Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Beide succes gegund 100 %. Maar voor een Panda hevige emoties? Dan leg je de lat wel erg laag. Je zou wat minder moeten overdrijven Marleen en niet namens anderen moeten spreken. Dan blijft het geloofwaardig en maakt het forum een stuk prettiger.De hele discussie bevestigt wat ik voordien reeds zei. Zowel de R5 als de Panda roepen hevige emoties op en dit is meermaals een positief signaal gebleken wat betreft succes.
Het is hen beiden gegund
Sorry, ik wist niet dat alleen jij superlatieven mocht gebruiken bij het beoordelen van auto'sBeide succes gegund 100 %. Maar voor een Panda hevige emoties? Dan leg je de lat wel erg laag. Je zou wat minder moeten overdrijven Marleen en niet namens anderen moeten spreken. Dan blijft het geloofwaardig en maakt het forum een stuk prettiger.![]()
Dat heb ik bij de R5, succes denk het wel maar emoties totaal niet. Vind het een teleurstelling, net zoals de originele R5.Beide succes gegund 100 %. Maar voor een Panda hevige emoties? Dan leg je de lat wel erg laag. Je zou wat minder moeten overdrijven Marleen en niet namens anderen moeten spreken. Dan blijft het geloofwaardig en maakt het forum een stuk prettiger.![]()
Teleurstelling is ook een emotie hèDat heb ik bij de R5, succes denk het wel maar emoties totaal niet. Vind het een teleurstelling, net zoals de originele R5.
Wat maakt het uit wat anderen er van vinden? Het lijkt wel alsof je het erg vind als iemand de Panda leuk vindt. Ik ook. Ik hoop dat dat mag van jou? Want je blijft maar tegen iedereen in gaan....Vraag aan 100 mensen hun voorkeur en 90% kiest de R5. Bij de Panda gaat gebruiksgemak voor vormgeving. Desondanks is de Panda voldoende aaibaar.
Leuk vinden is prima. Superr. Ik vind de Panda ook leuk! Maar euforische krachttermen voor een normale auto vind ik overdreven en weinig realistisch.Wat maakt het uit wat anderen er van vinden? Het lijkt wel alsof je het erg vind als iemand de Panda leuk vindt. Ik ook. Ik hoop dat dat mag van jou? Want je blijft maar tegen iedereen in gaan....
leuke review en beknopte test. Inderdaad een leuke vrolijke auto. Maar niet alles is positief wat beter had gekund.Even bij de concullega's gekeken...
Gaat het niet om het koppel aan de wielen wat maatgevend is?een koppel zegt niet alles.... als er een leuke reductie op zit is er meer dan voldoende trekkracht aan de wielen, maar zal de maximale snelheid afnemen....
LFP accu is juist een pluspunt bij een auto die goedkoop dient te zijn en bij BEV's met een lagere range.leuke review en beknopte test. Inderdaad een leuke vrolijke auto. Maar niet alles is positief wat beter had gekund.
Minpunten
-1525 kg is eigenlijk te zwaar
-Lfp accu met lagere energiedichtheid
-Auto klappert soms en achteras dreunt mede door de zware accu
-Bruikbare actieradius van 250 km is wat weinig
-122 nm koppel op een gewicht van 1525 kg is erg weinig.
-Topsnelheid 132 km/u is wat aan de lage kant.
-Meer een auto voor in en rondom de stad.
-legt het af tegen de R5 maar de goedkopere prijs maakt het deels goed.
waarom zou je met een BEV met een relatief kleine accu harder willen rijden, dat heeft helemaal geen enkel nut.
Dat is wel erg weinig koppel voor dat gewicht, een Renault 5 of E208 zit op ruim het dubbele en wegen bijna 100kg minder. Aan de andere kant, deze Panda is met 11s naar de 100 zeker niet de langzaamste auto op de weg. De 75pk benzine 208 is beduidend langzamer en de 100pk 208 doet er ook 11s over. Denk dat het voor veel mensen een prima auto is. Als je wat vlotters wil moet je naar een kleiner model (de 5 en E208 hebben zat vermogen en koppel om vlot te kunnen rijden) of meer geld uitgeven. Maar laten we eerlijk zijn, dit is geen auto voor mensen die vlot gaan rijden en hij zal vergelijkbaar rijden met de meest verkochte 208 ICE modellen.leuke review en beknopte test. Inderdaad een leuke vrolijke auto. Maar niet alles is positief wat beter had gekund.
