Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Mogguh!

Dat is inderdaad een mooi exemplaar Marc, lekker vol in de opties en zelfs een open dak.
Hij is zoals Rob ook aan geeft best aan de prijs, plus dat er volgens mij nog kosten voor een trekhaak bij komen.
Dat het een redelijke prijs is geloof ik wel, maar ergens trekken we wel de grens.....want anders zouden we idd. ook zomaar een Insignia kunnen kiezen.

Daarnaast is het leder echt mooi, maar ik ben zelf al iemand die het snel warm heeft/zweet..... dat lijkt me in de zomer icm leder zonder stoelkoeling geen pretje. In de Astra heb ik het ook, en dan plakt in de zomer het t-shirt aan mijn rug. Leder is geen probleem, maar dan wel met stoelkoeling.
En dan kom je op eisen uit die binnen ons budget helemaal moeilijk in te vullen zijn.

Ah de registratiebonus halen van de desbetreffende dealer drinking smiley
Edit, 29-12 komt die uit Franeker uit
Hoe bedoel je die 29-12 joost?

@ Ledmatix: Eenvoudig te herkennen. Bij gewone koplampen zit de chromerand onderin de unit, bij Ledmatix zit de chromerand meer naar het midden van de unit.

We kunnen de Polo van B inruilen, maar gezien het wel een courant model is zou ik die ook prive wel durven te verkopen.
Haast hebben we niet direct, al zou het ergens wel fijn zijn als hij er een x staat.

Dus je gaat niet voor deze? Dan knal ik hem op het astra forum...heb zelf ook even gedacht of ik eens zou moeten informeren wat erbij moet. Wil tzt nog eens naar 18/19 inch en voor zon setje ben je ook zo 1000 kwijt.
Zit hier al onder plus nog wat extra leuke opties.
Maar jah...met een vrouw die voorlopig even thuis zit van het werk maar effe niet doen.

En van die stoelkoeling moet je niet te hoge verwachtingen hebben als ik de reacties op het k forum zo beluister.

In de Astra g was ook van dat plakleer, meer skai.

Bij de Mercedes had ik totaal geen last van plakkerige stoelen. Insignia ook niet (ook zonder stoelkoeling) maar echt hete dagen heb in daar niet mee gehad icm een lange rit.
Leer maakt wel makkelijk schoon, heel handig met kinderen als ze iets ouder worden :)

Overigens, ik zou in NL altijd wel vragen wat ze voor de Polo bieden.

ook voor garagisten is het een populair handelsgoed en kunnen hem ook voor een stuk hoger bedrag verkopen dan een particulier en dus ook soms voor jou best gunstig inkopen. In het geval van de Mercedes kreeg ik bijna net zoveel inruil als wat sommige particulieren vroegen op marktplaats. (en dus niet eens daadwerkelijk kregen). Die 500 euro verschil wilde ik geen gedoe mee met dubbele lasten en gezeur aan de deur.

Zal altijd vragen en dan kun je altijd nog zien wat je wil doen en of het je dat waard is

Ik ben ook niet zo'n fan van geheel leer in de auto. Bij warmte plakkerig en s winters koud. Je moet toch eerst gaan zitten voordat je stoelverwarming of stoelkoeling aan kunt zetten..:) Doe mij maar half half of van dat mooie alcantara.

Op de bank in huis ben ik wel heel blij dat we leer hebben met kids..;)

Hoe bedoel je die 29-12 joost?

@ Ledmatix: Eenvoudig te herkennen. Bij gewone koplampen zit de chromerand onderin de unit, bij Ledmatix zit de chromerand meer naar het midden van de unit.

En de chroomrand loopt meer door in de zijkant van de koplamp.

Ik ben ook niet zo'n fan van geheel leer in de auto. Bij warmte plakkerig en s winters koud. Je moet toch eerst gaan zitten voordat je stoelverwarming of stoelkoeling aan kunt zetten..smiling smiley Doe mij maar half half of van dat mooie alcantara.

In de laguna had ik alcantara met lederen wangen, dat was ook echt top!

Maar er is wel een groot verschil in leersoorten. Ja koud klopt maar met stoelverwarming is het echt binnen 1 minuut koude af. (maar idd 1 minuut wat koeller) , kwa plak vind ik het echt reuze mee vallen maar dat ligt dus erg aan het type leer denk ik. De mercedes had kunstleer, maar wel met gaatjes en op een of andere manier nooit plakkerig. De Insignia moet ik nog ervaren maar die heeft ook gaatjes maar vooralsnog lijkt dat ook niet te plakken. Al moet ik daar het warme weer nog meemaken en zit er stoelventilatie in.

