Officieel: Mini (F56) - Facelift (2021) - p.4

Ik blijf het een kek autootje vinden! Enig idee wanneer de nieuwe Clubman geïntroduceerd gaat worden?

Vids:
https://www.youtube.com/v/W9BJf_MrqBA

https://www.youtube.com/v/8BZhfjrA9vU

https://www.youtube.com/v/IVcvDCAjYnU

https://www.youtube.com/v/0NTLQ2ArhMw

https://www.youtube.com/v/A5Nzpl2IcYE

voetveeg zei:
en zo gaat een topic weer over een concurrent.. kan men nooit gewoon eens mening over de desbetreffende auto hebben zonder de concurrent te bespreken?

Nou èn? Een forum heeft een verzameling users en die verzameling users bepalen de discussie. Juist jouw opmerking is irritant want 1) offtopic 2) discussie-sturend.

Een vergelijking met concurrenten en voorgaande modellen lijkt me vrij normaal, zolang de discussie daarover niet het eigenlijke onderwerp van het topic verdringt.

Yellow Cab zei:
Een vergelijking met concurrenten en voorgaande modellen lijkt me vrij normaal, zolang de discussie daarover niet het eigenlijke onderwerp van het topic verdringt.
Thx Yellow Cab (y) :)

Overigens lijkt de Adam mij vanwege de maatvoering en prijsstelling uberhaupt geen Mini-concurrent...

A110-50 zei:
@Jamiro: bijdehandje, de MINI's zijn varianten op één model. Plus dat de Adam in de rest van de EU amper potten kan breken, terwijl de MINI op zijn laatste benen loopt... Verschil zal dus alleen maar groter worden. De Adam is nou eenmaal een geforceerd hippe flop, en ook nog eens eens slechte imitatie van het origineel.

... Je begrijpt toch hopelijk wél dat als er ook meer varianten van de ADAM zouden zijn geweest de ADAM boven de MINI zou staan?! De MINI 'an sich' verkoopt duidelijk minder dan de ADAM. De andere varianten zijn immers duidelijk geen concurrent van de huidige ADAM.

A110-50 zei:
@Jamiro: bijdehandje

O? We kunnen niet winnen? Triest hoor.

De Adam is een "Wannabe", net als de Ka of de A1. De Mini kun je qua concept alleen vergelijken met de VW Beetle, en in een lager segment vind je de Fiat 500. Dat zijn de afgeleiden van illustere iconen uit het verleden. In de toekomst kan hier nog eens een nieuwe Eend (2CV) bijkomen van Citroen. Opel, Ford of Audi hebben nooit zulke iconen gehad, dus alle Adam-achtigen of Ka-varianten zijn niets meer dan "wannabe's" en zullen de Mini nooit kunnen evenaren.

Ford zou wel in een heel ander segment ooit nog eens iets kunnen doen met een nieuw model Capri, zoals Opel de Manta wellicht nog eens nieuw leven zou kunnen inblazen.....

Jamiro zei:
D. Elzinga zei:
Overigens lijkt de Adam mij vanwege de maatvoering en prijsstelling uberhaupt geen Mini-concurrent...

Qua concept wel.

Het is inderdaad ook een auto met de luxe van een 'hoger' segment (en dito prijskaartje). Neemt niet weg dat ik betwijfel of er echt mensen zijn die twijfelen tussen de aanschaf van een Adam of Mini: het prijsverschil tussen de basisuitvoeringen alleen al bedraagt zo'n 6000 euro en dat is een tamelijk groot gat.

De Adam concurreert met de Fiat 500, de Mini met de Audi A1.

R W D zei:
De Adam is een "Wannabe", net als de Ka of de A1. De Mini kun je qua concept alleen vergelijken met de VW Beetle, en in een lager segment vind je de Fiat 500. Dat zijn de afgeleiden van illustere iconen uit het verleden. In de toekomst kan hier nog eens een nieuwe Eend (2CV) bijkomen van Citroen. Opel, Ford of Audi hebben nooit zulke iconen gehad, dus alle Adam-achtigen of Ka-varianten zijn niets meer dan "wannabe's" en zullen de Mini nooit kunnen evenaren.

