Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Mijn voorstel zou dan ook zijn een nieuw topic aan te maken, en dan gelijk de richtlijn toe te voegen dat er bij voorkeur niet meer dan 1 foto (voor speciale gevallen 2)

Ja dikke doei. Een auto heeft een voorkant en een achterkant. Schuinvoor en schuinachter is gewoon beter. 3/4 foto's zou ik vanwege de laadsnelheid ook niet doen nee.

Ik snap het hele probleem niet.
Er is een maximum van twintig foto's per bericht, of ik daar twee of tien verschillende auto's in zet maakt voor de laadsnelheid niet uit. Als er een beperking op het aantal foto's komt per auto, kan je de rubriek in het wild opheffen. Wij kunnen niet voor de redactie gaan bepalen of een auto bijzonder genoeg is er twee ipv één foto van te plaatsen.

Het laden gaat prima, ook op een mobiele telefoon via een 4g verbinding.

Laat het aan de beheerders over, die grijpen in wanneer dat nodig is en ga gewoon mooie auto's plaatsen.

4yBRHGh.jpg

2qUZc9E.jpg

Weinig deuren voor zo'n lap auto
OaWaH5x.jpg

Y5e8ih4.jpg

De Liana sedan zie ik eigenlijk zelden. Ziet er ook weinig elegant uit
PAq8C7Z.jpg

Keurig exemplaar, was ik op de heenweg zo langs gereden. Weinig opvallende kleur ook
g2zgqCU.jpg

Weinig auto's zijn ook onder een hoes nog zo makkelijk te identificeren als deze Volvo P1800
MbIsDJn.jpg

Doppen vervangen en je hebt weer een keurige 80
cguTjDB.jpg

Verse import HHR
Nr7FEfv.jpg

AcF475w.jpg

P6qTiXs.jpg

jEyAkNs.jpg

Ja dikke doei. Een auto heeft een voorkant en een achterkant. Schuinvoor en schuinachter is gewoon beter. 3/4 foto's zou ik vanwege de laadsnelheid ook niet doen nee.
Het is een beetje een kwestie van mentaliteit, netiquette, en wellicht leeftijd. Al in de tijden van usenet werd het eigenlijk van je verwacht dat als je ergens voor het eerst ging posten, dat je dan eerst een tijdje meekeek wat de gebruiken in die groep waren, en dat je je dan daaraan conformeerde als je er zelf in ging posten. Het lijkt ook volstrekt logisch dat je als nieuwkomer de lokale gebruiken respecteert; dat is immers normaal sociaal gedrag.

Meerdere foto's plaatsen van 1 auto doet van oudsher eigenlijk niemand hier, behalve bij echt bijzondere spots. De redenen daarvan zijn evident: met 1 foto kan je prima laten zien wat je hebt gespot, en als je je foto's doorklikbaar maakt, dan kan wie meer foto's van die auto wil zien erop doorklikken, terwijl degene die geen interesse heeft in je foto's van die auto niet onnodig hoeft te scrollen en niet met langere laaddtijden wordt geconfronteerd. In dat licht is het argument 'een auto heeft een voor-en een achterkant) niet erg relevant, want dat was altijd al zo, ook toen de gebruiken hier evolueerden tot wat ze nu zijn.

Nu zijn gebruiken natuurlijk niet in graniet uitgehakt, en bij gewijzigde omstandigheden moeten ze natuurlijk ook kunnen wijzigen. Dat kan dan gewoon aan de orde gesteld worden lijkt mij.

Overigens zal je natuurlijk altijd 'ik bepaal zelf wel wat ik doe'-figuren houden. Die werden op usenet gewoon gekillfiled door de andere gebruikers, een optie die forums meestal helaas niet hebben.

Usenet? Geen idee waar je het over hebt. Als een auto gespot is vind ik het fijn om te zien wát het is, in welke staat de auto is, e.d. Als het alleen om het spotten zelf gaat dan is dat wellicht een andere autistische community. Dan is een waarneming.nl voor auto's misschien meer wat.

En de één post alle Citroën C6jes die diegene tegenkomt, de ander post wat minder maar dan twee foto's. Lekker boeiend. Veel zetten auto's ook nog eens lelijk op foto's dus daar kan je ook over zeuren. Als het toch over evolueren hebt; spots van het forum worden ook steeds vaker gebruikt bij In het Wild van AW en die pakken niet spots van één foto uit.

