Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

MWH zei:
Waarom zou je remmen voor een drempel als die met je huidige snelheid prima te nemen is, braadslee? Ben jij ook zo'n drempelfoob die mij altijd in de weg zit?

Normaliter zou ik niet voor zo`n drempel remmen als ik zie dat er niks aan komt.
Maar er was ruim op tijd (0:03) Te zien dat die auto er aan kwam. En dan zou ik wel even het gas los hebben gelaten of te remmen, puur om hem de ruimte te geven om er voor te gaan. Want er is ook duidelijk te zien dat die man die van links komt niet in snelheid afneemt.

braadslee zei:
2: Je rijd om hem heen en het komt bij mij over alsof jij door die stuur actie jouw auto express voor die van hem zet zodat hij ook niet weg zou kunnen rijden na die actie.. (op 0:11... Totaal overbodig)
Ja dat viel me ook op bij het terugkijken. Was niet de bedoeling, ik denk dat ik omgedraaid zat omdat ik naar hem keek.

Anyway, het viel nogal mee met het blokkeren:
https://www.youtube.com/watch?v=nYmXEaWkx88

braadslee zei:
Sarcast zei:
Benieuwd hoe jullie dit nu weer op mij gaan schuiven!

1: Als je nou zo`n drempelconstructie ziet met zo`n weggetje van links, waarom rem je dan alsnog niet af voor die drempel zodat hij er gewoon voor kan ? Jij bent degene die die situatie veroorzaakte door niet af te remmen... *
2: Je rijd om hem heen en het komt bij mij over alsof jij door die stuur actie jouw auto express voor die van hem zet zodat hij ook niet weg zou kunnen rijden na die actie.. (op 0:11... Totaal overbodig)

Als je had geremd voor die drempel (Zou ik in iedergeval wel hebben gedaan..) Had hij alsnog voor je uitgekomen maar had jij niet hoeven toeteren en was er niets aan de hand geweest.

* Hij heeft daar geen voorrang. Maar iets met anticiperen. 1: Je ziet een drempel, 2: Je ziet hem en daarmee dus dat hij NIET afremt, 3: JIJ remt af, 4: Hij komt voor jou, 5: Niks aan de hand.

Beter ga je even opnieuw je rijlessen doen.

Boppie zei:
Snelheid van Sarcast is niet van dien aard dat hij moet remmen voor de drempel.
Nee klopt, maar als je ruim van te voren kan zien (voor de drempel nog) Dat er iemand van links komt die niet afremt, dan zou ik zelf m`n gas hebben los gelaten of desnoods wel een beetje hebben bij geremd zodat ik hem er voor zou kunnen laten.

AudiCorrado zei:
braadslee zei:
Sarcast zei:
Benieuwd hoe jullie dit nu weer op mij gaan schuiven!

1: Als je nou zo`n drempelconstructie ziet met zo`n weggetje van links, waarom rem je dan alsnog niet af voor die drempel zodat hij er gewoon voor kan ? Jij bent degene die die situatie veroorzaakte door niet af te remmen... *

Als je had geremd voor die drempel (Zou ik in iedergeval wel hebben gedaan..) Had hij alsnog voor je uitgekomen maar had jij niet hoeven toeteren en was er niets aan de hand geweest.

* Hij heeft daar geen voorrang. Maar iets met anticiperen. 1: Je ziet een drempel, 2: Je ziet hem en daarmee dus dat hij NIET afremt, 3: JIJ remt af, 4: Hij komt voor jou, 5: Niks aan de hand.

Beter ga je even opnieuw je rijlessen doen.

Het had niet veel gescheeld of Sarcast had schade gehad als ik zo het filmpje bekijk.

Nogmaals, als IK zie dat er een auto van links komt en die remt NIET af, dan ga ik WEL afremmen. Iets met anticiperen en zo. Want of je daar nou wel of geen voorrang hebt, ik veroorzaak liever geen vervelende situaties zoals een (bijna) Aanrijding.
En ja HIJ zit fout in dat filmpje (Niet Sarcast maar die andere kerel) Maar dat betekend niet dat je het maar over je heen moet laten komen toch?

Anticiperen is het sleutelwoord hier.

Jij formuleert het alsof Sarcast fout zit. Tuurlijk, hij had af kunnen remmen en de ander door laten rijden, maar ik had exact hetzelfde gedaan, sterker nog, heb het meerdere keren op rotondes gehad en daarbij kregen ze ook een reactie van mij.

AudiCorrado zei:
Jij formuleert het alsof Sarcast fout zit. Tuurlijk, hij had af kunnen remmen en de ander door laten rijden, maar ik had exact hetzelfde gedaan, sterker nog, heb het meerdere keren op rotondes gehad en daarbij kregen ze ook een reactie van mij.

Sarcast zit niet fout hier, maar hij had zichzelf deze situatie ook kunnen besparen door te remmen, want alles liever dan schade lijkt mij, nou is het goed afgelopen, maar ook op het randje als ik het zo bekijk.

