Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een beetje b-segmenter heeft veel opties al standaard. Mijn configuratie betrof de Panda EV omdat daar over gediscussieerd wordt.Configureer eens een andere B-segmenter full option...
Red is de naam van een goed doel: een organisatie die al bijna 20 jaar strijdt tegen aids en tegen het onrecht waardoor pandemieën zich kunnen ontwikkelen.Ow heet die Red? Nou, dat is ook de standaard kleur. Maar die vloekt met het blauw/gele interieur dus je moet je bijbetalen voor een andere kleur dan Red![]()
Moderator
Ongeveer wat een Polo kost. Instappolo met 95pk kost ruim 27K, dus met een kleurtje en stoelverwarming e.d. kom je gemakkelijk aan die 29K.Ik heb er 1 geconfigureerd. Het model wat een beetje aangekleed is met winterpack en een metallic kleur. € 29423.- rijklaar. Dat is toch een stevige prijs!
Ik ga m nog eens goed bekijken. Zag net een review van het YouTube kanaal Electrifying. Echt een leuke auto. Maar ik las hier dat ie bijna net zoveel weegt als een Model 3 SR.
En ik zou graag stoelverwarming hebben, weet niet of ie dat heeft. Heeft ie dat en voorruit verwarming dan is het een potentiële opvolger voor onze Citigo EV.
Zowel de EV als de hybrid zijn reeds te koop in Nederland.
zie ook configurator: https://www.fiat.nl/configurator/#/grandepanda/
Ik las 15nogwat en de Model 3 standaard range is 1585 dacht ik.
In december en januari is er een roadshow geweest waarbij je de Panda (en Abarth 600) in de toonzalen kon ontdekken.Ja, dat het orderboek geopend is was mij wel bekend. Ik doelde meer op de fysieke introductie, de uitlevering van de eerste bestellingen. Er wordt al lang over deze Panda gepraat maar er is op de weg nog niks van te zien (helaas).
Een Polo heb je niet als een EV. Een beetje kromme vergelijking. Directe concurrent is meer de Renault 5.Ongeveer wat een Polo kost. Instappolo met 95pk kost ruim 27K, dus met een kleurtje en stoelverwarming e.d. kom je gemakkelijk aan die 29K.
De Panda heb je ook als ICE, niet alleen EVEen Polo heb je niet als een EV. Een beetje kromme vergelijking. Directe concurrent is meer de Renault 5.
Een Clio is ook de betere auto. Je koopt de Panda vanwege de knipoog naar het verleden en daar slaagt de Panda goed in.Begrijp ik nou goed dat de 'Hybrid' een gewone mild-hybrid is? Alleen als vind ik wel een vreemde keuze in dit segment. De Clio heeft ong. zelfde vanafprijs maar is luxer uitgerust en een volwaardige B-segmenter qua lengtematen.
Ging meer om de prijsstelling.Een Polo heb je niet als een EV. Een beetje kromme vergelijking. Directe concurrent is meer de Renault 5.
Ai, die video bevestigt wel meteen mijn twijfels bij dat spiraalsnoer. Als je het lang - in tijd en/of afstand - uitrekt, gaat de elasticiteit eruit waardoor het (steeds) lastiger weer teruggaat in de auto. Lollige gimmick, maar praktische bruikbaarheid kon weleens tegenvallenGewoon omdat de video zalig is (vooral de Shaggy-imitatie op het einde). En omdat vrouwen meer oog hebben voor wat echt belangrijk is in een auto
Als je weet hoe een stofzuiger werkt, valt dat wel mee waarschijnlijkAi, die video bevestigt wel meteen mijn twijfels bij dat spiraalsnoer. Als je het lang - in tijd en/of afstand - uitrekt, gaat de elasticiteit eruit waardoor het (steeds) lastiger weer teruggaat in de auto. Lollige gimmick, maar praktische bruikbaarheid kon weleens tegenvallen![]()
Die vergelijking wordt vaker gemaakt, maar dat is een heel ander principe. Die hebben geen spiraalsnoer, maar een recht snoer en een oprolautomaat. Compacter en minder last van metaalmoeheid. Maar zou te heet worden bij de vermogens die een EV vraagt, vandaar dat spiraalsnoer bij dit bamboe-beertje.Als je weet hoe een stofzuiger werkt, valt dat wel mee waarschijnlijk![]()
Waarom niet de 156pk motor? Die is efficiënter en wordt ook gebruikt in die genoemde modellen.We mogen van de Grande Panda nog 2 andere versies van de EV verwachten. Dit heeft Fiat-topman Olivier Francois de afgelopen dagen aangekondigd in een interview met Motortrend.