Ford zou wel in een heel ander segment ooit nog eens iets kunnen doen met een nieuw model Capri, zoals Opel de Manta wellicht nog eens nieuw leven zou kunnen inblazen.....

De huidige Ka lijkt uiterlijk wellicht op de 500, qua marktpositionering (ofwel, prijsstelling) echter niet.

R W D zei:

Tot zover de onderbuikgevoelens. :)

De Adam, 500, ds3, a1 en mini zijn allemaal premium a-segment auto's en dus concurrenten van elkaar.
Zie bv:
https://en.wikipedia.org/wiki/A-segment
https://www.carscoops.com/2012/07/new-opel-adam-officially-unveiled-ready.html
https://nl.wikipedia.org/wiki/Opel_Adam

Onderbuikgevoelens?? :confused:. Je weet blijkbaar niet eens wat het betekend. Het slaat iig niet op mijn mening hierboven, die heeft niets met "negatieve emoties" te maken.

Maar nu we toch bezig zijn:

JP2010 zei:
Thx Yellow Cab (y) :)

"Kontkruiperij"

Natuurlijk is een DS3 een concurrent voor de Mini, en de Ka voor de 500. Maar de Mini en de 500 zullen vanwege hun historie altijd de leukere auto's blijven, zullen nooit door DS3 of Ka of Adam overtroffen worden.

waarom hebben we het nou weer over de ka? leuk geprobeerd yellow cab maar waarom niet gewoon zeggen datr men van de mini vind? dit wordt weer een wel/niettus discussie

Nog wat pics van deze premium a-segmenter:

2014-MINI-F56-Produktion-Werk-Oxford-England-34.jpg

2014-MINI-F56-Produktion-Werk-Oxford-England-37.jpg

2014-MINI-F56-Produktion-Werk-Oxford-England-06.jpg

2014-MINI-F56-Produktion-Werk-Oxford-England-09.jpg

2014-MINI-F56-Produktion-Werk-Oxford-England-28.jpg

2014-MINI-F56-Produktion-Werk-Oxford-England-29.jpg

https://www.bimmertoday.de/2013/11/19/mini-cooper-2014-produktion-f56-werk-oxford-swindon-england/

Jamiro zei:
A110-50 zei:
@Jamiro: bijdehandje, de MINI's zijn varianten op één model. Plus dat de Adam in de rest van de EU amper potten kan breken, terwijl de MINI op zijn laatste benen loopt... Verschil zal dus alleen maar groter worden. De Adam is nou eenmaal een geforceerd hippe flop, en ook nog eens eens slechte imitatie van het origineel.

... Je begrijpt toch hopelijk wél dat als er ook meer varianten van de ADAM zouden zijn geweest de ADAM boven de MINI zou staan?! De MINI 'an sich' verkoopt duidelijk minder dan de ADAM. De andere varianten zijn immers duidelijk geen concurrent van de huidige ADAM.

A110-50 zei:
@Jamiro: bijdehandje

O? We kunnen niet winnen? Triest hoor.

Je begrijpt toch hopelijk wel dat als een model dat op zijn laatste benen loopt, wat de MINI doet aangezien hier het nieuwe model al te zien is;), de verkopen op het minimale zitten. Als die MINI dan zelfs nog meer verkoopt dan een net geïntroduceerde 'concurrent', zegt dat een hoop over die Opel.

Sowieso hebben we het hier nog alleen over Duitsland. In de rest van de EU verkoopt de Adam alles behalve 'ok'. In Frankrijk Verkoopt de MINI bijvoorbeeld al 3x zoveel per maand (229 v. 781). Jij beweert met droge ogen dat de Adam beter verkoopt en een groter succes is dan de MINI?!

De nieuwe Mini is weer een gaaf stoer ding geworden! (y) Hopelijk rijdt en stuurt ie nog net zo lekker als z'n voorganger. Maar hopelijk is hij wel wat stiller geworden op snelweg tempo. Dat was niet zijn sterkste punt als je wat grotere afstanden moest afleggen...

