Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mini's second-generation Clubman has landed earlier than expected, thanks to these official photos that surfaced online today.
It's a completely new and very different car than the outgoing Clubman with its unusual layout, as the British firm reimagined it as a more conventional sub-compact station wagon with four doors – actually, six if you count in the two-piece rear opening for the cargo area.
While we don't have official information in our hands yet, we expect the production car's exterior dimensions to be very close, if not identical, to last year's Clubman Concept, which at 4,223mm (166 in.) long, 1,844mm (72.6 in.) wide and 1,450mm (57 in.) tall, was 262mm (10.3 in.) longer, 161mm (6.3 in.) wider and 25mm (1 in.) taller than before.
The Clubman shares the same platform with the latest Mini Hatch as well as BMW's 2-Series Active Tourer, with power expected to come from a similar range of three- and four-cylinder turbocharged petrol and diesel engines. It is possible that MINI may offer the option of all-wheel drive at some point. https://www.carscoops.com/2015/06/this-is-all-new-mini-clubman-first.html
Verhoudingen zijn wat zoek
D. Elzinga zei:Ondanks dat het Mini-design als zijnde speels wordt betiteld, weet dit maar weinig emoties op te wekken. Generatie na generatie is groter, zwaarder en minder puur geworden, en inmiddels is het zo dat ik (zoals ik ook wel eens geschreven heb bij andere merken met een evolutionair design) het gevoel heb dat ik deze auto al jaren ken.
Al met al vind ik deze Clubman niet eens echt heel lelijk, maar het gehele Mini-gamma (en bijbehorende designtaal) is inmiddels zo voorspelbaar dat ik niet anders kan dan hier schouderophalend op te reageren.
Rob0032 zei:D. Elzinga zei:Ondanks dat het Mini-design als zijnde speels wordt betiteld, weet dit maar weinig emoties op te wekken. Generatie na generatie is groter, zwaarder en minder puur geworden, en inmiddels is het zo dat ik (zoals ik ook wel eens geschreven heb bij andere merken met een evolutionair design) het gevoel heb dat ik deze auto al jaren ken.
Al met al vind ik deze Clubman niet eens echt heel lelijk, maar het gehele Mini-gamma (en bijbehorende designtaal) is inmiddels zo voorspelbaar dat ik niet anders kan dan hier schouderophalend op te reageren.
Kan ik me helemaal in vinden!
Vorig jaar een proefrit gemaakt met de New New New New New Mini, terwijl we met een New Mini erheen gingen. Wat een verademing om weer in de 'oude' te stappen zeg. Veel minder opgesloten en kunstmatig. Veel puurder qua design, en niet zo wanhopig getracht om BMW-kwaliteit in Mini-verpakking te persen.
Ja, het rijdt goed en strak en snel, maar persoonlijk vind ik er geen fluit meer aan.
Dat verklaart de voorliefde voor de Mazda 6 in sommige topics.
Roder zei:Mooie auto! Wel heel anders dan de vorige Clubman, maar denk dat je die twee vooral los moet zien. De vorige Clubman was een iets ruimere MINI, daar voorziet nu de vijfdeurs in. De Clubman van nu is een volwaardige en grotere stationwagon. Zie ook de toegenomen breedte, dit zal vele malen meer een ruime auto zijn dan de uitgaande Clubman.
Zie hier ook weer loze kreten als 'marketing' voorbijkomen. Deze MINI is gemaakt omdat klanten daar om vragen, niet omdat MINI zo graag wil groeien. Toevallig tijdje terug het genoegen gehad een college van Dhr. v. Hooydonk bij te mogen wonen waar ook MINI ter sprake kwam. Hij gaf aan dat MINI initieel was bedoeld als merk waar men kon 'instappen' en door kon groeien naar BMW. De praktijk lag alleen anders en men stapte niet over naar BMW, maar wilde een nieuwe MINI. Dáár komen de grotere maten en modellen uit voort. Niet 'omdat het kan'.
Men is begonnen in een MINI hatch, en wil daarna weer een MINI maar dan met meer ruimte voor kinderen etc. Daar voorziet MINI inZe zouden juist gek zijn als ze de clientele links zouden laten liggen en alleen maar bouwden wat ze zelf willen...
der Magistrat zei:Roder zei:Mooie auto! Wel heel anders dan de vorige Clubman, maar denk dat je die twee vooral los moet zien. De vorige Clubman was een iets ruimere MINI, daar voorziet nu de vijfdeurs in. De Clubman van nu is een volwaardige en grotere stationwagon. Zie ook de toegenomen breedte, dit zal vele malen meer een ruime auto zijn dan de uitgaande Clubman.
