Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Leuke auto, gefeliciteerd!(tu) Natuurlijk ook met je rijdbare Ital. Neem je de Ital mee naar de volgende meeting?

stoterstangen90 zei:
Idranor zei:
@ss90: Gefeliciteerd! Die 105 neem ik aan? Zag er op de foto's netjes uit. (tu):-D
Dat is hem inderdaad.
helaas is op de terugweg de motor overleden....
ga kijken of nieuwe lagerkapjes nog soelaas bieden.
anders moet er maar een ander torretje in.

Had je nog niet een 1.9 Diesel staan? :T Gefeliciteerd met de aankoop overigens!

EMW-ling:

dfe1608e95b8576dd5c09a41ed9041ce.jpg

Gefeliciteerd! Leuke originele Skoda in een leuke kleur en ziet er op de foto's echt wel netjes uit. Balen van het torretje maar dat is vast met verrassend weinig moeite weer op gang te brengen. En anders hang je t torretje van die rooie er toch in.

Phoenixrood74 zei:
ZDRIE zei:
Blijkbaar was ik 30 jaar geleden al behoorlijk EMW bezig getuige deze ingescande dia. Speciaal voor PR74 ;)
Kwijl!(tu) Je hebt 'm ook zo goed ingescand dat de nadelen van de K70 niet leesbaar zijn. Die heeft-ie dus ook niet. Voor een mooi modelletje houd ik me trouwens aanbevolen, want een K70 is tot op heden moeilijk vindbaar gebleken. Heb afgelopen week maar liefst vijf mooie aanwinsten gescoord voor mijn mini-miniatuurcollectie. Ach, als het op schaal 1:1 niet lukt...;)

Valt mee, of heb je deze al?
https://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modelauto-s-1-43/m633516237-volkswagen-k70-1970-1-43-rood-norev.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
of deze:
https://www.ebay.de/itm/Cursor-670-VW-K70-goldmetallic-galvanisiert-1-40-Werbemodell-selten-/261193805773?pt=Spielzeugautos&hash=item3cd05d2fcd

of in EMW kleur
https://www.ebay.de/itm/VW-K70-hellgrun-MARKLIN-Modellauto-Metall-1-43-/190676316460?pt=Spielzeugautos&hash=item2c6531b12c

ook nog in Blauw
https://www.norev.com/index.php?content=rechercheok&choix=K70&valid=yes&lang=fr&ok=Ok

Gave Skoda, karakteristieke kleur!

Die modelletje van de K70 zijn inderdaad leuk! De grote zijn 1:40 en gemaakt door Cursor als promotiemodellen voor dealers in de jaren '70. Ik heb uit dezelfde serie de eerste Audi 100. De Majorette K70 heb ik ook, al sinds mijn jeugd.

Questione? Hoe kan zo'n kunststof Cursor K70 nou gegalvaniseerd zijn........

Overigens is die Datun emw-ling wel heel strak gelijnd voor die tijd.

Geinig ding, die Skoda! Leuke accessoires ook. Wat staat er op het vlaggetje? FC Geniaal?

Zowel Elk Merk Waardig als Eisenacher Motoren Werk
De BMW-fabriek die toevallig in Oost Duitsland stond en van BMW EMW werd

BMW_East_Germany_EMW_badge.jpg

1952-emw-327-11.jpg

EMWR35_3.jpg

stoterstangen90 zei:
Idranor zei:
@ss90: Gefeliciteerd! Die 105 neem ik aan? Zag er op de foto's netjes uit. (tu):-D
Dat is hem inderdaad.
helaas is op de terugweg de motor overleden....
ga kijken of nieuwe lagerkapjes nog soelaas bieden.
anders moet er maar een ander torretje in.

Gefeliciteerd met deze aankoop. Gaat er inderdaad een HDI'tje in?
Was je niet nog steeds op zoek naar een oprijwagen. Dat had wel goed uitgekomen nu.

0009833225.jpg

Mooie oprijwagen, maar helaas alleen geschikt voor compacte auto's, met 1380 kg laadvermogen inclusief bestuurder.