In de astra G en Calibra was echt wel van een andere kwaliteit, voelde meer als skai zoals je ook in die oude treinen hebt :)

Klik!

Deze Astra lijkt me wel wat.
+ Unieke kleur
+ Automaat
+ Lage km stand
+ Leder incl. stoelventilatie & memory seats
+ Trekhaak
+ Winterbanden incl.
+ Led-Matrix
- Zitten 16 inch zomerbanden bij, denk de kleine standaard Innovation velgen
- Wel ff wat werk met invoeren
- Niet de 2018-update
- Geen garantie

Laat je hem voor 500 euro minder kunnen overnemen en nog 1500 euro aan kosten erbij komen voor invoeren & registratie.
Dan heb je volgens mij een mooi complete auto voor een redelijk bedrag.

De auto die Marc liet zien (blijft een mooie auto) komen normaal ook nog kosten overheen voor afleveren/garantie.
Heeft leder zonder ventilatie.....en de grote 18 inch wielen, wat enorm mooi oogt maar toch minder comfortabel is.
En dan moet er nog een trekhaak onder...

Ik heb ondertussen al de nodige erg hete dagen mee gemaakt maar heb nooit last gehad dat het leer van mijn Insignia plakt. Zelfs niet toe de auto geruime tijd in temperaturen boven de 35 graden in Frankrijk in de volle zon gestaan had. Ja, het is even warm als je in stapt maar ook zo weer afgekoeld, zelfs zonder active stoel koeling. Naar mijn idee is het zelfs minder lang warm dan stof.

Het is natuurlijk wel zo dat je in de auto snel de airco aan hebt, en het dan dus weer een aangename temperatuur is. Noujah, als het goed is gaan we vrijdag kijken bij de auto in duitsland.

Lijkt een keurige auto maar meende dat je graag een bij de dealer wilde halen? Toch concessies?

Ben gisteravond nog even aan het worstelen geweest met de winterbanden. De Astra laat ik eerst mooi even en bewaar de centen liever voor een groter setje later.
Er staan genoeg betaalbare 16-inch setjes op maar het oog wil ook wat en 17 inch vind ik het minimum. Die zijn zeldzamer en duur.

De c3 wil ik wel even op nieuw bandjes hebben omdat mijn vrouw gewoon aangewezen is voor haar werk en i alle omstandigheden de weg op moet kunnen.

Nu heb ik twee opties: of een nieuw setje banden op de huidige stalen velgen laten zetten of toch een gebruikt setje van MP halen. Bij de eerste heb ik gisteren even gekeken en schrik ervan wat je dan alweer kwijt bent. De montagekosten per band zijn ook fors gestegen. Dat heb je allemaal niet als je gebruikt setje op de kop tikt met ruim voldoende profiel. Daar ga ik dus maar even voor. Voordeel is dat de c3 een gangbare steek heeft waar bv ook velgen van Peugeot of nu zelf Opel op passen.

Lijkt een keurige auto maar meende dat je graag een bij de dealer wilde halen? Toch concessies?
Klopt Rob, dat wilde ik ook. Maar ik zie wel dat met ons eisenpakket het dan een moeilijk verhaal gaat worden binnen het budget. Vele dealers rekenen bovenop de verkoopprijzen ook nog een "afleverpakket" zodat je voor de garantie ook nog extra betaald. Als ik een half jaar garantie neem, dan vervalt de garantie voordat we echte km. gaan maken (vakantie).

En relativerend.....een dealer koop een auto ook zonder technische check. Koop ik daar zonder garantie, heb ik net zoveel kans op een barrel als bij een particulier.
Deze astra zouden we vrij geschikt kunnen kopen, mocht na een jaar blijken dat hij het toch niet is gaat ie wel weer in de verkoop.

@ Rob: Een leuk setje op lm velg is niet te vinden voor een leuke prijs?

Pff, vanochtend om half 7 op pad naar ons bedrijf in Drenthe. In het donker, met regen en wind en door omleidingen over onbekende achterafweggetjes.
Manman, wat is het zicht op de weg dan dramatisch. Over de rit van 100km de gehele accu leeg gereden, door combinatie van regen/veel tegenwind.
Gelukkig staat hij nu weer aan de lader, zodat we vol naar huis kunnen.

Ben benieuwd hoe het morgen gaat naar Bochum, we zullen er net kunnen komen met 1 acculading. Dan moeten we daar laden en dan weer retour.
Naja, we rekenen maar wat extra tijd.

