Deel 13 : wat zag jij voor bijzonders vandaag

Zo dan, een Mitsubishi Tredia. Lang geleden dat ik dit model voor het laatst heb gezien. Aan het kenteken te zien is de Tredia geimporteerd uit het buitenland. In de jaren 80 had een collega van me zo`n wagen. Vaak in meegereden. Hoeveel van dit model zullen er nog in Nederland rond rijden ?

BMW Z1 '94
d7uUjWe.jpg

Volkswagen Golf II '86 in opvallend kleurtje en aparte velgen
sVg6fuv.jpg

wkqmVO5.jpg

Ah, Den Bosch. (y). Die Sud Sprint heb ik daar een paar straten vandaan ook gespot. Mooi ding!
Die Cadillac is gaaf! Ook een fraaie kleur op de Z1. Die kleur op de Golf 2 herken ik niet, de wielen zijn ondermeer geleverd onder een Golf 1 cabrio.

sMI2wvo.jpg

r9wSWyy.jpg

48nzx0a.jpg

9rhW352.jpg

Favorieten vanaf 5-5.
citroenAZU: leuke duo's, die Lincoln/VW en Mitsubishi/Opel! En hele leuke Marbella, creatief bestickerd en dat lijkt te zijn gedaan door iemand die weet wat ze doen. Opel Rekord is ook top.
Pepe41: hé, dat is toevallig, die Subaru post ik hieronder ook! Afgelopen zaterdag gezien, ook toen met aanhanger. Waar kwam jij hem tegen?
MCW: geweldige Austin, wat een charmant ding. Golf is in die kleur ook erg leuk.
KR: prachtige T1 en inderdaad een gaaf divers viertal. Fiat Uno Turbo is geweldig!
Volvo: heel apart gezicht zo, die 403, toffe spot!
Escher: zo'n C4 sedan heb ik volgens mij nog nooit gezien, leuke spot, zo merk je gelijk dat je in Frankrijk bent :).
Engineer2: leuke Morgan! Zo'n 3Wheeler wil ik ook graag eens tegenkomen, geweldig ding.
406c: geweldige Cadillac!

Mijn foto's van de toertocht voor vooroorlogse Citroëns die aan mijn keukenraam voorbij trok vind je, ook al reden ze technisch gezien in het wild, in het evenemententopic. Hier de rest. :)

1992 Subaru E12
Eindhoven: zoals gezegd de Subaru!

1971 Opel Commodore

1984 Opel Rekord
Twee keurige Opels vlakbij elkaar.

Buick Skyhawk (1975-80)
Ik moest hem Googelen, de Buick Skyhawk. Deze lijkt toe te zijn aan een bescheiden restauratie.

1984 Chevrolet Corvette
Een opmerkelijk gele maar even opmerkelijk versleten ogende Corvette.

1991 Mercedes-Benz 300TE / Audi 80 (1991-96)
En daar is de Mercedes van vorige week, nu herkenbaar in beeld. Dan gaat de Audi ervoor ook gelijk mee op de foto. Een Zwitserse Pool of een Poolse Zwitser.

2001 Toyota Prius
Door het 'Mijn auto'-topic van Michiel besefte ik me dat de Mk1 Prius inmiddels best wel zeldzaam is. Dan gaat dat ene exemplaar wat ik wekelijks zie voor de zekerheid op de foto.

2010 Ford Focus RS500
Nuenen: ik stond even versteld van een RS500 bij mij om de hoek. Onderweg naar werk of niet, daar draai ik voor om. Terwijl ik dit typ komt hij langsgereden, hij klinkt ook prima!

Die Buick Skyhawk kende ik ook niet. Soort Amerikaanse visie op de Opel Manta :ROFLMAO: In die RS500 heb ik ook eens een blokje mee kunnen rijden door mijn tweelingbroer. Ook in die 'kleur'.

Prachtige Opel Commodore en die Rekord is ook erg netjes.

Het Subaru 4WD-busje vind ik erg leuk!