Minpunten
-1525 kg is eigenlijk te zwaar
-Lfp accu met lagere energiedichtheid
-Auto klappert soms en achteras dreunt mede door de zware accu
-Bruikbare actieradius van 250 km is wat weinig
-122 nm koppel op een gewicht van 1525 kg is erg weinig.
-Topsnelheid 132 km/u is wat aan de lage kant.
-Meer een auto voor in en rondom de stad.
-legt het af tegen de R5 maar de goedkopere prijs maakt het deels goed.
Ik begrijp dat je met je gebruikte nickname het niet met me eens bent.LFP accu is juist een pluspunt bij een auto die goedkoop dient te zijn en bij BEV's met een lagere range.
Bruikbare range van 250km is juist prima.
Topsnelheid is meer dan hoog genoeg, waarom zou je met een BEV met een relatief kleine accu harder willen rijden, dat heeft helemaal geen enkel nut.
Koppel is prima, want de auto is vlot genoeg.
De R5 (erg leuk model!) is een heel ander soort auto: duurder maar minder praktisch dan de Panda want minder ruimte achterin en een kleinere kofferbak.
Als hij maar tot 80kph vlot genoeg is dan zijn 90% van de ICE A en B segment auto's die nu rondrijden ook maar vlot genoeg voor 80kph. De Panda zit namelijk sneller op de 100 dan een hoop ICE A en B segmenters.De Panda is vlot genoeg tot 80 km/u. Hierdoor meer geschikt voor stad en locale wegen. Naar de hedendaagse standaarden is het koppel wel wat laag.
Kdrive wat ik wil aangeven is dat de Panda het beste tot zijn recht komt in de stad en lokale wegen. Natuurlijk kan die op de snelweg maar in en rond de stad is echt meer zijn domein.Als hij maar tot 80kph vlot genoeg is dan zijn 90% van de ICE A en B segment auto's die nu rondrijden ook maar vlot genoeg voor 80kph. De Panda zit namelijk sneller op de 100 dan een hoop ICE A en B segmenters.
Begrijp mij niet verkeerd, het is geen auto voor mij (ik heb een 5 in bestelling staan), maar net doen of deze Panda alleen maar goed is voor 80kph ritjes slaat werkelijk nergens op.
Kan je dat ook vertellen tegen de honderden A en B segmenters die ik dagelijks op de snelweg tegenkom?Kdrive wat ik wil aangeven is dat de Panda het beste tot zijn recht komt in de stad en lokale wegen. Natuurlijk kan die op de snelweg maar in en rond de stad is echt meer zijn domein.
ja, maar dat is vooral een hollands ding omdat auto's bij jullie duurder zijn zijn.Kan je dat ook vertellen tegen de honderden A en B segmenters die ik dagelijks op de snelweg tegenkom?
A-segment zie je niet zo veel meer. B-segment een stuk meer maar met hun opgevoerde downsize motortjes met behoorlijk vermogen en koppel haal je met een Skoda Fabia bijna 200 km/u topsnelheid.Kan je dat ook vertellen tegen de honderden A en B segmenters die ik dagelijks op de snelweg tegenkom?
Ik zie echt een berg A segmenters rijden hoor. En hoeveel mensen rijden er 200kph in Nederland? Sterker nog, hoeveel mensen rijden er ooit weleens 200kph?A-segment zie je niet zo veel meer. B-segment een stuk meer maar met hun opgevoerde downsize motortjes met behoorlijk vermogen en koppel haal je met een Skoda Fabia bijna 200 km/u topsnelheid.