Astra F zei:
Klopt Rob, dat wilde ik ook. Maar ik zie wel dat met ons eisenpakket het dan een moeilijk verhaal gaat worden binnen het budget. Vele dealers rekenen bovenop de verkoopprijzen ook nog een "afleverpakket" zodat je voor de garantie ook nog extra betaald. Als ik een half jaar garantie neem, dan vervalt de garantie voordat we echte km. gaan maken (vakantie).

En relativerend.....een dealer koop een auto ook zonder technische check. Koop ik daar zonder garantie, heb ik net zoveel kans op een barrel als bij een particulier.
Deze astra zouden we vrij geschikt kunnen kopen, mocht na een jaar blijken dat hij het toch niet is gaat ie wel weer in de verkoop.

@ Rob: Een leuk setje op lm velg is niet te vinden voor een leuke prijs?

Pff, vanochtend om half 7 op pad naar ons bedrijf in Drenthe. In het donker, met regen en wind en door omleidingen over onbekende achterafweggetjes.
Manman, wat is het zicht op de weg dan dramatisch. Over de rit van 100km de gehele accu leeg gereden, door combinatie van regen/veel tegenwind.
Gelukkig staat hij nu weer aan de lader, zodat we vol naar huis kunnen.

Ben benieuwd hoe het morgen gaat naar Bochum, we zullen er net kunnen komen met 1 acculading. Dan moeten we daar laden en dan weer retour.
Naja, we rekenen maar wat extra tijd.
Als je toch in het buitenland kijkt zou je ook kunnen kijken of je daar niet iets bij een dealer kan vinden. In Duitsland doen ze niet aan afleverpaketten en is een jaar garantie ook redelijk normaal. Hoewel het meestal geen 100% dekking is. Aan de andere kant kan het meestal je garantie na een jaar nog een keer verlengen.

Mogguh!

Gisteren voor het eerst weer wat autoperikelen; Volvo met schade en ik kreeg bijna natte voeten in de 206.
Volvo: stond bij het werk van S geparkeerd, ze kwam bij de auto en de nummerplaat lag naast de auto. Nummerplaats was 90 graden gebogen, kentekenplaathouder gebarsten en verder kon ze niet zien. Geen briefje.
Gelukkig kwam er iemand aanlopen die de 'dader' kende; telefoonnummer gekregen, gebeld en deze gaf aan wel gekeken te hebben maar dat hij alleen een klein deukje zag o_O
Vandaag bij het schadebedrijf geweest: zichtbare schade is 1100 euro (flinke barsten in de voorbumper) niet-zichtbare schade pas later bekend.

Bij de 206 ligt er aan de bestuurderskant een laagje water; geen idee waar het vandaan komt, rest van het interieur is droog. Wordt vervolgd ;)

@ Ruud: alvast veel plezier morgen! Ben benieuwd hoe ie er bij staat.

Nu heb ik twee opties: of een nieuw setje banden op de huidige stalen velgen laten zetten of toch een gebruikt setje van MP halen.
Ik heb laatst een setje op staal op MP gekocht voor de V40. Niet zo mooi, maar ach: het is maar voor de winter ;)

Balen Gerwin. Met de vorige Astra had ik eens precies hetzelfde. Iemand tegen mijn auto aangezeten en na even kijken gewoon weggereden. Collega had het zien gebeuren en was bedrijfsauto. Bedrijf gebeld en uiteindelijk betreffende man te pakken gekregen. Hij gaf precies hetzelfde aan. Hij dacht dat het ook wel meeviel maar uiteindelijk bleek de hele trekhaak verbogen / ontzet en bumper geknapt. Dure reparatie.

Ik heb laatst een setje op staal op MP gekocht voor de V40. Niet zo mooi, maar ach: het is maar voor de winter

Jah eens..snap dat ook wel...

Balen van de schade, gelukkig weet je nu wie de veroorzaker is.

Water in de auto ken ik, de Smart is ook erg vochtig van binnen. Ik heb dat serieus bij al mijn hobby auto's gehad:
- Kever: bij stevige regen lekt het dakraampje
- Porsche 924: lekkage vanwege gescheurde bevestiging koppelingspedaal in parafan
- Barchetta: rubbers van bak voor cabriokap waren kapot waardoor die bak vol met water liep
- Golf VR6: verstopte afvoer dakraam waardoor water naar binnen liep en tapijt doorweekt was
- Fiesta ST: mini schade rechts achter, waardoor water via een carrosserienaad naar binnen liep en de auto vochtig werd. Met carrosseriekit gerepareerd.
- Smart Roadster: sja, die dingen lekken altijd en overal. Had een glas kunnen vullen met het water wat ik van de binnenkant van de voorruit af heb geveegd.

Middag

@ Gerwin: Wat een vervelende situatie zeg. En dat diegene dan met droge ogen gaat beweren dat hij dacht dat het mee valt.....ergerlijk dat soort mensen.

