Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Je hebt in Hilversum een weg (Bosdrift) en daar had iemand van die "wegwerkzaamheidpaaltjes" Neergezet, maar ze hadden die markeringen ZWART GEMAAKT. (Die wit/rode strepen) Ik zag ze gewoon domweg niet (Stuk weg was onverlicht, en ik heb s'nachts al niet de beste ogen) Dus ik schrok me goed de tyfus

Heb nog nooit zo hard moeten remmen en uitwijken... Meteen even geleerd wat de Twingo in zo`n situatie doet (Laat zich echt prima hanteren bij dat soort dingen)
Was weer een ervaring rijker.

Moment dat ik remde en stuurde brak de achterkant een heel klein beetje uit, zodra ik een beetje gas gaf was de achterkant weer recht. Het had erger kunnen aflopen (Twingo + ik in de schade) Maar gelukkig viel het mee..
Geen idiote actie van mij, maar van iemand die even grappig wilde doen of zo? Want gedurende de hele weg richting het centrum was er niets te zien wat ook maar op wegwerkzaamheden leek. (En heb daarna dat hele stuk 25-30 gereden.. Schrok me kapot)

Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:
turbod12 zei:
Als er geen sprake was van schrik, dan wordt het een feitcode r522.
Wat? Ik mag claxonneren als ik iemand wil inhalen, hoor.

Even gegoogled: Sarcast/Geelhoed heeft het al een keer uitgezocht: Linkje

Alleen buiten de bebouwde kom, Sarcast, lees ik in het antwoord dat Blackadder heeft gelinkt.

~~~~

Ik vind het geen goed voorbeeld voor je kind dat bij je in de auto zit. Dat wordt een 'toeteraar in spee' op deze manier.
De Volvo geeft jou geen voorrang.. jij neemt het op deze manier en toetert daarbij wel erg lang, naar mijn mening. Er klinkt frustratie in door. Een druk op de knop, in combinatie met inhouden, zou ik mij nog voor kunnen stellen.

Ik kan mij goed voorstellen dat de bestuurder ervan schrikt.. immers, indien hij jou daadwerkelijk niet gezien had hoort hij opeens, vanuit het niets, een luide, langdurige toon.. Intussen stuur jij doodleuk je auto langs die van hem... Indien de beste man van de schrik in de war raakt en niet het rempedaal beroert maar het gaspedaal.. en misschien naar rechts stuurt.. dan is er best kans dat je zoontje opeens een gewonde papa naast zich heeft... OF dat je zoontje gewond raakt door een botsing..
Dat wil je toch niet?

De Volvo geeft jou geen voorrang.. jij neemt het op deze manier
Ja, is dat hoe je de situatie ziet?
Aks volvo gewoon doorrijdt is er niets aan de hand maar zijn reactie op de claxon was wel erg opmerkelijk.

Sarcast zei:
De Volvo geeft jou geen voorrang.. jij neemt het op deze manier
Ja, is dat hoe je de situatie ziet?
Aks volvo gewoon doorrijdt is er niets aan de hand maar zijn reactie op de claxon was wel erg opmerkelijk.

Sarcast dwingt zijn recht op voorrang af: met langer toeteren dan nodig om het directe gevaar af te wenden of redelijk was vanuit een schrikreflex. Dat zorgt ervoor dat de andere meneer alsnog stopt en Sarcast zich er langs kan wringen.

Prima, heel menselijk. Kan het begrijpen. Jij had voorrang.

Vervolgens geeft de ietwat verbaaste meneer niet de geheel logische reactie die Sarcast verwacht had. De andere meneer klaagt namelijk niet over lang toeteren, maar over toeteren.

Meneer sarcast verwacht dat iedereen alles perfect doet en als ze iets fout doen, dat ze dan gelijk met een inhoudelijk juiste reactie komen, liefst net zo ad-rem en correct als hij zelf. Anders wordt je belachelijk gemaakt op Youtube en Autoweek. Ik vind het wat overdreven. We maken allemaal wel eens fouten. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen (moest ik laatst aan denken met die Grefo webcammer). Een bijbels gezegde dat ook voor niet bijbelse personen (als ik) nog wel eens inspriatie geeft.

Desondanks vind ik de filmpjes van Sarsast niet zelden leerzaam en vermakelijk. Maar als je anderen op hun fouten wijst, vind ik dat je zelf ook wel een beetje tegen kritiek moet kunnen.