Zo'n jaren '80 Mitsubishi Lancer of Colt, maakt niet uit welke uitvoering, daar word ik toch wel een beetje week van in de knieën :D

Een sedan zou voor mij echt de heilige graal zijn, maar ben bang dat ik die in Nederland niet meer ga aantreffen, onderstaande exemplaren in ieder geval niet meer..
5695374499_95465d09bb_b.jpg

5762421421_a9c3ca8bbd_b.jpg

Wie weet of er nog (rijdende) exemplaren zijn in ons kikkerlandje?
@HarmenA . Er staan in hoogeveen nog een setje te koop. Een Colt, Lanser Sedan en Wagon (die onderwijl een nieuwe eigenaar heeft) Robert Schierboom verkoopt ze en als het mag hier de link naar de advertentie op facebook. Ik hbb me speciaal aangemeld voor de tip. Joline https://www.facebook.com/marketplac...wse_serp:3d91891e-60e0-403e-83c6-acbaadb05e5f

Laatst bewerkt:
@HarmenA . Er staan in hoogeveen nog een setje te koop. Een Colt, Lanser Sedan en Wagon (die onderwijl een nieuwe eigenaar heeft) Robert Schierboom verkoopt ze en als het mag hier de link naar de advertentie op facebook. Ik hbb me speciaal aangemeld voor de tip. Joline https://www.facebook.com/marketplace/item/1067985704516646/?ref=search&referral_code=null&referral_story_type=post&tracking=browse_serp:3d91891e-60e0-403e-83c6-acbaadb05e5f
Gaaf ja, niet dat ik er nu één ga kopen. ;)

Nu met z'n tweeën bij elkaar. :)
IMG-20240630-202755037-HDR.jpg

spots van het forum worden ook steeds vaker gebruikt bij In het Wild van AW en die pakken niet spots van één foto uit.
Dat is gewoon niet waar, zie deze twee voorbeelden van spots van mij waar ik maar 1 foto op het forum had geplaatst:
- https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/renault-16-1972-in-het-wild/
- https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/rover-p6-3500-1970-in-het-wild/
Autoweek weet ook wel dat ze vaak op foto's kunnen doorklikken voor meer foto's van dezelfde auto.
Maar ik laat het hier verder bij, want je wekt niet de indruk geïnteresseerd te zijn in argumenten.

@Joas van Wingerden heeft al meerdere keren aangeven dat er twee foto's nodig zijn voor publicatie op de website, dat ze daar een enkele keer van afwijken kan uiteraard.

Het is een beetje een kwestie van mentaliteit, netiquette, en wellicht leeftijd. Al in de tijden van usenet werd het eigenlijk van je verwacht dat als je ergens voor het eerst ging posten, dat je dan eerst een tijdje meekeek wat de gebruiken in die groep waren, en dat je je dan daaraan conformeerde als je er zelf in ging posten. Het lijkt ook volstrekt logisch dat je als nieuwkomer de lokale gebruiken respecteert; dat is immers normaal sociaal gedrag.
Mocht je mij bedoelen met nieuwkomer, dan heb ik nieuws voor je. Ik zit hier sinds 2005, jij sinds 2017. Dus verzoek om je dan aan mij aan te passen. Is het meteen einde discussie.

Verzoek nu weer foto's te plaatsen van mooie spots en te stoppen met deze onzinnige discussie.

Wel op basis van een originele 500? Want van de Mini Moke zijn ook veel nieuwe reproducties, maar volgens mij is daar niet altijd een originele Mini voor gesneuveld.

Wel op basis van een originele 500? Want van de Mini Moke zijn ook veel nieuwe reproducties, maar volgens mij is daar niet altijd een originele Mini voor gesneuveld.
Ja wel op een gewone 500 basis. Ik dacht bij die Moke het chassis ook anders was (althans dat kan het zijn) dus dat opent de mogelijkheden. Een Jolly is toch nog vrij dicht bij een gewone 500.

Prachtige BMW's op deze pagina, oa de twee 02's
En de e21 op tijdcorrecte velgen.

Audi 80 tweedeurs, best uniek in deze o zo populaire kleur begin jaren 80

En wat gebeurt er met die taunus, alle slechte delen een beetje wegschilderen met zwarte verf? dat deden ze vroeger ook al.

Favorieten vanaf mijn laatste bijdrage. (28-6)
citroenAZU: leuke HY! Die Scorpio vind ik ook top.
Klassiekerrijder: hele gave spot is die Model A, bijzondere staat ook. Die Mercedesbus is ook een topspot, zo oud en origineel Nederlands heb ik er al lang geen meer gezien.
MrX: inderdaad een CX, en eentje die er al even lijkt te staan. Heel benieuwd of we die nog op de weg gaan zien.
rzasa: wat een prachtige BMW!
Barri: dat ziet er als een keurige XM uit, gave spot zeg, die wielen maken hem voor mij helemaal af.
MCW: lekker kleurtje op die Jeep! Ik zie ze zelden zonder houtlook. Die Audi 80 is ook top.

1983 Citroën 2CV Transat
Nuenen: volgens mij is een 2CV Transat best zeldzaam. Deze wordt dan ook goed bewaakt.

1968 Ford Mustang
Een prachtige Mustang.

1967 Citroën HY + 1987 Citroën 2CV
Geen van tweeën helemaal strak maar dat maakt het dubbelspotje alleen maar leuker.

1996 Buick Riviera
Amerikanen uit de jaren '90 zie ik niet zo vaak dus deze Riviera was een leuke verrassing.

1993 BMW 740iA
Eindhoven: deze BMW staat hier wel vaker maar had ik nog niet op de foto gezet, een keurig ding.

2004 Mercedes-Benz E55 AMG
Ik ben geen groot AMG-fan maar kan zo'n prachtige originele E55 toch waarderen.

1980 Zastava 750S
Deze origineel Nederlandse Zastava was voor mij bij een betere foto een kanshebber voor de spot van het jaar geweest. Hij kwam iets verderop het kruispunt over dus had ik geen tijd meer om van de fiets te stappen.

