Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Plasling:

modelpicture.php

Tsja, heb ik die Tagora (de persoon, niet mijn auto) gisteren aan de lijn, rijd ik tegelijkertijd een Alfa Romeo Giulietta voorbij met achterop in chroomletters het opschrift 'De Zwaluwhoeve'. Dat verzin je toch ook niet?

Maar eh, Tagora, je was dus zo te zien wel onder de indruk van die Amerikaanse dame? :D

Ha ha, gooit hier net een campinggast de deuren van haar Qashqai dicht (met de keyless entry sleutels in haar tas op de achterbank) zit de hele auto op slot. Dat mag natuurlijk nooit........ iets teveel Renault onderdelen gebruikt mijnheer Nissan?

Wel lullig als je mobiele telefoon en caravansleutels er ook in zitten (Jetzt warten wir auf de OAMTC) :LOL:

Yep! ;)

grensrijder zei:
Tsja, heb ik die Tagora (de persoon, niet mijn auto) gisteren aan de lijn, rijd ik tegelijkertijd een Alfa Romeo Giulietta voorbij met achterop in chroomletters het opschrift 'De Zwaluwhoeve'. Dat verzin je toch ook niet?

Maar eh, Tagora, je was dus zo te zien wel onder de indruk van die Amerikaanse dame? :D

Tagora zei:
Ook nog even bij de Zwaluwhoeve geweest... :p

MassageHumor2012.jpg

Durfde je niet op je rug te gaan liggen?:p

De Zwaluwhoeve klinkt me trouwens heel bekend in de oren. Ik weet niet waarom, maar zou zo maar kunnen dat ik daar in mijn jonge jaren eens heb gezeten met een toenmalig bedrijf....

Spelen WOF en jij soms onder een en dezelfde hoed Grensrijder?
Ik zal voorstellen de Nissan te laten afzinken in de Zeller See......

Ik vind het best een leuke auto. Maakt me niet zoveel uit of het een crossover is of niet: ik vind het een goed geproportioneerde auto die waarschijnlijk ook nog eens praktisch is, goed genoeg rijdt en goed gebouwd is.

Al die opgepompte hatchbacks vind ik totaal uit verhouding. Echt walgelijk. Trouwens, welke ingenieur gaat er nu zonder technische reden (terreinrijden o.i.d.) het zwaartepunt verhogen? Dat benadeelt per definitie de rijeigenschappen.

Doe mij dan, als het toch moet, liever de Juke. Die is tenminste lekker gek en behoorlijk EMW.

Volgens mij zijn alle gekke auto's 'bedacht gek'. Elke ontwerper weet heus wel of zijn creatie eruitspringt.

Ik zit er tegenaan te kijken, maar zo gek hoog is een Qashqai nou ook weer niet. Een Touran of Scenic is hoger. Het is qua hoogte meer een Golf 65+
maar dan een stuk minder saai.

grensrijder zei:
Volgens mij zijn alle gekke auto's 'bedacht gek'. Elke ontwerper weet heus wel of zijn creatie eruitspringt.
Dat vraag ik me af. Ik denk dat er genoeg auto's zijn waarbij de oorspronkelijke bedoelingen van de ontwerper niet helemaal goed zijn uitgepakt of verkeerd worden opgevat, hetzij direct na lancering, hetzij na verloop van tijd.

Hoe je het ook wendt of keert, die Qashqai is voor Nissan misschien wel de redding geweest in Europa. Welke andere succesvolle modellen had Nissan de afgelopen vijf jaar in het gamma?

Phoenixrood74 zei:
grensrijder zei:
Dat vraag ik me af. Ik denk dat er genoeg auto's zijn waarbij de oorspronkelijke bedoelingen van de ontwerper niet helemaal goed zijn uitgepakt of verkeerd worden opgevat, hetzij direct na lancering, hetzij na verloop van tijd.