Zie hier ook weer loze kreten als 'marketing' voorbijkomen. Deze MINI is gemaakt omdat klanten daar om vragen, niet omdat MINI zo graag wil groeien. Toevallig tijdje terug het genoegen gehad een college van Dhr. v. Hooydonk bij te mogen wonen waar ook MINI ter sprake kwam. Hij gaf aan dat MINI initieel was bedoeld als merk waar men kon 'instappen' en door kon groeien naar BMW. De praktijk lag alleen anders en men stapte niet over naar BMW, maar wilde een nieuwe MINI. Dáár komen de grotere maten en modellen uit voort. Niet 'omdat het kan'.
Men is begonnen in een MINI hatch, en wil daarna weer een MINI maar dan met meer ruimte voor kinderen etc. Daar voorziet MINI inZe zouden juist gek zijn als ze de clientele links zouden laten liggen en alleen maar bouwden wat ze zelf willen...
Ja, zo'n ontwerper geeft natuurlijk een volledig neutrale presentatie. Mini moet wel groeien, anders krijgt BMW op z'n donder van de aandeelhouders. Wat mij betreft hoefde Mini dit echter niet zo letterlijk te nemen.
Roder zei:Precies. Net als dat hier gedacht wordt dat 'premium' vies is of een verzinsel. Er zit welvoegelijk verschil in een normaal volumeproduct en een premiumproduct (zoals deze MINI).
der Magistrat zei:Roder zei:Precies. Net als dat hier gedacht wordt dat 'premium' vies is of een verzinsel. Er zit welvoegelijk verschil in een normaal volumeproduct en een premiumproduct (zoals deze MINI).
Marge.
Roder zei:der Magistrat zei:Roder zei:Precies. Net als dat hier gedacht wordt dat 'premium' vies is of een verzinsel. Er zit welvoegelijk verschil in een normaal volumeproduct en een premiumproduct (zoals deze MINI).
Marge.
Als dat zo zou zijn zou Dacia ook premium zijn.En nee, dat is het niet
Rob0032 zei:Roder zei:der Magistrat zei:Roder zei:Precies. Net als dat hier gedacht wordt dat 'premium' vies is of een verzinsel. Er zit welvoegelijk verschil in een normaal volumeproduct en een premiumproduct (zoals deze MINI).
Marge.
Kerel, klets toch niet zo uit je nek joh. Op 'premium' producten zit gewoon een gigantische marge, daarom dat zo veel fabrikanten plots 'premium' willen zijn. Mensen betalen dan veel meer voor maar een beetje meer. Kwestie van beleving en veel marketing. Je weet wel, die marketing die zegt dat je 'MINI' moet schrijven in plaats van 'Mini'. Gelukkig doe jij daar niet aan mee!
Roder zei:Dat is inderdaad ook wat ik ongeveer bedoelMagistrat, je impliceert dat het enkel tussen de oren zit en marge betreft. Dat is gewoon niet zo.
Roder zei:Rob0032 zei:Roder zei:der Magistrat zei:Roder zei:Precies. Net als dat hier gedacht wordt dat 'premium' vies is of een verzinsel. Er zit welvoegelijk verschil in een normaal volumeproduct en een premiumproduct (zoals deze MINI).
Marge.
Kerel, klets toch niet zo uit je nek joh. Op 'premium' producten zit gewoon een gigantische marge, daarom dat zo veel fabrikanten plots 'premium' willen zijn. Mensen betalen dan veel meer voor maar een beetje meer. Kwestie van beleving en veel marketing. Je weet wel, die marketing die zegt dat je 'MINI' moet schrijven in plaats van 'Mini'. Gelukkig doe jij daar niet aan mee!
Dat ontken ik toch ook niet? Alleen is die marge niet het enige dat anders is. Marketing en beleving zijn daar inderdaad bovengemiddeld belangrijk, maar ook een hogere kwaliteit(perceptie).
Verder noemt MINI zich nou eenmaal MINI. Aangezien zij de merknaam bezitten lijkt het me aan hen te bepalen hoe het geschreven dient te worden. Wie ben ik dan om het anders te doen...
MC W zei:Weet je wat ik premium vind? Dat je uitrustingsniveau's en pakketten kunt koppelen aan elke aandrijving. Dat je niet alleen kunt kiezen uit zwarte en beige bekleding maar uit minimaal 5 bekledingen en dan vaak ook nog de sierstrips. Dat de optielijst iig erg groot is en je veel meer je auto kunt aankleden zoals jij dat wilt. Ik eis dan wel een afwerking en een materiaalkeuze van een hoog niveau..
