Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Mooi spul komt er hier weer voorbij!
Ik ben de laatste tijd vooral bezig met meetingspots, dus ik heb slechts twee toevoegingen.
Als eerste een origineel Nederlandse VW Golf GTI uit 1978.

En een Citroën Traction Avant uit 1954.

Ja panamabruin.
Ooit eens een vw polo (dat audi 50 model) in deze oranje gloed gehad....

Ik vraag me btw af of deze ooit op een GTI is geleverd.

Ik vraag me btw af of deze ooit op een GTI is geleverd.
171010 Golf in de handelsbenaming, dus geen GTI, maar gewoon een 1.1 50pk. Ik ken de types bij de Golf niet uit m'n hoofd, maar bij de Polo's uit die jaren is soortgelijke codering zo'n beetje de basis banger-budget-uitvoering.
Panamabruin: ook geinig op een VW Derby:cool:

Dat zei ik ook niet, Stif merkte op dat het design overeenkomsten vertoont en dat klopt, GM had in elk geval in Europa in die tijd een duidelijke designtaal die blijkbaar ook in Australië werd gehanteerd.

MG A '65
0i242pz.jpg

OEiDkHU.jpg

Helaas geen foto, maar ik werd vanmorgen ter hoogte van Huizen zowaar ingehaald door een Aston Martin DB5. Uiteraard in zilvergrijs. Ik had er nog nooit een in het echt gezien.

Favorieten vanaf 2-6.
Escher: wat een leuke W123! Die had ik inderdaad op oldtimerplaten verwacht. Ik heb zoals je weet in Gent gewoond maar nooit geweten dat daar zo'n grote garage zat. Porsches, Toyota, E-type en Mercedes zijn ook top.
Klassiekerrijder: inderdaad een geweldige 205! Zo'n BMW 5 zie je inderdaad steeds minder, zeker in zo'n staat als deze. MG ZS is natuurlijk top en de Bitter erg interessant.
XBXG: leuke TA!
MCW: leuke MG-A! Van 56 ipv 65 :)
citroenAZU: zo'n Sunny 4x4 kende ik ook niet, laat staan 2, leuk!

1966 MG B
Nederwetten: het was afgelopen zaterdag natuurlijk prima touren.

1990 Nissan 300ZX Twin-Turbo
Nuenen: een prachtige en volgens mij originele 300ZX.

1984 Nissan Patrol
Eindhoven: voor zo'n 4x4 op leeftijd staat deze Patrol er wel heel strak bij.

Haha als RX9 geregisteerd. Het is een hele late Luce van de derde generatie, bij ons geleverd als 929 Legato. In Japan werd deze geleverd als Luce RE dus degene met rotatiemotor, na de facelift met 140pk ipv de 117pk in deze spot. Overigens was de Luce RE er alleen als Hardtop, terwijl dit de gewone sedan is. Dus hoe dit zit weet ik niet maar ik vermoed een 929 Legato waar later een rotatiemotor in is geplaatst. Hoe dan ook; geweldige spot!

Oh ja die leuke door de eigenaar zelfaangepaste campers zie je nu veel. Altijd leuk en blije gezichten bij die mensen.

Gister in de kop van Noord-Holland zag ik een groene simca 1308, wou, daar was ik van onder de indruk zeg!

Een Rover Streetwise '05 zie toch nog wel af en toe...
Y7w9e9Y.jpg

rnhrYdi.jpg

.. een Rover 25 '05 zie ik voor mij gevoel zelden. Deze staat een aantal straten verder van mijn huis.
i2leSLq.jpg

Sz1NYQ1.jpg

Een Rover Streetwise '05 zie toch nog wel af en toe...
Y7w9e9Y.jpg

.. een Rover 25 '05 zie ik voor mij gevoel zelden. Deze staat een aantal straten verder van mijn huis.
Bij mij is het juist andersom, een Rover 25 zie ik nog wel eens, een Rover Streetwise kan ik me echt niet herinneren. Best een leuk model ook zo'n Streetwise.

Favorieten vanaf 8-6.
MCW: geweldige Carina!
louisz: leuke Triumph en wat staat dat blauw goed!
JFR: wat een geweldige Austin, die lijkt even binnen te hebben gestaan.
Klassiekerrijder: geweldige Mazda!
HarmenA: prachtige Alfetta!
SVF: in elk geval opvallend, die Volvo. Volgens mij komt de carbage run er weer aan, hier bij de TU staat ook al weer een en ander klaar..

2007 Suzuki XL-7
Gouda: een toepasselijk genaamde Suzuki. 7 voor de 7 stoelen en XL omdat hij best wel enorm is.

1966 Kramer KL150
Nuenen: weer eens wat anders dan een auto. Ik had nog nooit van dit merk gehoord en kan er online ook bijzonder weinig over terugvinden.

GAZ-24 Volga (1977-85)
Eindhoven: een GAZ had ik al 5jr niet meer gezien. Prachtig ontwerp. Deze was druk bezig als galavervoer.

1977 Peugeot 504 Cabriolet
En een hele nette 504.

Duur spul daar bij elkaar! Hier moet ik het doen met een Subaru Justy GL ECVT uit 1988 in een heerlijk originele staat, zoals zoveel spots al dit jaar. In de tijd dat een (E)CVT-transmissie iets bijzonders was en met grote letters op de auto moest. :D
IMG-20230616-135227319-HDR-edited.jpg

IMG-20230616-135214545-HDR-edited.jpg

IMG-20230616-135204943-HDR-edited.jpg

VT-50-HZ by CitroenAZU, on Flickr
64-YD-01 by CitroenAZU, on Flickr
GZ-11-JP by CitroenAZU, on Flickr
09-GT-NL by CitroenAZU, on Flickr
95-46-JS by CitroenAZU, on Flickr
_IMG1729 by CitroenAZU, on Flickr
BE-43-38 by CitroenAZU, on Flickr
75-YD-03 by CitroenAZU, on Flickr
0-AYG-374 by CitroenAZU, on Flickr