De AMC Pacer zou inderdaad wel eens heel serieus kunnen zijn bedacht :)

929V6 zei:
Hoe je het ook wendt of keert, die Qashqai is voor Nissan misschien wel de redding geweest in Europa. Welke andere succesvolle modellen had Nissan de afgelopen vijf jaar in het gamma?

Klopt, maar als de grote massa goede smaak zou hebben, reden er niet zo veel Golfs, Polo's en Corsa's rond.

grensrijder zei:
929V6 zei:

Klopt, maar als de grote massa goede smaak zou hebben, reden er niet zo veel Golfs, Polo's en Corsa's rond.

Vergeleken daarmee zie ik dan toch liever de Qashqai. Zeker als je bedenkt dat Nissan die min of meer als opvolger van de Almera bracht.

grensrijder zei:
Al die opgepompte hatchbacks vind ik totaal uit verhouding. Echt walgelijk. Trouwens, welke ingenieur gaat er nu zonder technische reden (terreinrijden o.i.d.) het zwaartepunt verhogen? Dat benadeelt per definitie de rijeigenschappen.

Ben ik helemaal mee eens.
Rij een busje of een hatchback...

Juist. Een duidelijke keuze maken. Niet dat halfbakken spul, zo'n laffe gulden middenweg, die altijd het slechtste van twee werelden biedt (de rijeigenschappen van een busje en het ruimteaanbod van een hatchback).

grensrijder zei:
929V6 zei:

Wie bepaalt er wat goede smaak is? Ik vind de huidige Polo trouwens een prima auto om te zien. Samen met de Punto Evo de mooiste in zijn klasse.

Ik vind het maar een uitermate slaapverwekkend model. Volkswagen durft nooit eens te vernieuwen. Alleen maar van die bange evoluties.

Lekker makkelijk, om altijd maar in dezelfde ontwerpen te blijven hangen. Een echte designer schept iets nieuws, iets dat de wereld nog niet kende. Daarmee succes boeken, dát verdient respect.

grensrijder zei:
Lekker makkelijk, om altijd maar in dezelfde ontwerpen te blijven hangen. Een echte designer schept iets nieuws, iets dat de wereld nog niet kende. Daarmee succes boeken, dát verdient respect.
Ik ben het met je opmerkingen eens, maar ik zie liever een behoudende, goed geproportioneerde Polo dan een klassegenoot die alleen maar bestaat uit een verzameling modieuze stylingelementjes.

Oké, het geknoei van sommige merken op dit moment stemt een mens ook niet vrolijk, maar ik vind dat Citroën met de DS3 en Renault met de nieuwe Clio best een aardige prestatie hebben geleverd. Hetzelfde geldt voor de Ford Fiesta en de Lancia Ypsilon. De Fiat Grande Punto begon zijn leven fraai, maar werd ernstig verpest door allerlei facelifts. Vooral de neus had men nooit mogen aanraken.

De Qashqai ben ik eigenlijk steeds meer gaan waarderen, zeker nadat ik erin gereden heb. Het voelde gewoon goed, wat ik in een willekeurige VW niet heb. Zo'n Polo... Tsja, het rijdt. Meer is het niet.

Volgende week zaterdag is de Oldtimerdag Ruinerwold. Gaan daar nog EMW'ers heen?
https://www.oldtimerdagruinerwold.nl/

Wouter82 zei:
Volgende week zaterdag is de Oldtimerdag Ruinerwold. Gaan daar nog EMW'ers heen?
Jazeker, ik ben er met de Passat. Grappig, ik had precies dezelfde vraag ook willen stellen. Als we met meer mensen aanwezig zijn, kunnen we misschien wel een mini-standje maken om wat promotie te maken.

Ik ben er ook en van Flying Duckman heb ik begrepen dat hij er ook zal zijn (anders moet ik zijn boekje weer naar huis nemen).

Audi80Coupé zei:
al was de overstap van LT naar Crafter wel drastisch.

