Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Van andere auto's ook niet, hoor. Ik doe soms alsof en verbazingwekkend veel mensen trappen erin.

Heel goed: een carrière gebouwd op suggestie!(y)

Leuk: ik heb de EMW-ling. Toevallig kwam ik dit merk gisteren tegen bij het sorteren van mijn auto-foto's. Interessante geschiedenis, en dit is wel de meest geschikte kandidaat om hier te posten.
1zuk2w.jpg

§anitarium zei:
D. Elzinga zei:
929V6 zei:
Ik heb een exemplaar van '89 op het oog, met een 2,2 liter benzinemotor en een handgeschakelde bak. Het lijkt me een net exemplaar maar de km-stand is fors, ik vroeg me dus af of de motoren daar een beetje tegen kunnen..

Deze bedoel je? Er staat momenteel ook een minder luxe, maar goedkopere TX (en minder dan de helft qua kilometers) te koop.

Toevallig neus ik even rond in dit topic. Ik zal even meepraten betreffende de 25.

Ontzettend bedankt voor de nuttige tips! (y)

Aangezien dit exemplaar in mijn woonplaats te koop staat en de verkoper de kaartfunctie heeft aangezet op Marktplaats, ben ik even in dat straatje wezen kijken. En jawel, hij stond op de hoek geparkeerd. Helaas is hij toch niet meer zo mooi, de kleur is erg flets geworden (leve de online fotobewerkingsprogramma's...) en inderdaad heeft hij al roest achter aan de dorpels en bij de wielkastranden. En het stalen schuifdak is ook al flink onderhevig aan het bruine spook.:( Neemt niet weg dat deze auto met wat liefde nog wel een tijdje op de weg te houden zal zijn, maar voor mij te veel werk dus. Maar goed, dit scheelt me in elk geval weer het onnodig maken van een afspraak. De 25 als model heeft in elk geval mijn interesse dus wie weet komen je tips nog wel van pas.:)

En die TX staat bij mij in de buurt. Ik kan eventueel voor je kijken of het wat is, want die duistere parkeergarage-foto's zijn niet heel duidelijk...

Wouter82 zei:
Veel leuker: een Baccara V6 uit Saint-Tropez :D
https://www.leboncoin.fr/voitures/350281328.htm?ca=1_s

Of een mooie phase I

Wat een schadebak die Baccara... doe mij deze maar. Toevallig een Olympische uitvoering, met skipak-bekleding.:)

Wouter82 zei:
Schadebak? Ik dacht dat ze wat anders bedoelden met état exceptionnel o_O

En dan te bedenken dat onze Jaguar werd omschreven als 'bon état', terwijl die er juist piekfijn uit ziet. Je kunt er geen peil op trekken, op die rare Fransen.

Nou, wat ik net zag bij de VW dealer op de hoek...een merkwaardige vorm van UP-selling:

img01292201207311458.jpg

Betaal nu, dan zit je d'r straks warmpjes bij!
a038.gif

ENTE zei:
Nou, wat ik net zag bij de VW dealer op de hoek...een merkwaardige vorm van UP-selling:

img01292201207311458.jpg

Betaal nu, dan zit je d'r straks warmpjes bij!
a038.gif

Ik denk dat K.ees voorlopig niet aan de Volkswagen gaat. ;)

@V.Erlengde rijder:Waarom moet je me hier weer bij betrekken?

Ik zal sowieso nooit een VW kopen. Als je mij verzoekt niet meer (negatief) te reageren op EMW zaken, laat me er dan ook buiten.

Oeps! Gelukkig ben ik niet de enige die die typefout maakte zodat ik deze als resultaat kreeg en het rijtje compleet is:

opel-cora-b-kombi.jpg

Die ga ik warempel nog mooi vinden, ook. Nooit gedacht dat nog eens van een Corsa B te kunnen zeggen.

Ik vind de Corsa B alleszins EMW'er dan de A. Die A begint toch stilaan aan "respect" te winnen in de klassieke Opel milieus. Met een B'tje moet je daar vooralsnog niet komen aanzetten op een meeting.

Maar als we het dan toch over EMW Opels hebben, dan nomineer ik deze:

opel-agila-12-01.jpg

Maar als je met dat ding komt aanrijden op een Opel meeting, dan staat er continu 20 man naast je om vragen te stellen en om de auto te bewonderen. Dat is niet wat ik onder EMW versta. Of is elke Opel die niet het slachtoffer wordt van de "klassieke tuning" (verlagen, cupvelgen, 2.0 erin) een EMW Opel?

Neemt niet weg dat ik het een supermooi en zeldzaam ding vindt, en dat ik zoiets met veel plezier zelf sta te bewonderen :)

Ik snap ook niet waarom die Corsa B Caravan niet op de Nederlandse markt is gezet. Tegenwoordig is een station in die klasse eerder regel dan uitzondering.

Nog bijzonderderder (sorry, eigenlijk heeft dit niets met EMW te maken):

2cpykhe.jpg

Legacy3.0R zei:
Maar als je met dat ding komt aanrijden op een Opel meeting, dan staat er continu 20 man naast je om vragen te stellen en om de auto te bewonderen. Dat is niet wat ik onder EMW versta. Of is elke Opel die niet het slachtoffer wordt van de "klassieke tuning" (verlagen, cupvelgen, 2.0 erin) een EMW Opel?

Neemt niet weg dat ik het een supermooi en zeldzaam ding vindt, en dat ik zoiets met veel plezier zelf sta te bewonderen :)

De AMC Pacer op onze EMW-stand tijdens het Youngtimer Event in Ulft had ook veel aantrekkingskracht op het publiek.

§anitarium zei:
Ik snap ook niet waarom die Corsa B Caravan niet op de Nederlandse markt is gezet. Tegenwoordig is een station in die klasse eerder regel dan uitzondering.

Die stations zijn volgens mij gebouwd in Brazilië waardoor ze door import mogelijk te duur zouden worden. En mogelijk zijn ze kwalitatief ook anders dan de Euro-Corsa's.

En zo'n drie-deurs Rekord Caravan is toch enorm EMW! (y)

Wouter82 zei:
§anitarium zei:

Die stations zijn volgens mij gebouwd in Brazilië waardoor ze door import mogelijk te duur zouden worden. En mogelijk zijn ze kwalitatief ook anders dan de Euro-Corsa's.

In Italië zijn ze gewoon op de markt geweest.

Terug
Bovenaan