Live @ Tokyo Motor Show:

05.jpg

04.jpg

06.jpg

09.jpg

08.jpg

07.jpg

13.jpg

11.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

Fotogalerij: https://car.watch.impress.co.jp/docs/event_repo/2013tokyo/20131120_624535.html

Wat is er met de eens zo perfecte proporties gebeurd? Ik ben het met D. Elzinga eens dat iedere generatie minder wordt. De auto is te breed, de grille, koplampen en achterlichten veel te groot. Een succes wordt het toch wel, maar ik vind het erg zonde.

Hoe kun je eenvoudig zien of een auto qua ontwerp klopt of niet? Door een auto van 3/4 van voren te fotografen, zoals hier:

17.jpg

Veel nieuwe auto's hebben hier last van en het stoort mij enorm. Rare muil heeft 'ie zo. De Civic heeft hier bijvoorbeeld ook last van. Jammer, want op zich is de Mini nog steeds een leuke auto om te zien. Zeker de Cooper. De grille van de S vind ik niet mooi. Alleen het nieuwe is er nu toch echt wel af...

Vanaf € 18.495.

[size=x-large]Nieuwe Mini heeft nu al prijzen[/size]

We zijn nog maar net bekomen van onze eerste kennismaking met de derde generatie New Mini, maar nu kunnen we je al de prijzen van de kleine retro-auto melden. Zelfs van de versies die nog niet zijn onthuld...

De prijslijst van de nieuwe Mini start bij 18.495 euro voor de Mini One. Opvallend genoeg is die versie nog niet eens officieel onthuld, we weten dus nog niet het vermogen van het blok. Wel zegt BMW dat ook hier een 1,5-liter driecilinder turbomotor onder de kap ligt.

Nog een onbekende versie in de prijslijst is de Mini One D. Ook hier een driecilinder turbomotor, maar het vermogen is ook nog onbekend. De prijs weten we wel: 19.495 euro.

De Mini Cooper met 136 pk benzinemotor is er vanaf 21.495 euro, De Cooper D, met 116 pk sterke driecilinder turbodiesel, mag voor 23.995 euro mee. De topversie is de Mini Cooper S met 192 pk sterke 2,0-liter viercilinder. Het prijskaartje vermeldt 30.295 euro.
https://www.autoweek.nl/nieuws/25918/nieuwe-mini-heeft-al-prijzen

Lijkt me niet meer dan logisch;)

Hoe meer ik de MINI zie hoe mooier ik hem vind. Zag trouwens deze afbeelding, maar de overhang voor is amper gegroeid als ik het zo zie...

Bild-Vergleich-MINI-F56-R56-Cooper-2014-04.jpg

D-C zei:
Wat is er met de eens zo perfecte proporties gebeurd? Ik ben het met D. Elzinga eens dat iedere generatie minder wordt. De auto is te breed, de grille, koplampen en achterlichten veel te groot. Een succes wordt het toch wel, maar ik vind het erg zonde.

Zou zo maar kunnen betrekking hebben op bijvoorbeeld de Porsche 911... :rolleyes:

[size=medium]Specificaties Mini One bekend[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 31 januari 2014 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Mini heeft nu ook de specificaties van de One en One D bekend gemaakt. Beide hebben een driecilinder turbomotor.

Mini heeft nu ook de specificaties van de instapmodellen van het nieuwe model bekend gemaakt: de One en One D(iesel). Beide zijn direct bij de verkoopstart op 15 maart verkrijgbaar.

De Mini One heeft niet een geknepen versie van de 1.5 driecilinder benzinemotor van de Cooper, maar een 1.2 driecilinder TwinPower-motor. Dit blok heeft 102 pk vermogen en 180 Nm koppel, een toename van 4 pk en 27 Nm ten opzichte van het uitgaande model. Het brandstofverbruik ligt – in theorie – 0,9 l/100 km lager op 4,6 l/100 km (1 op 21,7). De prestaties zijn voor een instapmodel dik in orde, zo accelereert de One in minder dan 10 seconden van 0 naar 100 km/u. De One heeft standaard een handgeschakelde zesbak, een zestraps automaat is verkrijgbaar als optie.

