Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ja, als je dat soort bedragen onverwachts voor je kiezen krijgt is het wel even slikken. Je weet dat het kan gebeuren, maar doet dan toch altijd even pijn.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat we voor de C1 ook niets opzij zetten. Zoveel km's maakt het ding niet, hij is redelijk nieuw met weinig km's, dus de kans op serieuze onverwachte kosten acht ik niet zo groot.

De Astra is lease, maar daarvoor had ik de onderhoudskosten van de afgelopen jaren ook niet kunnen begroten :eek:

Ik had ook nog pechmomentje op financieel gebied zaterdag.

Had een grote tandemasser gehuurd achter de laguna. Moest 2 kasten ophalen ergens en daarvoor toen ook maar oude bestrating en andere dingen weg gebracht die al even bij mij thuis liggen. Kost 7,50 euro voor een aanhanger vol puin. ze vermalen dat hier bij een bedrijf in het dorp dan als onderlaag voor wegen of iets. Mijn ouders hadden ook nog wat stenen dus daar ook maar langs gereden en ingeladen, mijn schoonvader die mij hielp had ook nog wat. Al met al loeizware aanhanger maar ach, je betaald toch vast bedrag van 7,50.

Kom ik daar aan, gesloten :eek: ivm bouwvak. Geen moment aan gedacht. Toen ander adres in hengelo gebeld, ook gesloten. Toen nog 2 andere adressen die ik had gekregen, allemaal gesloten. De aanhanger moest leeg omdat ik die gehuurd had en ik moest nog 2 kasten ophalen dus toen maar naar de milieustraat in hengelo waar je per kilo betaald. Wist al dat het duur zo zijn, en kon daar even 120 euro aftikken voor wat oude bestrating o_O ipv 7,50 euro. Zonde van het geld

Ik had alles kunnen afpakken, vrijde dag kunnen nemen, weer aanhanger huren alles weer inpakken en dan maandag alles wegbrengen maar dat kost ook weer het nodige en vooral veel tijd en energie en vrije uren op werk.

Oei..das zonde Joost....voor onze stort hoef je niks te betalen. Je kan zo alles kwijt...maar dat wordt vast wel op een een of andere manier via de andere gemeentelijke heffingen verdisconteerd..:)

Maar ik vind het wel goed..zo doet de gemeente in ieder geval een poging om illegale dumpingen te voorkomen.

Leuke calibra cabrio te koop hier om de hoek

Maar ik vind het wel goed..zo doet de gemeente in ieder geval een poging om illegale dumpingen te voorkomen.

Hier in het dorp is het een ware soap aan het worden mbt afval, Frank zal het vast kunnen beamen. Wij moeten vanaf januari per lediging betalen (rest afval) groen en plastic is 'gratis'. Overgrote meerderheid heeft zich er lang tegen verzet. niet zozeer tegen het Principe van betalen per lediging maar meer tegen alle onduidelijkheden rondom. Nu heeft de gemeenteraad het er gewoon doorheen gedrukt wat tot veel boze reacties heeft geleid. Nu moeten we kiezen tussen een grote of kleine container maar ze hebben nog geen idee wat de kosten zijn per lediging voor een grote of kleine bak. De gemoederen zijn weer flink opgelaaid.

het idee is natuurlijk dat mensen zo goed mogelijk scheiden om restafval zo klein mogelijk te houden maar de praktijk is dat er veel gedumpt gaat worden en mensen restafval in de plasticbak smijten.

Afval... Hier is net een nieuw grondstoffencentrum geopend, mag je alles gratis brengen behalve rest afval/dakleer/ onbruikbare zaken. Voorheen kon je 5x gratis komen en brengen wat je wilde, had je enkel tuinafval of ijzer/hout ging er gene tik van je pasje af, had je restafval ging er een tik vanaf. Maar nu mag je er los voro gaan betalen terwijl de afvalheffing in de gemeentelijke belasting net 20% omhoog is gegaan.. Kan iemand mij dat uitleggen? Tevens gaan ze van 26 x restafval ophalen, zomaar ineens naar 13 x... Waar laat ik het dan, niet op het grondstoffencentrum waar ik moet betalen. Nee hier zijn ze niet goed bezig op dat gebied. Dat hebben ze in andere gemeenten wel beter voor elkaar.

Avond!!

Na 2 weken afwezigheid vanwege vakantie ben ik weer boven water:) Op vakantie had ik wel een I-pad mee, maar inloggen op deze site is via de ipad onmogelijk.
Ik heb dan de meeste dingen ook mee gelezen, maar vergeef 't me als ik wat gemist heb.

Terug van 2 weken Frankrijk, 2x een rit van 1.000km met de cabrio en vouwwagen. Nu had ik al wat ervaring met deze combinatie en hoorde ik van zowel Joost als Frank al positieve ervaringen over het op vakantie gaan met een cabrio. En ze hebben geen woord gelogen. Het open rijden heeft echt veel toegevoegd aan onze vakantie, de ritten zijn dan zoveel mooier als in een gesloten auto.