@Sarcast: bestaat de mogelijkheid om gewoon te reageren met: "Ja, dat lange toeteren was wel wat onnodig".

Veel T drinkers, waaronder deze jongen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/word-je-wordt-je-salaris-gestort

Sarcast zei:
Nou, ik moet zeggen dat jullie niet teleurstellen!:D

Sarcast zei:
Benieuwd hoe jullie dit nu weer op mij gaan schuiven!

Korter toeteren? Ok?

Echt hé, dat zag jij niet aankomen?

Man, er is ruimte.. misschien niet al te veel.. Edoch, de chauffeur moet toch ergens heen.. of wil jij dadelijk met hem over de linkerbaan de afrit af?

Durashift zei:
Echt hé, dat zag jij niet aankomen?
Tuurlijk wel,
Durashift zei:
Man, er is ruimte.. misschien niet al te veel..
Ruimte? Nee, dat was er dus niet.

Edoch, de chauffeur moet toch ergens heen..
Waarom moet de chauffeur ergens heen? Hij rijdt al boven de maximumsnelheid dan lijkt me de linkerstrook een prima plek om nog een stukje door te tuffen en de Cuore die netjes 80 rijdt ruim in te halen voor je naar rechts komt.

of wil jij dadelijk met hem over de linkerbaan de afrit af?
Die opmerking begrijp ik niet. Zoals je aan de borden kunt zien gaan er twee stroken af

Sarcast zei:
(..)
of wil jij dadelijk met hem over de linkerbaan de afrit af?
Die opmerking begrijp ik niet. Zoals je aan de borden kunt zien gaan er twee stroken af

Ja, dus dat LKW Walter trailer op links blijft rijden (voor meer ruimte of omdat ie sneller dan jou rijdt) en jij op rechts en dan samen zo de A16 op rijden, zij aan zij..

Nee, want na de BB03 mag ik 100 (130?) gaan rijden. Maar ik volg de gedachtengang nog niet zo goed waarom het dan gerechtvaardigd is om mij op zo'n manier te snijden? Misschien dat je dat nog eens uit kunt leggen.

Sarcast zei:
Nou, ik moet zeggen dat jullie niet teleurstellen!:D

Sarcast zei:
Benieuwd hoe jullie dit nu weer op mij gaan schuiven!

Korter toeteren? Ok?

Vind je dit nou echt leuk om te doen?..

Cónstant maar filmpjes van jezelf blijven uploaden in de hoop dat er mensen zeggen "Zo, die Sarcast dát is een goede chauffeur, dié heeft het goed opgelost zeg" Ik zie echt geen andere insteek om het anders te doen.

Mensen hebben vaak kritiek op je filmpjes wat in mijn ogen vaak niet geheel onterecht is, maar toch wil jij iedereen op hun fouten wijzen zelfs al heeft dat niets met het filmpje in kwestie te maken.
Je lijkt ook absoluut niet toe te willen geven dat jij weleens fout zit op de weg, en als iemand commentaar op jou heeft omdat jij het (in hun ogen) Fout hebt gedaan dan ga jij gelijk in de aanval tegen die andere omdat jij niet tegen kritiek kan.

Mensen zijn het hier met je oneens, maar oh wee als diegene zijn mening gaf, dan draai/draaide je het altijd zo dat jij tóch gelijk kreeg want jij kon het niet anders doen of zag geen andere manier én diegene die commentaar had op jou zou het zelf nog aan rij ervaring schorten.

Stop gewoon met het constant posten van filmpjes en het daarop cónstant maar tegen kritiek in gaan.
Als je niet tegen kritiek kan (Want dat kan je overduidelijk niet...) Waarom post je dit soort filmpjes dan nog?

En wat mij ook opvalt is dat het niet uitmaakt wie wat voor filmpje plaatst jij bent áltijd degene die wel een keer reageert met een filmpje van jezelf met een soortgelijke situatie.

braadslee zei:
Waarom post je dit soort filmpjes dan nog?

Misschien helpt dit?

Sarcast zei:
braadslee zei:
Wat de fuck gast... Rij je nou serieus op het fietspad én haal je rechts in in iets wat op een 30 zone lijkt? En dan heb je commentaar op andere mensen hun rijgedrag? Je hebt écht een plaat voor je kop, te bizar voor woorden dit.