Een goed gebruikt duo deze Peugeot 205 XR uit 1987 en Peugeot 305 AUTOMATIC uit 1986, maar erg leuk dat ze er nog zijn in ieder geval.
IMG-20230513-152134590-HDR-2.jpg

IMG-20230513-152211235-HDR-2.jpg

IMG-20230513-152154221-HDR-2.jpg

IMG-20230513-152144141-HDR-2.jpg

IMG-20230513-152202334-HDR-2.jpg

De absolute "holymoly wat gaaf!"-spot van het jaar deze Lada Samara uit Oekraïne! :D :eek:
IMG-20230513-155638812-HDR-2.jpg

IMG-20230513-155649850-HDR-2.jpg

IMG-20230513-155807972-HDR-2.jpg

Ik zag vandaag een BMW 730i uit 1987:

Ook zag ik nog een Lincoln Town Car (een ONK, geregistreerd als Ford) uit 2000:

[

Vorige week zag ik nog een MG B GT Mk II uit 1971:

Een Honda Civic uit 1987:

En tot slot een Citroën CX die ik twee jaar geleden al eens spotte, De auto stond toen al jaren stil en daar is sindsdien niets in veranderd:

Destijds stond daar in de buurt ook nog een Peugeot 305 die nog groener was uitgeslagen, maar die bleek er nu niet meer te staan. De RDW leert dat die eind vorig jaar is gesloopt.

@MCW ; die gele kever, precies die tint geel WOW!

Als ik er plek en geld voor had...één van de weinige keren dat er dit topic lezende iets hebberigs in me opkomt.

Niet dat ik vele andere auto's die ik hier voorbij zie komen niet zo kunnen waarderen, in tegendeel, maar soms is er meer dan de auto alleen.

Leuk, die Peugeots en Samara!

Net op tijd voor deze S-type 3.8
Z3T2NbL.jpg

De slechte foto was niet nodig, een paar dagen later zag ik 'm staan. Inderdaad een net exemplaar
5n85W21.jpg

Deze stonden vlakbij elkaar te composteren
QXeXubt.jpg

EXr1bO9.jpg

Leuke Westfalia James Cook op basis van een Mercedes TN
SwEkrjr.jpg

Twee Japanners die hier min of meer uitgestorven zijn
ThO3dOi.jpg

hTBtXMw.jpg

Een Streetwise is ook een zeldzame verschijning
abCZtgP.jpg

Deze Lincoln Town Car limo staat er al jaren, vermoedelijk de miskoop van een dispuut wat 'm vergeten is. Hij wordt er niet mooier op
6ih962a.jpg

Een auto die op elke straathoek staat, een typische leasebak waarbij het me opvalt dat ze weinig vertroeteld worden. Deze viel op door de extreem slechte staat. Rondom deuken en beschadigingen, heel smerig en de bovenzijde helemaal groen uitgeslagen. Kon het niet laten om er een foto van te maken. Ik ben zeker geen Tesla-fan, maar dit vond ik toch wel zonde van zo’n jonge auto.

Tja een fiat stillo zie je ook niet veel meer.
Jammer voor de E30 en peug 504, even wassen fotootje en op marktplaats zetten die dingen.
De buick skyhawk, geweldig. (en op mn bucket list....)Liever de monza btw)
Knappe 155!
En ja een vieze tesla, ach, kijk het merendeel van de tesla eigenaars zijn geen eigenaar, dus......
Hulde, aan de celeste!!!

Ik zag hem toevallig aan komen rijden toen ik over de brug liep en kon nog net optijd een foto maken. Leuk zo'n origineel Nederlandse Saab 96 V4. :)
IMG-20230514-150507318-HDR-3-edited.jpg

Citroën CX die ik twee jaar geleden al eens spotte, De auto stond toen al jaren stil en daar is sindsdien niets in veranderd:

Ik lees bij de RDW een verlopen APK in 2019. Aannemende dat deze auto geschorst is door de eigenaar.. voldoet deze auto dus niet aan de schorsingsvoorwaarden. Ondanks een liefhebbersauto (wat in deze staat een beetje wrang overkomt) vind ik dat een gemeente daar toch wel op mag handelen / een melding gedaan worden. Auto neemt gewoon een parkeerplaats in beslag in woongebied, waar er meestal niet voldoende van zijn.

Deze Lincoln Town Car limo staat er al jaren, vermoedelijk de miskoop van een dispuut wat 'm vergeten is

In Wageningen heeft een studentenvereniging ook zo'n limo. Staat inderdaad vaak op dezelfde plek, waar ook de (parkeer)ruimte niet overvloedig is. Auto wordt zo nu en dan gebruikt.. als je er vaak komt lijkt het dan alsof die nooit van de plek komt. Ik zie dat deze Lincoln vorig jaar november een APK had moeten hebben.. Is dus ook in overtreding.. maar nog niet zo erg als die CX.

Ik had dat bij de gemeente nagevraagd bij mijn eerste spot, en ze meldden destijds er al veel klachten over te hebben ontvangen maar er niets aan te kunnen doen.....

