• Het Autoweek Forum is vernieuwd! Een volledige nieuwe technische basis met moderne features en gemakken. Heb je leuke tips of andere feedback? Meld het in dit topic .

Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Omdat deel 12 aan de berichtenlimiet zit (348 pagina's dik!) zijn we nu bij de 13e editie uitgekomen.

Welkom bij 'Wat zag jij voor bijzonders vandaag? Deel 13'!

Deel 12 is inmiddels een ruim driehonderd en zevenenvijftig pagina's tellend topic geworden, en dus is het weer tijd voor een nieuw deel!

De bedoeling van dit topic is als volgt:
- Het gaat hier louter om auto's die je gespot hebt, dus geen andere zaken.
- Foto's van wat je gezien hebt zijn niet verplicht, maar wel erg leuk!
- Als je dezelfde auto vaak spot, hoef je dat niet telkens te vermelden.
- Het gaat om auto's die je 'in het wild' hebt gespot, dus niet op beurzen, bij dealers e.d.

Algemene aandachtspunten:
- Foto's maximaal 800*600 groot
- Bij quoten de foto's verwijderen tenzij ze echt nodig zijn, of uit een bericht met veel foto's alleen de relevante foto meequoten.

Enorm veel spot- en kijkplezier toegewenst met dit topic.

[sub]in Eersel een bmw e28 525e[/sub]

9103575.jpg

Opel D kadett in Helmond

55848483.jpg

En een Suzuki cappuccino

118226175.jpg

Astrawez

Gebruiker
Inderdaad! Ik dacht dat we het erover eens waren dat we het topic met meer dan een miljoen kijkers wilden behouden?
Of komt het continu vastlopen doordat de limiet van 17.281 berichten is bereikt.. o_O

Leuke Kadett trouwens. ;)

een aantal jaren terug deed dit hang-fenomeen zich voor bij 50 pagina's. Nu bij 348. Posten lukt niet. dan kunnen we toch gewoon verder gaan. Idiote discussies hier de hele tijd. :(

D Elzinga

Gebruiker
Aha, het aantal pagina's waren dus de reden dat reageren zo moeilijk ging?

Even mijn laatste spot naar dit nieuwe topic gekopieerd:

Citroen 2CV. Lekker felle kleur, en ik heb de indruk dat exemplaren uit de jaren 60 (deze is van 1968) relatief zeldzaam zijn.

14599394887_9d7e29d2e8_c.jpg

Volvo 66.

14599205430_cfb592150d_c.jpg

Fiat Panda 34 White.

14762913766_e4919b8f86_c.jpg

APK-loze Jaguar XJR-S 6.0 V12 uit 1990.

14599243769_ceda7bdb33_c.jpg

Nissan Silvia (de RDW heeft er maar "Nissan Coupe" van gemaakt) uit 1993.

14805757383_6671cdd68e_c.jpg

14785552352_ebc21c322d_c.jpg

En tot slot twee Chevrolets met lichte gebruikssporen.

14599389997_6948018f85_c.jpg

14805754473_dab55f15cd_c.jpg

14785558232_9a8ba8f2ba_c.jpg

14805764053_a4b7943e27_c.jpg

En om nog een spot van vanavond toe te voegen, een Volkswagen Karmann-Ghia:

14788158345_084639931c_c.jpg

Astrawez

Gebruiker
ginkelvanmichiel zei:
een aantal jaren terug deed dit hang-fenomeen zich voor bij 50 pagina's. Nu bij 348. Posten lukt niet. dan kunnen we toch gewoon verder gaan. Idiote discussies hier de hele tijd. :(

Nou nou.. Als je dit gewoon uitlegt dan heeft vast niemand er problemen mee neem ik aan. Ik niet in ieder geval.

Guest
Gespot vorige week bij een wegrestaurant op de Duitse autobahn bij Stuttgart:

IMG_0075_zpsc2ee6e4e.jpg

@ D. E.
gelukkig!
edit:
ik ken die auto wel, bedenk ik me nu. Die was 2,5 jaar geleden in absolute nieuwstaat... nu dus ook niet meer. :cry:

Astrawez

Gebruiker
Inderdaad een leuke spot die Panda. Over een paar jaar kan hij er 'Green' opschrijven als hij zo door gaat (aan de achterbumper al te zien)..