Dit is toch zeker het asociaalste filmpje wat ik van jou heb gezien, hoe komt dit in godsnaam in je op?! "Mijn favoriete rechtsinhaal video" o_O

En beet!

De vrachtwagen had nog even kunnen wachten, het gat werd steeds groter (Sarcast laat gas los of voorligger geeft gas bij). Dan had hij/zij alle ruimte gehad om in te voegen.

Sarcast zei:
Nee, want na de BB03 mag ik 100 (130?) gaan rijden. Maar ik volg de gedachtengang nog niet zo goed waarom het dan gerechtvaardigd is om mij op zo'n manier te snijden? Misschien dat je dat nog eens uit kunt leggen.

Ik vind niet dat jij gesneden wordt. Ik heb dan ook niet nog iets uit te leggen aan jou, vind ik.

Eens met Durashift. Je kan ook meedenken met medeweggebruikers, zeker als deze het een stuk lastiger hebben (omdat hun voertuig lomp, traag en onoverzichtelijk is). Je ziet toch dat die vrachtwagen naar rechts wil? Hij heeft precies genoeg ruimte en wacht tot jij nog wat afzakt. Als je dan gaat mekkeren dat je wordt afgesneden, dan heb je bepaalde dingen niet helemaal begrepen.

Het probleem hier is dat Sarcarst wel degelijk verkeersinzicht heeft. Met die Volvo die van links kwam, werd het niet kritisch. En hij ziet ook wel in dat die vrachtwagen zal doorzetten. Schade zal er dus niet direct van komen. Maar hij gaat precies op het randje zitten om toch verontwaardigd de vermoorde onschuld te kunnen uithangen.

Het oordeel dat Sarcast met deze filmpjes over medeweggebruikers velt, zegt vaak meer over hemzelf dan over medeweggebruikers. Alleen daarom al zeg ik: ga zo door [size=x-small](voor de Laurens Verduijn award!)[/size].

Sarcast zei:
Durashift zei:
Ik vind niet dat jij gesneden wordt.
Sodemieter op man! Ik neem afstand en rijd dan op 14 meter van de truck. Op het moment dat hij naar rechts komt is de afstand < 2 meter.

Zoals ik het zie, neem je pas afstand na je getoeter.
Daarvoor komt de vrachtwagen naar rechts en ja, dat vind ik niet snijden. Ik schreef al eerder dat de ruimte krap was.

Snijden is voor mij dat je moet uitwijken om een botsing te voorkomen. Daar is hiervan geen sprake.. hoogstens wat gas los.. maar ook dat hoeft niet want de truck rijdt sneller en de verkeerssituatie vóór de truck is niet van dien aard dat er snel een opstopping oid te verwachten valt.

Ik keek bovenstaand filmpje zojuist zonder geluid. Dan lijkt het gewoon een schoolvoorbeeld van hoe het moet: GH ziet een vrachtwagen van links komen, laat netjes het gas los, vrachtwagen blijft links tot het gat groot genoeg is (het kan bijna niet anders of GH was zo vriendelijk dit met een lichtknipper te laten weten) en bedankt GH vervolgens voor zijn meedenkend vermogen. Top!

Misschien moet Sarcast iets meer denken in de trend van "op de weg lossen we het samen wel op" oftewel een beetje geven en een beetje nemen; anders gezegd: leven en laten leven....
Is ook heel goed tegen een hoge bloeddruk.

Ze ging naar de richting waar ik vandaan kwam.

Het als een afbuigende weg zien is misschien niet eens zo'n slecht idee. Het heeft verschillende staatnamen, maar de rijbaan draait wel mee.
Maar op deze manier hebben ze toch niks om over te fulmineren? :(

Tonnie. zei:
Ik denk een fietspad in één richting, mevrouw spookrijdt dus in feite, dus geen voorrang
Dat dus. Het is niet echt eenrichting want geen C2 en C3 borden (En er is geen asmarkering of een "tweepijlen onderbord die een tweerichtingsfietspad zou moeten hebben" ) , maar aan de andere kant staat een C15. Wat op zich gek is natuurlijk.

Durashift zei:
Sarcast zei:
Durashift zei:
Sodemieter op man! Ik neem afstand en rijd dan op 14 meter van de truck. Op het moment dat hij naar rechts komt is de afstand < 2 meter.

Zoals ik het zie, neem je pas afstand na je getoeter.
Daarvoor komt de vrachtwagen naar rechts en ja, dat vind ik niet snijden. Ik schreef al eerder dat de ruimte krap was.