We hebben veel geluk gehad met de heen en terugreis. Beide keren op zondag gereden, zodat het rustiger is op de weg. En dat bleek een goed besluit, we hebben geen enkele file of noemenswaardig oponthoud gehad. In Duitsland reden we 100 km/h, in Frankrijk 110 km/h. Dat was voor de auto ook de grens, boven die snelheid begon de koets hinderlijk te torderen. De motor heeft me echt positief verrast, bij de genoemde snelheden konden bijna alle heuvels in de 5e versnelling worden genomen. Het blok draait bij 110 km/h precies 3.000 tpm waardoor je in een gunstig koppelbereik zit. De auto heeft geen kik gegeven, over de 3.000km die we gereden hebben heeft hij 1 liter olie verbruikt.

@ Joost: Jezus zeg wat een verschil, 120 euro en 7,50 euro.
Ik vind het ook jammer dat die afvalbrengpunten zo bizar duur zijn, zo werk je illegale dumping ook in de wereld.

@ Autopech: Zo rond de vakantietijd heel wat autoproblemen om me heen gehoord. Kameraad met zijn Astra K 1.4T 140pk had op de dag van vertrek de turbo gescheurd, gelukkig kon die de dag erop vervangen worden zodat ze maar 1 dag vertraging hadden. Collega had met een vrij jonge V70 autoproblemen, andere collega stond in noorwegen met een kapotte V70. Dan ben ik trots op m'n 16 jaar oude cabrio, die normaal geen echte ritten maakt en nu ff 3.000km doet zonder kik.

Hier ook weer terug van 15 dagen midden-Frankrijk (zuid bourgogne en de auvergne)
Zondags heen, denk dat het dezelfde dag als Ruud was, en gisteren terug.
De Astra heeft zich weer als ware muilezel gedragen: veel bepakking, weinig klagen en lekker vlot (y)
Vrouwlief heeft wel 2 keer ruzie met de lane assist gehad, toevallig beide keren in België. Het sloeg werkelijk op hol, ze gaf de 2e keer zelf aan dat de strepen op de weg recht op een betonblok af gingen en op het laatst pas afbogen in de juiste richting. De Astra begon tegen te sturen, vrouwlief dus helemaal in paniek.. gelukkig leven we nog :)

Bedoeling was 3 weken te gaan, maar de weersverwachting was niet zo heel best, dus hadden we 3 keuzes: of naar zuid Frankrijk en mooi weer maar dan wel een langere terugreis, of naar noord Frankrijk met een paar dagen grote kans op regen, of naar huis. Het werd het laatste, onder het motto: thuis kak je het lekkerst :)

Voordeel is wel dat ik vanavond weer kon mtb’en ;)

Welkom terug beide! :)

@Ruud: mooi dat de tocht met de cabrio is bevallen! Die ** ben je alweer snel vergeten ;)

Lane assist blijft spannend: op spitsstroken (die op de plek van de vluchtstrook liggen) gaat het ook niet altijd goed, omdat daar de lijnen voor de afslag er door heen lopen. Collega ging al eens bijna haaks de afrit af ipv rechtdoor...

Welkom terug vakantiegangers!

@ Lane assist, daarom zit er ook een knopje in waarmee je het uit kunt schakelen. Hier in de omgeving hebben ze veel wegen omgebouwd van 80 naar 60km. Dat wil zeggen, de weg is exact het zelfde alleen hebben ze de lijnen anders geplaatst. Dat vind het lane assist systeem ook lastig en is dus vervelend als er tegenliggers zijn.

Verder vind ik het een fijne optie, maar je moet er wel mee leren rijden. In het begin "vecht" je er vooral mee door tegen te sturen.

@ Afval, wij hebben enkele jaren terug nieuwe restafval containers gekregen met een chip. Zogenaamd om de afvalinzameling te kunnen optimaliseren, vroeg of laat wordt dat natuurlijk gewoon betalen per kg/lediging. Ben al lang blij dat we nog eigen containers hebben, veel nieuwbouwwijken krijgen van die ondergrondse containers in de straat.
De stort is wel bijzonder. In de vorige gemeente kreeg je een pasje met x aantal kg's per jaar, groenafval was altijd gratis. In mijn huidige gemeente betaal je per kg en ook voor tuinafval. Terwijl het hetzelfde bedrijf is, alleen een andere locatie!

Voor tuinafval neem ik dus wel het pasje van m'n ouders mee en breng ik het naar mijn oude woonplaats, maakt qua afstand niet zoveel uit :D

Wij hebben sinds een paar maanden geen bak meer voor restafval :( Dat moeten we dus wegbrengen. Maar in de PMD bak gooi je toch ook wel heel veel. Alleen gebruikte schoonmaakdoekjes, aluminium zakjes (chips, kattenvoer) en dingen uit de garage (stukjes hout, etc) zitten bij ons in het restafval.
Het kost nog niks, dus je kan nu ook je oude dakpannen er kwijt :)

Afval, wij hebben enkele jaren terug nieuwe restafval containers gekregen met een chip. Zogenaamd om de afvalinzameling te kunnen optimaliseren, vroeg of laat wordt dat natuurlijk gewoon betalen per kg/lediging.

zo begon dat bij ons ook inderdaad. 2 jaar later is het idd gewoon betalen per lediging.

e stort is wel bijzonder. In de vorige gemeente kreeg je een pasje met x aantal kg's per jaar, groenafval was altijd gratis. In mijn huidige gemeente betaal je per kg en ook voor tuinafval. Terwijl het hetzelfde bedrijf is, alleen een andere locatie!

