Officieel: Mini (F56) - Facelift (2021) - p.4

Dat is inderdaad geen ruim bereik. Anderzijds: als je hem als stadsauto gebruikt, is het wel een aardig alternatief.

Nou, ik laat die elektrische auto’s sowieso nog even staan en heb die Clubman met 306 pk besteld. Nu kan het nog.

Gaaf funf! De "magere" 231pk sterke Clubman vind ik al een fantastisch autootje en stiekem de Cooper en Cooper S ook al. Wat heb je voor samenstelling gekozen?

British Racing Green, wit dak en spiegels en zwarte striping op motorkap en zijkanten. Het interieur is tan leder. Zorgvuldig door mijn vrouw uitgezocht, ik koos slechts de motorisering...:)

Mini Cooper S Electric live @ IAA Frankfurt:

fbaa2bbe-2020-mini-cooper-se-04.jpg

561fbb8f-2020-mini-cooper-se-08.jpg

b4999421-2020-mini-cooper-se-07.jpg

3cd66934-2020-mini-cooper-se-06.jpg

Meer foto's: https://www.carscoops.com/2019/09/minis-electric-cooper-se-poses-under-the-frankfurt-lights/

Mini Cooper SE Electric vs. Renault Zoe.

MINI%20Electric%20vs%20Renault%20Zoe-3.jpg

First place: Renault Zoe
The result of this test – and which model is a better EV – really comes down to range. Both cars are convincing, but although it’s pricier, the Renault gets more kit, while the fact it can travel nearly twice as far on a charge makes a massive difference. Even though it’s not as fun as the MINI, it’s much more practical and usable, is just as comfortable, and the tech is good. It’ll cost slightly less to run, too.

Second place: MINI Electric
The MINI image is still great, especially as an electric car. It retains the brand’s fun-factor when it comes to the driving experience and it’s comfortable and efficient, too. But as an EV, its range is too limited for it to triumph over the Zoe. We like the car, but its limited practicality here – including boot space, passenger room and cruising range – is a big drawback to the MINI Electric’s appeal.

Complete test: https://www.autoexpress.co.uk/car-group-tests/352079/renault-zoe-vs-mini-electric

Mini Cooper SE Electric vs. Peugeot e-208 vs. Renault Zoe.

40-mini-electric-hero-front.jpg

38-mini-electric-hero-rear.jpg

1. Peugeot
2. Mini
3. Renault

The Renault’s range is truly impressive, plus it offers decent practicality. Yet it can’t match the other two for quality, refinement or driver appeal. And it feels less expensively engineered than its pair of rivals, which would be fine if it didn’t cost more than them to buy. Less expensive versions of the Zoe make more sense than this GT Line.

The Cooper S feels like nothing less than a premium product, and for driving fun it’s head and shoulders above the rest, plus at £24,900 for the entry-level model it’s fractionally the most affordable. Yet it’s hamstrung by that range and an interior that is a little too bijou for it to double up as the sort of occasional family transport supermini drivers typically demand – in terms of space it’s more of a Volkswagen e-Up rival.

The Peugeot? Well, it’s the most compelling package, striking a neat balance between the practicality and range of the Renault and the quality and refinement of the Mini. No, it’s not the most thrilling to drive, but it features the most even spread of talents and demands far fewer compromises – and for a motoring public getting used to an inevitable EV future, that’s a good thing.

Complete test: https://www.autocar.co.uk/car-news/features/electric-supermini-shoot-out-mini-electric-vs-two-rivals

Weer een facelift.

Cooper S
2022-mini-cooper-lineup.jpg

2022-mini-cooper-hardtop-front.jpg

2022-mini-cooper-hardtop-rear.jpg

2022-mini-cooper-hardtop.jpg

2022-mini-cooper-s-hardtop-side.jpg

2022-mini-cooper-s-convertible-front.jpg

2022-mini-cooper-s-convertible-top-down.jpg

2022-mini-cooper-s-convertible-rear-top-down.jpg

Cooper

2022-mini-cooper-hardtop-side.jpg

115(!) foto's: https://www.motor1.com/photo/5538515/2022-mini-cooper-s-hardtop-front/

Echt iedere modelwisseling of opfrisbeurt gaat er iets van de charme verloren die de originele New Mini wel had. Het wordt steeds drukker vormgegeven kitsch.

Tja.. het wordt steeds meer een karikatuur. Zeker ivm de eerste New Mini

m3dyn2nb6w3q.jpg

Dat wordt er helaas niet fraaier op, met name het gekleurde stuk in de grille laat het er vreemd uitzien.

One
hGj2oSA.png

Cooper
TntILmY.png

Cooper S
WtfRcgj.png

JCW
6nKRTYv.png

One
Kj13REp.png

Cooper
Nvu3UNt.png

Cooper S
1hf4nln.png

JCW
nm5ktBG.png

Er is ook nog een basisversie die alleen in zwart of donkergrijs te krijgen is. En per model heb je ook weer keuzes, ik heb de 'classic' gepakt. Zelf configureren kan hier: https://www.mini.de/de_DE/home.html

Leuk! Even wennen die nieuwe neus, maar ziet er weer fris uit! De achterlichten zijn geweldig, met de Union Jack.
Doe mij maar een Cooper S E, aub.

Voelt aan als "veranderen om te veranderen". Snap eigenlijk niet waarom hij gefacelift is, de laatste facelift is amper 2j oud.
Mijn broer zijn vrouw rijdt een Cooper S 5 deurs van de uitgaande facelift met manuele transmissie, dat ding rijdt heerlijk - al vind ik de 5 deurs mini in profiel nogal mislukt.

