Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Dat zal dan ongeveer zo rijden? :D

the_phone_car_08.jpg

Ik vind een Suzuki Wagon-R van de eerste serie net iets meer EMW zeker in paars.

2998818738_49d2f7ddd0.jpg

Grem-ling!

Mag ik hier een merkwaardige ontdekking posten?

Ik ben er net namelijk achtergekomen dat de Reliant Kitten in India is doorontwikkeld tot vijfdeurs hatchback:

sipani-montana-11.jpg

En dit apparaat was, om het nog wat gekker te maken, oa leverbaar met een 20 pk dieselmotor (topsnelheid 85 km/u)o_O

Niet alleen elegant, maar ook heel veilig: 'The body is fibreglass. The stuff that crash helmets are made of.' :LOL:

montana0002.jpg

Compleet met bumpers en een nieuw dashboard! Ik zie dat ze de bij Reliant al zo perfecte pasvorm van de koetswerkdelen nog wat hebben weten op te schroeven. :D

Ben na 3 weken terug uit Amerika. Heb deze speciale uitvoering van de Corvette Z06 Grand Sport Convertible met bijna 500 pk 1 dag mogen proberen, geweldig! Omdat het een Convertible is heeft hij niet de 620 pk van de gesloten versie omdat de Convertible niet genoeg stijfheid
heeft om die extreme 620 pk op de weg te brengen. Het was een splinternieuwe en kost € 125.000,00. (Nog even 30 jaar sparen dus).

Amerika2012195.jpg

Gesloten versie heeft alleen 620pk als ZR-1, dus is toch gewoon een speciale uitvoering van een Z06?

Wel leuk dat je erin mocht rijden. Gehuurd ofzo?

Het is inderdaad een speciale uitvoering van een Z06. Het standaard vermogen van 437 pk was verhoogd
met ca 50 pk.

Asl ik het goed heb dan is er een C6, Z06 en ZR-1?

Ik had het geluk dat ik daar een Nederlander trof die daar zo'n auto had en aangezien in een enorme auto liefhebber
was mocht ik er in rijden, onder het motto "Ik durf het bijna niet te vragen".

Joël D. zei:
Gesloten versie heeft alleen 620pk als ZR-1, dus is toch gewoon een speciale uitvoering van een Z06?

Wel leuk dat je erin mocht rijden. Gehuurd ofzo?

Fraaie Corvette! (y)

Even een ander vraagje tussendoor. Ik dacht dat iemand (ik meende grensrijder) eens een schatting had gemaakt hoeveel Allegro's Vanden Plas op het vaste land zijn, hoeveel waren dat er ongeveer?

Tagora zei:
Ik had het geluk dat ik daar een Nederlander trof die daar zo'n auto had en aangezien in een enorme auto liefhebber
was mocht ik er in rijden, onder het motto "Ik durf het bijna niet te vragen".

Die vraag moest ik ook maar eens aan een zeker iemand stellen!

EMW België

https://nl.kapaza.be/antwerpen/proton-413-415-glsi-50186589.htm
7552234389.jpg

https://nl.kapaza.be/limburg/austin-maestro-mayfair-1-6-64522185.htm
8290800370.jpg

https://nl.kapaza.be/vlaams-brabant/fiat-croma-cht--bijna-oldtimer--66200544.htm
4306159630.jpg

https://nl.kapaza.be/limburg/lancia-dedra-turbo-integrale-zeldzaam-66153470.htm
4086240358.jpg

https://nl.kapaza.be/antwerpen/oldsmobile-omega-65587923.htm
1279650532.jpg

https://nl.kapaza.be/antwerpen/renault-r9-cabriolet-alliance-65967090.htm
3219773069.jpg

https://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/seat-malaga-1500-65734769.htm
2045666244.jpg

Tagora zei:
Ben na 3 weken terug uit Amerika. Heb deze speciale uitvoering van de Corvette Z06 Grand Sport Convertible met bijna 500 pk 1 dag mogen proberen, geweldig! Omdat het een Convertible is heeft hij niet de 620 pk van de gesloten versie omdat de Convertible niet genoeg stijfheid
heeft om die extreme 620 pk op de weg te brengen. Het was een splinternieuwe en kost € 125.000,00. (Nog even 30 jaar sparen dus).
Amerika2012195.jpg

Heb je een nieuwe vriendin of hoort die bij de eigenaar van de auto?

D. Elzinga zei:
Mag ik hier een merkwaardige ontdekking posten?

Ik ben er net namelijk achtergekomen dat de Reliant Kitten in India is doorontwikkeld tot vijfdeurs hatchback:

https://dayerses.com/data_images/posts/sipani-montana/sipani-montana-11.jpg

En dit apparaat was, om het nog wat gekker te maken, oa leverbaar met een 20 pk dieselmotor (topsnelheid 85 km/u)o_O

Leuk, die tekst: 'We hoefden niet veel moeite te doen om de Dolphin te verbeteren'. Daar is over nagedacht.

grensrijder zei:
Tagora zei:

Zo te zien is ze naakt, dus ik denk dat Tagora ons iets te vertellen heeft.