Het bedrijf waar ik spul heen moet brengen moeten de mensen van de gemeente hengelo ook naar toe. Die gemeente heeft andere afspraken gemaakt met het bedrijf waar de mileustraat van is en dus hebben zij hele andere voorwaarden dan de mensen uit onze gemeente.

Maargoed, al met al zijn we volgens jaar veel meer kwijt aan afval dan nu. Mensen die alleen zijn en dus de restcontainer misschien maar 3x per jaar aan straat hoeven te zetten zijn wel iets goedkoper uit. Denk wel dat er veel afval gedumpt gaat worden. Zeker voor mensen die elke euro om moeten draaien is het natuurlijk erg verleidelijk om 's avonds het afval ergens te gewoon neer te zetten, naast zo'n ondergrondse container of zo, en zo maandelijks wat geld te besparen.

Fijn dat de vakantiegangers het allemaal zo fijn hebben gehad. Ben wel een beetje jaloers :p

Afval, mooi onderwerp. Dat loopt hier in de gemeente inderdaad niet helemaal soepel. Hoewel ik weet hoe dit soort dingen kunnen lopen en weet dat er een onlogische volgorde van zaken uit kan komen.. had er toch iemand ergens logisch kunnen nadenken en tot de conclusie kunnen komen dat als je mensen een keuze voorlegt tussen een grote of een iets minder grote grijze bak, dat mensen het ook wel fijn vinden om te weten wat de consequentie van die keuze is. De groter bak zal duurder zijn per leging dan de kleine, maar hoeveel duurder? Geen idee. En je moet de keuze hebben gemaakt voordat dat helder wordt. Naar aanleiding van de commotie zijn er raadsleden wakker geworden en gaan er nu stemmen op het keuzemoment uit te stellen :) ik ben benieuwd, heb de popcorn er maar bij gepakt :)

Besef je overigens wel dat veel gemeenten in zwaar weer zitten op het moment. De kosten voor het sociaal domein lopen op voor gemeenten en het rijk sodemietert vooral van alles over de schutting zonder gemeenten te steunen. Toen op 1 januari 2015 gemeenten verantwoordelijk werden voor de uitvoering van de WMO en jeugdwet kregen ze daar een bijbehorend budget bij, maar op het totaalbudget is wel een korting toegepast. In de tussentijd is dan ook nog door de minister verzonnen dat de eigen bijdrage die je moet betalen als je bijvoorbeeld een traplift of vormen van huishoudelijke hulp krijgt niet meer op basis van je inkomen wordt berekend, maar een vast bedrag van €17,50. Nieuw probleem voor gemeenten, zo ontstaat meer vraag om zorg, zonder dat daar budget voor is. Zo zie je links en rechts opvallende kunstgrepen om aan alle verplichtingen te voldoen en niet failliet te gaan.

@Ruud en Fer welkom terug :) goed te lezen dat jullie Astra’s zich uitstekend gedragen hebben op vakantie.
@peter van harte gefeliciteerd met jullie gezinsuitbreiding, veel plezier!
@Berry, ouwe handelaar. Leuk projectje om te ondernemen, hoewel jammer dat het niet wat geworden is.

Hier op auto gebied zeer weinig te melden. Door een beetje handige planning met carpoolen en thuiswerken staat de Alfa steeds vaker stil en dat bevalt me eigenlijk wel prima, dat scheelt een hoop geld aan benzine. Diezelfde Alfa piepte nogal bij het remmen en er steeg ook steeds meer herrie vanuit het onderstel op in een bocht naar rechts. Volgens de internetmonteurs zou dat ook aan een rem te wijten zijn. Mijn hoofdverdachte was de rem linksachter, dus die afgelopen weekend eens los gehaald. 1 remblok klem in de klauw, met enig geweld los moeten halen. Nadat ik ‘m eens goed had opgeschuurd en voorzien van een beetje kopervet schoof hij weer soepeltjes heen en weer en is alle kabaal verdwenen. Oh en hij remt nog steeds.

Mooi bezig Frank! Handige Harry :)

Nu ik een paar dagen ‘over’ heb, ben ik aan het trainen voor een (halve) mtb-marathon, a.s. Zaterdag in Duitsland. Doel is om laatste te worden, maar het eigenlijke doel is om te genieten van de bergen en heuvels en de persoonlijke uitdaging om hem uit te rijden.
Ik ben benieuwd, in een halve week me zo trainen dat ik een halve marathon kan uitfietsen (de mtb marathons zijn vaak in 3 afstanden: 35, 60 en 100km) ik ga voor de 60..

Vanmorgen kom ik in de auto en zie dat de leeslampjes beide aan zijn. Vreemd.... B had de avond er voor nog iets uit mijn auto gehaald maar toen was het nog licht en kan mij niet voorstellen dat ze daar aan had gezeten.

Wil ik kauwgum pakken toen ik voor de spoorwegovergang stond te wachten, weg :eek: Ik dacht, verdorie ze heeft gewoon mijn kauwgum uit de auto gehaald.

