Elk Merk Waardig - vereniging voor onbekende en miskende auto's

Ik kan helaas de 22e ook niet. Ben dan als vrijwilliger actief bij het lustrumweekend van de CX Club.

Gelukkig is Simca1006 er wel bij. Dan zijn we al met drie! Ik hoop dat het geen voorbode is voor veel afzeggingen want hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

qh6kl.jpg

Wederom EMW-ling: Subaru Operetta

Vijf :)

En het kriebelt onwaarschijnlijk hard om dan met iets nieuws aan te komen zetten. Ik word eind deze maand immers 25, en het lijkt me wel leuk om een auto aan te schaffen die even oud is als ikzelf.

Legacy3.0R zei:

En het kriebelt onwaarschijnlijk hard om dan met iets nieuws aan te komen zetten. Ik word eind deze maand immers 25, en het lijkt me wel leuk om een auto aan te schaffen die even oud is als ikzelf.
Wacht eens even: wel prioriteiten stellen qua auto's, hè!

Phoenixrood74 zei:
Legacy3.0R zei:

Het één sluit het ander niet uit...

Nog steeds geen ernstige kandidaat kopers? "Mijn" IS200 is zonder ook maar enige opmerking door de keuring gekomen trouwens, de eerste keer in m'n leven dat mijn auto vlekkeloos door de autokeuring komt :p

Wouter82 zei:
VW 1200 zei:
Dat was wel een wens vanuit het bestuur inderdaad... Mochten jullie dat van plan zijn: bij mij op zolder en in de schuur ligt nog voldoende promomateriaal. Ik hoor het wel.

Hm, is dit een evenement of een beurs?
icon_26.gif
:D En ga jij er heen, VW1200?

Ik ga niet naar Ruinerwold a.s. zaterdag Wouter, maar als er leden gaan die graag wat EMW promoartikelen bij mij willen ophalen (vlaggen+parasolvoeten, banners?) dan is dat prima natuurlijk!

Moet een spontaan idee blijven natuurlijk, dus laat niemand zich overhaasten.

Legacy3.0R zei:
Phoenixrood74 zei:
Legacy3.0R zei:

Nog steeds geen ernstige kandidaat kopers? "Mijn" IS200 is zonder ook maar enige opmerking door de keuring gekomen trouwens, de eerste keer in m'n leven dat mijn auto vlekkeloos door de autokeuring komt :p

Dan moet je hem zeker houden óf hem voor een dikke prijs aan Phoenixrood74 verkopen!

grensrijder zei:
Legacy3.0R zei:
Phoenixrood74 zei:
Legacy3.0R zei:

Dan moet je hem zeker houden óf hem voor een dikke prijs aan Phoenixrood74 verkopen!

We waren eerder het omgekeerde van plan :p Aangezien PR74's IS in mijn ogen zo ongeveer dé perfecte uitvoering is en dan nog eens in 100% topstaat zowel optisch als mechanisch.

Legacy3.0R zei:
grensrijder zei:
Legacy3.0R zei:
Phoenixrood74 zei:
Legacy3.0R zei:

We waren eerder het omgekeerde van plan :p

Jij dacht dat ik dat niet wist? :T

Legacy3.0R zei:
Phoenixrood74 zei:
Legacy3.0R zei:

Gefeliciteerd!(y) Nog steeds geen serieuze belangstelling, helaas. Vanochtend kreeg ik via een sms wel het bevel (in het Engels) om de prijs aan een onbekende persoon door te geven. Dat heb ik maar niet gedaan, ook al omdat ik allergisch ben voor bevelen. Mijn IS staat nu voor een lagere prijs te koop en vanaf morgen probeer ik ook maar eens de ouderwetse briefje-op-achterste zijruiten-truc.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat bevel geformuleerd was. Niet uit sensatiebelustheid, maar om te proberen te doorgronden wat er mogelijk achter steekt.

Nog niet eerder gezien:

https://www.automobile-riekmann.at/verkauf/chevrolet_monte_carlo_2002_silber.htm

chevrolet_monte_carlo_2002_silber_l.jpg

Nimmer zo'n model gezien.

Deze auto straalt puur egoisme uit..:T
Zeer fraai, met een kofferbak van dat is van mij en verder komt er niemand in mijn auto.

Nadeeltjes: stoffen interieur.
Als dat ding er stond voor 5.000 euro in Nederland, had ik hem gekocht.

grensrijder zei:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat bevel geformuleerd was. Niet uit sensatiebelustheid, maar om te proberen te doorgronden wat er mogelijk achter steekt.
Het was (in het Engels) zoiets als: 'Mail de prijs van de auto naar [onbekend mailadres]'. Als ik dat had gedaan had ik vervolgens een ellenlang lulverhaal ontvangen waarin het er uiteindelijk alleen maar om ging dat ik ergens geld naar moest overmaken. Bekende witwaspraktijken van Nigeriaanse bendes. Heb ik tijdens het verkoopproces van de Lexus al eerder meegemaakt.

Die Chevrolet Monte Carlo van hierboven vind ik eigenlijk best bijzonder lelijk. Hij ziet eruit als een Koreaanse facelift van een Amerikaans model van een jaar of tien, vijftien geleden. Ook het interieur is niet bepaald van wereldklasse.

