Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

@Richard.. Ja de racewereld, bizar he! Ik verbaas mij er ook altijd weer over hoeveel geld daar in omgaat.

Hier een rustig weekend gehad, kleine klusjes gedaan, met vrienden uit eten geweest gisteren met de kinderen om de vakantie af te sluiten. En nu weer @work.

Hier toevallig iemand die naar de Historische Grand Prix gaat op Zandvoort op 7 of 8 september?
Historische Grand Prix

Schijnt een heel mooi evenement te zijn! Wil ik nog wel een keer naar toe eigenlijk, net als de Historic GP op de Nurburgring.

Opeling

classic_and_sports_car_Vauxhall_VX220_buyers_guide_verdict.png

Ja dat denk ik ook wel. Wij sponsoren nu een cup binnen de Historische klassen dus ben aan het kijken om langs te gaan dan.

Leuk om te horen hoe verschillend de weekenden worden doorgebracht. Het was voor mij een weekend wat in het teken van regen stond, maar gezien de droogte hoor je mij niet klagen. De tuin heeft in een week tijd in ieder geval weer 30mm regen gehad, waar hij meteen van op knapt. Tussendoor dan ook met regelmaat de borders aangevuld met water uit de regenton zodat ook daar de grond weer wat verzadigd is. We krijgen komend weekend weer 27/28 graden voor de kiezen, dus is wat water welkom.

Gisterochtend tijdens een zachte bui fijn kunnen hardlopen. Eindelijk weer eens tijdens normale temperaturen, en dan is het lopen tijdens zo'n bui wel heerlijk hoor!
Nadien met de vriendin een wandeling gemaakt in een natuurgebied, prachtig hoe de heide begint te bloeien en nadien een kop koffie op het terras. Dan is het leven wel fijn!

@ Joost: Ik zou me echt kunnen irriteren aan die staart en ogen die heen en weer gaan bij zo'n klok. Ik vind hem wel grappig, maar dan waar hij komt te hangen....voor in de kelder.:}

Ps. Op autozine staat nog een test van de Insignia 1.6 CDTI. Komt hij heel goed uit de bus(tu)

Mogguh!

Zo, weer terug van 2 weken vakantie. Nouja: 1 week weg en 1 week thuis. Lekker weekje Luxemburg; vrij prijzig maar wel een fijn land met mooie natuur. Op de heen weg nog bij de garage gestaan... met de auto van mijn vader. Koelvloeistofslang was geknapt. Bij de garage onderdeel niet op voorraad, dus met wat knutselwerk van de monteur weer gefixt! Daarna nog 1 keer wat moeten bijvullen en verder geen problemen meer.

In de tweede week wilden we een nieuwe vloer voor in de woonkamer/hal aanschaffen en kijken naar een vakantie voor volgend jaar (maar dan een wat uitgebreidere vakantie). Vloer is gelukt, vakantie is alweer op de lange baan geschoven :} We kwamen een leuke meubelset tegen en de knoop doorgehakt om daar voor te gaan ipv uitgebreide vakantie; onze oude meubels (verzamelde werken) en oude vloer (vorige bewoners) gaan dan allemaal de deur uit, dus is het huis weer een beetje meer 'ons huis'. Fijn vooruitzicht!

Even plaatje bij het praatje. Meubels zijn in onderstaande stijl:
Vitrinekast-Cascade-Maxfurn-Seinen-Meubelen-IJsselmuiden-Nieuwleusen.png

Vloer wordt zoiets:
fcb70bab33507e7b01af90393b6f2b5c.jpg

Kunnen we nu weer sparen :D

De rest dus ook mooie vakanties gehad zo te lezen? Her en der wat dure grapjes als ik het zo lees... altijd jammer, maarja: even jammer en weer door!

Donkere vloer vind ik altijd mooi! Had ik in de nieuwe woning ook het liefste gehad, maar we waren beide bang dat het te donker zou worden voor ons huis. De eikenhouten kleur boven (Praxis vloertje) vinden we eigenlijk heel erg mooi, dus komt er beneden ook een eikenhouten kleur. Alleen, de keuken wordt ook grotendeels eikenhout dus dat vloekt weer met elkaar natuurlijk.
Dus leggen we in het deel van de keuken een donkerbruine kleur van hetzelfde merk, hoeven we ook niet te werken met overgangsstrips o.i.d. want dan kunnen we het wel als één vloer leggen :)