Toen keek ik verder, is mijn geldbakje in het middenconsole leeg. Zelfs de 5 cent muntjes zijn er uit. Nouja zeg; die kauwgum was al raar maar dat geld helemaal o_O Toen zag ik de garagedeuropener, wasmunt en wat andere niet geld zaken die ook in dat bakje lagen op de bijrijderskant op de grond. Er heeft gewoon iemand in mijn auto gezeten :eek:

Heb de camerabeelden nagekeken. Die heeft niet alles goed geregistreerd omdat het donker was en de auto te ver geparkeerd van de camera, maar om 3.15 in de nacht zie je duidelijk iemand de deur zo open trekt van mijn auto. Blijkbaar niet goed op slot. De schade is dus beperkt tot een paar euro kleingeld en een doosje kauwgum dus niet zo erg maar zelfs in een dorpje, rustig straatje in een woonwijk zitten mensen in je auto als je de deur eens een keer niet goed hebt afgesloten.

Ah dat is balen zeg! Meevaller dat de garagedeuropener er nog lag. Maar hoe ziet iemand dan dat ie open was?
Je kan online aangifte doen. Als het niet teveel werk is, is het wel goed voor de statistieken om dat te doen.

Ik kwam gisterochtend bij de auto, stond de ruit rechtsvoor open! :eek: Heel raar, blijkbaar zitten slapen toen ik thuis kwam. Heb de auto nog een meter naar voren gerold later, maar toen niet gemerkt. Heel vreemd. Gelukkig was ik niks kwijt.

@ Handige Frank, na de posts over dure onverwachte reparaties is het fijn om ook eens te lezen dat iets met loshalen en smeren opgelost kan worden (y)
@ Ferdinand, 60km is voor jou een relatief kort rondje toch? Heuvels zullen het wel een stukje zwaarder maken, maar dat zal wel lukken. Ik gok dat je geen laatste wordt :)
@ Joost, wel heel toevallig dat net nu de deur 1x niet goed dicht zit er gelijk iemand bij zit. Misschien toch even checken of er niet iemand vaker auto's "controleert"?
@ Berry, wel zelf het raam open gedaan of heeft de auto dat uit zichzelf gedaan?

Ja normaal zit de auto op slot en valt mij dat niet op. Doorgaans kijk ik camerabeelden niet na, die van mij blijven maar 24 uur bewaard ook. Denk dat iemand gewoon 's nachts aan autodeuren zit te trekken. Ik ben het bewijs dat het blijkbaar zin heeft en heeft er een paar euro aan over gehouden. Theoretisch gezien had hij de elektrische garagedeur kunnen openen en het huis naar binnen kunnen gaan, maar dit is gewoon een zwerver of iets geweest. Mijn zonnebril en wat andere zaken heeft hij ook gewoon laten liggen. Puur uit op snel even wat kleingeld uit de auto halen.
Volgens de internetmonteurs zou dat ook aan een rem te wijten zijn. Mijn hoofdverdachte was de rem linksachter, dus die afgelopen weekend eens los gehaald. 1 remblok klem in de klauw, met enig geweld los moeten halen. Nadat ik ‘m eens goed had opgeschuurd en voorzien van een beetje kopervet schoof hij weer soepeltjes heen en weer en is alle kabaal verdwenen. Oh en hij remt nog steeds.

(y) zulke dingen zijn vaak goed zelf op te lossen. Had je de andere kant ook gecontroleerd of alles nog goed loopt? Met beurten halen ze de remklauw doorgaans niet open, maar is eigenlijk wel nodig. Zeker achter waar weinig geremd word en het spul vaak jaren lang zit zonder even goed gesmeerd te worden. Daar hebben mensen ook vaak last van vastzittende remklauwen terwijl het makkelijk voorkomen kan worden.

Leg eens een euro op de auto, of op de spiegel. Even een test of er iemand dus langs de auto's loopt :)

@Richard: geen idee! Ik doe de ramen vaak open als ik het dorp in rij, maar doe ze weer dicht als ik op de oprit sta. En dan moet ik het toch wel merken als er een raam open blijft. Heel vreemd dus!
Je leest wel eens dat het gebeurt bij alle ramen (sleutel ingedrukt houden), maar dat was het dus niet. Heb overigens wel een paar keer gehad dat de auto niet op slot stond, maar dat kan blijkbaar bij ons ;)

@Frank: mooi klusje zo zelf! Lekker bezig!

Jakkes Joost. Lijkt me geen prettig gevoel als er iemand zonder toestemming in je auto zit.

Lijkt inderdaad een junkie geweest te zijn als ie alleen het snaaigoed mee heeft genomen. Gelukkig de garagedeur-opener niet gehanteerd.

Ik check s avonds eigenlijk altijd of onze auto's volledig zijn afgesloten. Autistisch trekje van me..;) Maar heb ook al vaak buren gered die de ramen wagenwijd open hadden terwijl het stortregende of donker werd.

Bij ons is vannacht op de laatste dorpsfeestdag ook weer het nodige ontvreemd/vernielt van de buurtversiering. Jammer altijd.

@ fer: bikkel! Vast een mooie ervaring!

Wat akelig Joost, fijn dat er niets kapot is of beschadigd, maar blijft akelig.

Hier stond net een jongeman aan de deur, met de vraag of de C1 voor de deur van ons was, want hij had er per ongeluk tegen aan gezeten met inparkeren. netjes dat hij het meld, maar ik heb zelfs geen idee van wie de C1 is.Hij is nog een stuk of 10 huizen af gegaan en heeft vervolgens netjes een briefje achtergelaten. !