De One D heeft een 1.5 driecilinder dieselmotor die 95 pk vermogen en 220 Nm koppel produceert, goed voor een 0-100 km/u sprintje in 11 seconden. Het opgegeven verbruik is 3,4 l/100 km (1 op 29,4). Ook de One D is gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak met zes verzetten.

Beide modellen vallen in de 20 procent bijtellingscategorie, net als de rest van de Mini-uitvoeringen. De prijzen van de One-uitvoeringen zijn al eerder bekend gemaakt, de One start bij 18.495 euro en de One D is er vanaf 19.495 euro.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2014/januari/35361-specificaties-mini-one-bekend

263164-new-mini-800x533.JPG

263162-new-mini-800x533.JPG

263163-new-mini-800x533.JPG

263165-new-mini-800x533.JPG

Rijtest: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2014/maart/35775-eerste-rij-indruk-nieuwe-mini

20775.jpg

Nog een rijtest: https://www.autozine.nl/text/1196.html

Zo is het toch wel weer een leuke auto, al is de neus te lomp. De Cooper S(D) vind ik te blingbling.

Op het Autosalon van Genève heeft Mini ook de One (D) gepresenteerd:

655

655

655

Bron: https://www.whatcar.com/car-news/mini-one-first-details/1284438

Lancia Lover zei:
Hoe kun je eenvoudig zien of een auto qua ontwerp klopt of niet? Door een auto van 3/4 van voren te fotografen, zoals hier:

17.jpg

Veel nieuwe auto's hebben hier last van en het stoort mij enorm. Rare muil heeft 'ie zo

Dat is de miereneters-neus. Voor het eerst getoond door Maserati op de Quattroporte

image_01.jpg

m1mynr1birye.jpg

m1mynr1bk0yf.jpg

m1mynr2b1qyd.jpg

m1mynr1bi3yg.jpg

m1mynr1bgjyh.jpg

m1mynr1bejyi.jpg

m1mynr1bllym.jpg

m1mynqxbbtyn.jpg

m1mynqxb88yp.jpg

[size=x-large]Mini vijfdeurs slaat nieuwe wegen in[/size]

Het 'BMW-Mini' heeft in z'n relatief korte bestaansperiode al aardig wat derivaten gehad, maar opvallend genoeg zat daar geen simpele vijfdeurs hatchback bij. Bij de derde generatie van de New Mini vult het Engelse merk dat gat in het gamma wél op. De vijfdeurs ziet er op foto 3 beduidend groter uit dan de driedeurs Mini, en dat is geen gezichtsbedrog. De nieuweling is met z'n 3,98 meter lengte namelijk dik zestien centimeter langer dan de driedeurs Mini die we al kennen. De wielbasis is dan ook 72 millimeter langer dan die van z'n broertje, millimeters die zich allemaal direct vertalen naar extra beenruimte voor de achterpassagiers. Bovendien heeft de vijfdeurs Mini drie zitplaatsen achterin en een bagageruimte die met 67 liter groeit naar 278 liter. Mini belooft plechtig dat de kenmerkende rijeigenschappen niet lijden onder de extra centimeters en - ongetwijfeld ook - kilo's. De wielophanging van de vijfdeurs Mini is anders dan die van de driedeursversie en Dynamic Damper Control is een optie. De vijfdeurs Mini komt in de eerste instantie met twee benzine- en twee dieselmotoren. De voorlopige instapversie is de Cooper, die een 1,5-liter driecilinder met een vermogen van 136 pk onder de kap heeft. Het maximumkoppel is 220 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 8,2 seconden en de topsnelheid is 207 km/h. Het gemiddeld verbruik is 4,7 l/100 km en de CO2-uitstoot is 109 g/km. De sterkste benzineversie is de Cooper S. Deze heeft de 2,0-liter viercilinder met een vermogen van 192 pk onder de kap. Hier is het maximumkoppel 280 Nm. De sprint naar 100 km/h kost met handbak 6,9 seconden en de topsnelheid is 232 km/h. Hier is het gemiddeld verbruik 5,9 l/100 km (automaat: 5,4 l/100) en de CO2-uitstoot komt uit op 136 g/km (automaat: 125 g/km). De voorlopige basisdiesel vinden we in de Cooper D. Deze 1,5-liter turbodiesel mobiliseert 116 pk en 270 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 9,4 seconden en de topsnelheid is 203 km/h. De CO2-uitstoot is 95 g/km en het gemiddeld verbruik komt uit op 3,7 l/100 km. De Cooper SD bevat een heuse primeur: een nieuwe 2,0-liter turbodiesel met een vermogen van 170 pk. Het maximumkoppel is 360 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 7,4 seconden en de topsnelheid is 225 km/h. Het gemiddeld verbruik is 4,1 l/100 km en de CO2-uitstoot bedraagt 109 g/km. We verwachten het showdebuut van de vijfdeurs Mini op de Autosalon van Parijs in oktober. Rond die tijd zal de auto waarschijnlijk ook bij de dealers verschijnen.
https://www.autoweek.nl/nieuws/28528/mini-vijfdeurs-slaat-nieuwe-wegen-in