1980 Chevrolet Corvette
Een iets geschaafde Corvette.

1978 Citroën Ami
Een goed gebruikte Ami met een identiteitscrisis.

De echte Transats zijn er niet veel van (onder die naam alleen in NL geleverd volgens mij) en qua kenteken 'klopt' deze. Ik zie alleen ook 2CVs met die bestickering rijden die duidelijk niet origineel zijn, dus mogelijk zijn de stickersets nog leverbaar.

Bedankt voor jullie reacties!
Mbt de 2CV: deze lijkt ook van binnen te kloppen. De KB-81-YL is volgens de foto's ook een Transat dus ik durf wel te gokken dat ze allebei origineel zijn.
Mbt de Buick: ik vind hem leuk maar heb geen idee hoe dat nummerbord gepast heeft. Onder de balk door geschoven of zouden ze er met de kofferbak open bij kunnen?

Op de parkeerplaats van Japan Classic Sunday:

Chevrolet Task Force '57
B3WslLG.jpeg

eODq9Gz.jpeg

Mercedes-Benz 190E '92
B4y8vXH.jpeg

hpsBwtk.jpeg

Mercedes-Benz 190E '92
AszGdPr.jpeg

EZIOzBg.jpeg

Subaru Legacy '08. Tijdloze schoonheid.
wSbFbXu.jpeg

AeRpp9a.jpeg

Citroen Acadiane '82
PdChHBC.jpeg

apzyYsp.jpeg

Skoda Favorit Estate/Forman '96
e2623oD.jpeg

m0djWnB.jpeg

Onderweg naar huis:

Toyota Celsior. (JDM) Stond ook op JCS aar ik geloof niet dat ik er een foto van had gemaakt. Wel van een Lexus LS.
6LIJi2g.jpeg

Mazda RX-8 '05. Stond niet op JCS, dacht ik. Kwam in tegen in de buurt van waar ik woon.
8MnUCR2.jpeg

Laatst bewerkt:
00-NJ-88 by CitroenAZU, on Flickr
1-OBN-446 by CitroenAZU, on Flickr
O-AHN-609 by CitroenAZU, on Flickr
PB-TZ-66 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG7080 by CitroenAZU, on Flickr
VVX-99-J by CitroenAZU, on Flickr
ZB-55-LB by CitroenAZU, on Flickr
LL-53-LR by CitroenAZU, on Flickr
_IMG6944 by CitroenAZU, on Flickr
70-RM-40 by CitroenAZU, on Flickr
76-JE-81 by CitroenAZU, on Flickr
GF-492-V by CitroenAZU, on Flickr
59-HD-14 by CitroenAZU, on Flickr
BY-67-BY by CitroenAZU, on Flickr
O-AHK-522 by CitroenAZU, on Flickr
SG-33-JY 66-PZ-ZP by CitroenAZU, on Flickr
2-KBG-51 by CitroenAZU, on Flickr
62-YB-75 by CitroenAZU, on Flickr

Ja leuke audi idd, en dan die volvo daarna naast. (watskebeurt?)

Mooi 190, in prima normale staat.

En ja een subaru legacy outback, mooie wagens.

Wouw mitsubishi galant (y)

VZ-RN-65 by CitroenAZU, on Flickr
31-RG-BK by CitroenAZU, on Flickr
50-ZB-VV by CitroenAZU, on Flickr
73-BR-15 by CitroenAZU, on Flickr
86-48-AV by CitroenAZU, on Flickr
P-086-DG by CitroenAZU, on Flickr
FK-84-JZ by CitroenAZU, on Flickr
09-67-UN by CitroenAZU, on Flickr
987 P6E by CitroenAZU, on Flickr
DE-35-56 by CitroenAZU, on Flickr
DS-16-NJ by CitroenAZU, on Flickr
LLU 92713 by CitroenAZU, on Flickr
27-YD-71 by CitroenAZU, on Flickr
15-YD-84 by CitroenAZU, on Flickr
VX-39-BY by CitroenAZU, on Flickr
PYN 179R by CitroenAZU, on Flickr
95-57-AL by CitroenAZU, on Flickr
BG-37-XH by CitroenAZU, on Flickr
TB-98-61 by CitroenAZU, on Flickr
KY-22-BK by CitroenAZU, on Flickr

Wauw wat een spots! Gaaf rijtje!
Wat is die kart voor iets? Wat een gek ding.

Die gele Alfa vind ik het leukst. Wat een prachtig model is dat toch.

Terug
Bovenaan