Dit had ik vandaag voor de lens, ook nog even een blokje om geweest. Absoluut ondergewaardeerd, een bijzonder fijne en prachtig afgewerkte auto. Rijdt wat stugger dan je zou verwachten voor een luxe limousine, maar ligt daardoor erg goed op de weg!

Foto-CBIADLCJ-D.jpg
Foto-USVA8UR4-D.jpg

grensrijder zei:
Mooie oprijwagen, maar helaas alleen geschikt voor compacte auto's, met 1380 kg laadvermogen inclusief bestuurder.

Dat is voor veel oprijwagens erg veel, hier in de buurt rijd iedereen met rond de 1000kg laadvermogen. Onze Crafter heeft 1350kg, wat we tot nu toe nog op geen enkele andere Sprinter/Crafter hebben gezien.

Weet nu waarom die mercedes oprijwagen zo vaag deed dan
Was al zo,n oude (model voor de sprinter) niet al te lang ,rumoerig en niet harder dan 70/80 willend.
Dat ding moest van uit brabant een chrysler newyorker vervoeren die dus dik 1600 kilo was met een volle gas en benzine tank.
En ook nog eens te lang was .
Ding dat liep te zoeken en te walmen ,Blij dat we thuis waren.
De chrysler dealer had toen even niks anders dan die mercedes oprijwagen.
Hun zetten ook gewoon elke wagen toen op de mercedes ,Ook al was die 2000 kilo zoals een jaguar

grensrijder zei:
Ja, oké. Maar daar beschikt niet iedereen over.
Niet iedereen hoeft ook zware auto's te vervoeren. Volgens mij is het simpel, of accepteren dat je alleen lichtere auto's mag vervoeren, of je rijbewijs halen. We kunnen wel blijven zoeken naar een autotransporter die twee ton mag liften, maar die blijken heel dun gezaaid.

Een autotransporter die 2 ton mag meeslepen mag zelf maar 1500kg wegen. En dat gaat dus niet, want ze zijn allemaal zwaarder.

Precies Joël. Binnen de 3,5 ton moeten de constructeurs een evenwicht vinden tussen verantwoord een auto vervoeren en zo veel mogelijk laadvermogen hebben. Als het laadvermogen beter had gekund, was dat wel gebeurd.

Nou ja, auto's van twee ton zijn minder gangbaar, maar een beetje MPV of middenklasser weegt gewoon 1500 kg of meer.

En een beetje autotransporter 2100 kg of meer. (:P) Veel beter wordt het niet, een BE-combinatie lijkt me het meest haalbaar als je zwaardere auto's moet vervoeren.

Deze dan? :}

886324028404903.jpg

Joël D. zei:
Een autotransporter die 2 ton mag meeslepen mag zelf maar 1500kg wegen. En dat gaat dus niet, want ze zijn allemaal zwaarder.

In de praktijk ligt dit evenwicht anders, en vervoer je zelden een 2-ton zware auto op een aanhanger. Onze Witteveen Profi heeft een eigen gewicht van slechts 610kg en mag 1790kg laden, meer dan voldoende.

MWH zei:
En een beetje autotransporter 2100 kg of meer. (:P) Veel beter wordt het niet, een BE-combinatie lijkt me het meest haalbaar als je zwaardere auto's moet vervoeren.

Deze dan? :}

886324028404903.jpg

Die zal gauw achterover kukelen, vrees ik.

grensrijder zei:

Dat red ik precies, zelfs met de coupé! Leuk ding hoor die oprijwagen!

Ik heb pas een Golfje mkII opgehaald met een autoambulance achter de DS3. Dat was wel even zweten hoor! Maarja, de Patrol van kennissen was even niet beschikbaar...
Ik zou zo'n oprijwagen ook niet heel erg overbeladen, lijkt me heel onplezierig rijden.

Een autoambulance achter een DS3... Dan wil je wel héél graag opvallen bij het KLPD.

Kom ik op de terugweg ook nog een controle tegen. Vreemd genoeg werd de auto voor mij er af gehaald en ik niet... Maar zoiets doe ik iig nooit meer! Reed echt niet fijn! :D
IMG_20130302_101407.jpg

Ik heb 8 minuten gekeken naar een fluitende vent die uiteindelijk niets doet. Sorry, het zal mijn humor niet zijn.