Carfanatic zei:
Dat woord past idd nog het best bij de Mini vanaf de 2e generatie retro.
En al die varianten (coupe, station, 5 deurs) van dat karikatuur zijn tenenkrommend.
Dat laatste geldt overigens imo ook voor alle afgeleiden van de Fiat 500.

Totaal uit proportie! De frameloze ruiten zijn ook komen te vervallen, misser van de bovenste plank.

Oftewel, de Clubman wordt vervangen door de vijfdeurs (bijvoorbeeld extra lengte en dakdragers laten hem die richting op gaan) en de nieuwe Clubman staat er boven terwijl dat nog steeds historisch verantwoord kan worden gedaan. Zo groeien de modellen zonder dat de sceptische klant er om kan 'zeuren' (er was immers al een Clubman...). Slim!

Over de vijfdeurs zelf: Zie veel liever de, heerlijk rijdende, driedeurs. Extra lengte en optisch schuine achterruit maken 'm net wat minder. De driedeurs was ik sceptisch over, maar vond ik in het echt (en na een rondje rijden) echt top. MINI is lekker bezig!

He wordt steeds moeilijker om hier een Mini in te zien. Al lijkt de verlengde wielbasis beter te passen bij de optisch te lange neus bij de driedeurs, ik kan niet zeggen dat de vijfdeurs nu een evenwichtig ontwerp is.
Neem een Kia Rio of Renault Clio (Estate) zou ik zeggen: dat zijn tenminste mooie auto's. Nou ja, niets is zo persoonlijk als smaak.

D-C zei:
Neem een Kia Rio of Renault Clio (Estate) zou ik zeggen: dat zijn tenminste mooie auto's. Nou ja, niets is zo persoonlijk als smaak.

Die auto's kun je toch niet met de Mini vergelijken. Als de nieuwe ook maar enigszins rijdt zoals de vorige, dan is het een heerlijk scheurijzer. Een auto waar de sportieve automobilist prima mee uit de voeten kan. Dat kan ik van de auto's die jij noemt nou niet echt zeggen.

Maar wat wordt die 'Mini' groot. :( Jammer.

TYN zei:
Die auto's kun je toch niet met de Mini vergelijken. Als de nieuwe ook maar enigszins rijdt zoals de vorige, dan is het een heerlijk scheurijzer. Een auto waar de sportieve automobilist prima mee uit de voeten kan. Dat kan ik van de auto's die jij noemt nou niet echt zeggen.

Maar wat wordt die 'Mini' groot. :( Jammer.