Niet de meest bijzondere spots, maar vooruit dan maar weer:

Afgelopen zondag kwam ik deze Toyota Hi-Lux Pickup Diesel uit 1991 tegen. Het is er 1 van de 10 in Nederland. De eigenaar heeft hem sinds 1999 in bezit.

Ik zie ze in Nederland nooit: een Piaggio Porter Electric.

In Rotterdam: Citroën 2CV6 Special uit 1986 met een nogal verbrede achterkant. Helaas reden er auto's achter me en was de weg nogal smal. Een betere foto zat er dus niet in.

En zoiets zie ik ook niet dagelijk. Net een maand oude Bombardier Con-Am.

D Elzinga

Gebruiker
ginkelvanmichiel zei:
@ D. E.
gelukkig!

Ongetwijfeld, al leek deze Panda ook al een tijdje stil te staan.

[size=x-small]Die 'verzamelaar' in Hilversum heeft er nu trouwens weer eentje op mp te koop staan. Is in het echt niet zo strak en fraai als hij beweert...[/size]

A BRANDHORST

Gebruiker
Astrawez zei:
Weer teveel leuks om op te noemen. :p

Mijn bijdrage van vandaag:

Fiat Tempra SW 1.8 i.e. (1 van de 8 in NL)
Even een quote uit het vorige topic van het wat zag jij voor bijzonders vandaag:

Tot op een jaar geleden stond hier bij mij in het dorp een bordeauxrode SW.
De NZ-NL-10 was het kenteken.
Dit zegt VWE:
Kenteken

Voertuigsoort Personenauto
Merk Fiat
Handelsbenaming TEMPRA S.W. 1.6 I.E.
Brandstof Benzine
APK
Vervaldatum APK 08-05-1999
Registratie
Datum aanvang tenaamstelling 17-05-2013 (1,2 jaar)
BPM € 3176
Datum eerste toelating 08-05-1996(18,2 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling 17-05-2013(1,2 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland 08-05-1996(18,2 jaar)
Status kenteken Gedemonteerd

Dus @ Astrawez, dacht ik dat je het misschien toch leuk zou vinden om het te weten. Gelukkig liet mijn (op gebied van kentekens bijna fotografische) geheugen me toch niet in de steek. Nabij mijn werk staat ook nog een Lancia Y blokkendoostype, ik maak één dezer dagen even een foto.
Helaas heb ik van de Tempra s.w. geen foto's gemaakt destijds. Je realiseert je op zo'n moment niet dat zo'n auto al zo zeldzaam geworden is in het straatbeeld. Daar ligt het met name aan.

XBXG

Gebruiker
D. Elzinga zei:
Citroen 2CV. Lekker felle kleur, en ik heb de indruk dat exemplaren uit de jaren 60 (deze is van 1968) relatief zeldzaam zijn.

https://farm4.staticflickr.com/3880/14599394887_9d7e29d2e8_c.jpg

Het kenteken komt uit 1968, maar de koets komt uit eind jaren '70 / begin jaren '80. ;)

Leuke Chevrolets trouwens. (y)

Wat spots van vandaag:

Eén van de ongeveer 100 nog actieve Saab 90's in Nederland. De voorkant is van de Saab 99 en de achterkant is van de Saab 900. Deze witte uit 1984 heeft 160.000 km op de teller en rijdt op LPG.

Telt u even mee? Hoeveel stickers zitten er op de achterkant van deze Mercedes L407 DG kampeerwagen uit 1981? :p

Een Eendje in de bocht.

En als laatste een Volkswagen Polo Coupé "Jeton" uit 1990. De auto staat pas sinds 2 dagen op naam van de huidige eigenaar.

