Avond!!
Na 2 weken afwezigheid vanwege vakantie ben ik weer boven water

Op vakantie had ik wel een I-pad mee, maar inloggen op deze site is via de ipad onmogelijk.
Ik heb dan de meeste dingen ook mee gelezen, maar vergeef 't me als ik wat gemist heb.
Terug van 2 weken Frankrijk, 2x een rit van 1.000km met de cabrio en vouwwagen. Nu had ik al wat ervaring met deze combinatie en hoorde ik van zowel Joost als Frank al positieve ervaringen over het op vakantie gaan met een cabrio. En ze hebben geen woord gelogen. Het open rijden heeft echt veel toegevoegd aan onze vakantie, de ritten zijn dan zoveel mooier als in een gesloten auto.
We hebben veel geluk gehad met de heen en terugreis. Beide keren op zondag gereden, zodat het rustiger is op de weg. En dat bleek een goed besluit, we hebben geen enkele file of noemenswaardig oponthoud gehad. In Duitsland reden we 100 km/h, in Frankrijk 110 km/h. Dat was voor de auto ook de grens, boven die snelheid begon de koets hinderlijk te torderen. De motor heeft me echt positief verrast, bij de genoemde snelheden konden bijna alle heuvels in de 5e versnelling worden genomen. Het blok draait bij 110 km/h precies 3.000 tpm waardoor je in een gunstig koppelbereik zit. De auto heeft geen kik gegeven, over de 3.000km die we gereden hebben heeft hij 1 liter olie verbruikt.
@ Joost: Jezus zeg wat een verschil, 120 euro en 7,50 euro.
Ik vind het ook jammer dat die afvalbrengpunten zo bizar duur zijn, zo werk je illegale dumping ook in de wereld.
@ Autopech: Zo rond de vakantietijd heel wat autoproblemen om me heen gehoord. Kameraad met zijn Astra K 1.4T 140pk had op de dag van vertrek de turbo gescheurd, gelukkig kon die de dag erop vervangen worden zodat ze maar 1 dag vertraging hadden. Collega had met een vrij jonge V70 autoproblemen, andere collega stond in noorwegen met een kapotte V70. Dan ben ik trots op m'n 16 jaar oude cabrio, die normaal geen echte ritten maakt en nu ff 3.000km doet zonder kik.