De overstap van LT naar LT was veel drastischer.;)

Leuke discussie hier. Een Qashqai en Juke zijn niet mijn auto's maar er zullen vast liefhebbers voor zijn, net zoals een die er zijn voor de huidige Polo. Nee, niks voor mij en zo'n Polohok rijdt ook nog eens beroerd.
Overigens was de overstap van Transporter naar Transporter ook heel groot! :cool:

Ruinerwold staat diet jaar niet op de agenda hier, een week later is er iets leuks te doen in Hattem (of heb ik dat nou mis, ZDRIE en ENTE?). Daarom daar voor gekozen. Gaan dar nog meer forummers heen?

Inderdaad leuke discussie!

Van sommige auto's wordt je blij, van andere niet
Overigens wordt Martina overal blij van... :D Ik ben blij man!

Martinajpg2012.jpg

simca1006 zei:
Leuke discussie hier. Een Qashqai en Juke zijn niet mijn auto's maar er zullen vast liefhebbers voor zijn, net zoals een die er zijn voor de huidige Polo. Nee, niks voor mij en zo'n Polohok rijdt ook nog eens beroerd.
Overigens was de overstap van Transporter naar Transporter ook heel groot! :cool:

Ruinerwold staat diet jaar niet op de agenda hier, een week later is er iets leuks te doen in Hattem (of heb ik dat nou mis, ZDRIE en ENTE?). Daarom daar voor gekozen. Gaan dar nog meer forummers heen?

Afgelopen zaterdag hebben VW1200 en ik voorbereidingen gepleegd voor het nazomerevenement. Binnenkort zal de uitnodiging worden verspreid. Het spreekt voor zich dit iedereen moet komen want dit wil je niet missen.
Phoenixrood74 gaat waarschijnlijk een B&B in de buurt op zoeken.

3792074913_fc569ecd9e_z.jpg

Phoenixrood74 zei:
Wouter82 zei:
Jazeker, ik ben er met de Passat. Grappig, ik had precies dezelfde vraag ook willen stellen. Als we met meer mensen aanwezig zijn, kunnen we misschien wel een mini-standje maken om wat promotie te maken.

Dat was wel een wens vanuit het bestuur inderdaad... Mochten jullie dat van plan zijn: bij mij op zolder en in de schuur ligt nog voldoende promomateriaal. Ik hoor het wel.

Eddy C zei:
Afgelopen zaterdag hebben VW1200 en ik voorbereidingen gepleegd voor het nazomerevenement. Binnenkort zal de uitnodiging worden verspreid. Het spreekt voor zich dit iedereen moet komen want dit wil je niet missen.

3792074913_fc569ecd9e_z.jpg

Klopt (y) Ik zou zeggen: mis dit evenement niet op 22 september! We doen diverse errug EMW-erige locaties... en, mocht je paspoort of identiteitskaart verlopen zijn, je hebt dan nog even om een reisdocument aanvragen bij de gemeente :T

VW 1200 zei:
Dat was wel een wens vanuit het bestuur inderdaad... Mochten jullie dat van plan zijn: bij mij op zolder en in de schuur ligt nog voldoende promomateriaal. Ik hoor het wel.

Hm, is dit een evenement of een beurs?
icon_26.gif
:D En ga jij er heen, VW1200?

Eddy C zei:
Het was inderdaad de bedoeling om een B&B te boeken en er zo een lekker weekend Zeeland van te maken, maar ik moet helaas verstek laten gaan.. Ik ga 22 september naar een evenement in Duitsland, vlak over de grens, waar ik goede verhalen over heb gehoord. De inschrijving en betaling zijn reeds geregeld, dus ik zal nu toch echt een EMW-evenement gaan missen... Met spijt in het hart, laat daar geen misverstand over bestaan.

Wat Ruinerwold betreft: daar ga ik vrijdag a.s. al naartoe. Ik wil best wat spullen meenemen om een mini-stand te kunnen maken, maar niet teveel en zeker niet te groot, want de Passat ga ik niet gebruiken als pakezel.

Terug
Bovenaan