo waardoor ze onderin beter thuis zijn.

Klopt, ik weet van de oude 1.6T dat die ook enorm last had van een Turbogat. De 1.4T in mijn ouders meriva heeft dat in mindere mate ook maar omdat daar de turbo bescheiden is (120PK) valt het iets minder op

TSI's hebben op een heel enkel model na (polo GTI) geen compressor. Toch als ik dan vorige week in de 1.5 TSI reed (superb) dan is dat echt wel wat soepeler, zeker onderin en voelt daardoor krachtiger ondanks die veel minder vermogen heeft. Maar ook de laguna had ook 200PK maar die was ook zoveel soepeler en krachtiger, ook onderin. Ondanks de laguna op papier naar de 100 niet veel sneller is. Denk dat de facelift (dus met 9-traps automaat, 2.0 en wel gewoon voorwielaandrijving) echt top is.

Mooi overzichtje. Veel zaken kan je wat verwachten als je van een mercedes in een Opel stapt. Het prijsverschil moet wel ergens in naar voren komen. Vond het daarom ook best een dappere stap.

Zeker zit er verschil in vele gevallen maar de meeste 'klachten' hebben niet zoveel te maken met een premium product of niet. Ook de Skoda's waar ik laatste tijd veel in zit en soms in rij zie ik dat het ook anders kan. zoals de sfeerverlichting; bij de skoda superb en Kodiaq waar ik beide wel eens bij in zit is dat gewoon echt overal mooi in verwerkt. handgrepen voor en achter, deurpanelen achterin, voetenruimte, subtiele kleuren. Bij een Talisman is het ambient verlichting pakket ook gewoon heel sfeervol. Hoeft dus geen premium product voor te zijn. Daar heeft opel het wel heel karig vanaf gemaakt met enkel paar streepjes enkel in de voorportieren in het wit.

Ook bij een C-klasse vind ik het heel erg lelijk, heeft ook niet gelijk met wel/niet premium te maken. Maar ik heb inderdaad het miniconsole ook compleet pianolak. En het moet iets chiques uitstralen maar het oogt juist heel goedkoop. En op het middenconsole heb ik dus ook veel stof en mini krasjes. En juist aan het middenconsole is ook daar waar ik mij het meest aan stoor.

Achteruitrijcamera herken ik ook niet. Wel heb ik vaak last van condens/nattigheid op het lensje. Ik heb zelf ook led achteruitrijlampen erin gezet waardoor zicht ook sterk verbeterd is.

condens heb ik dan weer niet, maar de camera zit gewoon pal naast de kentekenverlichting. Dacht ook eerst dat het mogelijk door de achteruit rij lampen kwam maar daar zit inmiddels ook led in. Bij nader onderzoek komt het 100% zeker door de kentekenverlichting die er vlak naast zit. was niet nodig geweest. In het donker is groot deel van het scherm een witte vlek en de rest gewoon matig zichtbaar.

Maargoed, zoals je leest zijn het allemaal kleine zaken, bij de Benz had ik ook zo wel mijn op en aanmerkingen. En ben verder gewoon heel erg tevreden met de auto. En ik weet dat ik soms ook een beetje een pietleut ben

Ohja, nog 1 ding; als ik de auto uit zet en de ruitenvegers gaan net heen en weer dan horen ze gewoon in ruststant terug te gaan. Dat is bij de Up ook zo. Maar bij de insignia blijft hij dan gewoon half op de ruit staan. zulke dingen dus... Bij een Up zou ik het juist wel prima vinden. Bij een Insignia een beetje knullig.

Ohja, nog 1 ding; als ik de auto uit zet en de ruitenvegers gaan net heen en weer dan horen ze gewoon in ruststant terug te gaan. Dat is bij de Up ook zo. Maar bij de insignia blijft hij dan gewoon half op de ruit staan. zulke dingen dus... Bij een Up zou ik het juist wel prima vinden. Bij een Insignia een beetje knullig.

Daar moet je dan even naar laten zien. Heeft de astra niet en lijkt me ook niet zo te horen.