Deze morgen bij het kruisen van de E34 zag ik een trailer vol mij totaal onbekende sportwagens richting haven van Zeebrugge...
Bij eliminatie kreeg ik een vermoeden dat bevestigd werd door google afbeeldingen : een trailer vol Toyota Supra's.
Wauw, is dat een leuk wagentje (y)

Midje!!

@ Joost: Dat verwacht je inderdaad niet in jullie wijk. Wel fijn dat je nog beelden terug kon kijken.
Ik zit ook steeds meer te overwegen aan de voorkant van m'n huis camera('s) te plaatsen. Heeft iemand tips welke goed zijn?

@ Frank: Handig dat je dat soort zaken zelf aan pakt. Ik vertrouw me daar meestal niet in.

British Racing Green zei:
Deze morgen bij het kruisen van de E34 zag ik een trailer vol mij totaal onbekende sportwagens richting haven van Zeebrugge...
Bij eliminatie kreeg ik een vermoeden dat bevestigd werd door google afbeeldingen : een trailer vol Toyota Supra's.
Wauw, is dat een leuk wagentje (y)
Hij is getest in Top Gear Magazine, die had ik gekocht als leesvoer in de vakantie (vind het verder een kinderachtig flutblad, totaal z’n prijs niet waard, maar ja, het is offline content)

De supra is voor een groot deel geleend van BMW, en wordt gebouwd in Oostenrijk. De motor, het dash incl infotainment, knopjes, stuur, het is bijna volledig een Z4.
In de vergelijkende test met een M2, Cayman en een Alpine A110 verloor de supra wel grandioos.

Wow shit Joost, dat is naar. Ik heb er een hekel aan dat mensen zomaar met hun tengels aan andermans spullen zitten. Scheelt natuurlijk weer dat het maar een paar euro is, maar toch!

Astra F zei:
@ Frank: Handig dat je dat soort zaken zelf aan pakt. Ik vertrouw me daar meestal niet in.

Gelukkig past het maar op één manier, gaat het uiteindelijk maar om 7 bouten inclusief die van het wiel en er is keuze is voorbeeldfilmpjes op youtube. Kortom, vrij laagdrempelig. Maar dat maakt de genoegdoening er niet minder om. @Joost: tip om de andere kant ook even te doen is terecht. Komend weekend daar nog maar even onder duiken.

@Fer: goed bezig! Wordt vast een bijzondere ervaring

@Peter op basis van de foto's ben ik geïntrigeerd, maar nog niet overtuigd van de Supra. Laatst wel het halfbroertje Z4 gezien, er staat wel wat op de weg hoor (y)

Vanmorgen een training gedaan, 69km gereden. Ben verdwaald geweest in het kroondomein bij Apeldoorn, m’n eten was op en m’n bloedsuikerspiegel was te laag. Toch thuisgekomen, heb aan een voorbijfietsend ANWB-echtpaar gevraagd of ze iets zoets bij zich hadden, daar kwamen de rollen mentos en zakken snoep tevoorschijn hoor! :)
Weer wat geleerd: naast het minimale aan energie toch maar een extra zak snoep meenemen ;)

Ja pas maar op. Als jij in een lekker strak zittend broekje de bosjes uitkomt met een zakje snoep zit je binnen de kortste keren achter slot en grendel

Gisteren een tripje naar de Ikea om een logeerbed op te halen die we eerder al hadden uitgezocht, maar never nooit in de Astra past.
Schoonouders hebben een Laguna station, dus die zaterdag leeggehaald en opgemeten. Zou precies 2 meter lengte in moeten passen. Toen kregen zowel ik als mijn schoonvader een helder moment, even op de Ikea site de afmetingen van het pakket opzoeken. 2x 2.17 meter, dat ging dus ook niet passen in de kofferbak o_O
Geen probleem, schoonvader heeft ook een mooie tandemasser dus die klaar gezet.

Vriendinlief heeft gisteren gestuurd. Wat ons verbaasde is dat we met 96 op de CC echt talloze keren zijn ingehaald door andere aanhanger combinaties. Waarom rijden die dingen dan wél altijd in de weg als ik alleen met de auto onderweg ben?

Oh en gisteren in dik een uur zonder ruzie ook nog eens het bed in elkaar gezet :T

Netjes Richard! Zowel het ophalen als het zonder ruzie in elkaar zetten.

Hier zijn weer @work, gisteren waarschijnlijk het laatste ritje in de 7 gemaakt voorlopig want de weersvoorspellingen zijn niet echt lekker.

B Real zei:
Vriendinlief heeft gisteren gestuurd. Wat ons verbaasde is dat we met 96 op de CC echt talloze keren zijn ingehaald door andere aanhanger combinaties.
Dat gebeurt me ook in de trajectcontrole. Vorige week nog een aantal vouwwagens. Ik moet dan toch wel lachen hoor :)

Corsa 20SEH zei:
Netjes Richard! Zowel het ophalen als het zonder ruzie in elkaar zetten.

Hier zijn weer @work, gisteren waarschijnlijk het laatste ritje in de 7 gemaakt voorlopig want de weersvoorspellingen zijn niet echt lekker.

Wat nog knapper is, we hebben de heenweg zonder radio gedaan. M'n schoonvader had de lampen laten branden, vrijdag of zaterdag, dus accu leeg en de radio was geblokkeerd met een code.
Op de terugweg vond ik de code en hoe deze in te voeren, in het mapje van de auto. Dus we moesten op de heenweg ook nog gewoon met elkaar praten :eek:

De weersvoorspellingen voor deze maand zijn niet top nee. Ze voorspellen een natte en relatief koude augustus maand. Ik vrees dat de motor hier ook niet de schuur uit gaat komen.