Gisteren naar Bochum geweest voor de Astra. Op de heenweg donker, veel regen en wind tegen. Dus mooi kalm an gedaan met 120 km/h op de snelweg.
We hadden rond 11uur afgesproken, om 10uur kwamen we bij de fastned in Bochum zodat we de accu van de Leaf van 18% konden opladen richting de 75%, daarna is het snelladen er wel af.

Voor ons een mooi moment voor een sanitaire stop en om Lieke te voeden en te verschonen. Toen dat gedaan was, tikte de klok ook 10.45aan, tijd om de laatste 7km te rijden. Bij de verkoper in de buurt zat een parkeergarage met laadpaal, dus de Leaf daar aan de stekker gezet. Naar de man gelopen, die ons netjes te woord stond en alle papieren al bij elkaar had. De auto was volgens hem van zijn oom geweest, die oud is en de auto niet meer gebruikt. De auto is altijd van zijn oom geweest, wat de autopapieren ook bevestigden (1e eigenaar....in duitsland iig). De astra zag er echt netjes uit, aan de linker kant wel 3 kleine krasjes op de lak, maar die ga je op mijn Leaf ook vinden.

Verder zag de auto er strak uit, van binnen netjes en geen slijtageplekken. Even in de auto gezeten, alles bekeken en wat getest....werk allemaal.
Toen de koop gesloten, de beste man een klein contant bedrag overgemaakt als aanbetaling en foto's van alle papieren en auto gegevens gemaakt.
Vanmiddag gaat een bevriende autodealer mij helpen om de auto online aan te melden. Ik wist niet dat het kon, maar schijnbaar is het voor autobedrijven mogelijk. We gaan het zien.

In het beste geval hebben we binnen 2 weken een kenteken, en rijden we de auto daarmee terug naar huis. Anders gaat de auto net als bij Joost op de aanhanger.
B rijdt nog ff in d'r Polo, die gaat dan straks het veld ruimen en verkopen we particulier.

Het is dus nog ff een gok, maar soms moet je gokken....

Nou nog een x op zoek naar een setje LM velgen. Heb al wel leuke 17 inch versies gezien.

Gefeliciteerd de aanschaf, dat is snel gegaan. Je zou de verkoper kunnen vragen om meer zijn platen tot de grens te rijden en dan met een ééndagskenteken gelijk door te rijden naar de RDW.

Het is dus nog ff een gok, maar soms moet je gokken....

Het is een relatief jonge auto met weinig kilometers. Bovendien heb je al snel een 3000 euro bespaard mocht je een zelfde auto kopen bij een NL garage met (bovag) garantie die je gewoon dik moet betalen tegenwoordig. ja dan krijg je ook een gepoetste auto een een bloemetje en misschien een afleverbeurt als de auto daar aan toe is. Maar al zou je er voor 1000 euro aan kosten aan krijgen (waar de kans klein is) dan ben je nog goedkoper uit geweest.

Met invoer heb je alleen wat meer 'gedoe' , en je moet je andere auto zelf zien te verkopen. Maar zeker RDW en BPM aangifte valt reuze mee

Gefeliciteerd Ruud! Heb m niet heel goed bekeken dus ben benieuwd naar wat meer plaatjes maar volgens mij is het precies wat jullie zochten!

Gefeliciteerd Ruud!

Deze zoektocht ging toch een heel stuk sneller dan de Vectra, om maar eens een oude koe uit de sloot te vissen :)
En ook een mooie belevenis van het importeren van een auto. Dat het zo makkelijk gaat tegenwoordig (y)

Mogguh,

Bedankt voor de felicitaties

Gefeliciteerd Ruud! Heb m niet heel goed bekeken dus ben benieuwd naar wat meer plaatjes maar volgens mij is het precies wat jullie zochten!
Ja, hij voldoet goed aan onze wensen. Ik had er nog wel graag adaptive cruise-control op gehad, maar ergens ligt een keer de grens. Ik ben wel verrast over hoe weinig astra's met Matrix worden aangeboden. Had dit veel meer verwacht, maar het was destijds ook geen goedkope optie. Nadat de automaat er ook nog als wens bij kwam, weet je dat het heel lastig gaat worden. Noujah, we hebben nu een mooie luxe auto met weinig kilometers in een kleur die je niet veel ziet.
Tzt een keer een setje mooie velgen eronder, en dan is ie af.

