Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als je echt graag een EV wil, waarom dan niet verder kijken naar andere merken die op veel vlakken net wat verder zijn. Als je toch geen bijtelling wil betalen en de baas gaat akkoord met de aanschaf, waarom geen mooie koreaan. Die zijn toch wel de toppers op dit moment. zowel qua accu maar dat is ook (anders dan de astra) een platform specifiek voor EV, top laad specs en het rijd ook nog eens heel goed volgens de pers.dus ik zou me best kunnen voorstellen dat indien de constructie met een zakelijke auto zonder bijtelling me goed bevalt....er komend jaar alsnog een Astra EV besteld gaat worde
Ohjah. De Polo gaat mogelijk naar de bevriende garage, de beste man wilde hem wel graag hebben.
De Cabrio blijft voorlopig nog even. Ik wil ff zien of we hem in de praktijk nog gebruiken of niet. Zo niet, nemen we afscheid.
Barri zei:Ik zou gaan voor een Jeep Avenger in het geel![]()
'Als vervangende wagen een luxe C3 mee.....best geinig wagentje. Lekker fris en eigentijds.
Cool! Een gele?Die Avenger is wellicht zelfs de opvolger voor mijn Tesla M3P.
Neej, dat had ik ook niet verwacht. Vooral Toyota zo hoog, welk model verkopen ze dan zoveel denk ik dan.Autoverkopen, nederland 2022. Ik mis iets eye popping smiley van ooit 25 jaar nummer 1 tot uit de top 10... Dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd
Neej, dat had ik ook niet verwacht. Vooral Toyota zo hoog, welk model verkopen ze dan zoveel denk ik dan. confused smiley
Jep, ook die nieuwe Aygo zie ik steeds meer in het straatbeeld; dat zal vast helpen!Ik zie toch veel Toyota's rijden anders. De Aygo, Yaris (in diverse uitvoeringen), Corolla station en ook de RAV4 zie ik toch zeer regelmatig rijden. Moet zeggen dat ik ze qua exterieur styling ook wel echt leuk vind.
Wanneer is het bij jou zover?@ Gerwin: Netjes hoor, 12,5 jaar hoor je ook al niet veel meer. Dan zijn we bijna tegelijk begonnen
Moderator
En dan is het toch echt een geniaal systeem, zeker met de rustige en bochtige wegen in het buitengebied waar wij wonen. B had geen beeld bij Matix-verlichting, maar was meteen verkocht. "Ja, deze lampen zijn echt heel fijn".
Bewuste keuze en met de NL winters komt het wel goed en laat ik de auto bij serieuze sneeuw wel staan. Winterberg is dan technisch en juridisch geen optie.
Klopt, zeker op buitenwegen is het systeem op zijn best. Wat ik nog wel vervelend vind is dat je wel telkens actief moet nadenken over de lampen (wat ik eigenlijk niet wil) omdat ik dus vanmorgen op weg naar de opvang buitenaf een fietser echt enorm heb verblind met de volle bak ledverlichting. Het systeem reageerd daar niet op. Ligt niet zozeer aan het systeem van Opel, bij de Mercedes gebeurde dag ook wel. Maar wil eigenlijk niet te veel nadenekn over zulke dingen tijdens het rijden.
Collega heeft een nieuwe ** polo (private lease) en heeft ook gewoon die matrix lampen er in zitten. was er ook erg over te spreken. Blijkbaar kunnen de meeste modellen bij de meeste merken er nu mee uitgerust worden
Heeft ie zeker ook zo'n lichtgevende grille..echt onbegrijpelijk dat dit allemaal kan en mag op de weg al die ledstrips voor en achter.
Ik vind het ook uberlelijk staan...