Qua meubels zijn die stalen frames helemaal in tegenwoordig. Ik houd er eerlijk gezegd niet zo van, dat was nog wel een zoektocht om o.a. een eettafel te vinden die én niet gammel was én geen stalen onderframe had. Gelukkig bood een meubelmaker uitkomst. Geen gammele tafel, maar wel een loodzware kwamen we achter met verhuizen en gewoon 100% hout :)

Maaruh, hoeft het knutselwerk van de monteur niet vervangen te worden voor een OEM exemplaar? :S

Alle meubels uit dezelfde lijn is wel prijzig. Wij hebben dat niet, en ik vind dat eigenlijk wel leuk. Niet zo standaard :) Kan me ook niet voorstellen om veel geld aan meubels uit te geven. De bank was een aardige investering (maar de kwaliteit vind ik tegenvallen), maar de rest hebben we tweedehands. Veel van vrienden overgenomen, die hun gehele inrichting overhoop gingen gooien en het was precies wat wij mooi vinden :) Kast gevonden op Marktplaats en het tv-meubel ook.

Vakantie: begin september gaan we. Ben er nu wel aan toe!

Wij hadden eerst ook alles van dezelfde serie, maar inmiddels zijn al onze meubelen behalve de bank vervangen door op zich zelf staande meubelstukken. Teak houten eettafel met lederen kuipstoelen, handgemaakte hout met metaal salontafel, 2 stoffen fauteuils en een kast uit 1870.

Wel mooie stijl Gerwin, houd ik wel van. De vloertegels niet, maar ieder zijn smaak. Wij hebben hout.

Ziet er goed uit, Gerwin! Mooie vloer dito meubels.

Gisterochtend tijdens een zachte bui fijn kunnen hardlopen. Eindelijk weer eens tijdens normale temperaturen, en dan is het lopen tijdens zo'n bui wel heerlijk hoor!
Nadien met de vriendin een wandeling gemaakt in een natuurgebied, prachtig hoe de heide begint te bloeien en nadien een kop koffie op het terras. Dan is het leven wel fijn!

Mooi om te lezen dat je de liefde hebt gevonden en er van geniet..(tu)

Bij de een stond het weekend in het teken van de regen; bij ons stond ie in het teken van een zieke dochter. Dochterlief had opeens flinke koorts en totaal niet fit. Overgeven en lamlendig. Gisteren was de koorts weg en kwamen er opeens allemaal rode vlekjes in nek, gezicht en romp opzetten. Even op internet gegoogled en vermoeden werd bevestigd: de Zesde ziekte. Vrij onschuldig kindervirus waar we effe doorheen moeten..:)

Maar met zon ziek kind kom je nergens aan toe.

Altijd vervelend als de kindjes ziek zijn. Zeker als het met koorts gepaard gaat. Even afkloppen, maar ik kan op 1 hand tellen de keren dat Lize echt ziek was.

Ach, zo zoekt iedereen het op een eigen manier bij elkaar! Mooi juist al die verschillen, blijft er op de tweedehands markt ook wat te kiezen: wij zullen Markplaats over een tijdje ook weer volgooien met ons 2e- en 3e-hands goed.

Woonkamer/eetkamer/keuken is bij ons nu 1 grote ruimte, dus wij zijn in elk geval wel blij dat we iets meer 'eenheid' en rust in huis hebben ;)

Qua meubels zijn die stalen frames helemaal in tegenwoordig.
Ja! Daar ben ik dan ook erg blij mee: ben al jaren fan van staal/hout/glas/beton-combinatie. Nu is daar echt enorm veel keuze in!

De bank was een aardige investering (maar de kwaliteit vind ik tegenvallen)
Och, dat was een paar maand geleden bij ons een flinke zoektocht. Uiteindelijke bij de Leenbakker geslaagd en kwaliteit voldoet voor ons prima (tu)

De vloertegels niet, maar ieder zijn smaak. Wij hebben hout.
We wilden sowieso laminaat, maar de keuze was tussen hout (grijs) of tegel-look. Uiteindelijk gewoon de gok gewaagd en voor de tegel-look gekozen. Akelig spannend :D

Maaruh, hoeft het knutselwerk van de monteur niet vervangen te worden voor een OEM exemplaar?
Volgens de monteur niet: hij had een iets te korte slang uitgebreid met een metalen stang en die ontzettend goed vastgezet met lijn en klemmen. Zou het gewoon moeten houden! Maar m'n vader kennende, rijdt hij binnenkort wel langs de garage ;)

@ Rob: ach wat vervelend voor haar (en jullie natuurlijk ;)) Zesde ziekte heeft mijn schoonmoeder 2 jaar geleden ook gehad, maar die was wel echt even onder de pannen toen: had haar flink te pakken. (al had ze het als kind ook al gehad!)