Edit: ik heb de letterlijke tekst van de reactie er nog even bijgezocht:
Kunnen wij niets mee, zijn al verschillende meldingen van binnengekomen. Zijn geen wrakken, verlopen APK is voor het RDW.

Laatst bewerkt:
Vandaag mijn moeder opgehaald voor een heerlijk fietstochtje in haar nieuwe woonomgeving. Lekker wat kunnen spotten.

Deze Mazda Xedos 9 '01 kwam ik vlakbij mijn eigen huis tegen. Deze tweede facelift doet me niet zoveel maar zeldzaam is de auto zeker.

fLkVnsy.jpg

nTmvpoR.jpg

Toen ik Deventer net had verlaten reed deze Austin Healey '67 mij tegemoet. Snel gestopt maar alweer te laat voor een goeie foto.

w8ePv7U.jpg

Het moederschip opgehaald in Eefde en bij 't Sluisje stonden meerdere MG's tegen. Zojuist op de MG Club-website gekeken en ze hadden daar hun tussenstop. Er stonden er nog meer om de hoek nog meerdere (ook nieuwere) maar ik vind het suf om voor een vol terras foto's te maken. Deze MG B '79 stond uit het zicht.

VQk9L2E.jpg

Net als deze prachtige MGA '60 en andere B:
QsDXYsC.jpg

Onze tussenstop was bij Almen en stond deze mooie Volvo 244 GL '78.

QTRWJpn.jpg

w1vbKsJ.jpg

Eenmaal terug in Eefde gingen wij zelf wat eten bij 't Sluisje en kwam deze blinkende Peugeot 504 '79 ook langsgereden.

T4CiqSA.jpg

Zag ook nog een prachtige geel/oranje oldtimer voorbij komen. Ik dacht een Simca maar kan ook een Morris oid geweest zijn. Helaas geen foto van kunnen maken. Deze kwam ook voorbij maar de camper stond net in de weg. Een Opel?

cixOIGd.jpg

Onderweg naar mijn huis nog even foto's gemaakt van auto's die er vaak staan, in Gorssel. Deze Range Rover '73, latere RR en Daimler Double Six '81:

cLCJVOS.jpg

En deze Daimler Double Six '86 die geen donkerblauwe platen mag hebben.

VL47WK5.jpg

Deze Volvo 240 '88 en Volvo 142 '71 gebroederlijk naast elkaar.

CreP5PW.jpg

En elders in het dorp nog deze prachtige Rover 3500 '76:

vKKYjP2.jpg

Tot slot deze Opel Vectra hatchback '95 die opviel omdat ie er nog netjes uitzag.

zS8AU3o.jpg

Het nieuwe forum lijkt ook niet zo robuust, vier keer opnieuw inloggen...

Mooie spots! De bruine MG is een Midget, de groene auto is een Volga M21.

Laatst bewerkt:
@HarmenA Die 2 Peugeot'tjes ken ik. Een jaar geleden ongeveer heb ik daar ook nog een Mitsubishi Colt uit 1995 zien staan. De auto staat daar nu niet meer, maar op streetview is-ie daar nog wel te zien.

Tijdens het rijden van de Nacht van Weesp afgelopen weekend zag ik ineens iets bijzonders staan

Zo'n Turkse Fiat zie je niet vaak

vanmiddag op de fiets tussen Zwolle en Wijthmen zag ik een rode Volkswagen ID5 en een Toyota BZ4X met in de berm een knippende fotograaf. Volgens mij zag ik Marc Klaver achter het stuur van een van de auto’s. Test zal binnenkort wel te lezen zijn in AW. Auto’s vond ik trouwens verre van bijzonder, wel geinig om dit tegen te komen.

Zondag even een ijsje eten in Ommen en toen kwam deze mooie E30 cabrio voorbij. Helaas niet gelukt om een fatsoenlijke foto te maken, maar hij staat er toch net op.

@MCW: zo'n RS500 lijkt me grandioos om in te rijden of mee te rijden. Ze zijn alleen maar in matzwart geleverd, een van de weinige auto's die er m.i. mee wegkomt, normaal ben ik geen fan.
@KR: de velgen zijn natuurlijk niet origineel maar stoorden me niet, het staat er wel heel mooi bij.
@HarmenA: die Subaru's zijn altijd leuk! Hele sympathieke busjes.