Heb je al eens getest met het wel/niet gebruiken van de airco? Ik merk in de Leaf dat wanneer ik de winter dag de airco aan heb, de ruiten nadien snel beslaan. Ik rij dan ook het liefst zonder airco aan, enkel bij heel vochtig weer wil ik hem noodgedwongen wel inschakelen. Heb de airco in de astra ook direct uitgeschakeld.De voorruit van mijn astra is steeds zo vochtig. Als het buiten erg vochtig is slaat dat erg aan op de binnenkant van mijn ruit. Daardoor was vanmorgen de camera van de Matrix op het eerste stukje flink van slag..ik kan er maar niet achter komen waar dit weg komt. Geen lekkages, verstopte parafaan en is ook puur de voorruit die erg vochtig is als de luchtvochtigheid hoog is.
Ik vind dit ook een afknapper, net als die ledbalken over de gehele breedte van een auto. Rij er maar eens achter met regenachtig weer, gigantisch irritant.Heeft ie zeker ook zo'n lichtgevende grille..echt onbegrijpelijk dat dit allemaal kan en mag op de weg al die ledstrips voor en achter.
Ik vind het ook uberlelijk staan...
Heb je al eens getest met het wel/niet gebruiken van de airco? Ik merk in de Leaf dat wanneer ik de winter dag de airco aan heb, de ruiten nadien snel beslaan. Ik rij dan ook het liefst zonder airco aan, enkel bij heel vochtig weer wil ik hem noodgedwongen wel inschakelen. Heb de airco in de astra ook direct uitgeschakeld.
Ik let er dan wel op dat in eens in de zoveel tijd de airco een keer aan doe zodat de pakkingen een x nat worden.
hier idem. ik zag wel dat de insignia rondom op 245 banden staat eye popping smiley Bij mijn E46 had ik dat achter en heette toen heel stoer 'breedset'. Insignia heeft dat dus rondom. Maar zulke brede sloffen in de sneeuw is gewoon niet handig. Dan laat ik hem wel staan die enkele dagen dat er echt sneeuw komt (of niet)
De voorruit van mijn astra is steeds zo vochtig. Als het buiten erg vochtig is slaat dat erg aan op de binnenkant van mijn ruit. Daardoor was vanmorgen de camera van de Matrix op het eerste stukje flink van slag..ik kan er maar niet achter komen waar dit weg komt. Geen lekkages, verstopte parafaan en is ook puur de voorruit die erg vochtig is als de luchtvochtigheid hoog is.
Beslagen ruiten herinner ik mij niet. Een niet werkende camera/sensor voor de matrix verlichting wel. Komt volgens mij omdat deze sensor in een soort plastic behuizing tegen de voorruit zitten en niet helemaal afdicht. In deze tijd van het jaar en in de winter beslaat dat stukje ruit waardoor de sensor/camera niet werkt, het duurt dan best een tijdje voordat dat stukje ruit schoon is omdat de luchtstroom er lastig bij komt.
Ik had dat ook vaak als het gevroren had, je de ruiten krabt en de ruit aan de binnenkant dan beslagen is. De ruit zelfs is dan vlot genoeg weer "schoon", dat laatste stukje voor de camera/sensor niet.
Ik heb voor zowel mijn zomer als winter set gewoon 245 banden ze eigenlijk nooit problemen mee gehad. Ook mijn vorige Insignia niet, waar deze winterbanden ook onder weg komen. Mijn zomerbanden voor zijn wel aan vervanging toe, ik kreeg een aanbod van mijn dealer om voor 220€ totaal prijs twee Bridgestones te kopen. Banden die alleen bij levering onder een auto gezeten hebben, eigenlijk nieuw zijn maar niet maar als nieuw verkocht kunnen worden en anders de container in gaan. Gelijk maar aangenomen dat aanbod, voor zo'n prijs twee merk banden in deze maat, dat ga ik ergens anders niet vinden.AsconaGT zei:Bewuste keuze en met de NL winters komt het wel goed en laat ik de auto bij serieuze sneeuw wel staan. Winterberg is dan technisch en juridisch geen optie.
