Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Vervolg:

Ik heb vrijwel niets met tweewielers, maar zo'n Ariel uit 1936 vind ik toch wel gaaf.

Ik had nog nooit gehoord van een Maserati Mexico, maar dit is een van de weinig geproduceerde exemplaren uit 1972.

Een Fiat 500 uit 1971.

Een Volvo 340 uit 1983.

Een Ford Fiesta uit 1988.

Een Audi 100 Avant uit 1986 in de stromende regen.

Een Jaguar S-Type 3.4 automatic uit 1965, gespot terwijl ik zelf stil stond in het verkeer.

Deze Audi 80 GL uit 1976 is al sinds 1980 bij de huidige eigenaar. Helaas besloot mijn camera om 'm net niet scherp te stellen. :-(

Die Audi 80 is prachtig!

Heeft die 100 Avant nou een soort IMSA achtige bodykit? Het geheel staat 'm goed!

Ford Capri 2800 Supersport '85. "De uitvoering Ford Capri 2800 in Supersportuitvoering is heel exclusief. Er zijn maar veertien exemplaren van deze uitvoering in Nederland geleverd."

Q2BBdgS.jpeg

SjIikrL.jpeg

Mercedes-Benz 208 '80
Rerys5T.jpeg

ktiHbW2.jpeg

Chevrolet Chevelle '70. Vanavond naar The Kiffness geweest in de melkweg. Deze stond voor de deur. En die mevrouw kleurde er mooi bij.
DXUQBV2.jpeg

69a96Zq.jpeg

Opel Signum. Lang niet meer gezien.
3zbW5FR.jpeg

Eendjes van begin jaren '60 zijn mijn favoriet. Daarom werd ik heel blij van dit fraaie exemplaar uit 1963.

Een Fiat 132 1800 S automatic uit 1973. Deze auto werd nieuw gekocht door Rolando Filipetti, de chauffeur van toenmalig Italiaans premier Giulio Andreotti.

Een paar meter verderop stond deze Volvo Amazon uit 1968.

Deze Citroën GS Pallas uit 1978 stond er een paar jaar geleden nog glimmend bij (foto).

Een vers geïmporteerde BMW 320i Baur TC cabriolet uit 1985.

Een Riley 12/4 Special uit 1935.

En bij een garage in Leiden stond deze Citroën DS cabriolet uit 1971.

Leuke spots. Zo'n écht oude 2CV blijft de leukste! Ik zag vandaag trouwens ook een DS 4-deurs cabriolet. Helaas geen foto van kunnen maken.

Een vierdeurs cabriolet is sowieso eigenbouw. De blauwe zou wel eens een echte kunnen zijn (er zijn ook daar heel wat replica's van gemaakt).

Duidelijk iets mis met de 2e foto. Op de eerste foto zie je die 2e benzineklep en portiernaad (en deurgreep) niet. Wellicht een glitch in de software van de telefoon?

Op de eerste foto is dat in iets mindere mate ook zo, die naden en tankdop lijkt mij idd een glitch in de telefoonsoftware. Die two tone ben ik vrij zeker van dat dat geen foutje van de telefoon is.

BE-76-64 by CitroenAZU, on Flickr
GT-88-PJ by CitroenAZU, on Flickr
NX-41-XP by CitroenAZU, on Flickr
FX-XF-45 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG7537 by CitroenAZU, on Flickr
FV-DL-36 by CitroenAZU, on Flickr
GG-26-PV by CitroenAZU, on Flickr
DB-39-GR by CitroenAZU, on Flickr
NS-391-N by CitroenAZU, on Flickr
11-YB-42 by CitroenAZU, on Flickr
67-NJS-7 by CitroenAZU, on Flickr
LH-61-XJ by CitroenAZU, on Flickr
16-YE-05 by CitroenAZU, on Flickr
18-YE-81 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG7482 by CitroenAZU, on Flickr
87-FH-NZ by CitroenAZU, on Flickr
J-302-KT by CitroenAZU, on Flickr
53-DG-36 by CitroenAZU, on Flickr
AL-08-50 by CitroenAZU, on Flickr
BE-40-96 by CitroenAZU, on Flickr
O-ABR-216 by CitroenAZU, on Flickr
42-JF-DR by CitroenAZU, on Flickr
PM-30-85 by CitroenAZU, on Flickr
05-YB-61 by CitroenAZU, on Flickr
TG-99-SH by CitroenAZU, on Flickr
VBJ-38-X by CitroenAZU, on Flickr