@ Registeren: Ik had me ook al voorbereid op een ritje naar de RDW. Echter blijkt dat met de corona-tijden de RDW de mogelijkheid heeft gecreëerd dat garagehouders die geregistreerd zijn een auto online kunnen aanmelden. We moeten een formulier invullen, en wat foto's van de auto sturen. Via het VIN-nummer kan de RDW al veel informatie van de auto ophalen, dat checken ze dan met de foto's en dan kun je hem registreren.

We hebben dit zaterdag geprobeerd, toen lag de site van de RDW er helaas uit. Vanavond dus een nieuwe poging.

Deze zoektocht ging toch een heel stuk sneller dan de Vectra, om maar eens een oude koe uit de sloot te vissen
Haha, ik dacht van de week al.....benieuwd of er nog een opmerking over komt :)

Mooi dat het zo kan tegenwoordig, nu je het zegt; iemand die ik ken heeft het ook zo met zijn camper gedaan enige tijd geleden. Ging toen ook wel via een garage inderdaad. Hopelijk houden ze dit zo na corona. Want wat je zegt; met het VIN nummer hebben ze eigenlijk alle gegevens al.

Na RDW gelijk BPM papieren invullen (kan tegenwoordig ook online, maar bij mij klopte er geen zak van het bedrag. Toen handmatig ingevuld en met de post opgestuurd) Vervolgens 3 dagen later kreeg ik akkoord en moest ik het BPM bedrag betalen. 3 dagen later had ik de papieren al in huis rond 15.00 uur en heb toen gelijk die zelfde dag nog 2x luxe platen + een witte plaat laten maken.

Al met al duurde het dus een weekje bij mij (y)

Mooi exemplaar heb je weten te vinden Ruud (y)

Ik ben wel verrast over hoe weinig astra's met Matrix worden aangeboden. Had dit veel meer verwacht, maar het was destijds ook geen goedkope optie.

Wat is duur? Ik vond het destijds namelijk een erg goede aanbieding. Heb het opgezocht in de offerte en op mijn 2016 Astra kostte het 1.295eu extra. Vind ik geen geld voor dergelijke techniek.
Je moest het dan los bestellen en dat heeft er voor gezorgd dat het er wat minder is. Als het onderdeel was geweest van het meeste luxe optiepakket bijvoorbeeld was je het veel vaker tegengekomen vermoed ik.

Ja, hij voldoet goed aan onze wensen. Ik had er nog wel graag adaptive cruise-control op gehad, maar ergens ligt een keer de grens. Ik ben wel verrast over hoe weinig astra's met Matrix worden aangeboden. Had dit veel meer verwacht, maar het was destijds ook geen goedkope optie. Nadat de automaat er ook nog als wens bij kwam, weet je dat het heel lastig gaat worden. Noujah, we hebben nu een mooie luxe auto met weinig kilometers in een kleur die je niet veel ziet.
Tzt een keer een setje mooie velgen eronder, en dan is ie af.

Het hangt er denk ik ook vanaf welk modeljaar je zoekt. Mijn modeljaar (2018) was Matrix led zelfs standaard op de Innovation en trof ik het best veel. Daarvoor was het echter een stuk zeldzamer. Vooral de demo's zat het op. Adaptive cruise is echt zoeken naar een speld in een hooiberg. Bovendien vind ik het niet mooi met zo'n stuk plastic op je logo.

Mijn auto was matrix led ook standaard op de innovation (en exclusive), je ziet dan ook veel insignia's met matrix led. andere opties zijn wel wat schaarser.

Maar als ik 1200 euro extra moest bij betalen, waar je ook tal van andere opties voor kunt kiezen, dan had ik ook eens goed gerekend als je aan een leasebudget vast zit

vanmorgen lag de auto onder een laagje sneeuw en voor het eerst de voorruitverwarming gebruikt, werkt top (y) wel vind ik dat de autoverwarming zelf veel minder snel op tempratuur komt dan bij de Benz. Die werd elektronisch voorverwarmd en had je dus bij het starten al vrijwel gelijk warme lucht. De insignia moet echt de motor wat op temperatuur komen en moet dan ook flinke tijd goed blazen om de warmte er in te krijgen. Bij de benz ging dat een heel stuk stiller in automatische stand.

AsconaGT zei:
Mooi dat het zo kan tegenwoordig, nu je het zegt; iemand die ik ken heeft het ook zo met zijn camper gedaan enige tijd geleden. Ging toen ook wel via een garage inderdaad. Hopelijk houden ze dit zo na corona. Want wat je zegt; met het VIN nummer hebben ze eigenlijk alle gegevens al.