Barri zei:
Ik heb pas een Golfje mkII opgehaald met een autoambulance achter de DS3. Dat was wel even zweten hoor! Maarja, de Patrol van kennissen was even niet beschikbaar...
Ik zou zo'n oprijwagen ook niet heel erg overbeladen, lijkt me heel onplezierig rijden.
Oei. Zo'n DS3 met auto ambu lijkt mij ook heel erg onplezierig rijden. Mazzel dat je er inderdaad niet vanaf gehaald bent. De betreffende politieagent had waarschijnlijk een vliegje in zijn oog of een complete meeuw:}

Ach ja heb ook al eens een aanhanger van 2 m hoog en dik 3 m lang er achter gehad .
Dit gaat gewoon goed achter een brommobiel
Vorige eigenaar heeft er een renault espace mee getrokken , Een aanhanger waarvan het gewicht van het grind alleen al 750 kg was.
Ik zelf laatst ook nog 400 kilo oud ijzer erachter.
En je merkt er niks van bij de mijne.
Keek ook al raar op dat het hele zwikje tegen de 900 kilo zat ,Terwijl dat hok net tegen de 400 kg zit

Sja, tot de 45km/u ging het met de DS3 ook wel, al voelde ik de koppeling gewoon slijten.
Zonder zo'n trailer er achter rijdt ie overigens prima! Frans, dus het kraakt soms, maar in ruim een jaar heb ik er 46dkm mee gereden en naar alle tevredenheid. M'n vriendin vind 'm veel te stug geveerd (zeker met de 17" er onder), maarja: wie mooi wil zijn moet pijn lijden ;)

Ik vind het wel bijzonder dat je brommobiel het uithoudt als je er zoveel mee trekt. Dat moet toch erg zwaar zijn voor de aandrijflijn.

@ouwediesel: ik kan op m'n werk geen filmpjes kijken, maar ik gok: R5 met een tandemasser caravan? Geniaal filmpje! (tu)

Dat hebben alle moderne DS'en, een stugge vering. Vaak denk ik: heeft iemand daar eigenlijk wel om gevraagd? Je hoeft een auto namelijk niet stug te maken om hem sportieve rijeigenschappen mee te geven.

Ding van mij is aangepast door de vorige eigenaar (autotechnicus)
Zit meer kracht in dan je zou verwachten

grensrijder zei:
Dat hebben alle moderne DS'en, een stugge vering. Vaak denk ik: heeft iemand daar eigenlijk wel om gevraagd? Je hoeft een auto namelijk niet stug te maken om hem sportieve rijeigenschappen mee te geven.
Ik vind het fijn dat ie lekker stuurt, maar inderdaad: ik waarschuw mijn inzittenden wel steeds voor elk hobbeltje wat ik voor mij in de weg zie zitten. Zeker voor een Citroën eigenlijk best gek dat ze 'm zo stug gemaakt hebben.

Je zou maar een protese hebben lig je continu je gebit van de vloermat op te pakken dan*-)

Overigens ik had hiervoor een aixam een evo400 , De vering er van was zeer comfortabel.
Dus elke ochtend stapte ik steevast in dat ding met een sigaar aan en bakje koffie.
Ging elke dag goed nooit er over heen enz.
Tot ik de erad had met aangepaste veren.
Het veert ,maar het stuiteren en comfort van een kart moet je aan wennen.
Zo ik ook ,Ik stap s,ochtends in dat hok bak koffie er bij ,sigaartje enz.
Dit ging 100 meter goed en daarna bij een hobbel ,Juist ja weer 100 meter achteruit voor een droge schone broek en shirt (gloeiende).
Sinds dien zit de koffie in een cola flesje

We hebben weer wat gered van de sloop... Of nouja, hopelijk.... Er zit namelijk nogal wat werk aan:

Hier na het wassen en een rondje poets tol:

JB-71-VX_zps0564a2c5.jpg

*-)

Nissan cherry toch
Volgens vwe moet de kk85 dk ook nog steeds rijden in nederland ,dit was me vaders oude nissan cherry diesel.
Zou leuk wezen als deze nog te vinden is

Terug
Bovenaan