hier idem. ik zag wel dat de insignia rondom op 245 banden staatBij mijn E46 had ik dat achter en heette toen heel stoer 'breedset'. Insignia heeft dat dus rondom. Maar zulke brede sloffen in de sneeuw is gewoon niet handig. Dan laat ik hem wel staan die enkele dagen dat er echt sneeuw komt (of niet)
Bovendien staat de Up wel op winterbanden. Maar ga daar niet zo ver mee rijden.
heb overigens ook niets met sneeuw maar wel 1x naar winterberg en 1x willingen gedaan in de sneeuw. Niet om te skiën, wel om de gezelligheid![]()
Motoren van opel moeten onderin altijd even wat los komen. Maar is al veel beter dan vroeger.
Bij de tsi's helpt de compressor de turbo waardoor ze onderin beter thuis zijn.
Mooi overzichtje. Veel zaken kan je wat verwachten als je van een mercedes in een Opel stapt. Het prijsverschil moet wel ergens in naar voren komen. Vond het daarom ook best een dappere stap.
Achteruitrijcamera herken ik ook niet. Wel heb ik vaak last van condens/nattigheid op het lensje. Ik heb zelf ook led achteruitrijlampen erin gezet waardoor zicht ook sterk verbeterd is.
Ohja, nog 1 ding; als ik de auto uit zet en de ruitenvegers gaan net heen en weer dan horen ze gewoon in ruststant terug te gaan. Dat is bij de Up ook zo. Maar bij de insignia blijft hij dan gewoon half op de ruit staan. zulke dingen dus... Bij een Up zou ik het juist wel prima vinden. Bij een Insignia een beetje knullig.
Zeker zit er verschil in vele gevallen maar de meeste 'klachten' hebben niet zoveel te maken met een premium product of niet. Ook de Skoda's waar ik laatste tijd veel in zit en soms in rij zie ik dat het ook anders kan. zoals de sfeerverlichting; bij de skoda superb en Kodiaq waar ik beide wel eens bij in zit is dat gewoon echt overal mooi in verwerkt. handgrepen voor en achter, deurpanelen achterin, voetenruimte, subtiele kleuren. Bij een Talisman is het ambient verlichting pakket ook gewoon heel sfeervol. Hoeft dus geen premium product voor te zijn. Daar heeft opel het wel heel karig vanaf gemaakt met enkel paar streepjes enkel in de voorportieren in het wit.
TSI's hebben op een heel enkel model na (polo GTI) geen compressor. Toch als ik dan vorige week in de 1.5 TSI reed (superb) dan is dat echt wel wat soepeler, zeker onderin en voelt daardoor krachtiger ondanks die veel minder vermogen hee
De mijne stopt ook de wissers bij motor uit, waar ze ook staan. Bij mijn vorige Insignia kon je dan met de wisserhandel ze terug laten gaan naar de ruststand, gewoon nog één keer aanzetten dan gingen ze terug. Ik ben nog niet geprobeerd of een B dat ook heeft.rjthefrisian zei:Ohja, nog 1 ding; als ik de auto uit zet en de ruitenvegers gaan net heen en weer dan horen ze gewoon in ruststant terug te gaan. Dat is bij de Up ook zo. Maar bij de insignia blijft hij dan gewoon half op de ruit staan. zulke dingen dus... Bij een Up zou ik het juist wel prima vinden. Bij een Insignia een beetje knullig.
Daar moet je dan even naar laten zien. Heeft de astra niet en lijkt me ook niet zo te horen.
Denk dat je dit wel een tijdje vol moet houden om resultaat te zien, maar ben benieuwd.Ik heb de airco altijd aan staan. Het is inderdaad altijd schipperen tussen aan en uit maar ik ga er eens mee spelen...eens uitzetten paar kilometer voordat ik thuis ben...kijken of dat helpt.