Zeker zit er verschil in vele gevallen maar de meeste 'klachten' hebben niet zoveel te maken met een premium product of niet. Ook de Skoda's waar ik laatste tijd veel in zit en soms in rij zie ik dat het ook anders kan. zoals de sfeerverlichting; bij de skoda superb en Kodiaq waar ik beide wel eens bij in zit is dat gewoon echt overal mooi in verwerkt. handgrepen voor en achter, deurpanelen achterin, voetenruimte, subtiele kleuren. Bij een Talisman is het ambient verlichting pakket ook gewoon heel sfeervol. Hoeft dus geen premium product voor te zijn. Daar heeft opel het wel heel karig vanaf gemaakt met enkel paar streepjes enkel in de voorportieren in het wit.

Het is bij opel vrij zuinigjes..dat klopt. Ik heb in mijn astra zelf voor en achter voetverlichting aangebracht. Heel simpel zelf te maken met wat setjes van ali.

TSI's hebben op een heel enkel model na (polo GTI) geen compressor. Toch als ik dan vorige week in de 1.5 TSI reed (superb) dan is dat echt wel wat soepeler, zeker onderin en voelt daardoor krachtiger ondanks die veel minder vermogen hee

Oh..is ook zo..de 1.5 heeft geen compressor meer maar een turbo met verstelbare schoepen. Het effect is wel hetzelfde. Meer power onderin.

rjthefrisian zei:

Daar moet je dan even naar laten zien. Heeft de astra niet en lijkt me ook niet zo te horen.
De mijne stopt ook de wissers bij motor uit, waar ze ook staan. Bij mijn vorige Insignia kon je dan met de wisserhandel ze terug laten gaan naar de ruststand, gewoon nog één keer aanzetten dan gingen ze terug. Ik ben nog niet geprobeerd of een B dat ook heeft.

Ik heb de airco altijd aan staan. Het is inderdaad altijd schipperen tussen aan en uit maar ik ga er eens mee spelen...eens uitzetten paar kilometer voordat ik thuis ben...kijken of dat helpt.
Denk dat je dit wel een tijdje vol moet houden om resultaat te zien, maar ben benieuwd.

@ Joost: Fijn om te horen dat je in de basis tevreden bent met de auto, maar toch ook nog wel wat "kritiekpuntjes". Enkele herken ik ook in de astra.
Bij jouw lijstje viel me vooral de verwachtingen van de 2.0T icm jouw ervaring op, ik hoop dat je je er niet teveel aan gaat storen. Anders is tuning wellicht nog een optie?
Volgens mij heeft het bij Rob zijn Astra veel gebracht.....

Van de sfeerverlichting had ik ook meer verwacht. Ik mis inderdaad ook de mogelijkheden om hem te personaliseren, en iets meer verlichting was ook leuk geweest.

Heb jij mogelijkheden om bij de Intelli-lux verlichting wat aan te passen? Ik zocht onlangs naar gevoeligheid voor inschakelen (dim)verlichting, kon ik in het menu niet vinden.

En ik ben benieuwd of je bij Opel ook de achterlichten kunt laten koppelen aan de dagrijverlichting, bij ** is dit meen ik bij de dealer te doen.

Water op de achterbank herken ik ook. De autos zijn rank vormgegeven en het dak is smaller dan op heuphoogte en druppels kunnen naar binnen vallen.
Ik heb het bij de Leaf ook, best wel irritant. Nu sneeuwt het in NL niet vaak, maar doe je deur maar eens open zonder een pak sneeuw binnen te krijgen.... :)

De 1.4T in de Astra valt mij positief op. Een lekker alert blok, zeker in vergelijk tot de oude 1.4T. Toen we de astra ophaalden zijn we met vaders zijn Mokka X gereden. Dan valt me echt op hoe weinig fut in die 1.4T motor zit. Je moet echt zoeken naar de PK's en veel terugschakelen om iets te versnellen.

Bij jouw lijstje viel me vooral de verwachtingen van de 2.0T icm jouw ervaring op, ik hoop dat je je er niet teveel aan gaat storen. Anders is tuning wellicht nog een optie?