Altai

Gebruiker
Astrawez zei:

Klopt dit wel? Ik zie volgens mij een uitlaat naast het mistachterlicht. Een oude Suzuki Carry of een nieuwe Piaggio Hybrid?

RobEU

Gebruiker
Astrawez zei:
Inderdaad! Ik dacht dat we het erover eens waren dat we het topic met meer dan een miljoen kijkers wilden behouden?
Of komt het continu vastlopen doordat de limiet van 17.281 berichten is bereikt.. o_O

Vind het ook een beetje vreemd. Het forum had gewoon weer problemen, dat gebeurt wel vaker. Nu zakt deel 12 juist weg, terwijl het een ongelofelijk dik pakket met fantastische foto's is geworden, waarin vele nieuwe spotters zich hebben gevoegd. En in het verleden is al eens gebleken hoe het 'oude' topics vergaat...

rzasa

Gebruiker
Rob0032 zei:
Astrawez zei:

Vind het ook een beetje vreemd. Het forum had gewoon weer problemen, dat gebeurt wel vaker. Nu zakt deel 12 juist weg, terwijl het een ongelofelijk dik pakket met fantastische foto's is geworden, waarin vele nieuwe spotters zich hebben gevoegd. En in het verleden is al eens gebleken hoe het 'oude' topics vergaat...

Ga jij weleens een avondje spots van 5 maanden terug bekijken dan?

sjoerd95

Gebruiker
Dan nogmaals in Deel 13:

Mijn spots van gisteren.

Sommige foto's zijn een beetje minder van kwaliteit, maar heb een nieuwe telefoon die weer totaal anders werkt dan de vorige :D

Alfa Romeo 147 GTA - Nootdorp

Chevrolet Panel Van - Nootdorp

Dodge Dart 270 - Rijswijk

Ford Explorer 4.6 V8 Limited - Voorburg

Hyundai Genesis Coupé 2.0T - Nootdorp

Lada 2105 - Leidschendam

Mercedes-Benz 280C - Nootdorp

Toyota RAV4 3.5 V6 Sport - Voorburg (volgens mij een van de weinige RAV4's V6 in Nederland)

Toyota Land Cruiser 80 VX 4.2 TD - Den Haag-Ypenburg (lang geleden dat ik er één tegen ben gekomen, laat staan op geel kenteken!)

Trabant 1.1N - Leidschendam (een laat modelletje)

Volkswagen LT 40 p- Nootdorp

Gewoon Dirk

Gebruiker
rzasa zei:
Rob0032 zei:
Astrawez zei:

Ga jij weleens een avondje spots van 5 maanden terug bekijken dan?

Ik kan natuurlijk niet voor Rov b spreken maar ik weet wel dat ik dit zelf geregeld doe. Omdat ik pas rond pagina 280 actief ben geworden als spotter had ik dan ook aardig wat in te halen. Alleen jammer dat niet iedereen zijn foto's bewaard heeft waardoor je vaak geen spot meer ziet. :(

rzasa

Gebruiker
Zo, die Lada ziet er nog erg goed uit! (y)

@ Janus: ik wist niet dat er leden waren die dat deden! Misschien bookmarken dan maar voordat hij helemaal is weggezakt?

HarmenA

Gebruiker
Wauw, bijzonder zeg hierboven, wat een schuurvondsten!

Een leuke Visa, helaas niet met ONK;
dyratf.jpg

2q8x3ro.jpg

Ietwat krokante Peug;
xm0lrq.jpg

Omdat je de origineel Nederlandse veel minder ziet dan de geïmporteerde versies;
2dt8048.jpg

loyalcomride

Gebruiker
sjoerd95 zei:
Dan nogmaals in Deel 13:

Mijn spots van gisteren.

Sommige foto's zijn een beetje minder van kwaliteit, maar heb een nieuwe telefoon die weer totaal anders werkt dan de vorige :D

Leuke spots! Vooral die Trabant en Lada zijn erg leuk :) (Voormalig) oostblok auto's zie je helaas niet zo vaak meer...

Dit topic geeft net zoveel ellende bij het posten als deel 12, dus ik denk dat het meer aan het forum in het algemeen ligt.