Barri zei:
B Real zei:
Vriendinlief heeft gisteren gestuurd. Wat ons verbaasde is dat we met 96 op de CC echt talloze keren zijn ingehaald door andere aanhanger combinaties.
Dat gebeurt me ook in de trajectcontrole. Vorige week nog een aantal vouwwagens. Ik moet dan toch wel lachen hoor :)

Heb ook al meermaals gehad dat ik samen met een auto lekker stevig door reed op de snelweg en ik op Flitsmeister/Waze ruim van te voren zag dat er een flitser stond en de andere auto blijkbaar niet. Althans, ik laat dan een kilometertje van te voren gas los en ga na de flitser weer op het gas. Vaak genoeg gehad dat een andere auto daar vrolijk door rijdt :)

Vriendinlief heeft gisteren gestuurd. Wat ons verbaasde is dat we met 96 op de CC echt talloze keren zijn ingehaald door andere aanhanger combinaties. Waarom rijden die dingen dan wél altijd in de weg als ik alleen met de auto onderweg ben?

grappig, vorig weekend had ik ook 2 kasten opgehaald in Holten. Ik heb netjes iets van 92 op de cruise control gereden. Ik heb immers geen haast, goed voor brandstofverbruik en heb geen zin in bekeuringen. Ben zelfs 2x door een caravan combinatie ingehaald. Ging wel redelijk snel, maar die reden echt tegen de 110-120.

Ik hoorde vele positieve ervaringen over WAZE, dus op de trip naar Zuid-Frankrijk daar ook maar eens mee getest.
Opzich prima, maar bij afslagen vind ik de info van google maps veel duidelijker. Die geeft beter aan welke rijstrook je moet hebben en welke plaatsnaam je moet volgen. Tevens is die ook wat meer uitgezoomd zodat je beter kunt zien of je bij meerdere banen beter links of rechts aan kunt houden.

Nadeel van Google is dat hij bij mij nog geen snelheden en flitsers aan geeft. Google spreekt er zelf van dat ze dit al doen, maar mijn app zie ik het niet in terug.
Neem toch aan dat dit via een update automatich gaat.

@ Rijden met aanhanger: Als je in frankrijk 130 km/h rijdt is 90 in NL ook wel ineens heel zacht:)

Ik weet niet precies hoe het zit, in alle landen maar het melden van flitsers op jou apparaat is in veel landen strafbaar, en er word ook op gecontroleerd. Eerder was het alleen actieve apparaten verboden die actief radar controle detecteert. Maar GPS apparatuur is in veel landen nu ook wettelijk niet meer toegestaan. Tomtom heeft daar ook wel eens mee in de knoei gezeten.

Duitsland is er 1 van, en Frankrijk ook, zelfs de mogelijkheid op jou apparaat dat dit kan kan problemen opleveren als je het apparaat gebruik. Forse boete in inbeslagname van de apparatuur volgt. In zwitersland is zelfs het in bezit hebben van een (GPS) apparaat die flitsinformatie kan weergeven verboden, ookal staat het uit. Inmiddels zullen er misschien wel meer landen zijn waarbij dit niet (meer) mag.

Maar denk dat dat de reden is waarom google dit niet wil laten zien

Dit wilde ik toch even met jullie delen.

Hele slechte foto, van de 32e verdieping genomen met slecht weer in het donker. Maar waar ik nu zit is een hele hippe moderne wijk. Daar speelt ook een bepaalde soap serie zich af die erg populair is hier. Hier zie je dus een auto scene die 'rijd' door Songo. Met op die zelfde aanhanger een filmcrew en wat andere auto's er omheen :) Geen idee hoe ze auto scenes normaal gesproken doen maar het was wel leuk om te zien.

48525179326_e2b7a00efe_b.jpg

Oh en gisteren in dik een uur zonder ruzie ook nog eens het bed in elkaar gezet

En hem daarna nog even getest? Of waren jullie zo gesloopt dat jullie maar zijn gaan slapen....:)

Hoppa..goedemorgen!

Bijzonder weekje voor mij. Vrouwlief heeft weekje vrij (komt om in de overuren) en is met hond en dochter weekje te logeren. Hele week hele huis voor me alleen..:)
Mooi even rustig wat dingetjes afmaken en afronden zonder dat dochterlief steeds je aandacht opeist....

In september heeft mijn vrouw nog twee weken en willen we proberen nog een lang weekend weg te gaan. Misschien lenen we de caravan van buren verderop zodat we dat eens kunnen ervaren.

Ik navigeer gewoon met maps..bevalt mij dikke prima..erg helder en geen klagen over. Waarom zou ik dan weer wat anders proberen?

Ook weleens lekker Rob, al zal het wel stil zijn. Maar zo krijg je meestal wel meer gedaan.