Die meubelserie is ook wel mijn smaak Gerwin.
Vloer dan weer niet zo.
Heb destijds toen ik in mijn nieuwbouw appartement kwam echt alles in 1x nieuw gekocht. Dus voorlopig hoef ik gelukkig nog niet op zoek naar nieuwe spullen wat dat betreft.

Mogguh. Zojuist de RDW melding ontvangen dat de 7 op/voor 2 oktober gekeurd moet worden. Ik verwacht niets speciaals, maar je weet het niet he.

Beetje die landelijk/industriële look vind ik ook wel mooi, is ook de stijl waarmee ik het huis wat meer heb ingericht.

@ Rob: Dat is inderdaad zo, dat wanneer de kleine slecht te pas is je je eigen dag ook moet inleveren. Doordeweeks ook, dan kun je vakantiedagen op nemen gezien de kinderopvang verwacht dat je hem/haar dan komt halen.

Zag trouwens nog een spotje van de nieuwe clio, dat is bijna voor het eerst dat ik een renault ook van binnen er leuk uit vind zien. Renault snapt dat in het er in deze klasse wat speels/modern uit mag zien. Opel is wat dat betreft heel controversieel kwa interieurs, wel jammer......als je de nieuwe corsa ook ziet. Net interieur, maar niks vernieuwends.

Zag trouwens nog een spotje van de nieuwe clio, dat is bijna voor het eerst dat ik een renault ook van binnen er leuk uit vind zien. Renault snapt dat in het er in deze klasse wat speels/modern uit mag zien. Opel is wat dat betreft heel controversieel kwa interieurs, wel jammer......als je de nieuwe corsa ook ziet. Net interieur, maar niks vernieuwends.

Klopt! Vind ik ook voor het eerst een erg fraai Renault dashboard.

Discussie heb ik laatst ook al aangezwengeld. Vind de dashboards van Opel ook nogal behoudend. vergleijk de Corsa maar eens met de 208.

Andere merken zijn vele stappen verder qua opzet en nieuwste technieken. Of je het mooi vind is een tweede; maar we gaan wel die kant op. Een als we dan een paar jaar verder zijn dan ben ik benieuwd hoe er tegen de traditionelere dashboards van Opel wordt aangekeken.

Afgelopen zondag op het TT circuit had Mazda ook een stand......... de Mazda 3 is toch ook best mooi geworden hoor.
Daar waar ik de vorige net niet vond kloppen van de achterkant, het interieur teveel plastic was en de auto ook nog eens schreeuwend duur was in de lease viel deze snel af.

Ik heb er zondag niet in gezeten, maar het interieur oogde ook erg mooi. Mooie hoge middenconsole trok vooral mijn aandacht op één of andere manier. Mooi sportief stuurtje. Ik ga hem binnenkort eens van dichtbij bekijken :)

Minpuntje van de Astra is toch wel de middenconsole. Armsteun geeft goed steun, maar het opbergvak eronder gebruik ik nooit want dat "hand" niet lekker op een of andere manier. Bekerhouders zitten half onder de armsteun, flesje water kan in de achterste houder dus al niet goed staan.
Tja en dan nog het onbruikbare flexhouder.... ja er kan een telefoonhouder op incl stroom, maar dan werkt het niet met android auto/apple carplay en daar heb je dus geen bal aan.

Ik heb er zondag niet in gezeten, maar het interieur oogde ook erg mooi. Mooie hoge middenconsole trok vooral mijn aandacht op één of andere manier. Mooi sportief stuurtje. Ik ga hem binnenkort eens van dichtbij bekijken

Ik heb hem nog steeds niet in het echt zien rijden. Lijkt inderdaad erg fraai. Maar lees overal wel dat hij achterin en in de kofferbak erg krap is en dat je hem daarvoor niet moet kopen.

En de Skyactive X motor schijnt ultiem te wezen volgens Mazda maar de rijtesten schitteren nog steeds door afwezigheid of zijn niet bijster positief.

