Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Blackadder the 5th zei:
Lijkt me wel wat als je dat een keer doet met een politieagent in de buurt. Kun je het meteen laten beoordelen bij de rechter ...
Dit filmpje heb ik toevalligerwij onlangs aan een docent rijinstructie van de politieacademie laten zien.

Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:
Ghehehe. Kan me ook voorstellen als je met je suffe peen en uiengezicht lekker een 'stukkie aan het tuffen' bent het ook allemaal niet begrijpt... Nono's ook...

Zit je nu jezelf te quoten? o_O

Ach ja, als je er al trots op bent als afschrikwekkend voorbeeld op de politieacademie te worden gebruikt.....:rolleyes:

Als een soort opengesneden varken voor de klas om te zien wat het effect is van de ballistiek. :)

der Magistrat zei:
Ik zie geen humor in psychiatrische stoornissen.

Dat kan en mag.

Ik zou het met je eens zijn als ik mensen met een stoornis belachelijk zou maken, hetgeen niet het geval is. Sec het gebruik van de benamingen in een context taboe verklaren vind ik persoonlijk een beetje overdreven.

Idefiqs zei:
der Magistrat zei:

Dat kan en mag.

Ik zou het met je eens zijn als ik mensen met een stoornis belachelijk zou maken, hetgeen niet het geval is. Sec het gebruik van de benamingen in een context taboe verklaren vind ik persoonlijk een beetje overdreven.

Maar het is heel breed. Het is niet dat als iemand stug zou zijn, dat dat correspondeert met een label. Ik verklaar het niet taboe, maar 'anders gedrag' (vrij geïnterpreteerd) als ziekte zien, lijkt me geen wenselijke ontwikkeling (en daar zijn psychiatrische classificaties niet voor bedoeld).
Want let wel, zo'n label wordt (in de regel) gegeven indien er sprake is van lijden.

der Magistrat zei:
Maar het is heel breed. Het is niet dat als iemand stug zou zijn, dat dat correspondeert met een label. Ik verklaar het niet taboe, maar 'anders gedrag' (vrij geïnterpreteerd) als ziekte zien, lijkt me geen wenselijke ontwikkeling (en daar zijn psychiatrische classificaties niet voor bedoeld).
Want let wel, zo'n label wordt (in de regel) gegeven indien er sprake is van lijden.

Mijn oudste dochter heeft een vorm van autisme, al op jonge leeftijd vastgesteld. Heb niet de indruk dat zij er ooit onder geleden heeft en ze weet niet beter.

Ik voel me als trotse vader ook echt op geen enkele manier aangesproken door de opmerking van Idefiqs, maar misschien zijn mijn tenen wat minder lang.

der Magistrat zei:
Idefiqs zei:
der Magistrat zei:

Dat kan en mag.

Dat ben ik wel met je eens. Echter, het gebruik van de smiley en het niet serieuze karakter van de discussie maakt het in mijn ogen wat losser.

Maar ik begrijp je reactie wel, humor houdt op humor te zijn als mensen er aanstoot aan nemen. Ik zal het daarom aanpassen.

IdeJ zei:
Mijn oudste dochter heeft een vorm van autisme, al op jonge leeftijd vastgesteld. Heb niet de indruk dat zij er ooit onder geleden heeft en ze weet niet beter.

Ik voel me als trotse vader ook echt op geen enkele manier aangesproken door de opmerking van Idefiqs, maar misschien zijn mijn tenen wat minder lang.

Mensen met autisme kunnen - voor zover ik weet - erg succesvol zijn in sommige beroepen, er zijn zelfs bedrijven actief op zoek naar hen wegens hun gestructureerde en methodische manier van werken. Het kan dus wel degelijk - naast de waarde van de persoon in kwestie zelf - als een kwaliteit gezien worden. Dat deze mensen lijden lijkt mij - ook zover ik weet - niet het geval te zijn, hoewel het wellicht wel voor kan komen.

Ik vind de tenen van der Magistrat ook wat aan de lange kant.

Overigens heeft iedereen wel een vorm van autisme, alleen de 1 heeft het wat meer dan de ander.

Tijdens mijn cursus scheeps-management werden mij door de gediplomeerde psycholoog vertelt dat mijn collega's en ik een vorm van autisme hebben
Had volgens hem te maken met hoe het er in onze sector aan toe gaat met regelgeving, werkmethodes enz.

(Die psycholoog was op de cursus aanwezig om ons in de basis uit te leggen hoe je met verschillende mensen om moet gaan, leerlingen die in hun schulp zitten enz)

Idefiqs zei:
IdeJ zei:

Mensen met autisme kunnen - voor zover ik weet - erg succesvol zijn in sommige beroepen, er zijn zelfs bedrijven actief op zoek naar hen wegens hun gestructureerde en methodische manier van werken. Het kan dus wel degelijk - naast de waarde van de persoon in kwestie zelf - als een kwaliteit gezien worden. Dat deze mensen lijden lijkt mij - ook zover ik weet - niet het geval te zijn, hoewel het wellicht wel voor kan komen.

Ik vind de tenen van der Magistrat ook wat aan de lange kant.

Ik ben psycholoog en behoorlijk terughoudend in het gebruik van labels. Ik snap jullie (ik scheer beiden even voor het gemak over een kam) nuance wel hoor, mijn opmerking past meer in een algemene tendens die ik (mede op dit forum) waarneem.
Als je bepaald gedrag anders vindt, past daar wat mij betreft geen psychiatrisch label bij. Er wordt al te makkelijk naar labels gegrepen tegenwoordig en dat vind ik, nogmaals, geen goede zaak.
Het is verder maar net hoe je 'lijden' wil interpreteren, maar zonder bezoek aan de geestelijke gezondheidszorg, krijg je zo'n label niet opgeplakt.