Qua wegligging misschien niet en vooral qua imago niet, maar wie daar maling aan heeft koopt voor minder geld een veel mooiere auto (vind ik) :)
Die nieuwe Mini Cooper scoorde in Top Gear Magazine trouwens helemaal niet zo denderend tegenover de Ford Fiesta ST, ook op het gebied van wegligging.

Carfanatic zei:
het begint inmiddels op een karikatuur te lijken. doorgang naar de achterbank ziet er krapjes uit.
Dat is ook wat onmiddellijk bij me opkwam: daar krijg je geen kinderstoel door naar binnen, laat staan dat je je kind IN die stoel krijgt geplaatst.
Bovendien zijn de verhoudingen helemaal zoek: ik wens hem geen succes toe.

[size=x-large]Mini prijst de vijfdeurs[/size]

Mini heeft de prijzen van de vijfdeursversie bekendgemaakt. Voor twee extra portieren en wat meer binnenruimte betaal je 995 euro meer dan een vergelijkbare driedeurs-Mini. De basisprijs van de Mini vijfdeurs bedraagt 19.490 euro. Voor dat geld stap je in de One. De Cooper en de Cooper S gaan voor respectievelijk 22.490 en 31.290 euro de deur uit. Wie liever dieselt, kan terecht bij de Mini One D, die voor 20.490 in de prijslijst staat. De Cooper-versie van de diesel kost 24.990 en voor de Cooper SD verlangt Mini 32.290 euro. Alle versies, behalve de Cooper S, zijn goed voor 20 procent zakelijke bijtelling. Dat geldt ook voor de Cooper D en SD met automatische transmissie. Ten opzichte van de driedeurs is de vijfdeurs-Mini 16,1 cm langer om voldoende plaats te bieden aan de achterpassagiers. De bagageruimte meet 278 liter, 67 liter meer dan de driedeurs. De nieuwkomer staat vanaf 11 oktober bij de Nederlandse Mini-dealers.
https://www.autoweek.nl/nieuws/29752/mini-prijst-vijfdeurs

Ik vind hem echt uit verhouding, zo met enerzijds die kleine deurtjes en anderzijds overdreven grote lichtunits.

Dit is denk ik weer zo'n model dat op de foto's niet echt tot zijn recht komt. Die lichtblauwe vind ik vreselijk uit verhouding, maar dat heb ik bij de donkerblauwe weer niet. Ik zou hem in het echt moeten zien om te weten wat ik ervan vind. Ik vind de driedeurs ook mooier, maar als de vijfdeurs net zo goed rijdt en een stuk praktischer is valt daar nog wel overheen te stappen. Beetje hetzelfde als bij de 1-serie eigenlijk, waar de 5-deurs het qua uiterlijk ook niet haalt bij de 3-deurs.

Live @ Mondial de l'Automobile Paris:
https://motorshow.carview.yahoo.co.jp/paris-motorshow/europe/194/
https://www.omniauto.it/salone/parigi2014/stand/1147/mini
https://www.autoblog.nl/image-gallery?file=0_Beurzen/Parijs_2014/MINI_5-deurs

01_w640.jpg

02_w640.jpg

11_w640.jpg

05_w640.jpg

06_w640.jpg

07_w640.jpg

mini-salone-parigi-2014_12.jpg

mini-salone-parigi-2014_23.jpg

mini-salone-parigi-2014_34.jpg

Welke vijfdeurs mini benadert de originele Mini het meest?

m1fyh38b7oqu_800.jpg

m1mynr1bgjyh.jpg

Wat een walrus is het toch ook. Vreselijk.

Ik vond Playmobil altijd erg leuk. Nog steeds trouwens.