Ik heb het bij de Leaf ook, best wel irritant. Nu sneeuwt het in NL niet vaak, maar doe je deur maar eens open zonder een pak sneeuw binnen te krijgen....Water op de achterbank herken ik ook. De autos zijn rank vormgegeven en het dak is smaller dan op heuphoogte en druppels kunnen naar binnen vallen.
Bij jouw lijstje viel me vooral de verwachtingen van de 2.0T icm jouw ervaring op, ik hoop dat je je er niet teveel aan gaat storen. Anders is tuning wellicht nog een optie?
Heb jij mogelijkheden om bij de Intelli-lux verlichting wat aan te passen? Ik zocht onlangs naar gevoeligheid voor inschakelen (dim)verlichting, kon ik in het menu niet vinden.
En ik ben benieuwd of je bij Opel ook de achterlichten kunt laten koppelen aan de dagrijverlichting, bij ** is dit meen ik bij de dealer te doen.
Heb jij mogelijkheden om bij de Intelli-lux verlichting wat aan te passen? Ik zocht onlangs naar gevoeligheid voor inschakelen (dim)verlichting, kon ik in het menu niet vinden.
En ik ben benieuwd of je bij Opel ook de achterlichten kunt laten koppelen aan de dagrijverlichting, bij ** is dit meen ik bij de dealer te doen.
Ik zag wel dat je bij de Astra bij personalisatie kunt invoeren hoe hard de ventilator moet blijven blazen, denk dat jouw Insignia dit ook heeft. Bij zowel de GTS als de Leaf merkte ik soms dat ik de ventilatorsnelheid te ver terug zakte indien het interieur op temperatuur was. Met beslagen ruiten tot gevolg.Zoals ventilatiegeluid, dat geluid was in de Astra veel meer aanwezig als in de huidige auto. Nooit aan gestoord, maar herken het nu dus wel.
Een stadium dagrijlicht + achterlampen herken ik niet. Maargoed, het is ook moeilijk om te zien wat de achterlichten doen grinning smiley
Rob heeft hierin wat meer ervaring.
Ik zag wel dat je bij de Astra bij personalisatie kunt invoeren hoe hard de ventilator moet blijven blazen, denk dat jouw Insignia dit ook heeft.
Bovendien als je gebruik wil maken van android auto of apple carplay moet ik de auto met kabel aansluiten en voegt het draadloos opladen ook weinig toe. Bij de skoda werkte apple carplay en anrdoid auto ook draadloos. Bij de Insignia moet ik hem met een kabeltje aansluiten. Maar de skoda is ook uit 2020 en dus wat nieuwer, denk dat het daar mee te maken heeft. Gewoon een zinloze optie dus in mijn ogen, zeker in een Insignia waar het op een bijzonder onhandige plek is gemaakt ook.
Klopt Joost, bij de pre-facelift had je idd. de 1.6T 200pk. Is dat niet hetzelfde (SIDI) blok als wat in de Cascada geleverd is?
Ik kan me herinneren dat men bij de Cascada 1.6T juist positief was over het mooi oppakken bij lage toerentallen.
Ik vind het draadloos laden juist handig op die plek. Telefoon mooi uit het zicht en via draadloos streamen toch muziek.AsconaGT zei:Bovendien als je gebruik wil maken van android auto of apple carplay moet ik de auto met kabel aansluiten en voegt het draadloos opladen ook weinig toe. Bij de skoda werkte apple carplay en anrdoid auto ook draadloos. Bij de Insignia moet ik hem met een kabeltje aansluiten. Maar de skoda is ook uit 2020 en dus wat nieuwer, denk dat het daar mee te maken heeft. Gewoon een zinloze optie dus in mijn ogen, zeker in een Insignia waar het op een bijzonder onhandige plek is gemaakt ook.
Ik vind het draadloos laden juist handig op die plek. Telefoon mooi uit het zicht en via draadloos streamen toch muziek.
Android Auto en Apple Carplay werkt in mijn auto niet bepaald goed, die verliest meestal na een paar minuten de verbinding.