Ik heb een 1.6T 200PK (zelfde blokje als de astra K) en ik denk ook dat daar het grootste 'probleem' bevind. Denk dat de Insignia van na de facelift met het zelfde vermogen maar met meer cilinderinhoud en een andere bak dit helemaal weg zou nemen. De 1.6T schijnt heel erg moeilijk te tunen te zijn. Ik laat het vooralsnog gewoon voor wat het is en als ik echt gas geef heeft hij echt wel voldoende vermogen natuurlijk. En de bak gooit ook wel wat roet in het eten die soms net te lang wacht met schakelen. En ligt ook deels aan mij denk ik dat ik anders gewend ben. Maar vorige week vanuit de skoda viel het verschil ook erg op ondanks de skoda echt wel minder vermogen heeft. Daar is het juist als je vol gas gaf dat je wel merkt dat 'maar' 150PK heeft in een grote superb terwijl de insignia best goed er vandoor gaat bij vol gas en in toeren. Het is natuurlijk de auto met de minste cilinderinhoud die ik ooit heb gehad volgens mij :) Het is dat het budget het niet toe liet maar als ik over een paar jaar weer voor een keuze sta en ik heb mijn pijlen weer op een insignia gericht dan is een facelift versie wel echt een vereiste.

Heb jij mogelijkheden om bij de Intelli-lux verlichting wat aan te passen? Ik zocht onlangs naar gevoeligheid voor inschakelen (dim)verlichting, kon ik in het menu niet vinden.

Nee ik heb verder geen instellingen behalve intellulux aan of uit (knopje op de stengel). Moet zeggen dat hij vrij snel aan gaat dus op dat gebied vind ik het wel prima. Ik moet er alleen op letten dat ik niemand verblind op buitenwegen want het lijkt mij geen pretje als ieamnd de volle bak led verlichting schijnt. Als je handmatig grootlicht op zet ben je er meer bewust van dan als het automatisch gebeurd.

En ik ben benieuwd of je bij Opel ook de achterlichten kunt laten koppelen aan de dagrijverlichting, bij ** is dit meen ik bij de dealer te doen.

Klopt, BMW kan dit ook. en kun je zelfs de sterkte van de dagrijverlichting instelling zowel voor als achter. Maar bij Opel kan dat allemaal niet. Volgens mij is het wel zo bij mijn auto dat de achterlichten al heel snel aan gaan (dus ook bij grijs weer overdag of regen) en gekoppeld aan dagrijverlichting en als het begint te schemeren word gaat pas het dimlicht aan. En pas als het echt donker is word intellilux geactiveerd, dus er zit wel een bepaalde gevoeligheid in de sensor.

Maar overall ben ik gewoon heel tevreden hoor, gewoon wat kleine dingetjes die mij opvallen na 3000 km (en meeste zaken bij de proefrit niet)

Mooi lijstje Joost, een hoop dingen herken ik wel van mijn Astra destijds. Al komt het besef eigenlijk nu ik jouw opmerkingen lees.
Zoals ventilatiegeluid, dat geluid was in de Astra veel meer aanwezig als in de huidige auto. Nooit aan gestoord, maar herken het nu dus wel.

In alle voorgaande auto's had ik zomers ook altijd nog net een briesje tegen mijn voorhoofd, ookal stonden de roosters maximaal naar boven gericht. In de huidige auto is dat op de een of andere manier niet het geval. Nooit echt aan gestoord, maar het viel mij de eerste zomer met deze auto wel gelijk op.

Draadloos opladen heb ik in nog geen enkele auto handig gevonden. Mijn ervaring is dat het vooral warmte ontwikkeld, maar dat je telefoon amper tot niet oplaad. En nee, dat komt niet (alleen) door iPhone dat had ik ook destijds al met mijn Samsung :p
Om mijn huidige telefoon heb ik een hoesje en daarmee past deze ook niet meer in de oplader. Geeft ook niet, want deze zit in de armsteun en dat is erg onhandig als je hem even wilt pakken (als je ergens stil staat :T....)

Water bij de achter portier had de Astra die ik had ook last van, evenals de ****. De Focus volgens mij niet en nu ook niet. Het was nooit veel wat er viel, maar altijd minimaal een druppel op exact dezelfde plek. Ik veegde het altijd weg en heb nooit vlekken gehad, maar dat zou goed kunnen denk ik.

Pianolak heb ik mij nooit aan gestoord. Stof zie je wel snel zitten, maar dat zie je op veel andere plekken ook. Vingervlekken is een kwestie van afblijven :)

Nee gevoeligheid is niet in te stellen. Je zult snel de schakelaar op handmatig moeten zetten want bij mist of grijs weer gaat ie snel op de dagrijverlichting.
Wel springt ie op dimlicht als de ruitenwissers actief zijn als het bijvoorbeeld grijs en regenachtig is.