Anyway, spots van een rondje fietsen gisteren!

Mexico-Kever in smurfenoutfit

Grotefoto-YWWNNQHZ.jpg

De meeste Swift cabrio's zien er behoorlijk gebruikt uit. Deze leek net uit de showroom, werkelijk onberispelijk

Grotefoto-CVTP6B6S.jpg

Fiats 500 zie ik zo regelmatig dat ze niet meer opvallen. Deze leuke en strakke 126 was een fijne afwisseling

Grotefoto-4NSUQPUD.jpg

Leuke kleur, gave wielen, prima staat en origineel Nederlands

Grotefoto-UFOQFWKF.jpg

Zo te zien staat deze Golf er al even, met de deur open...

Grotefoto-HH8FJM6V.jpg

Een paar jaar geleden fotografeerde ik deze leuke 305 Break op dezelfde plek. Hij lijkt geen centimeter verplaatst

Grotefoto-ENOJFFYB.jpg

Grotefoto-ENPSJRSX.jpg

De tweede keer dat ik een Alfa 4C in het wild zie

Grotefoto-FR87KKQ3.jpg

Strakke 780

Grotefoto-THNIKA8N.jpg

Terwijl ik aan het prutsen was om mijn telefoon te unlocken en de camera-app op te starten, stond deze leuke 2CV AK gelukkig bij een langdurig rood licht. Helaas wel nogal in de verte

Grotefoto-LGHBW6TO.jpg

Mooi is anders, maar hij bestaat nog wel

Grotefoto-7L8WFB44.jpg

Grotefoto-QO3AU8HM.jpg

En nog een originele Nederlander in een karakteristieke kleur, deze Fiat 127. Ik wist niet meer zeker of ik 'm al eens op de foto had gezet maar een tweede keer is-ie wel waard

Grotefoto-8JEOIOKD.jpg

Grotefoto-GBFEEWR3.jpg

Ik fotografeer niet vaak BXen, maar een nette GTI mag wel op de foto

Grotefoto-DPXFL6L7.jpg

Grotefoto-B3YAB67J.jpg

De Ascona A met kop-en-staartschade en de tweedeurs Rekord Caravan zijn volgens mij van dezelfde eigenaar. Nu de weg voor het politiebureau in Utrecht is opgebroken staan ze achter het politiebureau (met veel van de auto's in dit bericht en twee eerste generatie Espaces die nooit van hun plek af komen). Zo te zien wordt de Ascona niet meer gebruikt, de Rekord ziet er prima uit.

Grotefoto-XKFZ3PAV.jpg

Origineel Nederlandse ex-Rode Kruis Peugeot J7 in prima staat

Grotefoto-3PYVFPYA.jpg

Dat was het!

Astrawez

Gebruiker
A.BRANDHORST zei:
Astrawez zei:
Weer teveel leuks om op te noemen. :p

Fiat Tempra SW 1.8 i.e. (1 van de 8 in NL)
https://farm3.staticflickr.com/2928/14778625972_8297725e44_c.jpg
Even een quote uit het vorige topic van het wat zag jij voor bijzonders vandaag:

Tot op een jaar geleden stond hier bij mij in het dorp een bordeauxrode SW.
De NZ-NL-10 was het kenteken.
Handelsbenaming TEMPRA S.W. 1.6 I.E.
Dus @ Astrawez, dacht ik dat je het misschien toch leuk zou vinden om het te weten. Helaas heb ik van de Tempra s.w. geen foto's gemaakt destijds. Je realiseert je op zo'n moment niet dat zo'n auto al zo zeldzaam geworden is in het straatbeeld. Daar ligt het met name aan.

Het is ook niet zo dat er in totaal nog 8 Tempra SW's in Nederland zijn. Alleen van de SW 1.8 i.e. zijn er nog maar 8. Van andere motortypen zullen er ook nog wel een paar rond rijden neem ik aan. Maar schaars worden ze in elk geval wel. Sowieso gaan auto's van ná 1987 zeldzaam worden de komende jaren..