Net even wat rond geklikt in de configurator, welke overigens totaal onoverzichtelijk is, maar de 122pk versie is er ook met automaat en dat lukt je vaak niet bij andere merken. Ik zou best een Focus 125pk met automaat willen hebben, maar dat kan pas bij de 150pk versie en daardoor wordt de auto ineens behoorlijk duurder.

De 122pk automaat in Luxury uitvoering heeft eigenlijk alles wat ik wil hebben (volgens mij) en kost circa 35k, vond ik best meevallen. Verder is het op de site van Mazda lastig om uitvoeringen/uitrustingen te vergelijken en voor een brochure moet je gelijk alle gegevens achter laten, bekijk het dan maar lekker.

Als ik dit weekend tijd heb rijd ik wel even naar de dealer, die voert zowel Ford als Mazda dus dat is lekker makkelijk :)

De Mazda 3 zie ik regelmatig. Wát een prachtige auto! Ook het interieur is top.
Een automaat vind ik iets minder fijn in een Mazda. Qua motor zou ik zeker de Skyactiv-X overwegen.
Bij een Ford, zo'n 1.0 als ik nu ook heb, lijkt me een automaat wel echt heerlijk!

Discussie heb ik laatst ook al aangezwengeld. Vind de dashboards van Opel ook nogal behoudend. vergleijk de Corsa maar eens met de 208.
Zoveel mensen, zoveel wensen. Dash van de 208 vind ik (afgaande op de foto's) echt helemaal niks, veel te druk! Daarom zou ik voorheen ook niet in een Ford stappen, veel te druk dash met al die rare lijnen en te kleine schermpjes. Bij de huidige Focus/Fiesta is dat volgens mij recht gezet.

Mazda heeft een aantal leuke modellen in het sortiment, al blijven ze op gebied van interieur nog achter voor mijn gevoel.

Ik blijf me toch verbazen over die Trump. Gisteren las ik dat hij Groenland wilde kopen, ik kon dat moeilijk serieus nemen.
Lees ik vanochtend dat hij een gepland bezoek afzegt. Dus heeft ie werkelijk plannen zo-iets bizars uit te voeren en reageert hij vervolgens als een verwend kind wat zijn zin niet krijgt. Het moet toch echt niet gekker worden met één der machtigste mensen op deze wereld.

Die Trump is echt niet goed wijs. Echt treurig dat zo iemand op zo'n positie terecht gekomen is. De houding van Denemarken in deze kan ik wel waarderen. Ik hoop wel dat Denemarken niet al teveel kosten gemaakt heeft voor het geplande bezoek...

@dashboards: mijn Ford heeft inderdaad veel knopjes. En je gebruikt die knoppenbrij van de radio echt nauwelijks. Toch zitten er in een Astra van dat jaar niet minder knopjes, alleen zijn ze allemaal recht in plaats van raar scheef. Toch is het dash van de Focus super overzichtelijk. Zo'n touchscreen in de nieuwe modellen is leuk, maar geef mij maar een gewoon scherm en wat knopjes. Dat hebben Mazda en BMW uitstekend door, maar andere merken zijn helaas een andere weg ingeslagen.
Qua interieurs vind ik Mazda al een tijdje tot de top behoren.

Midje!

@ Clio-dash: op de foto's vind ik die tablet nog niet zo fantastisch ogen. Verder natuurlijk gewoon netjes met niet al te veel van dat pianolakplastic.
@ 207/Corsa dash: 207 vind ik op de foto's wat té gestyled. Misschien in het echt juist wel weer erg tof. Corsa wat meer behoudend, maar daar hou ik dan wel van.
Maar ik hou er dan wel van als er wat keuze is tussen kleuren op het dashboard. Alleen dat grijs/zwart met een streepje rood oid is dan weer niet helemaal mijn smaak.

@ Mazda3: nog niet in het echt gespot, maar op de foto's lijkt het wel fraai. Achterkant moet ik vooral even in het echt zien; bijzondere vormgeving. Als het interieur maar van betere kwaliteit was als de 'oude' 6 (van een paar jaar geleden) zo ontiegelijk veel lelijk/hard plastic...de kwaliteitsbeleving verpestte het design echt.

Middag!