Vandaag de 5-deurs even van dichtbij bekeken, en hij ziet er in het echt toch beter uit dan op de foto's en lijken de verhoudingen ook wel te kloppen. Vooral in de wat donkerder kleuren komt hij goed over. Hij staat wel erg ver af van de "echte" Mini, maar los daarvan vind ik het een leuke auto om te zien. Hij doet me een beetje denken aan de Clio Initiale van twee generaties geleden. Ook een fijn rijdende en erg luxe B-segmenter. De binnenruimte is ook wel vergelijkbaar (Mini is iets ruimer). De achterdeurtjes van de Mini zijn prima bruikbaar, ik had geen problemen om in te stappen. Beenruimte achterin is iets beter dan in de 3-deurs, maar het scheelt niet veel. Ik kon in de 3-deurs overigens ook al goed achter mezelf zitten. Kofferbak is wel een stuk bruikbaarder dan in de 3-deurs. Hij is niet eens zoveel groter, maar veel vierkanter. Wat me verder opviel is het zicht rondom in de vijfdeurs, dat is gewoon goed. Of eigenlijk valt het vooral op dat het bij de meeste auto's tegenwoordig zo slecht is.

Afgelopen dinsdag heb ik de 5-deurs in het echt gezien. Hij is wel iets uit verhouding, maar naar mijn mening zeker niet lelijk. Ik kan me voorstellen dat als je de 3-deurs Mini net te klein en/of te onpraktisch vindt, dat je voor een 5-deurs gaat. Al zijn de verschillen in ruimte niet groot. En de achterdeurtjes klein. Voor jongeren die niet veel langer zijn dan 1,85 geen probleem. Maar als senior van zeg 60+ of als lang persoon is de instap niet gemakkelijk.

Hier voor m'n deur staat een zwarte vijfdeurs, gelukkig met grote velgen. Dat valt nog enigszins mee, maar ik blijf het echt geen mooie auto vinden, net als de driedeurs. Alsof iemand geprobeerd heeft de eerste New Mini op te blazen.

dttyucvb33x8.jpg

h2yy4albo96c.jpg

yjuy5wrbz0qg.jpg

hecy3s3byvfn.jpg

[size=x-large]Mini John Cooper Works breekt voortijdig los[/size]

De primeur van Mini op de NAIAS in Detroit volgende maand wordt de John Cooper Works hatchback. We kunnen 'm nu al aan je laten zien! Het zijn nog gelekte foto's, die niet vergezeld werden door concrete informatie. We moeten nog even wachten tot we concrete sprintcijfers en een topsnelheid kunnen melden. Door het nummerbord hebben we wel een idee wat er onder de kap ligt. Het gaat namelijk zeer waarschijnlijk om een 2,0-liter viercilinder met een vermogen van 231 pk. Datzelfde blok ligt ook in de technisch verwante 225i Active Tourer. In die auto bedraagt het maximumkoppel 350 Nm. De Mini John Cooper Works onderscheidt zich qua uiterlijk van z'n minder potente broertjes door onder meer extra spoilerwerk en andere wielen. Ook binnenin wijkt de auto op details af van de Cooper S.

We verwachten dat Mini de auto op korte termijn officieel onthult. Het showdebuut vindt plaats op 12 januari in Detroit.
https://www.autoweek.nl/nieuws/31074/mini-john-cooper-works-breekt-voortijdig-los

Nieuw basismodel:
[size=x-large]Mini One First met 75 trappelende turbo-pk's[/size]

De vijfdeurs Mini heeft een nieuwe basisversie: de One First. Met z'n 75 pk stroomt-ie niet echt over van het vermogen. De One First heeft een 1,2-liter driecilinder onder de kap. Ondanks de turbotechniek komt het vermogen uit op een bescheiden 75 pk. Het maximumkoppel is 150 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 13,4 seconden. Mini geeft geen topsnelheid op, maar wel willen de Britten kwijt dat het gemiddeld verbruik 5,2 l/100 km is. Daarbij hoort een CO2-uitstoot van 121 g/km. De marktintroductie van de vijfdeurs Mini One First vindt plaats in maart. De Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend. In Duitsland is het prijsverschil met de vijfdeurs Mini One zo'n 1.500 euro.
https://www.autoweek.nl/nieuws/31526/mini-one-first-met-75-trappelende-turbo-pks

7lhy9krbo1kw.jpg

zh7ys5gb5cut.jpg

Terug
Bovenaan