Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

De ongeveer 65.000 medewerkers van politie zijn ook net mensen. Ze bedoelen het goed, maar helaas gaat het een enkele keer mis. In noodgevallen moeten ze ook in die split second beslissen. Als het mis is gegaan wordt er dmv intern onderzoek gekeken of de procedures wel kloppen en of de diender wel de procedure goed gevolgd heeft en zo niet, waarom niet. Ik zie dit liever dan wat ik in Amerika zie gebeuren; Iedereen mag een wapen, maar de agenten schieten nu sneller omdat je gewapend kan zijn. Een dronken, wegkruipende vent met 4 kogels omleggen en er mee weg komen??

Vandaag 1 idiote actie meegemaakt:

Op een 80 weg rijden, gewoon groen hebben en dan zie je iemand bij de verkeerslichten vol door rood gaan om op jouw rijstrook uit te komen.

Had gisteravond in Almere Poort wat vaags.

Er zat gedurende 3-4 kilometer een rode Renault Modus achter ons aan, maakte niet uit waar wij heen gingen die auto reed achter ons aan maar wel steeds op 30-40 meter afstand, op een gegeven moment ben ik gestopt, en toen stopte die gast ook (Heeft de hele weg geseind en obscene gebaren gemaakt..) Ik rij na een paar seconden weer door (Was een zandweggetje door het bos) Komt 'ie na een halve minuut achter ons aan, en echt met 60-70.. ons aan't inhalen (Ik reed 30-35, hard zat daar) Ik gooi m`n Twingo in't gras... trek aan de handrem, draai dus in een klap om, vervolgens stopt die Modus ook en besloot ook om achteruit te rijden en om te draaien, dat was voor mij (En vrienden achterin) Het moment om het gas pedaal tot de bodem in te trappen en ergens aan het eind van de weg naar rechts te gaan en zo snel mogelijk weer richting de bewoonde wereld te rijden.

Dat was even flink slikken..

Blogger zei:
De politie lijkt het ook nooit goed te doen in dit land. Dan weer een te hard of een te soft optreden....Ga eens met een agent praten over zijn werk, eens kijken wat voor 'stoere' verhalen je krijgt. Je wilt het vaak niet eens weten wat die gasten meemaken....

Precies, het is niet goed of het deugt niet. Roepen vanaf de zijlijn en de politie verwijten dat criminelen geen respect hebben voor andermans leven.

Intrinsieke risico's worden niet meer geaccepteerd door een deel van de goegemeente.

Idefiqs zei:
Blogger zei:
De politie lijkt het ook nooit goed te doen in dit land. Dan weer een te hard of een te soft optreden....Ga eens met een agent praten over zijn werk, eens kijken wat voor 'stoere' verhalen je krijgt. Je wilt het vaak niet eens weten wat die gasten meemaken....

Precies, het is niet goed of het deugt niet. Roepen vanaf de zijlijn en de politie verwijten dat criminelen geen respect hebben voor andermans leven.

Intrinsieke risico's worden niet meer geaccepteerd door een deel van de goegemeente.

Dan heb ik niks gezegd. Laat ze dan maar lekker met hoge snelheden gesignaleerdstaanders (waarvoor dan?) opjagen door woonwijken, eerst nog zonder zwaailicht/sirene...

RichardFord zei:
Idefiqs zei:
Blogger zei:

Dan heb ik niks gezegd. Laat ze dan maar lekker met hoge snelheden gesignaleerdstaanders (waarvoor dan?) opjagen door woonwijken, eerst nog zonder zwaailicht/sirene...

Ja, waarvoor dan? Goede vraag. Maar ze zetten vast niet zo'n achtervolging in voor een gestolen pakje boter, denk je niet?

En het is prima als je je mening geeft dus discussieer vooral verder. Maar zoals je zelf al aangeeft weten we niks van de achtergrond. Blijft gissen. Is ook vaak zo bij andere internetfilmpjes, momentopnames waar je niet het hele verhaal ziet/kent.

RichardFord zei:
Idefiqs zei:
Blogger zei:

Dan zetten we gewoon alle agenten langs de kant van de weg met een lasergun. Klaar. Want dat is waar wij naartoe gaan nu. Ze kunnen het niet goed doen. Mijn vraag is: ligt dat aan de agenten of aan het volk wat ze dienen. Ik weet het antwoord wel.