Net mijn nieuwe PC geinstalleerd, oude gaf aan problemen te hebben/krijgen met de harde schijf en had bovendien ook naar Windows 10 moeten switchen.
Eigenlijk was die PC nog wel prima waarvoor ik hem gebruik maar aangezien ik niet zo handig ben toch maar een nieuwe PC besteld, dik ding van de Medion, haal ik altijd mijn computers/tablets etc, goede prijs en spul werkt prima. Die oude was nu 6-7 jaar oud dus binnenkort even nieuwe harde schijf daarin en upgrade naar Windows 10 en dan kan ik die ook weer gebruiken.

1246980

Een vaste pc komt er hier niet meer in, laptops zijn ideaal :)
Laatst ook een nieuwe gekocht, aangezien ik geen vaste laptop meer heb van het werk en ik daar sowieso niets zelf op kon installeren. Had daarnaast altijd zelf ook nog een oude laptop van m'n studietijd welke het nog prima deed, maar ik was toch bang dat het vroeg of laat einde oefening zou zijn.

Nu ook bewust gekozen voor een 14" model, lekker licht en handzaam. Als straks de "studeerkamer" klaar is komt er nog een groot beeldscherm bij voor als het een keer nodig is. Is overigens, per toeval, wederom een HP geworden.

Zakelijk heb ik ook een HP laptop, 14 inch aluminium Zbook uit de hoogste serie. Ik wil graag compact en snelheid, zowel grafisch als in processor. ivm. indesign en Photoshop.
Thuis heb ik een 13 inch Macbook Air, nog geen seconde spijt van gehad.

En vaste pc zou ik ook niet meer kopen. Laptop is makkelijk, handzaam, binnen, buiten, op de bank aan de eettafel.

net terug van een afspraak bij een kerstpakketten leverancier voor de kerstpakketten voor dit jaar.. :) Leuke ideeën weer opgedaan.

Tsja, ik heb een vaste PC simpel omdat dat gewoon echt beter is, gekoppeld aan scherm van 27" aan een bureau met een lekkere stoel.
Bovendien veel goedkoper dan een enigszins vergelijkbare laptop die altijd maar weer opgeladen moet worden/zijn en door een foutje zo kapot kan vallen.
Als ik gewoon even wil internetten of wat dan ik ook dan pak ik mijn tablet/hybride ding wel, net zo handig als een laptop en lekker compact en goedkoop.

1097779

Ik heb sinds vorig jaar een nieuwe laptop. Vind ook echt ideaal.
Is nu een HP (Spectre) geworden (na járen Asus te hebben gehad) Mooi stevig ding, goede looks en goede software. Daarnaast met touchscreen en je kan het scherm helemaal omklappen zodat het een tablet is; ideaal voor vergaderingen en Netflix kijken in de trein :D

@ Corsa: Kerstpakketten uitzoeken lijkt me nog het leukste werk. Hier op het werk krijgen we geen kerstpakket maar de waarde van zo'n pakket gewoon 'handjecontantje'. En ik moet zeggen dat ik dat ik dat wel erg leuk vind in de decembermaand :)

Dit is nu bij mij de situatie, computerkast moet straks nog even verhuizen naar de kast eronder en dan is bureau helemaal leeg op monitor en toetsenbord na, muis ligt in vak eronder, makkelijk in combinatie met armsteun van mijn stoel. Ik gebruik de pc vaak en heb heel erg veel ruimte over in de woonkamer, dus heb makkelijk plek voor een vaste PC, werkt voor mij gewoon fijn. En zoals gezegd wil ik mobiel iets doen pak ik de tablet.

69260071_10215386253238382_7600069484971294720_o.jpg

Dit is trouwens de andere kant van "het tuinscherm".
Had destijds iets van een roomdivider nodig en dit scherm bleek ideaal, dus aan 1 kant staat het bureau met computer, aan andere kant van scherm staat tv met de rest van de apparaten, zo zit ook alles heel makkelijk op elkaar aangesloten etc. (tu)

69751460_10215386294799421_5932733223267205120_o.jpg

Total Loss zei:
Tsja, ik heb een vaste PC simpel omdat dat gewoon echt beter is, gekoppeld aan scherm van 27" aan een bureau met een lekkere stoel.
Bovendien veel goedkoper dan een enigszins vergelijkbare laptop die altijd maar weer opgeladen moet worden/zijn en door een foutje zo kapot kan vallen.
Als ik gewoon even wil internetten of wat dan ik ook dan pak ik mijn tablet/hybride ding wel, net zo handig als een laptop en lekker compact en goedkoop.