Prachtig wat een mooie plaatjes hier!!

Fiat 132, BMW 323 met een van de eerste sidecode 4 platen, de jaren 60 eend, Hanomag busje de oudijzer bus!.
Peugeot 403 ook mooi, en tuurlijk verdient die triumph twee foto's zeer zeldzaam in NL, toen ook al.

En de verrassing voor mij tussen de historic Belcar. Een Ford Capri RS3100 uit 1974 (door de plotse aandacht die mijn 2 jarige zoon nodig had heb ik enkel maar de motor gefotografeerd):
53880326955_69685c3bdf_k.jpg

Colonge V6 getuned door Coworth met 24V cilinderkop , uitgeboord naar 3.5L; 470pk ... :eek:

Vandaag stond ik weer eens lekker vast in het Amsterdamse verkeer. Naast mij viel toen deze Hyundai Tucson op.
Ik gok dat er een auto met vrij hoge snelheid tegenaan is gereden. De Hyundai staat op Belgisch kenteken, en ik ben benieuwd hoe lang ie hier blijft staan...

Een Opel Ascona 1.6S uit 1986, vanavond gespot in Cruquius.

Even verderop in Cruquius stond deze in Spanje gebouwde Land Rover 109 Santana Cazorla 3.4D uit 1980.

VP-63-PB by CitroenAZU, on Flickr
30-GX-67 by CitroenAZU, on Flickr
81-GL-68 by CitroenAZU, on Flickr
HL-80-BS by CitroenAZU, on Flickr
96-YB-88 by CitroenAZU, on Flickr
22-HHH-9 by CitroenAZU, on Flickr
52-GK-09 by CitroenAZU, on Flickr
DL-49-08 by CitroenAZU, on Flickr
DR-01-47 by CitroenAZU, on Flickr
AH-68-55 by CitroenAZU, on Flickr
21-98-DV by CitroenAZU, on Flickr
86-VS-PR by CitroenAZU, on Flickr
25-JBS-2 by CitroenAZU, on Flickr
18-BL-93 by CitroenAZU, on Flickr
36-PK-PX by CitroenAZU, on Flickr
94-ZGP-2 by CitroenAZU, on Flickr

Mijn spots van vandaag:

Een Singer Voque Mark II uit 1964 (met tijdcorrecte parkeerpaal):

Een DAF 33 uit 1970:

Een groene (althans volgens de RDW) Volvo C303 uit 1975:

Een Chevrolet Caprice Estate uit 1976:

Een blauwe (althans volgens de RDW) Toyota Landcruiser uit 1983 met een leuke bijpassend gekleurde aanhanger:

Een Saab 99 uit 1984:

Een Suzuki Alto uit 1985:

Een Maserati Quattroporte uit 1998:

En een BMW Z3 Coupé uit 1999:

Laatst bewerkt:
Favorieten vanaf mijn laatste bijdrage. (20-7)
louisz: leuk ding is die Ineos ;). Die Ford is ook top, wat een lekker kleurtje!
XBXG: geweldige Triumph! Die Rileys, Maserati, Audi 80, 2CV, Fiat 132 zijn ook top.
MCW: hele leuke Ford Capri! De Alfa en Renault Kangoo zijn ook top.
Engineer2: goede spot is die Honda, altijd leuk om zo'n import te zien.
Joost Boers: het is wel toewijding om die trekhaak net zo roze te verven. Ik vraag me in stilte af of hij meer dan een pakje kauwgom mag trekken.
citroenAZU:die BX staat er volgens mij nog heel fris bij, leuk! De BMW E28, Porsche 928, Renault Clio V6, Ford (Model A?), Mitsubishi Colt, Porsche targa en Toyota Celica zijn ook top.
Ali As: zo'n strakke 145 zie ik zelden, leuk!