Op een rotonde doe ik ook voorzichtig en laat mensen voor vaak, geen zin om papierwerk in te moeten vullen wegens een aanrijding omdat er iemand denkt "Oh dat haal ik nog wel" En zich vervolgens in m`n auto boort.

Tja. Zo had ik gisteren ook een auto achter me hangen in 60-zone (buiten bebouwde kom). Die persoon had blijkbaar nogal haast, want 2 seconden afstand houden was er niet bij. En nee ik reed niet te langzaam, op doorgaande stukken zonder kruispunten 'gewoon' 70 km/u op de teller. Op een gegeven moment moest ik toch echt in de ankers vanwege een gelijkwaardige kruising. Kwam geen verkeer aan, maar wel onoverzichtelijk met bovendien een vervelende drempel (eigenlijk een verhoogde kruising/plateau dus). Nu is die weg niet heel breed en heeft bovendien geen middenstreep, maar toch hield ik netjes rechts zoals dat hoort. Op het moment dat ik de kruising voorbij ben en de drempel/plateau weer af rijd zie ik opeens die auto achter me helemaal naar links gaan. Geen idee waarom, knipperlichtje kon er niet van af. Mogelijk om in te gaan halen, al leek me dat met een naderende onoverzichtelijke (flauwe) bocht ook geen succesnummer. Ik heb gewoon gedaan alsof ik gek was, dus weer geaccelereerd naar 70 km/u. Vervolgens houdt die auto weer en en blijft keurig achter me, met uiteindelijk overdreven veel tussenafstand. Waar die persoon met z'n verstand was, geen idee...

Op dat soort momenten ga ik juist langzaam rijden. Werkt prima. Halen ze in of ze gaan boos doen. Kan ook wel eens een grappig effect hebben.

Leon in z'n SEAT zei:
Tja. Zo had ik gisteren ook een auto achter me hangen in 60-zone (buiten bebouwde kom). Die persoon had blijkbaar nogal haast, want 2 seconden afstand houden was er niet bij. En nee ik reed niet te langzaam, op doorgaande stukken zonder kruispunten 'gewoon' 70 km/u op de teller. Op een gegeven moment moest ik toch echt in de ankers vanwege een gelijkwaardige kruising. Kwam geen verkeer aan, maar wel onoverzichtelijk met bovendien een vervelende drempel (eigenlijk een verhoogde kruising/plateau dus). Nu is die weg niet heel breed en heeft bovendien geen middenstreep, maar toch hield ik netjes rechts zoals dat hoort. Op het moment dat ik de kruising voorbij ben en de drempel/plateau weer af rijd zie ik opeens die auto achter me helemaal naar links gaan. Geen idee waarom, knipperlichtje kon er niet van af. Mogelijk om in te gaan halen, al leek me dat met een naderende onoverzichtelijke (flauwe) bocht ook geen succesnummer. Ik heb gewoon gedaan alsof ik gek was, dus weer geaccelereerd naar 70 km/u. Vervolgens houdt die auto weer en en blijft keurig achter me, met uiteindelijk overdreven veel tussenafstand. Waar die persoon met z'n verstand was, geen idee...
Je had toch gewoon even voor hem aan de kant kunnen gaan.

Sarcast zei:
Als alleen braadslee commentaar heeft weet je dat het goed ziet.

Doe nu deze eens?

Daar had je best even voor kunnen remmen. Je ziet dat deze peugeotrijder graag snel thuis is. Daar hoef je hem dan toch niet voor te gooien?
Bovendien kon hij helemaal niet weten dat jij er niet af zou gaan bij de vorige afrit, aangezien jij je knipper niet naar links aan had staan :p.

braadslee zei:
Boppie zei:
Snelheid van Sarcast is niet van dien aard dat hij moet remmen voor de drempel.
Nee klopt, maar als je ruim van te voren kan zien (voor de drempel nog) Dat er iemand van links komt die niet afremt, dan zou ik zelf m`n gas hebben los gelaten of desnoods wel een beetje hebben bij geremd zodat ik hem er voor zou kunnen laten.

Beide auto's rijden met een lage snelheid (goed bezig heren!) dus hoe kan jij ruim van te voren zien dat de Volvo niet gaat stoppen? Ik ben het vaak met Sarcast oneens maar in deze zit de Volvo rijder fout. Geeft wel netjes toe dat ie Sarcast niet gezien had. Maar die opmerking over 'niet toeteren' snap ik dan weer niet. Geef ik Sarcast volkomen gelijk in (y)

Ik denk dat de boodschap met een stoot van 0.5s ook was wel overgekomen. Nu bijna 2s toeteren. Schoonheidsfoutje van de schrik?

turbod12 zei:
Ik denk dat de booschap met een stoot van 0.5s ook was wel overgekomen. Nu bijna 2s toeteren. Schoonheidsfoutje van de schrik?
Denk niet dat Sarcast is geschrokken van de volvo van links... :p

Als er geen sprake was van schrik, dan wordt het een feitcode r522. Overtreding van artikel r57 van het rvv. Immers, voor het direct afwenden van het gevaar was het gebruiken van het rempedaal al voldoende.

turbod12 zei:
Als er geen sprake was van schrik, dan wordt het een feitcode r522. Overtreding van artikel r57 van het rvv. Immers, voor het direct afwenden van het gevaar was het gebruiken van het rempedaal al voldoende.