1097779

Mwah, wel een beetje veel vooroordelen hoor Marc :)
Hoezo beter? Je kunt zowel PC's als laptops uitrusten zoals je zelf wilt waarbij de prestaties niet voor elkaar onder doen. Ja misschien als het echt op high end zware systemen aan komt wel, maar er zijn zat hele goede laptops die ook geschikt zijn voor zwaar werk.
Groot scherm is ook prima aan een laptop te koppelen welke op een bureau staat met een lekker stoel, alleen met een laptop kun je ook in de tuin zitten of op de bank hangen. Dat laatste doe ik nog wel eens. Bij mijn vorige opdracht stonden op elk bureau zelfs twee 27" schermen en gebruikte ik het laptop scherm als 3e scherm, geen enkel probleem *-)
Opladen moet wel gebeuren inderdaad, maar mijn huidige laptop gaat zeker een uur of 5 mee voordat deze aan het stroom moet. Zelfs met mijn werklaptops redde ik vaak wel een uurtje of 4.
De kans op kapot vallen is bij een laptop iets groter t.o.v. een PC inderdaad.

Voor gewoon internetten pak ik ook de tabblad of telefoon, maar als ik wat meer dan dat moet doen is er dus een laptop. Moet ik echt serieus aan de bak, dan kruip ik achter een bureau met daarop straks een groot scherm :)

@ Jimmy, ja het is ook al weer bijna kerst natuurlijk :D
Voor dat soort bedrijven zal het wel topdrukte zijn nu.

Wij krijgen jaarlijks een tegoed via een of andere site waar ik dan afgelopen jaar een bol.com tegoedkaart heb besteld, komt altijd wel van pas. Bevalt prima na jarenlang diverse "eet/drink paketten" te hebben gehad waar de helft altijd van overbleef.

Corsa 20SEH zei:
Als je games enzo speelt snap ik dat wel..

Ben niet echt een gamer maar potje pokeren of dat soort spelletjes doe ik wel regelmatig.
Scherm is groot genoeg om split screen te doen, dus dan doe ik aan 1 kant bijvoorbeeld pokeren en op de andere helft bijvoorbeeld voetbal of F1 kijken, dan telefoon erbij om tussendoor nog beetje te internetten. Hoezo kunnen mannen niet multi-tasken! :}

Inderdaad ideaal, alleen die kabels ff wegwerken, dat is niet netjes zo.

@Gerwin, Ja is erg leuk.. Maar zijn niet alleen voor ons personeel maar ook een spaaractie die wij voor klanten in de winter opzetten. Ik stel dan ook 320 pakketten samen, op een zo goed mogelijk manier binnen budget. Altijd leuk om te doen.

@Jimmy Daar heb je gelijk in maar het zijn er nogal wat, zal wel eens aan de slag gaan met wat tie wraps erbij. ;)

En inderdaad leuk om de Kerstpakketten samen te mogen stellen, wel lastig ook.

Geinig al die ervaringen met computers.
Ik heb vorig jaar op punt gestaan om wat nieuws te kopen. Toen kreeg ik echter windows surface van het werk. Echt super ding! Op het werk hang ik hem aan het netwerk en twee extra grote schermen en neem hem na het werk weer mee naar huis.

En merk dat ik hem nu ook veel prive gebruik, heel goed bevalt en eigenlijk geen behoefte meer heb aan wat anders.
Maar doe steeds meer via mijn foon en merk dat ik de surface steeds minder gebruik.

Morgen effe cursusdagje bij vd valk in Vianen, vrijdag lekker vrij (mijn nieuwe pappadag ipv de woensdag) en zaterdag naar feestje in Nijmegen.
De kms vliegen er weer op!

Succes met de cursus Rob! Vrijdag vrij, lijkt me heerlijk. Ik heb nu vanaf 15.00 op donderdag ouderschapsverlof. Vandaag dus de eerste dag, lekker met de 7 op het werk, straks Lize ophalen en een toertje doen.

Mogguh!

Heerlijk, die pappadagen. En zeker bij grotere concerns vaak ook nog goed geregeld, zodat je er financieel niet te veel op achteruit gaat.
Lijkt me voor de toekomst ook heel mooi, echter hebben wij die regelingen niet. En om nu ff 1/5 van het loon in te leveren, dat valt wel tegen.:}

@ Computer: Thuis een oude laptop staan (ding is denk ik 8 jaar oud) die het nog redelijk goed doet. Vorig jaar is hij een beetje ge-upgrade, dus kan er nu goed mee uit de voeten.
Enkel de accu is compleet dood. Heb die 3 jaar geleden ook een x vervangen voor een nieuwe, maar die was ook al snel kapot. Vind het nu wel goed, staat toch meestal op een vaste opstelling.