Snijden is voor mij dat je moet uitwijken om een botsing te voorkomen. Daar is hiervan geen sprake.. hoogstens wat gas los.. maar ook dat hoeft niet want de truck rijdt sneller en de verkeerssituatie vóór de truck is niet van dien aard dat er snel een opstopping oid te verwachten valt.
Ik ben het hier toch met Sarcast eens. Die vrachtwagen plaatst hem 2 meter voor zijn neus op de rechterstrook. Dat is gewoon afsnijden van de bovenste plank, levensgevaarlijk. En of er nu wel of geen opstopping voor de vrachtwagen is en je nu wel of niet gas los moet laten. Het is aan de inhalen partij om fatsoenlijk in te halen, en niet met een veel te kleine tussenafstand weer naar de rechterstrook te gaan.
Ik krijg bij deze video het idee, dat van de beschuldigende reacties naar Sarcast, de betreffende reageerder niet helemaal doorheeft wat het effect is dat een groothoeklens heeft op hoe groot de afstanden lijken.

Wat betreft afsnijden of niet: wat tumtum zegt.

Mooie afleidingsmanouvre, Sarcast. Moet ik nu ook nog wat vinden van het fimpje?

Sarcast zei:
Durashift zei:

Ik heb ook de indruk dat hij er vlak voor langs schuift. Mijn dashcam vertekent ook enorm, Zelfs als de bumper er tegenaan zit heb je nog steeds het idee dat er genoeg ruimte is.

Toch....

Ik zie een vrachtwagen naar rechts komen en je kan op de klompen aanvoelen dat die wel eens naar de rechterbaan zou willen. Dat plus het massaverschil van meerdere tonnen en nog een keer een steigerpijp-"bumpertje" van meerdere mm staal aan die aanhanger ...
Dan toch maar wat ruimte geven?

Sarcast zei:
Ja denk je dat het genoeg is geweest?

Ach kom, nog eentje:

Wat is nou eigenlijk het probleem in dit filmpje? Fietser komt van rechts en heeft geen intentie om over te steken?

Rijd alleen mischien aan de verkeerde kant.. Ben je nou echt werkelijk naar ieder andere bestuurder aan hett kijken of ie fouten maakt?

rke zei:
Sarcast zei:
Durashift zei:

Ik zie een vrachtwagen naar rechts komen en je kan op de klompen aanvoelen dat die wel eens naar de rechterbaan zou willen. Dat plus het massaverschil van meerdere tonnen en nog een keer een steigerpijp-"bumpertje" van meerdere mm staal aan die aanhanger ...
Dan toch maar wat ruimte geven?

Doe ik ook altijd, het is een verschil van enkele tonnen.. Als er een vrachtwagen van baan veranderd geef ik die áltijd ruimte, schuif altijd een baan op.

VincentMX-5 zei:
Rijd alleen mischien aan de verkeerde kant.. Ben je nou echt werkelijk naar ieder andere bestuurder aan hett kijken of ie fouten maakt?
Wel zo veilig ja, anders rijd je je auto voor je het weet zomaar total-loss.

Sarcast zei:
VincentMX-5 zei:
Ik heb zomaar het vermoeden dat 'ie het niet op die manier bedoeld...

Sarcast zei:
VincentMX-5 zei:

Een fietser die je totaal niet in de weg zit vergelijken met iemand die z'n auto total loss rijd omdat er iemand van links kwam die geen voorrang heeft..

Dat is wat je bedoelt he?

Een fietser die onverwachte dingen kan gaan doen lijkt me prima te vergelijken met een auto die onverwachte dingen kan gaan doen.
Maar misschien had ik gewoon de toegestane 50km/h moeten rijden, ja.

Trappers van de fietser gaan al niet eens meer rond... Had je nog verwacht dat die een motortje aan boord had en daar niet mocht rijden dan?

En tuurlijk moet je op iedereen letten.. Maar ik vind dit nou niet echt typisch een filmpje wat hier in dit onderwerp past.

VincentMX-5 zei:
Sarcast zei:
Ja denk je dat het genoeg is geweest?

Ach kom, nog eentje:

Wat is nou eigenlijk het probleem in dit filmpje? Fietser komt van rechts en heeft geen intentie om over te steken?

Wil het zebrapad over. Zebrapaden zijn voor voetgangers, niet voor fietsers.....

Terug
Bovenaan