Intellilux wordt pas actief als het echt donker is en werkt ook niet als je je mistlampen activeert.

Bovendien als je gebruik wil maken van android auto of apple carplay moet ik de auto met kabel aansluiten en voegt het draadloos opladen ook weinig toe. Bij de skoda werkte apple carplay en anrdoid auto ook draadloos. Bij de Insignia moet ik hem met een kabeltje aansluiten. Maar de skoda is ook uit 2020 en dus wat nieuwer, denk dat het daar mee te maken heeft. Gewoon een zinloze optie dus in mijn ogen, zeker in een Insignia waar het op een bijzonder onhandige plek is gemaakt ook.

Zoals ventilatiegeluid, dat geluid was in de Astra veel meer aanwezig als in de huidige auto. Nooit aan gestoord, maar herken het nu dus wel.
Ik zag wel dat je bij de Astra bij personalisatie kunt invoeren hoe hard de ventilator moet blijven blazen, denk dat jouw Insignia dit ook heeft. Bij zowel de GTS als de Leaf merkte ik soms dat ik de ventilatorsnelheid te ver terug zakte indien het interieur op temperatuur was. Met beslagen ruiten tot gevolg.

Ik ben wel benieuwd of de Astra ook meer stadiums heeft van verlichting. Ik herken alleen dagrij, dimlicht, matixlicht. Waarbij Matrix dan het grootlicht is.
Een stadium dagrijlicht + achterlampen herken ik niet. Maargoed, het is ook moeilijk om te zien wat de achterlichten doen :)
Rob heeft hierin wat meer ervaring.

Met de Astra moet ik nog ff op pad. Het blijkt dat de vroege versies nog niet standaard compatible zijn met Android auto, waardoor B haar Phone niet kan koppelen. Met een software-update is dit te verhelpen. Dus dat gaat als eerste gebeuren.

Klopt Joost, bij de pre-facelift had je idd. de 1.6T 200pk. Is dat niet hetzelfde (SIDI) blok als wat in de Cascada geleverd is?
Ik kan me herinneren dat men bij de Cascada 1.6T juist positief was over het mooi oppakken bij lage toerentallen.
Maar reken wel, uit een hybride komende is het altijd een hele overgang als je de elektrische ondersteuning mist.

Een stadium dagrijlicht + achterlampen herken ik niet. Maargoed, het is ook moeilijk om te zien wat de achterlichten doen grinning smiley
Rob heeft hierin wat meer ervaring.

Ik weet het ook niet helemaal zeker hoor, maar ik kan op het dashboard zien volgens mij

als ik niets zie dan brand alleen voor de dagrijverlichting
Ik heb een groen lampje voor als voor + achter brand
ik heb een groen dimlicht lampje als de koplampen zijn ingeschakeld
Ik heb een blauw dimlicht lampje als intellilux werkt (en groen dimlicht lampje staan dan een A bij van automatisch)

zal wel een keer een foto er van maken

Ik zag wel dat je bij de Astra bij personalisatie kunt invoeren hoe hard de ventilator moet blijven blazen, denk dat jouw Insignia dit ook heeft.

Klopt, rete onhandig dat dat diep in een menu verstopt zit. Elk ander merk heeft bij de bediening van het klimaat knoppen om de ventilator harder/zachter te laten blazen, daar waar het hoort o_O

Bovendien als je gebruik wil maken van android auto of apple carplay moet ik de auto met kabel aansluiten en voegt het draadloos opladen ook weinig toe. Bij de skoda werkte apple carplay en anrdoid auto ook draadloos. Bij de Insignia moet ik hem met een kabeltje aansluiten. Maar de skoda is ook uit 2020 en dus wat nieuwer, denk dat het daar mee te maken heeft. Gewoon een zinloze optie dus in mijn ogen, zeker in een Insignia waar het op een bijzonder onhandige plek is gemaakt ook.

