Zonde geld altijd, moet het afkloppen maar ben er al even van bespaard. Moet ook zeggen dat ik mij vrij netjes gedraag in het verkeer. Enkele op de snelweg wil ik wel eens een stukje harder rijden als het verkeer er naar is.
Voor sommigen misschien wat onverwacht, maar ik heb (nog) een auto gekocht die al jaren op mijn wensen lijstje stond.

Sommigen vinden hem geweldig en anderen vinden het niks. Heerlijk uitgesproken dus. Bij AW ook eens voorbij gekomen in de rubriek miskent talent. Nieuw was hij veel te duur waardoor hij is geflopt. Uiteindelijk is er nooit een facelift geweest en vroegtijdig uit productie gehaald en door de bizar hoge ontwikkelingskosten hebben ze uiteindelijk meer dan 7000 euro per verkochte auto moeten toeleggen.

Doordat de auto grotendeels van aluminium is gemaakt (wat zelfs vandaag de dag nog uniek is) weegt de auto iets meer dan 800 kilo.
Jaren lang een erg dure occasion, daarna te klein voor mij. Maar nu als 2e auto prima voor ons. Alleen het grootste probleem is dat de meeste exemplaren heel slecht zijn onderhouden en hoge kilometerstanden hebben. tot 4 ton is echt geen uitzondering. Kwalitatief zijn ze heel erg goed in elkaar gezet maar hoe goed ook, naarmate de kilometers heb je gewoon wel slijtage.
Nu heb ik via een oud collega de mogelijkheid om er eentje te kopen. Kilometerstand is 220.000 en dus niet gering. Komt bij dat de prijs voor mij relatief laag is en dus wel wat budget is voor wat technische zaken mochten die nog kome (moet hem nog op de brug zetten). Het is wel een originele NL auto (wat al uniek is) dus kilometerstand klopt en de laatste eigenaar was een oudere man die hem 8 jaar in bezit heeft gehad. Boekjes zijn allemaal afgestempeld.
Maar het is ook een auto die echt wel wat liefde kan gebruiken. zowel van buiten als binnen. Heeft jaren geen wasbeurt gehad en ook van binnen heel smoezelig. Ik weet zeker na heel wat avondjes dat hij aanzienlijk beter word.
Doel is om hem komende 2 maand weer zowel technisch als optisch weer helemaal top te krijgen. In mijn verwarmde garage word dit mijn winter bezigheid.

Technische zaken via familielid.. B gaat er dan uiteindelijk in rijden als ze wil. Heb het wel soort van voorgesteld maar ze weet nog niet dat ik hem al heb gekocht, verassing

En anders knap ik hem op en verkoop ik hem gewoon weer met iets winst. Maar gok dat B wel blij is mocht de Up het veld ruimen (gaat gebeuren, maar wanneer is nog steeds onbekend)
tjah, welke auto is het

eigenlijk staan er genoeg hinds in en volgens mij had ik het hier laatst ook al getipt.