Wat ik wil duidelijk maken dat de b-segment auto’s van tegenwoordig met hun opgevoerde downsize-motoren makkelijk mee kunnen meekomen op de snelweg, ook in Duitsland. Mcw 04 kaarten het al aan, de 208’ Clio, Ibiza en Polo enz.Beh, sono stronzate. @DonJuan Je bent duidelijk niet het publiek voor een Panda. Als je zo graag 200km/u rijdt, koop je toch gezellig een Golf GTI. Kan je lekker al die Panda's van de baan
È perfettamente adatta per affrontare il traffico intenso di tutti i giorniNessuna sciocchezza. Non si tratta della velocità, ma più adatto per l'autostrada.
Maar niet bij het invoegen op de snelweg, want daar moet je opletten met je 208 omdat een E208 zo achterop je klapt als ze niet opletten en gas geven.Wat ik wil duidelijk maken dat de b-segment auto’s van tegenwoordig met hun opgevoerde downsize-motoren makkelijk mee kunnen meekomen op de snelweg, ook in Duitsland. Mcw 04 kaarten het al aan, de 208’ Clio, Ibiza en Polo enz.
Geldt voor iedere automobilist die niet oplet als ze gas geven. Ik denk dat het best nette specs zijn van de Panda. En wil er zeker een keertje een ommetje mee maken, om te voelen hoe de auto in het verkeer rijdt. Volgens mij is het voor doorsnee gebruik best een aardige auto.met je 208 omdat een E208 zo achterop je klapt als ze niet opletten en gas geven
Zeker, ik chargeer ook alleen maar omdat DonJuan net doet of een A of B segmenter EV niet op de snelweg kan omdat ze niet snel genoeg zijn. Maar ze zitten sneller op de maximumsnelheid dan een gemiddelde ICE in het A of B segment. Dus als die EVs niet op de snelweg thuishoren, dan de ICE uitvoeringen al helemaal niet.Geldt voor iedere automobilist die niet oplet als ze gas geven. Ik denk dat het best nette specs zijn van de Panda. En wil er zeker een keertje een ommetje mee maken, om te voelen hoe de auto in het verkeer rijdt. Volgens mij is het voor doorsnee gebruik best een aardige auto.
Je trekt mijn stelling uit verband en dat is jammer. Mijn oprechte mening is dat de Panda het beste tot zijn recht komt in de stad en lokale wegen. Natuurlijk kan je ermee de snelweg op, ik beweer nergens iets anders. Maar met een wat laag vermogen, koppel en actieradius (ev gebruikt op de snelweg meer) is de Panda veel meer geschikt voor de stad en omgeving. Ik heb zelf een auto 2 klassen hoger dus voor een 2e auto zou de Panda prima voldoen voor ritjes in de omgeving.Zeker, ik chargeer ook alleen maar omdat DonJuan net doet of een A of B segmenter EV niet op de snelweg kan omdat ze niet snel genoeg zijn. Maar ze zitten sneller op de maximumsnelheid dan een gemiddelde ICE in het A of B segment. Dus als die EVs niet op de snelweg thuishoren, dan de ICE uitvoeringen al helemaal niet.
En iedereen die regelmatig op de snelweg te vinden is, weet dat er echt een heleboel A en B segment auto's zonder problemen dagelijks op de snelweg tijden.
Die 30-50km snelweg in Nederland? En speciaal daarvoor een veel te grote auto aanschaffen? Ieder diens keuze, natuurlijk.
Ik zal wel moeten met een gezin, ook voor vakantie. Ik rij ook langere afstanden. Moet ik dan iedere 200 km gaan laden Magistrat, mij niet gezien.En nu in het Chinees?
Om eerlijk te zijn begrijp ik het nut van zulke onzinnige welles/nietes discussies niet.![]()
Ik heb er 1 geconfigureerd. Het model wat een beetje aangekleed is met winterpack en een metallic kleur. € 29423.- rijklaar. Dat is toch een stevige prijs!Zowel de EV als de hybrid zijn reeds te koop in Nederland.
zie ook configurator: https://www.fiat.nl/configurator/#/grandepanda/
Zijn toch gewoon de nu/'jong' leverbare modellen naast de eerste, dus Jong en oud?Van jong naar oud
![]()
Configureer eens een andere B-segmenter full option...Ik heb er 1 geconfigureerd. Het model wat een beetje aangekleed is met winterpack en een metallic kleur. € 29423.- rijklaar. Dat is toch een stevige prijs!