Ik navigeer met Tom Tom, Dat zit in de Mégane. Werkt uitstekend. Laatste een nieuwe SD kaart gekocht met update en nieuwe kaarten voor Europa voor 49,-.
Inmiddels ook 6000 km gereden met de Mégane, we hebben er nog geen moment spijt van. Rijdt goed, zit lekker, geluid is goed, ruimte te over. Heerlijk. Wel heeft de BMW sinds we de Mégane hebben, nog maar 700 km gereden o_O. Wel erbij vermelden dat wanneer het lekker weer is, ik de fiets neem of de 7.. Die heeft er wel 1200 km opzitten dit jaar :).

ik gebruik ook altijd maps. Ik heb een van de eerste lichtingen laguna's. Vlak voordat je bonje kregen met de navigatiefabrikant. En heb dus nog geen tomtom er in zitten. Laguna's van nieuwere bouwjaren hebben wel een af fabriek tomtom systeem. Mijn systeem is al sinds 2012 door gedoe ook geen updates meer van. Maakt mij niet uit, gebruik gewoon maps. (y) en net zoals rob bevalt dat zo goed dat ik totaal niet de intentie heb om over te gaan naar wat anders.

Trouwens tijdens de rit over de franse wegen weinig nieuwe Peugeots 508 gezien. Er kwam een enkele een keer voorbij, waarbij ik toch echt moet wennen aan het design.
Vanuit bepaalde hoeken in leuke uitvoeringen ziet hij er netjes uit, maar over het algemeen ben ik nog niet heel enthousiast over het ontwerp.

Waze is van Google, dus de kaarten en informatie is hetzelfde. Alleen route informatie is bij Maps iets mooier weergegeven, maar Waze heeft dan weer betere meldingen van o.a. flitsers. Daarom gebruik ik altijd Waze icm Android Auto, want anders moet ik Flitsmeister nog weer apart aanzetten. Plus dat Waze qua flitsers (of het nou mag of niet) in het buitenland ook gewoon werkt.
Ingebouwde navi van Opel heb ik al tijden niet gebruikt, kan echt niet tippen aan Google. Sowieso qua up to date zijn van kaarten, maar ook file informatie en daarop aanpassen van routes en dus flitsers :)

Ik zou in een andere (tweedehands) auto ook absoluut Android Auto/Apple Carplay willen hebben, werkt beide echt top en blijft veel langer up to date :)

@ Rob, niet getest. Het was 17.40 en we moesten nog iets te eten halen en de supermarkt ging om 18u dicht :)

@ Rob, niet getest. Het was 17.40 en we moesten nog iets te eten halen en de supermarkt ging om 18u dicht

En? Ik zie het probleem niet...:)

Ach..navigatie in mijn Astra zit er ook voor de sier in..;) ga echt geen cd meer halen voor dik 100 euro..als je die koopt loop je al snel weer achter de feiten aan.

Wat me trouwens wel opviel is dat ik de BMW navigatie in de X1 van mijn pa erg onduidelijk vond tijdens onze trip naar Munchen. Die had geen goede rijstrookbegeleiding waardoor je in Duitsland vaak verkeerd reed op die gecombineerde afslagen die je daar hebt.

Trouwens tijdens de rit over de franse wegen weinig nieuwe Peugeots 508 gezien. Er kwam een enkele een keer voorbij, waarbij ik toch echt moet wennen aan het design.
Vanuit bepaalde hoeken in leuke uitvoeringen ziet hij er netjes uit, maar over het algemeen ben ik nog niet heel enthousiast over het ontwerp.

Ik zie hem geregeld; ook al in SW. Veel vaker dan de zeldzame Insignia. Ik vind hem mooi maar hij is niet ruim en technisch ook niet hoogstaand. En de prijs is niet mals.

Inmiddels ook 6000 km gereden met de Mégane, we hebben er nog geen moment spijt van. Rijdt goed, zit lekker, geluid is goed, ruimte te over. Heerlijk. Wel heeft de BMW sinds we de Mégane hebben, nog maar 700 km gereden

Mooi! Goed dat ie bevalt! Mag ik vragen waarom de BMW dan bijna niet meer gebruikt wordt? Pakken jullie vanuit praktisch oogpunt toch vaak de megane (sowiezo jullie vakantie natuurlijk)?

Zit al een tijdje deze in de gaten te houden. Insignia 1.6T met OPC pakket. Ik heb weinig met zilveren auto's maar deze heeft toch wel een erg lekker kontje hoor!
Enige wat ik zou missen is een trekhaak en (half)lederen bekleding en natuurlijk de ruimte van een ST..;)
Maar 17 mille is ook weer niet niks..

$_85.JPG

$_85.JPG

Link

rjthefrisian zei:
@ Rob, niet getest. Het was 17.40 en we moesten nog iets te eten halen en de supermarkt ging om 18u dicht

En? Ik zie het probleem niet...:)

Ach..navigatie in mijn Astra zit er ook voor de sier in..;) ga echt geen cd meer halen voor dik 100 euro..als je die koopt loop je al snel weer achter de feiten aan.

Wat me trouwens wel opviel is dat ik de BMW navigatie in de X1 van mijn pa erg onduidelijk vond tijdens onze trip naar Munchen. Die had geen goede rijstrookbegeleiding waardoor je in Duitsland vaak verkeerd reed op die gecombineerde afslagen die je daar hebt.

Onder het motto: "een vluggertje of wil je de volle 3 minuten?" :)

Zowel bij de Clio als de Astra was de navi niet up to date bij aflevering, kaarten zijn steevast minimaal een jaar oud en updaten is duur. Vind dat nog steeds bizar bij een nieuwe auto. Alhoewel sommige merken wel gratis updates bieden.