Lekker Rob, goed vooruitzicht!!
Vrijdag gaan B en ik nog naar Giethoorn, waar we 's avonds een rondvaart door de Wieden hebben onder leiding van een gids.
Vraag is nog ff of we er per Leaf heen gaan (220km retour) of per Cabrio.

Ik heb ook geen vergoeding hoor Ruud, het is dan wel maar 2.5 uur per week maar toch meer dan een werkdag per maand die ik minder maak. Een hele dag, dus 1/5e loon zou ik ook niet zo happig op zijn. Het 1e jaar heb ik dat gedaan tot Lize 1 werd. Maar dat hakte er flink in.

Giethoorn is erg leuk, en het wordt prima weer.

Total Loss zei:
@Jimmy Daar heb je gelijk in maar het zijn er nogal wat, zal wel eens aan de slag gaan met wat tie wraps erbij. ;)

En inderdaad leuk om de Kerstpakketten samen te mogen stellen, wel lastig ook.

Tie wraps krijg je alleen weer los als je ze kapot knipt hè. Ik zou even klittenband halen, dat werkt wat prettiger als je een kabeltje moet loshalen of toevoegen :)

@ Ruud, Giethoorn en omgeving is mooi! Helaas tegenwoordig wel kneiterdruk met toeristen, hopelijk hebben jullie daar niet al teveel last van.

@ Papadag, zover is het bij ons niet maar ik zou in de toekomst best 4x9 willen werken, maar dat hakt er qua salaris ook nog wel in natuurlijk. 38 uur op papier en 40 uur werken, met daarmee eens in de zoveel weken een dag vrij is ook wel lekker denk ik :)
Voor nu heb ik liever meer salaris ipv meer vrij :}

Heerlijk, die pappadagen. En zeker bij grotere concerns vaak ook nog goed geregeld, zodat je er financieel niet te veel op achteruit gaat.
Lijkt me voor de toekomst ook heel mooi, echter hebben wij die regelingen niet. En om nu ff 1/5 van het loon in te leveren, dat valt wel tegen.

Is gewoon wettelijk geregeld, dus bij elk bedrijf kun je gebruik maken van de regeling, bedrijf mag het in principe niet weigeren en een goede werkgever doet daar niet moeilijk over. Er zijn bedrijven die deels doorbetalen, veelal (semi) overheid, maar doorgaans niet. Ik heb gewoon de woensdagmiddag vrij. Dus ja, ik lever 1/8 van mijn salaris in, daar staat wel tegenover dat ik geen kosten heb voor de opvang die bruto iets van 8 euro in het uur kost, dus per saldo valt het allemaal reuze mee wat je financieel inlevert met als grootste voordeel dat je lekker Quality time hebt. Onbetaalbaar in geld! Zeker nu David ouder is, is het heerlijk om er lekker op uit te gaan en leuke dingen te doen en zijn ontwikkelingen te zien.

Hier geen fancy tablet, ook geen vaste computer meer. Meeste gewoon op de telefoon en heb een laptop van het werk. Ik wilde zo'n mooie platte ultrabook, maar bij ICT hadden ze er geen vertrouwen in dat die lang heel bleef met het gebruik wat wij er mee doen. Talloze keren in vliegtuigen, soms buiten met +40 graden in het zand, soms buiten met -10 in fabrieken. Heb nu een of ander dik zwaar hufterproof laptop speciaal voor bedrijven en moet eerlijk zeggen dat hij na 4 jaar en gebruik in soms vrij extreme omstandigheden nog steeds super goed doet! :-D Spelletjes geen tijd voor, maar in de kelder wil ik wel een keer een playstation of iets hebben met een groot scherm ooit.

Midje!

@ Jimmy: als het ook nog voor klanten is, dan maakt het het extra leuk. Lekker door de snoepwinkel :D

@ Papadagen: Geen last van!

Voor nu heb ik liever meer salaris ipv meer vrij
Mij net zo. Ze wilden hier ook al iets met bonussen gaan werken, ook aangegeven dat ik liever een hoger 'vast salaris' heb: heb je veel meer aan bij van allerlei instanties.