Twee filmpjes voor de liefhebbers:

1x snelle quad die op het einde uit de bocht vliegt en dan maar de stoep op knalt...
https://youtu.be/Pu66OWkFOyE

1x rood licht met een verrassing...
https://youtu.be/8zGMS__Wi_Q

Blackadder the 5th zei:
Terence zei:

Er wordt trouwens goed gereageerd op de politieauto met toeters en bellen
door het kruisende verkeer dat daarna groen krijgt.
Dat zie je ook wel eens anders ...

Geen toeters en bellen, alleen blauw-blauw aan. Dus prima gekeken (y)

Terence zei:
Twee filmpjes voor de liefhebbers:

1x snelle quad die op het einde uit de bocht vliegt en dan maar de stoep op knalt...
https://youtu.be/Pu66OWkFOyE

Je rijdt in het eerste filmpje (binnen bebouwde kom zo te zien?) zelf ook aardig door met snelheden tot 70km/h.

Tweede filmpje is priceless:D

Terence zei:
Blackadder the 5th zei:
Terence zei:

Is het niet:

Blauw: zwaailicht
Blauw blauw: zwaalicht + sirene ??

Blogger zei:
Terence zei:
Blackadder the 5th zei:
Terence zei:

Is het niet:

Het zijn natuurlijk optische- en geluidssignalen. Alleen optische signalen aan.
En ik rij inderdaad door.

Terence zei:
Blogger zei:
Terence zei:
Blackadder the 5th zei:
Terence zei:

Is het niet:

Het zijn natuurlijk optische- en geluidssignalen. Alleen optische signalen aan.
En ik rij inderdaad door.

Waarschijnlijk om de quad in het oog te houden? Nadat de quad is afgeslagen gaat de gang er meteen uit ... ;)

Soloman zei:
Ik doe niet mee aan stress, zoals vanmorgen om 5 uur in onze dorpsstraat waar plotseling een klein l*llig autootje achter me bumper zat te kleven. Ik dacht nog wat moet je nou? Je mag hier toch niet harder (50). Op een rotonde zag ik in de spiegel zelfs het motorkapje niet meer. Ik ben toen even gestopt om dat jakkertje te laten passeren. Ik heb hem daarna nog wel even een koekje van eigen deeg gegeven. Mijn auto was denk ik twee keer zo breed met een imposante lampen voor. Ik heb hem bijna letterlijk de snelweg opgeduwd met zijn boodschappendriepittertje. Ik zag aan zijn rijstijl dat hij in zijn broek scheet met hoofdletters.
Leuk is dat als je meer pk's hebt dan zo'n ettertje.
Geen stress hebben maar wel geven :)

Blackadder the 5th zei:
Waarschijnlijk om de quad in het oog te houden? Nadat de quad is afgeslagen gaat de gang er meteen uit ... ;)

Klopt helemaal. Het scheelde weinig daar in die bocht, het is op niet helemaal goed te zien, maar hij had geluk daar.

Ach, rijden 'wij' allemaal weleens niet ff te hard.. ?

Daarbij, het is avond en niet heel druk op de weg, goede verlichting.

Quad kwam Terence ook aardig snel voorbij bij het stoplicht. In dat geval is een beetje kenteken zichtbaar op beeld wel handig voor eventuele opsporing, naar mijn idee.

Ja Durashift, we rijden allemaal wel eens te hard.
Maar een filmpje uploaden om iemand anders' fout (te hard rijden) te openbaren terwijl je zelf ook te hard rijdt vind ik persoonlijk een beetje hypocriet.

Blogger zei:
Maar een filmpje uploaden om iemand anders' fout (te hard rijden) te openbaren terwijl je zelf ook te hard rijdt vind ik persoonlijk een beetje hypocriet.

Volgens mij is het doel van de film het laten zien van het (bijna) missen van de bocht (stoep op) van de Quad. Iets dat zo goed als buiten beeld gebeurd.
Snelheid zou hier misschien een rol in kunnen spelen maar is niet genoemd door de plaatser.

Ach,
's Avonds, lege weg.... zo gevaarlijk ziet het er niet uit.

Je kan jezelf om een betonpaaltje frommelen, maar dat is het dan wel.

Een ander ding: Aan het begin van dit filmpje sta jij voor een verstoplicht ... zo'n licht wat wel eens irritatie geeft.

Durashift zei:
Blogger zei:

Volgens mij is het doel van de film het laten zien van het (bijna) missen van de bocht (stoep op) van de Quad. Iets dat zo goed als buiten beeld gebeurd.
Snelheid zou hier misschien een rol in kunnen spelen maar is niet genoemd door de plaatser.

Doel is inderdaad het missen van de bocht, verremmen, achterwiel omhoog en besluiten uit te wijken naar de stoep om een ongeval te voorkomen.

rke zei:
Een ander ding: Aan het begin van dit filmpje sta jij voor een verstoplicht ... zo'n licht wat wel eens irritatie geeft.