September wordt weer een topmaand. Eerst 2 weken in Italië (per Croma, héél EMW) en als afsluiter van de vakantie nazomeren in Zeeland.
Heerlijk! :D(y)

Phoenixrood74 zei:
grensrijder zei:
Het was (in het Engels) zoiets als: 'Mail de prijs van de auto naar [onbekend mailadres]'. Als ik dat had gedaan had ik vervolgens een ellenlang lulverhaal ontvangen waarin het er uiteindelijk alleen maar om ging dat ik ergens geld naar moest overmaken. Bekende witwaspraktijken van Nigeriaanse bendes. Heb ik tijdens het verkoopproces van de Lexus al eerder meegemaakt.

Hmm, ja, dat klinkt niet fris.

Erg lelijk, die Monte Carlo. Maar ja, wel behoorlijk EMW, in tegenstelling tot de stad zelf.

Laten we Monte Carlo eens EMW maken door daar een evenement te houden en de straten zo vol mogelijk te zetten met onze mobiele knuffelberen!:D

Ook Monaco zelf heeft z'n mooie plekjes. Sowieso leuk om daar eens indrukken van het leven van de jetset op te doen. Ik vind het altijd wel leuk om daar een dagje rond te banjeren.

Zit misschien wel meer KG staal aan het flesje dan aan die Fiat :p

Discussiepunt: Ik stuur mijn lieftallige dochter naar Italie met mijn lieftallige Camry. Geef de garagist de opdracht de auto te keuren en tevens een extreem goede beurt te geven onder het motto gij leeft maar enen keer, dus ende bezuinigd niet op onderhoud (want daar hou ik niet van) Zelfs nog de opdracht gegeven om de distributieriem uit voorzorg te vervangen. Ik krijg de auto terug inclusief een gepeperde rekening maar met nog immer de oude Michelin bandjes van 21 jaar oud om de velgjes. Garage vond het niet nodig en ze houden het ook in Italie wel uit zij de garagehouder. Uit voorzorg heb ik die dan maar bij een goede bandenboer laten vervangen (safety first) .
Dochterlief heeft nu al enkele malen de auto een uurtje stilgezet onderweg omdat de koelwatertemperatuur zo hoog oploopt dat er een rood lampje op het digitale dash om aandacht vraagt. Een Oostenrijkse garagist constateerde dat de koelvloeistof in de auto ook al wel 25 jaar oud was.
Verdorie moet ik dan de hele auto controleren als ik vraag om een goede grote perfecte beurt............

@ZDRIE, goh, ik dacht dat je dat ding allang verkocht had.:T
@Stotenstanger: gewoon houden bij die gasbus, en bij je Skoda's natuurlijk. En je Citroens.

@ Simca 1006, ik gun eenieder graag een tweede kans (die nu dus verkeken is)
@ Soloman, die vlaag van verstandsverbijstering is overgewaaid, IK HEB NU HET LICHT GEZIEN, EN HET IS WAARACHTIG FRAAI
Nee hoor ik had een Fiat 850 coupe erbij en geen stallingsplek en aangezien de 850 weer weg is kan de Camry lekker aanblijven.

@Zdrie: gelukkig. Voor mij heeft dit model toch een speciale betekenis. Mijn zwager is een jaar geleden heengegaan (precies rond deze tijd) en ruim twintig jaar geleden had hij ook zo'n auto (een witte). En hij pochte er nogal mee. Dus als ik een foto zie van zo'n auto (je ziet ze niet meer op de weg), schiet ik een beetje vol.

Moet je volgende week in Hattem op de oldtimerdag komen kijken, daar probeer ik met een witte Camry sedan te komen staan (aangezien dochterlief nog met de mijne op vakantie is)

Op de Oldtimerdag in Ruinerwold raakte ik gisteren in gesprek met de eigenaar van onderstaande auto. Erg aardige gozer met een bijzonder wagenpark, want hij heeft ook nog een Citroën M35 (nota bene in een opwelling gekocht) en een flinke hoeveelheid Panda's. Ik heb hem uitgebreid verteld over onze vereniging en dat hij met deze zeldzaamheid zeer welkom bij ons is. Ik geloof dat onze doelstellingen en voorkeur hem wel aanstonden, vooral toen ik een aantal voorbeelden noemde van auto's die bij clubleden in het bezit zijn of op het verlanglijstje staan. Qua voorkeur en persoonlijkheid zou hij een aanwinst voor EMW zijn, denk ik. Ik heb hem de verschillende urls gegeven en ook mijn telefoonnummer en e-mailadres. Misschien dat hij binnenkort op dit forum of op een meeting een kijkje komt nemen.

900byq.jpg

Ha een Max roadster. die zie je dus echt nooit (y)

En inderdaad de witte van Janneman Nijkamp hoop ik mee te krijgen, en anders de 5 cylinder Santana die hij ook nog heeft staan.

Ik kan helaas niet in Hattem aanwezig zijn, anders had ik zeker deelgenomen. Volgend jaar een nieuwe kans! De week erop ben ik wel in Welsum aanwezig. Jij ook, ZDRIE?

Terug
Bovenaan