Na RDW gelijk BPM papieren invullen (kan tegenwoordig ook online, maar bij mij klopte er geen zak van het bedrag. Toen handmatig ingevuld en met de post opgestuurd) Vervolgens 3 dagen later kreeg ik akkoord en moest ik het BPM bedrag betalen. 3 dagen later had ik de papieren al in huis rond 15.00 uur en heb toen gelijk die zelfde dag nog 2x luxe platen + een witte plaat laten maken.
Al met al duurde het dus een weekje bij mij (y)

Zo gaan wij het nu ook doen. Grappig is, dat in NL "mijn" astra geregistreerd staat met 125 gram CO2 uitstoot. Op de autopapieren in duitsland staat 128 Gram. Dat is leidend, dus betaal bijna € 70,- extra aan BPM :rolleyes: Noujah, ga er geen gezeur om maken :)
Ik hoop dat het bij ons ook zo vlot gaat, en we de auto volgende week kunnen ophalen.

Ik zit er nog over te denken om hem nog mooi te laten poetsen, anderzijds......in de maanden waar de auto het meest smerig wordt kan ik hem ook handmatig grondig wassen en evt. nadien in de hotwax zetten.

Als je 'm nu laat poetsen bescherm je 'm ook beter tegen het slechte weer en het zout natuurlijk.

Als je de BPM waarde bepaalt op basis van de afschijvingstabel zou er toch eigenlijk ook geen reden hoeven zijn dat de RDW de auto ziet? Of verwachten ze gesjoemel met het chassisnummer, ex schadeauto's enzo?

Als je hem wilt laten poetsen en goed wilt laten beschermen zou ik dat juist nú doen, juist in de wintermaanden heb je veel profijt van een auto die goed beschermd is. De auto wordt merkbaar minder snel smerig, overall gezien minder smerig en is veel makkelijker schoon te maken.

Als het plan is om hem te poetsen door iemand die er in een uurtje wat Turtle Wax met een een poetsmachine overheen wrijft, dan maakt het eigenlijk niet uit wanneer je het doet :)

Adaptive cruise is echt zoeken naar een speld in een hooiberg.

Toen ik in 2016 op zoek was naar een auto was ACC alleen mogelijk op de automaat en was deze optie in autoland sowieso nog wat zeldzamer.
Dus kan goed kloppen dat het zeldzaam is op de Astra.

Geen idee ook hoe goed de NL uitvoeringen met Duitse zijn te vergelijken.

Die werd elektronisch voorverwarmd en had je dus bij het starten al vrijwel gelijk warme lucht.

Heeft de BMW ook, erg prettig dat er zo snel warme lucht het interieur in komt (y)
Het gekke is wel dat mijn auto nog geen bevroren ruiten heeft gehad de afgelopen dagen, terwijl het hier echt wel koud is. Auto's in de straat zitten ook gewoon dicht. De C1 was zelfs van binnen nog bevroren:)
Waarom op mijn ruiten dan geen laagje ijs zit is mijn een raadsel :confused:

Heeft de BMW ook, erg prettig dat er zo snel warme lucht het interieur in komt thumbs up
Het gekke is wel dat mijn auto nog geen bevroren ruiten heeft gehad de afgelopen dagen, terwijl het hier echt wel koud is. Auto's in de straat zitten ook gewoon dicht. De C1 was zelfs van binnen nog bevrorengrinning smiley
Waarom op mijn ruiten dan geen laagje ijs zit is mijn een raadsel

Dat is bijzonder...hier was het erg vochtig een flink gevroren..alles zit potdicht en zelfs aan de binnenkant.

Maar thuis werken heeft ook zijn voordelen.... hoefde ik me niet druk om te maken...morgen is het wel weer weg...:):)

Mogguh!

Maar thuis werken heeft ook zijn voordelen.... hoefde ik me niet druk om te maken...morgen is het wel weer weg...
Voordelen heeft het zeker, maar als je variabele energietarieven hebt ook nadelen.. :)

Gisteravond poging 2 gewaagd om de Astra aan te melden bij de RDW, gelukt. Alle documenten geupload, nu is het wachten tot de RDW dit controleert en goedkeurt.
Dan gaat er een bericht naar de belastingdienst (is oa het VIN-nummer bij hen bekend) en kan de BPM aangifte worden gedaan. Als die betaald is geven ze een seintje aan de RDW, en komt het kenteken.

@ Joost: De garagehouder gaf aan dat het formulier BPM aangifte digitaal kan worden ingevuld, maar per post moet worden verstuurd. Klopt dit met jouw ervaring?
(Omdat het VIN-nummer nog niet bekend is bij de belastingdienst, kan ik nog niks invullen)

Iemand nog een goede tip om de lederen bekleding van de Astra straks mee te reinigen en evt een beschermlaag te geven?

Voordelen heeft het zeker, maar als je variabele energietarieven hebt ook nadelen..