Ik ben benieuwd naar (de foto van) de Y10 dan. ;)

Altai zei:
Astrawez zei:
https://farm4.staticflickr.com/3850/14788433455_f77b9e343b_c.jpg[/img]

Klopt dit wel? Ik zie volgens mij een uitlaat naast het mistachterlicht. Een oude Suzuki Carry of een nieuwe Piaggio Hybrid?

Oplettend hoor.. Ik ging er (na wat googlen) een beetje vanuit dat het "eXtra" voor electra oid zou staan..

@ McShine: erg gave vondst in Milano! (y) Wel vreemd dat er een Duitse auto tussen staat. Wie weet wat er met deze auto's is gebeurd (gestolen door de maffia oid).. o_O

XBXG

Gebruiker
Dit gigantische apparaat zag ik vanmiddag op de A9. Het is een Ford F-650 uit 2007 die een leeg gewicht heeft van ruim 5.000 kg. Gezien de enorme brul uit de brulpijp en de zwarte rook verwachtte ik dat er een dikke V8 diesel in lag, maar het is "slechts"een Cummings straight 6 diesel.
Op de foto's komt het niet echt over hoe groot dit ding is, maar op de eerste foto is nog een stukje van een grote Mercedes te zien (E-klasse?), die werkelijk klein leek in vergelijking met de Ford.

Dát is nog eens een uitlaat. :eek:

Een origineel Nederlandse MG B Tour rubber bumper uit 1975.

En een Citroën GSA uit 1982, die alweer de derde GSA is die ik dit jaar spot.

sjoerd95

Gebruiker
Leuke spots weer, klassiekerrijder! De F-650 en GSA van Wouter zijn ook erg leuk!

Mijn spots van gisteren:
Ford Flex SEL - Delft

Jaguar 3.8 Saloon - Delft

Lancia Dedra SW 1.8 16V VVT - Delft

Mercedes-Benz 190E 2.3-16 - Delft

Opel Manta 2.0 S - Delft

Renault Master T35 D - Delft

Saab 900 2.0 C - Pijnacker

Subaru Outback 3.0 H6 AWD - Delft (Lang geleden dat ik er één tegenkwam)

Volkswagen Golf 1.8 Cabriolet - Delft

Gezien de starheid van een aantal mensen heb ik de moderatoren gevraagd dit topic te sluiten. Wil je iets goed doen, meteen een hele lading gezeik over je heen! Een beetje meer waardering naar elkaar hier op het forum en minder egoïsme zou geen kwaad kunnen!

RobEU

Gebruiker
Nou nou, overdrijven is ook een vak. Of heb je nare PM's gekregen van mensen? Er is al een aantal keer een dertiende deel geopend, en toen is ook besloten gewoon verder te gaan met deel 12, omdat dit technisch mogelijk is tegenwoordig. Waarom nu niet dan?

Dat lijkt me BS...

Volgens mij is er alleen weerstand tegen een nieuw topic omdat de noodzaak er niet meer is. Het posten van mijn bericht gisteren kostte me net zoveel moeite (timeouts, witte schermen, bericht is al verstuurd) als mijn laatste post in deel 12. Net als mijn post in het registertopic, trouwens. Het forum heeft het momenteel blijkbaar gewoon zwaar.

Maar goed, dit topic is er dus laten we maar doorposten.

EDIT: na het tikken van dit bericht kostte het vijf minuten en drie foutmeldingen voor het daadwerkelijk op het forum stond.

XBXG

Gebruiker
Opvallend: ik heb al máááánden geen problemen meer met foutmeldingen/dubbelposten op het AW-forum. Wellicht ligt het aan je verbinding? :confused:

D oh

Gebruiker
XBXG zei:
Opvallend: ik heb al máááánden geen problemen meer met foutmeldingen/dubbelposten op het AW-forum. Wellicht ligt het aan je verbinding? :confused:

Hier hetzelfde, slechts zelden dat het forum het niet doet bij mij.

Bovenaan