Lijkt wel of ze het model van een droopy hangsnor voorzien hebben... (n)
Ik vermoed dat de pre-facelift op de occasionmarkt een gegeerd item zal worden.

Rutger DC zei:
Echt iedere modelwisseling of opfrisbeurt gaat er iets van de charme verloren die de originele New Mini wel had. Het wordt steeds drukker vormgegeven kitsch.
Dit is precies wat het is! Goed verwoord.

@BRG: shit, nu blijf ik die foute snor zien...

Ik vind de Mini nog steeds een superleuke auto. De facelift was wat mij betreft niet nodig en vind het in veel uitvoeringen geen verbetering. Juist de basisuitvoering vind ik er aanzienlijk minder aantrekkelijk uitzien. Voornamelijk in een lichte kleur.

"Echt iedere modelwisseling of opfrisbeurt gaat er iets van de charme verloren die de originele New Mini wel had. Het wordt steeds drukker vormgegeven kitsch."

Ik zie niet helemaal dat de facelift 'm drukker en meer kitsch maakt. Er is juist minder chroom gebruikt en zeker in een donkere kleur wordt het dan juist een minder druk front.

In deze uitvoering vind ik het een hebbeding:

cosySec

MBdoubleyou zei:
Ik zie niet helemaal dat de facelift 'm drukker en meer kitsch maakt. Er is juist minder chroom gebruikt en zeker in een donkere kleur wordt het dan juist een minder druk front.

Met kitsch doel ik niet op de hoeveelheid chroom, maar dat ik het een slap aftreksel vind van de eerste New Mini. De charme van dat eerste model zie je erdoorheen en als 3-deurs is het heus nog een leuke auto, maar je ziet ook wat het niet meer is: een perfect geproportioneerd hebbedingetje: chic, charmant maar toch strak. De eerste, nieuwe Suzuki Swift van deze eeuw die een beetje op de Mini leek heeft overigens hetzelfde probleem. :)

https://cdn.motor1.com/images/mgl/x6eyk/s1/2022-mini-cooper-hardtop-front.jpg
De Mini heeft van die spatbord/dorpelverbreders die doorlopen over de bumper. Nu heeft men dat een soort van verbonden met de grille. Hoe dan ook, ik vind het niet fraai. Die plak plastic in de grille vind ik niet mooi.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/81JG2/s1/2022-mini-cooper-hardtop-rear.jpg
De achterbumper is drukker geworden met een soort beugel. Weglaten mistachterlicht met chroom eromheen is wel een pluspunt.

https://cdn.motor1.com/images/mgl/KNWXN/s1/2022-mini-cooper-s-convertible-front.jpg
De Cooper S heeft een soort vleugeltjes in de grille, het deed me een beetje aan BMW denken. Dacht aan de voorbumper, maar het zal wel de achterbumper van de vorige 1 Serie zijn geweest. Nu ik het achter elkaar zie, slaat de vergelijking nergens op maar goed. ;)

Eigenlijk is de SE de perfecte mix tussen de Cooper en Cooper S qua uiterlijk, sportief maar minder schreeuwend dan de Cooper S. Gelukkig is het ook meteen de meest interessante versie, met oog op de toekomst, dus wat dat betreft genoeg hoop voor de vierde generatie(y)

Rutger DC zei:
De charme van dat eerste model zie je erdoorheen en als 3-deurs is het heus nog een leuke auto, maar je ziet ook wat het niet meer is: een perfect geproportioneerd hebbedingetje: chic, charmant maar toch strak. De eerste, nieuwe Suzuki Swift van deze eeuw die een beetje op de Mini leek heeft overigens hetzelfde probleem. :)

Goede omschrijving voor beide auto's (als het gaat om exterieur). (y)

De SE heeft inderdaad een rustige achterbumper. De rest zijn echt weer bij de tijds en dus lelijker; teveel zwart op de bumper

Een 3d blijft natuurlijk gewoon een leuk ding. Kennis van me heeft net een zwarte Cooper S, echt leuk. Maar vooral de neus is echt te obese geworden over de laatste generaties en zo'n optisch grote grille vind ik gewoon te lomp. De 5-deurs blijft een gedrocht

MOgxcmH.png

Ja, die klopt na de B-stijl niet meer, met dat brievenbus deurtje. Ook snap ik niet waarom de achterruit zo schuin staat, dat was mooier geweest als het meer op de 3-deurs leek, nu ziet het er daardoor uitgezakt uit.

Wel opvallend (en jammer) dat die als enige de ouderwetse mistlampen heeft behouden, terwijl alle anderen een nauwelijks zichtbaar ledlampje hebben gekregen.

Wouter82 zei:
Wel opvallend (en jammer) dat die als enige de ouderwetse mistlampen heeft behouden, terwijl alle anderen een nauwelijks zichtbaar ledlampje hebben gekregen.

Ook jammer dat ze nog steeds dat "oude" head up display gebruiken met dat lelijke plastic schermpje.(n)

Clubman Untold Edition

7ehyscbbwxhb.jpg

j0nyxlgbkdr7_800.jpg

ltly5rtbedf2_800.jpg

c6cy6i4b89hx_800.jpg

wu8yz75bzq1g_800.jpg

Prijzen:
Cooper S Untold Edition €53.990
JCW All4 Untold Edition €69.990

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/mini-clubman-untold-weelderig-en-sportief/

Terug
Bovenaan