Wat heeft schrikken hiermee te maken?

Niks eigenlijk. strikt genomen zou schrik idd geen reden moeten zijn om toeteren te rechtvaardigen. Toeteren is geoorloofd om direct dreigend gevaar af te wenden. Ik kan me voorstellen dat als je schrikt, het geoorloofd is om als laatste redmiddel te toeteren. Maar schrikken is meer iets voor als je geen controle hebt. En dat is natuurlijk soweiso niet de bedoeling.

Als Sarscast overduidelijk (en dat blijikt eigenlijk al uit zijn reactie) de controle over de situatie heeft door alleen te remmen, dan was toeteren overbodig.

Maar goed, kniesorig. Ik had wellicht (afhankelijk van mijn irritatienivo) ook wat langer gehonkt dan strikt noodzakelijk.

turbod12 zei:
Niks eigenlijk. strikt genomen zou schrik idd geen reden moeten zijn om toeteren te rechtvaardigen. Toeteren is geoorloofd om direct dreigend gevaar af te wenden. Ik kan me voorstellen dat als je schrikt, het geoorloofd is om als laatste redmiddel te toeteren. Maar schrikken is meer iets voor als je geen controle hebt. En dat is natuurlijk soweiso niet de bedoeling.

Als Sarscast overduidelijk (en dat blijikt eigenlijk al uit zijn reactie) de controle over de situatie heeft door alleen te remmen, dan was toeteren overbodig.

Maar goed, kniesorig. Ik had wellicht (afhankelijk van mijn irritatienivo) ook wat langer gehonkt dan strikt noodzakelijk.

Als het echt gevaarlijk wordt, komen de mensen vaak niet toe aan toeteren.
Veel te druk bezig met andere dingen, zoals bijsturen of bovenop de rem gaan staan ...

Ik heb zelf het idee dat het meer een buitenkansje voor Sarcast was om even te laten merken dat hij van rechts kwam.
Dat kun je natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan .. ;)

Het gaat om de manier hoe je omgaat met verkeersfouten van de ander. Inwrijven of niet?

Verder zijn de filmpjes - ook deze - weer meer van hetzelfde.

Inwrijven of andere verkeersdeelnemers subtiel op hun foutjes wijzen zijn twee hele verschillende dingen. Dat heet nuance

Daar wordt je af en toe simpel van......bejaarden op elektrisch ondersteunde fietsen die standaard bellen als ze je in gaan halen.

Zit je net even in gedachten gewoon op de rechterkant...PLING PLING. Je zou het ding slopen met een hamer.

Boppie zei:
Daar wordt je af en toe simpel van......bejaarden op elektrisch ondersteunde fietsen die standaard bellen als ze je in gaan halen.

Zit je net even in gedachten gewoon op de rechterkant...PLING PLING. Je zou het ding slopen met een hamer.

Daar wordt je inderdaad simpel van. Fietsers die precies op het moment dat je ze wil passeren naar links komen.
Toch maar even de fietsbel gebruiken ... ;)

Blackadder the 5th zei:
Nissan GT-R zei:
Ik vind dat Sarcast juist gehandeld heeft met de Volvo. Hij had voorrang!

Sarcast had voorrang verleend moeten worden. Zo heb ik het tenminste met rijles geleerd een aantal jaren geleden ...

Is ook wat voor te zeggen. Ik heb dat ook geleerd. Maar vind dat in dit geval de Volvo al lang en breed had moeten stoppen. Overzicht genoeg.

U vraagt wij draaien. Welke situatie zou je graag willen zien?

Twee idioten die ruziën op de A15? https://www.youtube.com/watch?v=ntyqkiSmqRQ

Inderdaad 2 idioten zeg.
Doet denken aan een vergelijkbare situatie op de A2 tussen Utrecht / Amsterdam van 2 jaar geleden volgens mij. Gekken die elkaar op een volle snelweg gaan afsnijden en remtesten....

Dank voor de video!

Opgefuckte redbull drinker? Leek er op dat hij een blikje leegdronk en weggooide op de bijrijderstoel toen hij achter Sarcast aan het wachten was?

Bruin pijpje. Nou kan dat natuurlijk bavaria 0,0% geweest zijn maar gezien de rijstijl, kleding en staat van de auto neem ik een gok en denk van niet.

Terug
Bovenaan