Over die spiegels, de foto's komen in het verhaal hieronder langs....
Zoals beloofd een verslagje van onze trip met caravan pasgeleden.
Recap: wij twijfelen over de aankoop van een 'hut-op-wielen', vorig jaar een weekje op Hardenberg gestaan, dat beviel goed. Maar is het ook leuk om een langere reis te maken ? Omdat onze kinderen (2 en 4) nog niet leerplichtig zijn dit jaar vroeg gegaan (laatste week juni, eerste 2 van juli) en met mijn ouders afgesproken dat we hun caravan mochten lenen. Om het helemaal makkelijk te maken hebben zij de caravan bij een stalling in Faro achtergelaten, dus we hebben solo heen kunnen rijden.
De caravan in kwestie is een Kip Starline 47TDB, dus met een vast bed achterin en een grote rondzit voor. Onze oudste kreeg een slaapplekje 'in de lengte' aan de ene kant van die (omgebouwde) rondzit, en voor de jongste paste een campingbedje (reiswieg-dinges) krap aan de andere kant.
Hoe ging het ?
Op een zaterdagavond vertrokken met als doel de hele nacht door te rijden.
Kinderen overdag bij opa en oma zodat wij rustig konden inpakken, en nog wat uitrusten. De auto helemaal afgeladen, er kon echt niks meer bij

Rijden ging prima, alleen bij Parijs (waar we rond middernacht ofzo waren) wel wat drukte, maar verder lekker kilometers gemaakt. Mijn vriendin en ik hebben elkaar continu afgelost. In de nacht, voor Bordeaux hebben we wel een uurtje of anderhalf allebei een powernap gedaan.
Het ochtenddeel op zondag lekker kalm aan gereden, de kids waren toen ook al wakker. Dus omgezet van een kilometervreter-stijl naar een kalmpjes-aan-methode. Met wat stops voor een plasje en een hapje/drankje die zondag tot aan Burgos gereden. Daar een leuk hotel midden in de stad gevonden. We waren hier rond 3-en overigens. Allemaal lekker in bad geweest, stukje lopen naar de kathedraal en wat gegeten en lekker vroeg naar bed.
Op maandag op tijd vertrokken, met als doel 's avonds in Faro aan te komen (gezien de vlotheid waarmee we redden een haalbaar doel).
Helaas, het mocht niet zo zijn....
Bij Montejo (na Salamanca aan de A66) in één keer al het vermogen van de auto weg. Snel de snelweg af bij de eerste afslag en bij een café in een klein dorp gestopt. (idee: als de boel dan het echt niet meer doet heb je in ieder geval te eten, drinken, een speeltuintje en wat volk in de buurt, beter dan de vluchtstrook...). Gezien de motor normaal liep en er geen rook/rammels waren besloten om via de secundaire weg naar de dichstbijzijnde Audi dealer te hobbelen. Dat was in Béjar. Enfin, om een lang verhaal kort te maken, we komen daar, diagnose: EGR-klep stuk, op z'n snelst woensdagmiddag klaar... Overigens was dit het moment dat ik erachter kwam dat we geen buitenlanddekking hebben bij de ANWB. Met wat hulp van een Spaanse college ea uitgelegd en zelf lokaal een hotel geboekt. Alle lof voor de garagehouder overigens, ondanks de taalbarriere hebben ze zich vreselijk ingespannen om de pijn te verzachten met kleurboekjes voor de meiden en een lift naar het hotel. De volgende dag met de stadsbus (een avontuur op zich) het stadje ingegaan waar een leuk park met speeltuin is. Heel grappig, na 3 haltes had de hele bus door dat wij 'die Hollanders met autopech' waren. Enniewee, geluk gehad, om 12 uur warden we gebeld. De auto was weer klaar!
Snel de auto opgehaald, troep uit het hotel en op naar Faro !
(voor de geintresseerden, in Spanje betaal je bij de officiele Audi dealer € 45,- per uur aan arbeid, de totale factuur voor het vervangen van de EGR klep was ff rond de € 450,-) (auw...)
Dus hophop naar Faro, via Sevilla.
Tegen het einde van de middag bij de stalling de caravan aan de auto geknoopt.
(hier zitten de spiegels dus zoals bedacht door repusel, onderweg stoorde ik me eraan dat (icm met de lage zit) het overzicht over de lengte van de combinatie slecht was)
De camping hadden we al geboekt, met de opmerking dat we wellicht laat zouden aankomen.
De kids aangegeven dat we nog even de tanden op elkaar moisten zetten, maar wel wilden nu wel het laatste in één keer doorrijden.
Dat in de volgende post...
(edit-typo)