Het Caravan Topic

Hier is de voorpret ook weer begonnen. Kon de tweede auto eens gaan doen waarvoor we hem hebben overgenomen ;).

Hij kwam net zo schoon uit de stalling als ie erin ging. Vorig jaar van stalling gewisseld(na vijf jaar op de reservelijst) en dat is een stuk beter. Enige dingetje, de stelmoer van de slingerkoppeling zit vast... komende week maar eens naar kijken wat dat kan zijn.

nCRJD14l.jpg

Ik doe even een flinkje schop omhoog, immers is het nu weer vakantie tijd!

Deze foto is in 1979 gemaakt, mijn ouders zijn toen met de AlfaSUD en de caravan naar Denemarken geweest. Ik weet niet of dit de eerste vakantie met deze caravan was. Na mijn komst hebben we de ie ook nog jaren gehad.

Als ik het goed heb, is dit de laatste vakantie geweest hiermee, in 1995 kochten ze een andere caravan, een iets grotere, met wc. Tot grote ergernis van mijn vader, maar goed het bedrijf verkocht caravans van een half jaar oud, die hadden in de verhuur gezeten, en waren compleet met voortent, fietsenrek uitgevoerd.

Vergeleken met de oude Fendt was ie gigantisch, nouja dat valt eigenlijk ook wel mee. Maar zo voelde het.

Tegenwoordig is de caravan er nog steeds.

Vind ik altijd leuk staan, zo’n luifel.(y)
Toen mijn ouders deze caravan kochten, zat er een nieuwe voortent bij, die ook als luifel kon worden gebruikt. Alleen is dit nog steeds met een frame., wat je niet zo snel opzet, dus met alleen 3 stokken. We hadden wel eens gekeken naar een luifel, maar ja die zijn ook niet gratis. Totdat ik op FB een advertentie zag van iemand die eentje voor een paar centen aanbood, 1x gebruikt maar hij paste niet meer op de nieuwe caravan. Nou dat past mijn vader wel dus die hebben we gehaald.

Terug
Bovenaan