Het Caravan Topic

Deze is wat groter en kwam vanochtend hier de camping oprijden. Indrukwekkend ding. Kan ik bijna mijn hypotheek mee aflossen, dat wel.

Ach, mijn 20 jaar oude Knaus is ook waardevast gebleken.
83bkux3.jpg

Hier is de voorpret ook weer begonnen. Kon de tweede auto eens gaan doen waarvoor we hem hebben overgenomen ;).

Hij kwam net zo schoon uit de stalling als ie erin ging. Vorig jaar van stalling gewisseld(na vijf jaar op de reservelijst) en dat is een stuk beter. Enige dingetje, de stelmoer van de slingerkoppeling zit vast... komende week maar eens naar kijken wat dat kan zijn.

nCRJD14l.jpg

Ik doe even een flinkje schop omhoog, immers is het nu weer vakantie tijd!

Deze foto is in 1979 gemaakt, mijn ouders zijn toen met de AlfaSUD en de caravan naar Denemarken geweest. Ik weet niet of dit de eerste vakantie met deze caravan was. Na mijn komst hebben we de ie ook nog jaren gehad.

Als ik het goed heb, is dit de laatste vakantie geweest hiermee, in 1995 kochten ze een andere caravan, een iets grotere, met wc. Tot grote ergernis van mijn vader, maar goed het bedrijf verkocht caravans van een half jaar oud, die hadden in de verhuur gezeten, en waren compleet met voortent, fietsenrek uitgevoerd.

Vergeleken met de oude Fendt was ie gigantisch, nouja dat valt eigenlijk ook wel mee. Maar zo voelde het.

Tegenwoordig is de caravan er nog steeds.

Vind ik altijd leuk staan, zo’n luifel.(y)
Toen mijn ouders deze caravan kochten, zat er een nieuwe voortent bij, die ook als luifel kon worden gebruikt. Alleen is dit nog steeds met een frame., wat je niet zo snel opzet, dus met alleen 3 stokken. We hadden wel eens gekeken naar een luifel, maar ja die zijn ook niet gratis. Totdat ik op FB een advertentie zag van iemand die eentje voor een paar centen aanbood, 1x gebruikt maar hij paste niet meer op de nieuwe caravan. Nou dat past mijn vader wel dus die hebben we gehaald.

Als het schip met geld voorbij kwam kocht ik een caravan en een niet te grote camper. En afhankelijk van wat voor trip ik zou maken zou ik met de camper of de caravan gaan. Of een VW Transporter California camper met een flinke caravan erachter. Je zet de caravan op een mooie plek geniet er een paar dagen van en gaat dan met de Transporter een paar dagen toeren en kleine weggetjes en mooie lege plekjes zoeken. Best of both worlds :).

Even een oud topic afstoffen. Ik zit op een regenachtige dag in mijn caravan en zat me af te vragen waar dat caravan-topic was gebleven. Even opgezocht en doorgelezen. Toen kwam ik mijn eigen woorden tegen :). Dat schip met geld is voorbij gevaren helaas.
Toch is er wel wat veranderd want ik heb in feb. 2022 mijn huis verkocht en ben full time nomade geworden:). Die VW California is een Mercedes Marco Polo 220d 4Matic geworden. En ik heb mezelf getrakteerd op een nieuw huis op wielen: een Kabe Royal 560 XL KS vol met leuke goodies. Ik ben al bijna 3,5 jaar onderweg door Europa, met tussenpozen wel in Nederland. De afgelopen 2 winters doorgebracht op Sicilië en nu 2 maanden op het Duitse eiland Rügen na 2 maanden toeren door Denemarken.

ez3qnPZ.jpeg

MlHEEWH.jpeg

Xnmcvpj.jpeg

Psi5SQ1.jpeg

4jGGE2Z.jpeg

f92EhvO.jpeg

Laatst bewerkt:
Ik was daar nogal klaar met een aantal in mijn ogen onsympathieke en/of vervelende stamgasten :). Maar leuk dat ik hier jouw topic kon volgen. Top die CX-80!

Mooi dat je dat doet en kan doen. Lijkt me ook wel wat, alleen dan zonder sleurhut. Zo'n MP is ook echt heel mooi van binnen. Die gebruik je voor loge's?

.Ja, het is ook een mobiele gastenkamer :). Overmorgen komt een vriend 5 dagen langs en die slaapt er dan in. Zo is ie al meer dan 5 weken in gebruik geweest. Ik ben 2 jaar terug 3 maanden met alleen de Marco Polo gaan zwerven door Griekenland, Albanië en Montenegro. Maar ook ben ik er vanaf het eiland Åland een week naar mee Finland gegaan. En 2 keer een week in Spanje weg en een paar dagen in Portugal. Dit jaar ben ik er maar 3 dagen mee op pad geweest op Sicilië. Naast al deze mogelijkheden is ook nog eens een fantastische caravantrekker.

.Ja, het is ook een mobiele gastenkamer :). Overmorgen komt een vriend 5 dagen langs en die slaapt er dan in. Zo is ie al meer dan 5 weken in gebruik geweest. Ik ben 2 jaar terug 3 maanden met alleen de Marco Polo gaan zwerven door Griekenland, Albanië en Montenegro. Maar ook ben ik er vanaf het eiland Åland een week naar mee Finland gegaan. En 2 keer een week in Spanje weg en een paar dagen in Portugal. Dit jaar ben ik er maar 3 dagen mee op pad geweest op Sicilië. Naast al deze mogelijkheden is ook nog eens een fantastische caravantrekker.
Wat leuk! Maar lijkt me ook een uitdaging om die stap te zetten. Leg je je avonturen ook ergens vast, in video’s of in een blog? Zou ik in ieder geval wel in geïnteresseerd zijn! Dat soort dingen kijk ik bv. graag op YouTube.

Fantastische combinatie met een fantastische luifel/voortent van Fortex :p
SInds afgelopen jaar zelf ook in bezit van een Fortex voortent met luifel.

Caravan2.jpg

Laatst bewerkt:
Die Fortex ligt al 2,5 jaar in de opslag. Hij is op maat gemaakt voor de Kabe en toevallig had mijn dealer ‘m toen ik de caravan kocht in voorraad. Inderdaad een prachtige luifel. Ik gebruik ‘m niet omdat ik ‘m veel te groot vind en het is een enorm pakket dat altijd in de weg ligt in de auto. Verkopen is niet gelukt helaas.

Wat leuk! Maar lijkt me ook een uitdaging om die stap te zetten. Leg je je avonturen ook ergens vast, in video’s of in een blog? Zou ik in ieder geval wel in geïnteresseerd zijn! Dat soort dingen kijk ik bv. graag op YouTube.
Ik ben er ooit mee begonnen op PolarSteps maar ik vind het veel werk voor weinig lezers :). Op ik liep steeds een week of 2 achter en ben er mee gestopt.

Terug
Bovenaan