@ Ruud: Giethoorn is leuk, maar als je voor jezelf gaat om even 'bootje te varen' zou ik een ander dorp aan al dat water zoeken. Giethoorn is nu wat te toeristisch geworden en soms gewoon te belachelijk druk (ook op het water).
En mbt vervoer: cabrio natuurlijk! Heerlijk weer voor :D

Goede reis gehad naar Vianen. Relatief rustig op weg. De C3 is gewoon een prima metgezel!
Electrische poolauto (zoe) maar weer laten staan ivm te perkte actieradius. Heb vandewerk balletje opgegooid of we ook wat fatsoenlijke poolautos krijgen. Voor cursussen moeten we toch vaak buiten ons bezitsgebied. Komen waarschijnlijk gewoon weer diesels bij. De electrische bussen voor de vakmannen zijn na een pilot ook mislukt. Veel te zwaar en prestaties en een actieradius van lik mijn vestje.

Giethoorn gaan wij volgende week heen als bedrijfsuitje. Eerst tuff ern met cv2 en dan punteren.

@ Papadag, zover is het bij ons niet maar ik zou in de toekomst best 4x9 willen werken, maar dat hakt er qua salaris ook nog wel in natuurlijk. 38 uur op papier en 40 uur werken, met daarmee eens in de zoveel weken een dag vrij is ook wel lekker denk ik smiling smiley
Voor nu heb ik liever meer salaris ipv meer vrij

Ik lever ook geen salaris in. Werk nu gewoon 4x9 ipv de 36 uur verspreid over vijf dagen en maak daardoor een dag vrij. Doen al mijn collegas. Kan daarnaast eventueel nog verlof bijkopen tlv salaris.

Maar, wat Joost zeg, beaam ik. Ik zou ook best salaris in willen leveren als dat zou moeten. Een lekkere dag vrij met je dochter/zoon is onbetaalbaar. Dan komt werk en saris in een ander perspectief te staan.

Ik werk 40 uur maar zou dat bij komst van een kind ooit toch wel terug willen/moeten brengen naar 32 of 36.

Poolauto, een Zoe is niet handig nee. Wij hebben twee GTE's. Dat is als poolauto ideaal. Veel elektrische kilometers, maar hij kan ook verder. Half september neem ik m weer mee naar een meeting in Frankfurt.

@Gerwin,

Leuke is dat ik geen standaard pakket neem maar zelf iets samenstel. Dit is het 4e jaar en dat is tot op heden ieder jaar goed uitgepakt :). Is inderdaad erg leuk.

Mogguh!

Als poolauto een Zoe begrijp ik ook niet helemaal; zou je juist een auto met wat meer reikwijdte verwachten, vooral als de ritjes nog wel eens door het hele land gaan.
Hier in de buurt rijden wel diverse bedrijven met Zoes, maar dat zijn toch vooral de bedrijven waarbij de buitendienst regionaal aan het werk is.

Bij ons thuis nog steeds de twijfel tussen de Punto helemaal renoveren, of toch een opvolger.
Waren we er 2 weken geleden nog van overtuigd dat we de Punto gingen repareren, kwam er iemand met de iQ in dieseluitvoering op de proppen: niet moeders mooiste maar wel 'volwassen' en minstens € 500,- per jaar goedkoper als de Punto (al bij 15.000 km)
Het is misschien niet de meest praktische auto maar vrouwlief verbaasde me door te zeggen: 'we kopen geen auto voor de incidentele passagiers'
En daar heeft ze wel een punt want 60% van de tijd zit ik alleen in de auto, 30% met z'n tweeën en 10% met 3 of 4 man.

Verklaar me maar voor gek dat ik het een interessante optie vindt... maar tot die tijd: keuzes, keuzes... gelukkig hebben we nog een paar maand tot de APK :D

Leuke is dat ik geen standaard pakket neem maar zelf iets samenstel. Dit is het 4e jaar en dat is tot op heden ieder jaar goed uitgepakt smiling smiley. Is inderdaad erg leuk
B) Ik vind het al mooi als ik hier wat reclamemateriaal mag uitzoeken en bestellen (pennen, blokjes, etc) dus dan is zo'n grotere pakket helemaal leuk B)

Haha @ Gerwin, dat is hier het mooie dat mag ik altijd doen.. van pennen, tot koffers, tot banners, posters, online reclame en marathon startbogen.. zowel kiezen, kopen en ontwerpen :) Dat is wel echt 1 van het leukste deel van mijn werk. :)

Terug
Bovenaan