Phoenixrood74 zei:
grensrijder zei:
Tagora zei:

Interessante combinatie, een Corvette lenen en dat je er een naakte vrouw bij krijgt. Die aanvullende optie kan ik helaas niet bieden, maar goed, ik leen de mijne ook niet uit :p

Wouter82 zei:
Phoenixrood74 zei:
grensrijder zei:
Tagora zei:

Interessante combinatie, een Corvette lenen en dat je er een naakte vrouw bij krijgt. Die aanvullende optie kan ik helaas niet bieden, maar goed, ik leen de mijne ook niet uit :p

Geen zus/vrouw/moeder/oma/schoonmoeder?:)

Je zou zeggen dat ik met een Corvette over een nudistencamping reed, wel nu dat was niet het geval. Waarschijnlijk door de snelle acceleratie zijn enkele kledingstukken naar beneden gezakt... Bovendien is het daar warm met een hoge (lucht)vochtigheid waardoor je sowieso niet veel aantrekt.
Laten we het erop houden dat het een bekende van me is. :cool:

grensrijder zei:
Tagora zei:
Amerika2012195.jpg

Ik ga jouw dus echt geen auto uitlenen, jij rijdt er volgens mij rechtstreeks mee naar de Swaffelhoeve, uhm de Zwaluwhoeve o_O

:D

Ja dat snap ik maar toch :)

Goed, terug naar de auto's want dit topic heeft zo wel een vreeemde wending gekregen :D

Ok, ik heb geprobeerd van de Zwaluwenhoeve nog iets autogerelateerd te maken:

Austin Seven Swallow 1931:

800px-Austin_Seven_Swallow_1931_front.jpg

Iemand enig idee, waar dat luikje voor is in het dak?

Inderdaad ventilatie. De voorruit kan zo te zien ook kantelen (scharnieren bovenaan) en de portierramen hebben ook iets bovenaan zitten wat op een klemmetje lijkt, dus die zouden wellicht ook open kunnen... maar nooit teveel ventilatie in zo'n koekblikje.

Audi80Coupé zei:
Even een ander vraagje tussendoor. Ik dacht dat iemand (ik meende grensrijder) eens een schatting had gemaakt hoeveel Allegro's Vanden Plas op het vaste land zijn in Nederland zijn, hoeveel waren dat er ongeveer?

Vrienden van Elk Merk Waardig, ik ben toch wel benieuwd. Wie heeft antwoord op mijn vraag (schatting)?

Ik heb nooit een schatting gemaakt, maar meer dan een stuk of drie, vier zullen het er niet zijn. Daaronder de enige linksgestuurde die ooit gebouwd werd.

Audi80Coupé zei:
Audi80Coupé zei:
Even een ander vraagje tussendoor. Ik dacht dat iemand (ik meende grensrijder) eens een schatting had gemaakt hoeveel Allegro's Vanden Plas op het vaste land zijn in Nederland zijn, hoeveel waren dat er ongeveer?

Vrienden van Elk Merk Waardig, ik ben toch wel benieuwd. Wie heeft antwoord op mijn vraag (schatting)?
Hebben jullie er soms eentje gevonden?

Sovereign. Hij is vrijdag bij de RDW geschouwd en 'doorgelaten', dus de Nederlandse papieren zullen deze week wel bij MaestroHLS in de bus vallen. Zo druk hebben ze het in Veendam niet. Overigens bleek het verhaal te kloppen dat de Franse contrôle technique hier in Nederland als een volwaardige APK wordt erkend, zodat de auto pas in juli 2013 weer naar de keuring hoeft.

Bedankt voor je schatting grensrijder, ik wist dat er een linksgestuurd exemplaar in NL was.

Phoenixrood74 zei:
Hebben jullie er soms eentje gevonden?

Voor eentje rijden wij geen honderden kilometers, maar de kans is zeer groot dat het aantal Vanden Plassen in NL gaat stijgen. ;)

grensrijder zei:
Rechtstreeks uit Engeland? Zijn het goede exemplaren?

Ze komen niet rechtstreeks uit GB, maar hebben wel Engelse kentekens. We moeten ze nog ophalen dus de precieze staat is nog onbekend, maar één lijkt vrij goed. Van de andere is nog niet bekend in welke staat hij verkeert, dus gaan we uit van een onderdelenauto.

Ik ben zeer benieuwd! Enfin, de foto's zullen hier t.z.t. wel verschijnen, neem ik aan.

Terug
Bovenaan