De eerste is een low-costversie met een elektromotor die minder dan 20.000 euro zou moeten kosten en een actieradius van ongeveer 200 km zou moeten bieden. Over deze versie werd al eerder gesproken en onlangs werd bevestigd dat ook de Citroen C3 eenzelfde model krijgt.
De tweede versie zal over meer vermogen beschikken dan het huidige model, namelijk 136 pk in plaats van de 113 van de huidige versie. Ook heeft deze versie een actieradius van 400 km of meer. Deze variant maakt gebruik van dezelfde accu als die in modellen als de Fiat 600, Jeep Avenger en Alfa Romeo Junior.
![]()
Bij EV's is net zo min als bij brandstofauto's de motor volledig bepalend voor het vermogen, de software speelt hier ook een belangrijke rol in. De range doet vermoeden dat het hier een efficiëntere motor betreft dan de 136pk motor van de genoemde andere modellen. De Corsa Electric met 136pk komt bijvoorbeeld maar net iets meer dan 350km ver, terwijl dat een duidelijk lagere minder hoekige auto is. Als deze Panda 136pk dezelfde aandrijflijn had kwam die niet aan de geneomde 400+ km range.Waarom niet de 156pk motor? Die is efficiënter en wordt ook gebruikt in die genoemde modellen.
De Corsa heeft een kleinere accu dan de Avenger. De 156pk variant van de Corsa E heeft dezelfde accu als de 136pk variant als ik Autoweek mag geloven, maar dat klopt niet. Volgens mij heeft de 156pk variant van de Corsa 1kWh meer tot zijn beschikking, kan je terugzien bij de verschillende E208 varianten (dat is dezelfde auto). Daar zie je ook dat de 156pk variant beduidend verder komt, ondanks dat de accu maar een klein beetje groter is. Een geknepen 156pk variant zou dus inderdaad een optie kunnen zijn.Bij EV's is net zo min als bij brandstofauto's de motor volledig bepalend voor het vermogen, de software speelt hier ook een belangrijke rol in. De range doet vermoeden dat het hier een efficiëntere motor betreft dan de 136pk motor van de genoemde andere modellen. De Corsa Electric met 136pk komt bijvoorbeeld maar net iets meer dan 350km ver, terwijl dat een duidelijk lagere minder hoekige auto is. Als deze Panda 136pk dezelfde aandrijflijn had kwam die niet aan de geneomde 400+ km range.
Het zou dus weleens een geknepen versie van de 156pk kunnen zijn, zoals de 100pk hybrides ook geknepen versies zijn van de 136pk hybrides. Of de 112pk zou een geknepen versie van de toekomstige 136pk kunnen zijn.
Nogmaals, de prestaties van auto's worden anno nu grotendeels door software bepaald.
Tot er meer bekend is over de versies met grotere range kunnen we slechts raden naar de achterliggende hardware daarvan.
Eindelijk bij de dealers,
De Panda is er vanaf pakweg €26.000 (in Nederland), de Jeep zeker €33.000. Best wel een verschil.Zelf zou ik in die prijs klasse liever een jeep Avenger hebben
Gezien vorm (redelijk hoog, praktisch hoekig) en grootte wellicht ook een logischer optie. Kan een kleiner model in de échte voetsporen van de Panda treden.De Grande Panda gaat in Brazilië waarschijnlijk Uno heten.
Ware het niet dat in Brazilië de Panda geen historie heeft.Gezien vorm (redelijk hoog, praktisch hoekig) en grootte wellicht ook een logischer optie. Kan een kleiner model in de échte voetsporen van de Panda treden.
die hyundai ziet er gewoon ouderwets uit naast die frisse panda
Mag Gullwing geen mening hebben?