Je ziet mij al doorrollen, je weet dat ie weer op groen gaat ;)

Ik klaag hier wel eens vaker over bejaarden die denken dat een auto een rollator is. Blijkbaar woon ik in een bejaard dorp.
Zaterdag was het goed raak. Op een hoofdweg in de bebouwde kom (50) sloot ik aan achter een 10 kilometer/uur sukkelende file. Ik zag dat een heel klein Hyundaitje vooraan reed. Het leek alsof de auto motorproblemen had, want hij hield continu in. Dan weer een beetje vooruit, dan weer stilstaan. Het leek wel een vastloper. Op een gegeven moment sloeg het karretje af in een weg waar ik in moest. Toen zat ik er achter en het drieputtertje stond stil. Beetje geschud in de auto, flitst plotseling het achteruitrijlicht in. Ik dacht nee he. Het was ja he. Het hele blik kwam recht op me af. Ik was nog net op tijd om zelf ook naar achteren te gaan. Het doelwit was een wandelaar. De deur werd opgegooi er werd wat gezwaaid en gevraagd naar de weg vanuit de auto met de deur vol open. Na uitleg, oeps, hij stond nog in de achteruit. Geschommel met de auto en keren die bende. Ik heb met stomme verbazing zitten kijken hoeveel tijd dat in beslag nam. Ook werd er totaal geen rekening houdend met passerend verkeer. Niet even wachten, maar wel met 2 kilometer per uur langzaam de auto keren. Na veel gehannes reden ze een parkeerplaats op en daar moesten ze zijn.

Ik was zo fed up dat ik uitgestapt ben en naar ze toe ben gelopen. Twee grijze dames van het formaat oma uit Golden Girls (een met dezelfde bril) strompelden uit de auto. Ik sprak ze aan dat ze wel erg onverantwoordelijk bezig waren. Twee lege blikken staarden me vol onbegrip aan. Waarschijnlijk was na al die jaren een volledige leegte bovenin ontstaan. De één zei niks. De andere kraakte: ja maar we konden het niet vinden.
Hopeloos, echt hopeloos. Ik besloot maar met Ik ben er bijna zeker van dat dit gewoon een keer mis gaat op de weg.
Totaal geen reactie. Ik was hier dus de rare man.

Er is nou al een examen gaande waarin hun cognitieve functies getest worden om de 5 jaar, maar niks wat ook de vaardigheden op de weg test, en ik pleit er voor dat dit er wél gaat komen. Mijn opa bijvoorbeeld (77 jaar) Mocht zijn rijbewijs nog verlengen, maar uit blinde paniek pakte hij wél een verdrijvingsvlak mee (En veroorzaakte dus bijna een aanrijding) Ging stilstaan midden op een rotonde omdat hij de weg niet wist.. Rijd met 30 de snelweg op, schakelt dan naar z`n 4 en laat de auto rustig accelereren tot 80-100 kilometer per uur en daar blijft het dan bij.. (En dit allemaal tijdens een rit van net 25 minuten) Om nog maar te zwijgen over de staat van z`n autootje omdat hij steeds paaltjes mee pakt bij het parkeren..

Als je dat soort mensen een soort praktijk examen laat doen (stukje stad, stukje provinciaal, stukje woonwijk, stukje snelweg, 2 bijzondere manoeuvres) Halen ze alle "rotte appels" Er tussen weg en word het (Waarschijnlijk) Een stukje veiliger op de weg en komen dit soort situaties hopelijk minder vaak voor.

Soms snap je er helemaal niks van. Dan gaan ze dus midden op de weg stil staan om de weg te zoeken met een hele rits auto's achter zich. Moet je op een rijksweg doen, dat soort grappen.

Ik ken zelfs iemand die een half uur zonder licht reed in een stikdonkere polder. Hoe krijg je zoiets voor elkaar? Dat je het bij de schemering vergeet, ok, maar midden in de nacht met lang niet overal wegverlichting, van wat voor planeet kom je dan?

Soloman zei:
Soms snap je er helemaal niks van. Dan gaan ze dus midden op de weg stil staan om de weg te zoeken met een hele rits auto's achter zich. Moet je op een rijksweg doen, dat soort grappen.

Ik ken zelfs iemand die een half uur zonder licht reed in een stikdonkere polder. Hoe krijg je zoiets voor elkaar? Dat je hebt bij de schemering vergeet, ok, maar midden in de nacht met lang niet overal wegverlichting, van wat voor planeet kom je dan?