1992 Mercedes-Benz 190D
Eindhoven: ik zat op de heenweg naar het restaurant te twijfelen of ik deze 190 op de foto zou zetten. Thuis was ik blij dat ik het op de terugweg toch gedaan heb. Een diesel die al sinds '98 bij dezelfde eigenaar is zal onderhand toch best zeldzaam zijn.

Volvo Amazon (1956-70)
Balen (BE): mijn foto's van het evenement aldaar staan in het evenemententopic. Deze frisse Amazon had er van mij best tussen gemogen maar stond op de bezoekersparkeerplaats kleurrijk te zijn.

1982 BMW 323i Baur cabriolet
In het voorbijgaan deze BMW. Een Baur had ik al een tijd niet meer gezien en een op basis van de E21 al veel langer niet.

1949-52 Willys MC?
Gewoon langs de weg deze Jeep. Hij is duidelijk van na WO-2 maar veel verder kom ik niet. Ik vond hem het meest op de MC lijken.

1970-72 Chevrolet Camaro
En op het moment dat ik de weg weer opreed kwam deze Camaro de bocht om. Dan maar even zo.

Amsterdam is niet de meest logische plek om deze bijzondere combinatie aan te treffen:
en GMC DUKW 353 uit 1945 op een dieplader achter een AM General M915 uit 1979.

40-jaar oude diesels kunnen weer geïmporteerd worden om belastingvrij te rijden. Dit is een Mercedes 240D uit 1981.

Een Citroën Méhari uit 1980.

Een Citroën Ami 8 Break uit 1979.

Een Wartburg 311 uit 1964.

En iets waar ik jaaaren naar op zoek was: een Peugeot 305 met een sidecode 3 kenteken. Ik kende ze enkel van archiefbeelden, maar nu vond ik er eindelijk een in het echt. Het is een 305 GR uit 1978.

Laatst bewerkt:
O wat leuk die oer-305!
En ook nog origineel Nederlands!
En met schuifdak!
Overigens de eerste keer dat ik een schuifdak oo een GR zie

zo'n colt prachtig.
Een LT ook mooi zeer lang in productie geweest net als zijn concurrent mercedes.
De 305 is natuurlijk top.
En een leuk golfje.
Wat is dat dak van die meharie apart

Dit zijn nog wat spotjes van zondag, maandag en gisteren.

Een Citroën C15 uit 1991. Zowaar eens een benzineversie.

Een Ford Torino Wagon uit 1970.

Op de achterruit van deze Buick Skylark Limited 2.5 (4 cilinder) uit 1981 zat nog de originele dealersticker uit Parijs.
Bijzonder dat men toen zo'n auto koos, en ook bijzonder om zo'n auto naar NL te halen.

Net als de Buick heeft ook deze Renault 5 uit 1993 nog zijn Franse verzekeringspapiertje op de voorruit zitten.

Een Volvo Amazon uit 1968.

Een Kever uit 1973, die er een paar jaar geleden nog zo uit zag: foto.

En een Citroën Méhari, ook uit 1973.

Dat valt toch wel mee? Er zijn er inderdaad een hoop met een bedrijfskenteken.
Ik heb even gekeken in mijn Méhari fotoalbum en ik denk dat het fifty-fifty is wat betreft geel en grijs kenteken (enkel afgaand op mijn eigen foto's).

Terug
Bovenaan