Variabele heb ik niet. En als ik thuis werk krijg ik een thuiswerkvergoeding ipv een reiskostenvergoeding. Al kan ik daar net een bakje koffie voor zetten..;)

Iemand nog een goede tip om de lederen bekleding van de Astra straks mee te reinigen en evt een beschermlaag te geven?

Check het Astra K forum..:) Smeer vooral de wangen goed in want die gaan snel kaduuk.

Krijg jij zo'n lage thuiswerkvergoeding of heb jij hele dure koffie? :D

Ik zei laatst al grappend tegen mijn manager dat ik druk aan het rekenen ben of ik fulltime naar kantoor kom. Zodra het met deze energieprijzen per dag duurder is om thuis te zitten dan om naar kantoor te rijden ben ik weer dagelijks op kantoor te vinden :)

Van €2 per dag kan ik mijn werkkamer ook niet verwarmen... :)
Het is even rekenen, maar naar kantoor is wat dat betreft zo gek nog niet.

@ Joost: De garagehouder gaf aan dat het formulier BPM aangifte digitaal kan worden ingevuld, maar per post moet worden verstuurd. Klopt dit met jouw ervaring?
(Omdat het VIN-nummer nog niet bekend is bij de belastingdienst, kan ik nog niks invullen)

Ik kon hem met mijn digid invullen, zodra de auto bij RDW is aangemeld kent de belastingdienst hem ook. Uur na de RDW keuring kon ik dan ook BPM aangifte al digitaaal doen met digid. Dan hoef je verder niets meer per post te doen., kun je ook gelijk BPM betalen en heb je zelfs binnen een dag of 2 je kenteken al i huis. (kan alleen bij particulieren, volgens mij jou astra gaat via een garage dus dan kan het waarschijnlijk niet)

Alleen het te betalen bedrag klopte geen zak van bij mij dus later alsnog met papieren handmatig ingevuld en met de post ingestuurd.

ik ben normaal niet zo gevoellig voor marketing praat , maar toegegeven, interior matt cleaner van stipt werkt echt heel goed om te reinigen en mooi te maken. Daarna nog met goede leerbeschermer er over en klaar.

Ik gebruik voor de lederen bekleding de reiniger en beschermer van Autoglym. Zeer tevreden over en ook redelijk betaalbaar. Even de Black Friday aanbiedingen bij Carclean in de gaten houden. Stipt spullen zal ik zelf niet zo snel aanschaffen, koop liever van een gerenommeerd merk. Zijn ook veelal producten die voor weinig bij Ali worden aangeboden en waar hier in NL de hoofdprijs voor wordt gevraagd. Snap ik wel dat onze Rick met grote regelmaat hoge kortingen geeft. Lijkt me ook stug dat de poetsproducten in eigen huis zijn ontwikkeld. Anderzijds timmert ie mooi aan de weg de laatste tijd.

AsconaGT zei:
ik ben normaal niet zo gevoellig voor marketing praat , maar toegegeven, interior matt cleaner van stipt werkt echt heel goed om te reinigen en mooi te maken. Daarna nog met goede leerbeschermer er over en klaar.
Daar sluit ik me bij aan. Ik heb het op basis van de reviews toch maar gekocht, en mijn stuurwiel knapt er véél meer van op dat willekeurige andere producten/leerreinigers.

Krijg jij zo'n lage thuiswerkvergoeding of heb jij hele dure koffie? big smile smiley

Ik zei laatst al grappend tegen mijn manager dat ik druk aan het rekenen ben of ik fulltime naar kantoor kom. Zodra het met deze energieprijzen per dag duurder is om thuis te zitten dan om naar kantoor te rijden ben ik weer dagelijks op kantoor te vinden grinning smiley

En een lage thuiswerkvergoeding en dure koffie..:) nee, krijg 2 euro per dag thuiswerkvergoeding..koffiecup kost zon 20 cent per stuk; 4 bakkies per dag en houdt nog zo'n 1,20 over om de kachel op te stoken..:)

Nee, om de financiën ga ik niet thuis werken maar het is af en toe veel prettiger om geconcentreerd thuis te werken, scheelt een hoop reistijd en het maakt je een stuk flexibeler.