Ik heb draadloos Carplay (AA weet ik niet eens...) en dat is perfect. Toch sluit ik 9 van de 10 keer de kabel aan om mijn telefoon op te laden en ligt mijn telefoon knullig in de bekerhouder. Puur omdat de telefoon in een kort ritje al weer flink op laad. Ik heb namelijk geen oplader naast mijn bed, dus ik moet gedurende de dag wel eens opladen. Op werkdagen niet zo'n punt, want dan ligt er wel een oplader op mijn bureau maar op andere dagen word ik nog wel eens verrast :)

52375986217_a77698fb0e_c.jpg

Insignia kan ik zo de ventilator zachter laten blazen met 1 druk op de knop, maar dan gaat hij dus van 'auto' af. En word het minder snel warm of koud, wat al niet super snel gaat. Het is ook geen big deal verder maar het valt mij gewoon op dat de insignia veel ventilator geluid maakt als de auto opgewarmd moet worden 's ochtends, in auto stand.

Klopt Joost, bij de pre-facelift had je idd. de 1.6T 200pk. Is dat niet hetzelfde (SIDI) blok als wat in de Cascada geleverd is?
Ik kan me herinneren dat men bij de Cascada 1.6T juist positief was over het mooi oppakken bij lage toerentallen.

Geen idee of dit het zelfde blok is dan een Cascada. Wel de zelfde als in een astra K weet ik. Vanuit de mercedes is niet te vergelijken inderdaad. maar vorige week vanuit een Skoda met 150PK 1.5 TSI viel het mij ook erg op dat die veel soepeler en wat gretiger van de plek komt dan mijn auto. Maar ook de laguna die het zelfde vermogen had, kwam veel beter van zijn plek en pakte veel mooier op, maar die had ook een (twinscrol)turbo en meer cilinder inhoud. Als deze 1.6T in een cascada zit (die bijna 400 kg zwaarder is dan een insignia B (!) ) dan houd het niet over lijkt mij. Als de turbo er in komt heeft hij vermogen zat, maar tot 2000 toeren is het gewoon erg mager. Boven de 2500 toeren heeft hij vermogen zat. (y)

AsconaGT zei:
Ik vind het draadloos laden juist handig op die plek. Telefoon mooi uit het zicht en via draadloos streamen toch muziek.
Android Auto en Apple Carplay werkt in mijn auto niet bepaald goed, die verliest meestal na een paar minuten de verbinding.

Mijn auto, overdag, alleen dagrijverlichting overdag brand. Verder geen lampjes dan

52375986192_fd2c9821aa_b.jpg

even geleend plaatje, maar hier zie je bovenin een groen lampje van voor en achter verlichting. Dan brand dagrijverlichting en achter de achterlampen ook. Bij een beetje grijs weer of regen gaat dit al aan overdag. Heb nooit daadwerkelijk gechecked maar het lampje lijkt te betekenen dat achter ook brand.

021_Opel-Insignia.jpg

Hier zie je onder ook nog het lampje van het dimlicht zodra het begint te schermeren, dan staat er onderin ook een groen lampje aan. Als intellilux actief is dan zit er een A-tje in. (uit te schakelen via de stengel)
c3abbf7e-50b0-48a5-ab8f-ae51badf4fa3

Als intellulux daadwerkelijk in werking is dan brand het blauwe lampje van groot licht ook
maxresdefault.jpg

Ik vind het draadloos laden juist handig op die plek. Telefoon mooi uit het zicht en via draadloos streamen toch muziek.
Android Auto en Apple Carplay werkt in mijn auto niet bepaald goed, die verliest meestal na een paar minuten de verbinding.

De plek zelf is niet verkeerd ivm afleiding. meer verticaal plaatsen in een krap vakje is niet handig. MIjn Iphone 13 is gemiddeld qua formaat, maar past al niet lekker. Als ik heel hard druk wel, maar dan krijg ik hem er moeilijk weer uit Apple carplay werkt verder wel top hier. Flitsmeister gaat dan ook automatisch aan. Alleen de klok en buitentemperatuurmeter verdwijnen op het scherm. Zal vast ook wel ergens anders naar voren te toveren zijn dan, maar daar moet ik nog naar kijken

Duidelijk Joost, wel mooi wat in het display allemaal weergegeven kan worden. Op dat gebied zie je wel een verschil in luxe-niveau tussen de Astra en Insignia.
Ik hou het bij de astra eens in de gaten, al denk ik dat Rob eerder uitsluitsel kan geven :)

Terug
Bovenaan