Precies, en je kan die mensen ook niet vragen om een TomTom aan te schaffen want dan raken ze alleen nog maar meer van de leg omdat ze dan nóg meer moeten opletten, en dan snappen ze zo`n ding niet en raken ze daar weer van in paniek bijvoorbeeld..

Vaak zat gehad dat er mensen voor mij reden met 50 op een 80 weg, haal je ze in en dan blijken het oude mensen te zijn... Het mág wel, 50 rijden op een 80 weg, maar koop dan een brommobiel daar word het nog van gedoogd :D

Met 70 over een 120-snelweg rijden. Toen ik de Yaris inhaalde bleek er een oude vrouw in te zitten met het hoofd boven het stuur naar voren uitgestrekt met de mond open. En een file erachter.
Man, man, man, dat ze het zelf niet door hebben. Onbegrijpelijk. Levensgevaarlijk.

Soloman zei:
Met 70 over een 120-snelweg rijden. Toen ik de Yaris inhaalde bleek er een oude vrouw in te zitten met het hoofd boven het stuur naar voren uitgestrekt met de mond open. En een file erachter.
Man, man, man, dat ze het zelf niet door hebben. Onbegrijpelijk. Levensgevaarlijk.

Precies, en dat is dus exact de reden dat ik zeg. Laat die ouderen (Boven de 65) Maar een keer per 2 jaar een rijexamen afleggen waarin ze naar behoren getest worden op rijvaardigheid (inschatten van situaties, reactie vermogen, anticiperen, defensief rijden etc)

In feite had ik met dat gevalletje van zaterdag het kenteken door moeten geven aan de politie.
Wel zielig voor die bejaarden, ik snap wel dat ze er tegen op zien niet meer mobiel te zijn, maar als mensen in een levensfase belanden dat ze helemaal geen benul meer hebben van andere weggebruikers, dan krijg je levensgevaarlijke situaties. Dat gaat een keer goed mis.
Spookrijders snap ik ook niet. Denken die mensen dan totaal niet na dat ze op een snelweg plotseling te maken krijgen met tegenliggers en alleen de achterkant van borden zien? Onbegrijpelijk zulke fouten.

braadslee zei:
Boppie zei:
braadslee zei:

De Modus had je toch klemgereden:cool:.

Hahaha.
(Schijnt wel achteraf dat we op zo`n plek waren.. Een homo ontmoetingsplek blijkbaar)

Ik denk dat er iets anders aan de hand was. Blijkbaar heb je iets verkeerds gedaan op de weg?
Ha ha, homo-ontmoetingsplaats. Toen ik weer pas terug was in Nederland wist ik dat helemaal niet. Tot ik een keer een lange rit moest maken. Het was in de avond en ik besloot een plaspauze te houden bij de eerste de beste P. Zo gedacht zo gedaan, maar ik wist niet wat me overkwam. Er kwamen plotseling auto's op me af en die mannen kwamen er zelfs uit. Ik wist niet hoe hard ik moest rennen.

Soloman zei:
braadslee zei:
Boppie zei:
braadslee zei:

De Modus had je toch klemgereden:cool:.

Hahaha.
(Schijnt wel achteraf dat we op zo`n plek waren.. Een homo ontmoetingsplek blijkbaar)

Ik denk dat er iets anders aan de hand was. Blijkbaar heb je iets verkeerds gedaan op de weg?
Ha ha, homo-ontmoetingsplaats. Toen ik weer pas terug was in Nederland wist ik dat helemaal niet. Tot ik een keer een lange rit moest maken. Het was in de avond en ik besloot een plaspauze te houden bij de eerste de beste P. Zo gedacht zo gedaan, maar ik wist niet wat me overkwam. Er kwamen plotseling auto's op me af en die mannen kwamen er zelfs uit. Ik wist niet hoe hard ik moest rennen.

Nou, denk het niet. Ik mocht er gewoon rijden en heb bewust 30-35 kilometer per uur gereden daar had ook m`n licht aan (Onverlicht bospad) en reed gewoon via de tomtom een route die we hadden ingevoerd, pas toen ik stilstond en aanstalte maakte om uit te stappen nadat die kerel voor ons kwam rijden door een inhaalactie met ik denk wel 80 kmpu luid toeterend(Hij hield een poos flink afstand maar bleef wel steeds achter ons rijden en seinen) Besloot die chaufffeur van de Modus te remmen en de auto in z`n achteruit te gooien. En omdat die kerel gedurende de hele weg naar ons aan `t seinen was en rare gebaren maakte, besloot ik op dat moment toch maar het zekere voor het onzekere te nemen en ervandoor te gaan.