En aangezien het voor een fabriek/fabrikant veel lastiger is om dergelijke combinaties te bouwen vind ik het de meerprijs wel waard
Roder zei:Excuus, dan heb ik je inderdaad verkeerd geïnterpreteerd.
Opel zal zich inderdaad met een Adam achter de oren krabben... Al die kleuren en mogelijkheden aanbieden is een hoop aan te verdienen, als het lukt.
edit: Had dit voor jouw bericht getypt Rob, Dacia communiceert trouwens hun werk gewoon met één Hoofdletter.
Rob0032 zei:Nog iemand die zich laat meezuigen in marketing, ditmaal in die van personalisering. Bij de vorige duurtest-Mini van Autovisie stonden interessante cijfers hierover. Bijna 90% bestond uit samengestelde pakketten. Gewoon standaardkeuzes dus, om de simpele reden dat dit goedkoper is dan losse stickers en sierstrips. Bijna niemand doet dit dus, maar de wetenschap dát het kan is voor veel mensen al voldoende. Marketing, daar heb je 'm weer.
Betekent dit overigens ook dat de Adam en Twingo premium zijn, of 'eis' je daarvan een hoger afwerkingsniveau?
Moderator
https://www.autoweek.nl/nieuws/34790/mini-cabrio-klaar-voor-zomer-van-2016[size=x-large]Mini Cabrio klaar voor de zomer van 2016[/size]
Open Mini komt exclusief uit Born. Mini heeft zojuist het doek van de nieuwe Cabrio getrokken, een zonaanbidder met een Nederlands tintje. De Mini Cabrio groeit flink bij de generatiewisseling. De auto wordt 98 mm langer, 44 mm breder en 7 mm hoger. Ook neemt de bagageruimte met 25 procent toe naar 215 liter. De cabriokap kan in 18 seconden elektrisch openen. Dit kan bij snelheden tot 30 km/h ook in een rijdende Mini Cabrio. Bij de introductie zijn er drie versies beschikbaar. De eerste is de Cooper Cabrio, die een 1,5-liter driecilinder met een vermogen van 136 pk onder de kap heeft. De Cooper D heeft ook een driecilinder tot z'n beschikking, maar dan een dieselmotor. Het vermogen is 116 pk. Wie per sé een viercilinder wil, kan kiezen voor een Mini Cooper S Cabrio met 192 pk. Alle versies bieden de keuze uit een handgeschakelde zesbak of (tegen meerprijs) een zestrapsautomaat. De productie vindt exclusief bij Nedcar in Born plaats, niet in Engeland. In november gaat deze van start. De eerste exemplaren vinden in maart een eigenaar.
Moderator
https://www.autoweek.nl/nieuws/34820/prijzen-mini-cabrio-bekend[size=x-large]Prijzen Mini Cabrio bekend: Instappen vanaf 27.990 euro[/size]
Vrijdag trok Mini zowel het doek als het dak van de Cabrio. Vandaag kunnen we al melden welke bedragen voor de dakloze Mini met Nederlands DNA moeten worden neergeteld.
Om maar met de deur in huis te vallen: de nieuwe Mini Cabrio staat vanaf 27.990 bij je voor de deur. Voor dat geld krijg je een zonaanbiddende Mini met een 1,5-liter grote TwinPower driecilinder onder de kap. Het geblazen blok is 136 pk sterk en helpt de Cabrio in 8,8 seconden (8,7 tellen met automaat) aan een snelheid van 100 km/h Z'n topsnelheid ligt op 208 km/h (206 km/h met automaat) en het gemiddeld verbruik ligt op 4,9 tot 5,1 liter per 100 km, afhankelijk van de uitvoering. Dit komt weer overeen met een CO2-uitstoot van 114 tot 118 g/km. Met automaat liggen die waarden op 5,1 tot 5,3 liter en 119 tot 123 gram CO2.
De voorlopig krachtigste benzineversie is de Cooper S, waarin je vanaf vanaf 35.990 je haren kunt laten wapperen. Onder de kap een viercilinder turbomotor met 192 pk, goed voor een topsnelheid van 230 km/h en een sprintje naar de 100 km/h in 7,2 tellen. Met automaat ligt de topsnelheid op 228 km/h en is de 0-100-sprint in 7,1 seconden. Het gemiddeld verbruik ligt - met handbak - op 6.0 tot 6,1 liter per 100 km/h, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 139-142 gram per kilometer. Met automaat ben je iets zuiniger uit. Het verbruik ligt in dat geval namelijk op 5,6 tot 5,8 liter per 100 km en 131 tot 134 gram CO2 per gereden kilometer.