Stipt spullen zal ik zelf niet zo snel aanschaffen, koop liever van een gerenommeerd merk. Zijn ook veelal producten die voor weinig bij Ali worden aangeboden en waar hier in NL de hoofdprijs voor wordt gevraagd.

qua tools (borsteltjes, doeken, etc.) ben ik het helemaal met je eens. Kun je elders net zo goed kopen uit china (maar dat geld ook van de tools van andere poetsmerken). Al vallen de prijzen ook nog wel mee bij stipt in vergelijking met andere merken. Maar zoals de interior matt cleaner heb ik niet op ali gevonden hoor. (anders hoor ik het graag). Bovendien, die 'gerenomeerde' merken maken ook echt niet alles zelf. Uiteindelijk gaat het er wel om wat het doet en tegen welke prijs. Ik heb niet veel spulletjes van deze beste man. ik heb bijvoorbeeld wel de leer beschermer. Die werkt ook gewoon goed, maar kan nou niet zeggen dat het zoveel beter is dan een bekend A merk van een carclean (ook niet slechter).

qua exterieur wax zou ik ook eerder elders shoppen. Ben zelf wel fan van de spulletjes van Gyeon. Maar ook daar zit soms spul tussen waar ik wat minder van onder de indruk ben

Midje!!

Wat een rust hier!!
Vandaag bericht gekregen dat de Astra bij de RDW in het systeem staan, met hulp van Joost snel de bpm aangifte op papier gezet en die gaat zo de deur uit.
Dan maar hopen dat er snel bericht komt dat de berekening klopt en betaald kan worden....

Volgens mij heeft Opel een register met Mokka's log getrokken, ik kom ze nu ineens met regelmaat tegen op de weg (vooral Duitsland).

En een lage thuiswerkvergoeding en dure koffie..smiling smiley nee, krijg 2 euro per dag thuiswerkvergoeding..koffiecup kost zon 20 cent per stuk; 4 bakkies per dag en houdt nog zo'n 1,20 over om de kachel op te stoken..grinning smiley
Haha nou, ons koffie-apparaat (Philipps Sarista) van 10 jaar oud heeft afgelopen weekend de geest gegeven. Gezien we toch een bonen-apparaat terug willen gister maar ff naar de Media-markt geweest. Ons oog was op een apparaat van 300 euro gevallen, maar die bleek na een praktijk-test toch geen lekkere koffie te zetten. Uiteindelijk een apparaat van 500 euro besteld. o_O Tsjah, veel geld voor zo'n apparaat.....maar als die het 8 jaar weet vol te houden is het € 62,- per jaar. Dan valt 't wel weer mee, en hebben we een lekkere bak koffie.

koffieapparaat had je toch al nodig. dus 200 euro meer in 8 jaar is dus 25 euro per jaar meer voor wél lekkere koffie. Makkelijke keuze lijkt mij :)
Ding van ons is nu ook 9 jaar oud. van het werk gekregen doen we een enorme opdracht binnen hadden gesleept. Moet het afkloppen maar die doet het nog steeds heel goed, want een 500 euro voor een goed apparaat ben je wel een keer kwijt.

Das een hoop geld. Wij hebben een nespresso met geïntegreerde cappucinomaker en dat bevalt ons opperbest en viel mee qua prijs. Thuis drink ik niet heel veel koffie en af en toe een bakkie is dikke prima!

Was wel even benieuwd naar de mensen met kids hier. en gebruik maken van de opvang.
Wij hebben de voorwaarden 2023 voor onze kinderopvang gekregen en we worden aan alle kanten benadeeld en genaaid. We hebben een flexibel contract ivm wisselende diensten van mijn vrouw en daar willen ze het liefst van af omdat dat voor hun planning lastig is. Moi verhaal met stijgende lasten, moeilijk aan flexibel personeel te komen, blah blah..Daar gaan ze dus flink (maar ook de andere contracten) in aanpassen.

Tarief gaat fors omhoog (7,5%), minimum af te nemen uren gaat fors omhoog, ongebruikte uren komen maandelijks te vervallen ipv eindejaar, als je iets te vroeg/laat komt wordt je niet meer per kwartier maar per half uur beboet, je moet nu standaard van 7.00-18.00 betalen, ongeacht hoe lang je kind blijft, enz enz... gisteren even voor gezeten en we gaan gewoon bruto het dubbele betalen tov vorig jaar. ..:rolleyes: En dat voor uren die we helemaal niet nodig hebben. We moeten straks onze kids verplicht naar de opvang sturen om onze uren op te maken. Echt van de zotte.

We gaan nog even verder uitzoeken wat en hoe maar het probleem is wat heb je voor alternatief..er zitten twee kinderopvangen in het dorp en beide tjokvol met wachtlijsten.
En met het huidige contract van mijn vrouw is maar één soort contract mogelijk (het duurste).

We gaan alles nog afwegen maar het is zo erg dat een van de scenario's is dat mijn vrouw zelfs misschien wel beter kan stoppen met werken...

En de overheid maar roepen dat de kinderopvang gratis gaat worden.. (ja gebeurt wel maar voorlopig niet)

Terug
Bovenaan