Ben toen richting de bewoonde wereld gereden, ben rechtsaf geslagen en pas toen ik in de stad reed en in m`n binnenspiegel keek en'm niet meer zag besloot ik maar weer rustig aan te doen..

Een tijdje geleden heb ik op dit forum gevraagd voor hulp bij het aanschaffen van een dashcam. Daarvoor wordt iedereen nog steeds bedankt.

De dashcam heb ik nog niet gekocht. In plaats daarvan heb ik mijn telefoon in een houder achter mijn raam geplaatst. En dat werkt. Eerst gebruikte ik daarvoor een speciale dashcam app Maar toen bleek dat de snelheid en datum niet vast in de video werden geplaatst, maar in een apart bestandje terechtkwamen. Daarnaast gebruikte deze app heel veel batterijsap. Dus daarom heb ik maar de gewone camera gebruikt. En daarmee heb ik de afgelopen weken mee rond gereden. De eerste compilatie video (7 minuten) is nu online.

[size=x-small]foto is klikbaar[/size]​

Om copyright problemen te voorkomen met muziek die gespeeld wordt op de radio, heb ik het geluid van de videos uitgezet en vervangen door copyright vrije muziek.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Het muziekje was te dramatisch voor het getoonde...
Verder wat Terence zegt, niet heel veel schokkends.
Ok een duwl*l in een A6 is vervelend maar he, stereo-type
Die l*l die de bocht afsneed was nog het spannendste

Allen bedankt(y)

@Lycan_Capri (TSC), De muziek maakt het inderdaad spannender dan het soms is. Maar ik vind hem toch goed gekozen. Het geeft de video iets extra's. Waar ik vooral blij om ben is de muziek iets veranderd, wanneer er een nieuwe clip begint. Dat heb ik niet expres gedaan, dat gebeurde eigenlijk per ongeluk. Voor de rest is die muziek keuze niet meer dan een kwestie van smaak. En op dat gebied kun je niet iedereen tevreden stellen. Iedereen heeft zijn eigen smaak.

Ik denk zelf dat de situatie met de vrachtwagen (die achter de bus vandaan kwam) de gevaarlijkste was. Die dacht even snel het gat in te duiken waar ik op dat moment reed. Het is op de video niet echt goed te zien, maar hij kwam echt heel erg dicht bij de zijkant van mijn auto.

D.E.N.N.I.S. zei:
Allen bedankt(y)

@Lycan_Capri (TSC), De muziek maakt het inderdaad spannender dan het soms is. Maar ik vind hem toch goed gekozen. Het geeft de video iets extra's. Waar ik vooral blij om ben is de muziek iets veranderd, wanneer er een nieuwe clip begint. Dat heb ik niet expres gedaan, dat gebeurde eigenlijk per ongeluk. Voor de rest is die muziek keuze niet meer dan een kwestie van smaak. En op dat gebied kun je niet iedereen tevreden stellen. Iedereen heeft zijn eigen smaak.

Ik denk zelf dat de situatie met de vrachtwagen (die achter de bus vandaan kwam) de gevaarlijkste was. Die dacht even snel het gat in te duiken waar ik op dat moment reed. Het is op de video niet echt goed te zien, maar hij kwam echt heel erg dicht bij de zijkant van mijn auto.

Netjes gedaan, met de toelichting erbij ... (y)

Kan me wel voorstellen dat een telefooncamera in combinatie met een (gebogen) ruit de boel een beetje vertekent.
Is soms moeilijk in te schatten hoe dichtbij/veraf een andere verkeersdeelnemer is.

Hoezo geldt er een parkeerverbod bij de situatie met die bus?

Dat van die fietser is wel bizar ja o_O

En die inhaalactie op de autoweg is herkenbaar, al overkomt mij dat meestal op het 70-stuk net na de voormalige kruising met de Rijweg.

Voor de volgende keer mag het intro wel wat korter.

@@PM, auto die daar geparkeerd staan krijgen een bekeuring als de politie langskomt. En ik vind dat terecht, want ze staan daar in de weg en naast een groot parkeerplaats waar geparkeerd kan worden. Bij de Noppes hangt een plakkaat die daar voor waarschuwt.

De lengte van de intro werd bepaald door de lengte van de muziek. Hoewel, er kunnen 6 seconden af als ik de uitloop weg laat.

Bij de Noppes is een fietsstrook, waar de auto's staan niet.
Het probleem is dus dat glaszettersbusje dat daar illegaal stilstaat.

Terug
Bovenaan