Dieselen kan in de Cooper D Cabrio. Hiervoor vraagt Mini minimaal 30.990 euro. Onder de kap de 116 pk sterke driecilinder dieselmotor waarmee de 100 km/h in 9,9 tellen op de klok staat. De topsnelheid ligt op 195 km/h. Het gemiddeld verbruik ligt voor de versie met handbak op 3,8 tot 4,0 liter per 100 km (100-105 gram CO2 per kilometer). Het verbruik van de Cooper D Cabrio met automaat ligt op 3,9 tot 4,1 liter per 100 km, gelijk aan 104 tot 109 gram CO2 per kilometer.
Meer benzinekracht zal later volgen. Van de Mini Cabrio zit namelijk een John Cooper Works-versie in de planning, een afgetraind model waar wel al een blik op hebben kunnen werpen.
MINI Cabrio als John Cooper Works
De John Cooper Works kennen we al en ook de Mini Cabrio is reeds bekend. De combinatie van die twee echter niet, tot vandaag. Mini heeft namelijk zowel doek als dak getrokken van de Mini John Cooper Works Cabrio!
In oktober vorig jaar liet Mini zien hoe de nieuwe Cabrio was opgedroogd. Vandaag hebben we - nadat jullie hem tot twee keer toe in ingepakte conditie naar ons opstuurden - eindelijk de John Cooper Works-versie te pakken.
Net als de dichte versie wordt ook de JCW-variant van de Cabrio aangedreven door een 231 pk sterke 2.0-liter TwinPower benzinemotor die 320 Nm levert. Wie daarmee zo snel mogelijk een snelheid van 100 km/h wil behalen, moet 6,6 tellen geduld hebben. Wie de John Cooper Works Cabrio met automaat besteld, is 0,1 seconde rapper. De topsnelheid ligt op 242 km/h. Met automaat kun je tot 240 km/h versnellen. Het gemiddeld verbruik is vastgesteld op 6.5 l/100 km voor de versie met handbak en 5,9l/100 km voor wie de Cabrio met automaat bestelt.
Geen John Cooper Works zonder de juiste aankleding. Zodoende is ook de JCW Cabrio voorzien van spoilerwerk rondom en 18-inch lichtmetaal. De kap laat zich bij een snelheid van maximaal 30 km/h in 18 tellen open of sluiten. De bagageruimte met de kap open is vastgesteld op 160 liter. Wie dicht rondgaat, kan 215 liter aan spul meezeulen.
Prijzen worden in een later stadium bekendgemaakt.
On the styling front, the models gain restyled headlights, updated alloy wheels, and two-dimensional MINI logos. Buyers will also find Union Jack-inspired taillights and a revised color palette that now includes Emerald Grey metallic, Starlight Blue metallic, and Solaris Orange metallic. There's also a new Piano Black Exterior package that replaces the car's chrome trim with high-gloss black accents.
Moving into the cabin, drivers will find a new three-spoke steering wheel and an upgraded entry-level audio system with a 6.5-inch color display. The cars also gain several new options including Malt Brown Chesterfield leather upholstery, an 8.8-inch touchscreen navigation system, and a wireless smartphone charger. The MINI Yours Interior Style Piano Black package has also been updated to include illuminated trim strips.
Speaking of updates, the MINI Connected system gains several new features including real time traffic information, a personal concierge service, and access to the MINI Online portal which provides drivers with news, weather information, and local fuel prices.
While the styling changes are relatively minor, MINI says engineers made changes to the "TwinPower Turbo Technology, engine electronics, oil supply, intake air ducting, the cooling system, and the exhaust systems." The company also decided to make the engine covers out of carbon fiber reinforced plastic to reduce weight.
In Europe, the hatchbacks will be offered with seven engines which have outputs ranging from 75 PS (55 kW) to 192 PS (141 kW) in the Cooper S. The MINI Convertible offers six engines and the base unit is rated at 102 PS (75 kW). Depending on which engine is selected, it can be paired to a six-speed manual transmission, a seven-speed dual-clutch automatic, or an eight-speed automatic.
The updated MINI lineup with debut at the North American International Auto Show and in the United States they will be sold as 2019 models.https://www.carscoops.com/2018/01/2019-mini-hatchback-and-convertible-get.html