Je kunt trouwens niet een vorm van autisme hebben, enkel voldoen aan een van de (vele) criteria zoals deze door de American Psychiatric Association zijn uitgeschreven. Aangezien er >400 stoornissen in de DSM staan, is het logisch dat we allen voldoen aan een of meerdere criteria. Dat wil niet zeggen dat we allen een beetje lijden of wat dan ook, het gaat namelijk om het totaalplaatje en het geheel van symptomen dat (aldus de DSM) iemand in aanmerking doet komen voor een stoornis. Dat je af en toe stug bent, sociaal minder handig bent of iets vergelijkbaars, is wat we in het Nederlands een karaktertrek noemen en zeker geen onderdeel van een stoornis.

Goed, ik heb mijn ergenis even geuit. Ik vind het prima om hierover verder te gaan, maar wellicht gaan we dan wat veel offtopic.

der Magistrat zei:
Het is verder maar net hoe je 'lijden' wil interpreteren, maar zonder bezoek aan de geestelijke gezondheidszorg, krijg je zo'n label niet opgeplakt.

Wat lijden betreft lijkt mij dit een zaak van de patiënt, hoe hij of zij de sitautie ervaart. Minder van belang lijkt mij hoe de toeschouwer dit interpreteert.

Bij mijn dochter is op 2 jarige leeftijd wel degelijk een vorm van autisme vastgesteld in het AMC door een kinderarts. Omdat dit onderdeel is van haar syndroom en omdat het het minst aanwezige aspect is hebben wij destijds besloten om haar hierop verder niet te laten onderzoeken.

Ik denk dat wij als ouders wel heel goed kunnen bepalen of dit een gewone karaktertrek is of dat er meer achter zit.

Sarcast zei:
IdeJ zei:
Overigens heeft iedereen wel een vorm van autisme, alleen de 1 heeft het wat meer dan de ander.
Ik dacht dat dat met homofilie was.

Ah, Sarcast komt uit de kast. (Dat rijmt.) De fout die je maakt is dat de gevoelens die je bij jezelf herkent, niet noodzakelijkerwijs voor een ander ook gelden.

Sterkte man.

Ik ben helemaal klaar met het op de man spelen. De volgende die uit de bocht gaat, krijgt een forumvakantie.

Terence
Autoweek moderator

Idefiqs zei:
Ik dacht dat er over het algemeen respectvol werd gediscussieerd.
that-awkward-moment-when-your-sarcasm-is-so-advanced-people-actually-think-youre-stupid.jpg

Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Lijkt me wel wat als je dat een keer doet met een politieagent in de buurt. Kun je het meteen laten beoordelen bij de rechter ...
Dit filmpje heb ik toevalligerwij onlangs aan een docent rijinstructie van de politieacademie laten zien.

Wat vond hij ervan?

Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:
Sinds die tijd vraagt hij mij advies over verkeerssituaties :D

Dat is geen antwoord op mijn vraag ... ;)

On topic maar weer.

Ben nog steeds benieuwd naar de reactie van de docent rijinstructie
op het rechts-inhalen-op-de-fietsstrook-filmpje van @sarcast ...

Blackadder the 5th zei:
Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:

Wat vond hij ervan?

Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:
Sinds die tijd vraagt hij mij advies over verkeerssituaties :D

Dat is geen antwoord op mijn vraag ... ;)

On topic maar weer.

Ben nog steeds benieuwd naar de reactie van de docent rijinstructie
op het rechts-inhalen-op-de-fietsstrook-filmpje van @sarcast ...

Oh, mijn excuses dan. Het was niet mijn bedoeling je leesvaardigheid de beledigen.
De quote was van de instructeur.

Sarcast zei:
Oh, mijn excuses dan. Het was niet mijn bedoeling je leesvaardigheid de beledigen.
De quote was van de instructeur.

Ik had zelf wel een vermoeden, maar ga liever niet uit van aannames. Dank voor de opheldering.
Krijg zelf wel de indruk dat het een off-the-record opmerking was ... ;)

Het duurde even voor ik er weer eentje voor me had :)
Afgelopen jaar via de gemeente de bebording laten aanpassen, nu is het ook echt eenrichtingsverkeer in plaats van een inrijdverbod. Moet je je er ook aan houden ;)

Sarcast zei:
Benieuwd hoe jullie dit nu weer op mij gaan schuiven!

1: Als je nou zo`n drempelconstructie ziet met zo`n weggetje van links, waarom rem je dan alsnog niet af voor die drempel zodat hij er gewoon voor kan ? Jij bent degene die die situatie veroorzaakte door niet af te remmen... *
2: Je rijd om hem heen en het komt bij mij over alsof jij door die stuur actie jouw auto express voor die van hem zet zodat hij ook niet weg zou kunnen rijden na die actie.. (op 0:11... Totaal overbodig)

Als je had geremd voor die drempel (Zou ik in iedergeval wel hebben gedaan..) Had hij alsnog voor je uitgekomen maar had jij niet hoeven toeteren en was er niets aan de hand geweest.

* Hij heeft daar geen voorrang. Maar iets met anticiperen. 1: Je ziet een drempel, 2: Je ziet hem en daarmee dus dat hij NIET afremt, 3: JIJ remt af, 4: Hij komt voor jou, 5: Niks aan de hand.

Waarom zou je remmen voor een drempel als die met je huidige snelheid prima te nemen is, braadslee? Ben jij ook zo'n drempelfoob die mij altijd in de weg zit?

Terug
Bovenaan