Overigens moet je ook om leren gaan met verschillende soorten navi's. Ik let bijv. niet echt op rijstroken, wel op afritnummers en genoemde plaatsnamen plus eventueel kijken hoe de route op de kaart loopt. Geluid staat standaard uit.
En ach, ik mis ook nog wel eens een afslag omdat ik niet op zat te letten :D

rjthefrisian zei:
Inmiddels ook 6000 km gereden met de Mégane, we hebben er nog geen moment spijt van. Rijdt goed, zit lekker, geluid is goed, ruimte te over. Heerlijk. Wel heeft de BMW sinds we de Mégane hebben, nog maar 700 km gereden

Mooi! Goed dat ie bevalt! Mag ik vragen waarom de BMW dan bijna niet meer gebruikt wordt? Pakken jullie vanuit praktisch oogpunt toch vaak de megane (sowiezo jullie vakantie natuurlijk)?

Kim rijdt sowieso de meeste kilometers bij ons en de Mégane staat dan op haar ingesteld en pakt ze automatisch die Ook wanneer we als gezin weggaan nemen we automatisch de Mégane. Ik neem de BMW naar het werk, of de fiets, of de 7. Maar mijn werk is maar een km of 8 rijden.. Ik heb best veel met de 7 gereden afgelopen tijd, was prima weer en je kan er ook goed boodschappen mee doen :)

Ik heb weinig met zilveren auto's maar deze heeft toch wel een erg lekker kontje hoor!
:eek: Jij!!! Diegene die toch altijd bij mijn prachtige GTS de opmerking moest maken dat de kleur je niet aan stond :eek:

Haha, erg dikke wagen hoor!! Maar hij moet ook nog wel een redelijk bedrag opbrengen. En daarvoor krijg je dan wel een zware auto terug.

Zelf de laatste tijd ook echt aan het kijken geweest naar een Cascada om de Astra op te volgen. Ik vind de Cascada zo'n mooie auto om te zien, en door de fijne stoelen zou elke autorit dan ook een genot worden. Financieel kan het allemaal wel, maar als ik kijk dat ik voor een mooie uitvoering (moet stoelventilatie hebben) toch rond de 20.000 euro kwijt ben dan twijfel ik wel. Voor een paar knaken meer heb ik dan een jongere, lichtere, modernere Insignia.

En daardoor gaan die plannen toch weer de ijskast in. Plan om de Cabrio in te ruilen op een GT is voorlopig van de baan, gezien de GT niet geschikt is als vakantie-auto.
Dus voorlopig blijf ik cascada's in de gaten houden, hoop ik dat de prijzen in de winter nog wat zakken......en blijf ik ff weg dromen bij die auto.

Gewoon doen Ruud. Je gaat niet verhuizen, hebt al een nuttige leaseauto.
Dus als je de centen hebt zou ik die Cascada gewoon kopen, wel minimaal de 170 pk of nog liever de 200 pk, echt snel is een Cascada echt nooit door het hoge gewicht.

@Rob Die Insignia had ik idd ook al gezien, erg dik ding en heb precies hetzelfde wat jij zegt, heb normaal niks met zilver maar omdat dit verder een hele dikke uitvoering is staat het opeens wel goed.

@Ruud.. Als de Astra nog bevalt zou ik nog even wachten inderdaad, ikzelf ben geen fan van de Cascada maar snap jouw insteek wel ivm. de vakantie. In de winter zal de prijs nog iets zakken, als je het dan nog wilt gewoon toeslaan. Als je het budget er voor hebt waarom niet, je leeft maar 1 keer :)

Ik zou inderdaad nog even een paar maandjes wachten als je een cabrio wilt kopen, prijzen zakken aan het einde van het jaar altijd weer iets :)

Verder weet ik niet hoeveel je de Astra gebruikt, maar naast de aanschafkosten is een Cascade in vaste lasten ook een klap duurder en ik vraag me af of het cabrio gevoel in een Cascade heel veel beter is. Maar nu ben ik sowieso niet zo'n cabrio liefhebber, dus mijn mening is een beetje bevooroordeeld :)

Ik zou nog een jaartje of 2 wachten.

Het is net als met motor rijden, nieuwer is altijd mooier, moderner en nieuwst technieken maar in de basis bied zo'n 'oud' ding net zo veel plezier

Ik vind de cascada overigens ook echt een prachtige auto! Maar ik zou hem persoonlijk wel gewoon het hele jaar door willen rijden want de vaste lasten zijn hoog, afschrijving op dit moment ook nog. Dan wil je er ook het hele jaar plezier van hebben. Heeft B een auto? Is die niet te porren voor een cascada? :p

Die Insignia A2 is ook fraai, komt waarschijnlijk wel op de shortlist als de laguna vervangen moet gaan worden

Zo'n 325PK sterke Insignia A2 OPC is natuurlijk helemaal bruut. Verbruikt vind ik niet erg, maar die maandelijkse lasten wel.

Tja, als Ruud vier jaar wacht is zo'n Cascade nog weer een stukje goedkoper. Dat is niet echt een handig advies :p
Als het nu kan dan zou ik het nu ook gewoon doen, maar dan niet nu maar dit najaar/deze winter :)

Terug
Bovenaan