Favorieten vanaf 12-5.
Kristian, dat ziet er inderdaad een aardig gedeukte Tesla uit. Apart dat dat lukt in zo'n korte tijd.
HarmenA: geweldige Samara! Niet het model dat in NL geleverd is, toch? Gezien de koplampen lijkt deze me nieuwer, van rond 2000.
louisz: keurige BMW!
Klassiekerrijder: zo'n nette R12 heb ik al een hele tijd niet meer gezien.
JFR: leuke Lada zo in het geel, dat kan toch geen gebruikelijke kleurkeuze zijn geweest.
Rembrandt: 308 is inderdaad best leuk, hier in het dorp rijdt er een in een mooi donkergroen.
MCW: ik vind het wel een sfeervol plaatje van die Austin-Healey. 504 is ook heel leuk.
citroenAZU: leuke actiefoto van die Kever! BMW E30, Plymouth zijn tof en de Mitsubishi Sapporo is geweldig!
Engineer2: hele leuke spot is die Tofas! Ik heb er wel eens foto's uit de buurt van Amsterdam van gezien denk ik, maar dat kan ook een andere zijn geweest. Zeker zeldzaam.

1991 Mercedes-Benz 230TE
Hilversum: de Mercedes van een lokale klokkenmaker. Leuk: de klok op het dak doet het nog ook. :)

Porsche 968 (1991-95)
Een 968 op kenteken van een Clubsport. Is het natuurlijk niet.

1978 Triumph Spitfire
In het voorbijgaan deze prachtige Triumph.

1988 Citroën BX GTI
Ik heb me laten vertellen dat de eigenaar van deze BX dezelfde is als van de GS die ik hier vorig jaar al eens zag.

1944 GMC DUKW 353
Op het terras zittend hoorde ik iets heel zwaars aankomen. Een amfibievoertuig uit WO2 is zomaar in het wild zo'n gek gezicht dat ik de flink ingezoomde foto's toch plaats.

1987 Renault Master
Amsterdam: ik kom hier niet heel vaak maar heb deze camper er toch al een paar keer zien staan. Maakt dat ik me afvraag hoe vaak hij daadwerkelijk in Frankrijk komt.

1974 Peugeot 404
En vrij late, maar wat roestige 404.

Fraai die Commodore, Celeste en Galant.
Die Marbella werd gebruikt voor een serie met Sander De Kramer op Rijnmond waarvoor hij door Rotterdam reed.
Zo'n eerste type Prius ook leuk, zie ik eigenlijk nooit meer.
De Samara is zeker fantastisch en staat er ook nog erg netjes bij.
Prachtige 504 en zeker in die kleurstelling, ook leuke Triumph.

Vandaag gezien:

Opel Ascona van 1987:

Ford Gran Torino van 1971:

Chevrolet Caprice van 1966:

VW Golf van 1991:

Effe geen foto, maar wel bijzonder:
Mijn overburen zijn aan het verhuizen met als verhuiswagen een…… Audi RS6 Avant!
:ROFLMAO:

Het is toch grappig hoe anders ons land is bij JFR in de buurt: veel bijeenkomsten waar oud spul op een weiland of langs een landweggetje geparkeerd staat. Dat zie je hier in de buurt (Randstad) echt bijna nooit.

Ik ben vooral benieuwd wat voor evenement(en) op die plek steeds is. Ik weet wel dat je vaker scoort op grote parkeerplaatsen buiten de stad, industrieterreinen, 'armere' wijken of gewoon in buitengebied natuurlijk. Zo kan je in 't Groene Hart en Waterland (ook Randstad) ook best veel spotten op een mooie dag.

Nissan Sunny

52909480643_2700781424_c.jpg

Nissan Micra

52909480613_a05168846d_c.jpg

Seat Cordoba

52909176869_67ef63e6f2_c.jpg

Fiat Punto, dit type zie ik steeds minder

52909176874_c47a9b535b_c.jpg

Seat Marbella in een leuk kleurtje

52909176819_b266a0774a_c.jpg

Jaquar XJ6

52909026176_66364247a9_c.jpg

52909026171_73102379b3_c.jpg

Nette Renault 11

52909480468_0e3b88773c_c.jpg

52909026141_b078e175d0_c.jpg

52908450752_dc2b14630d_c.jpg

Chevrolet C10

52909412950_38579a8842_c.jpg

Toyota RAV4

52909412825_13aef61f31_c.jpg

Strakke Volvo 264

52909480283_5dda46e4c5_c.jpg

52908450507_6d7ebd9718_c.jpg

Leuk! Die Marbella is een heel late, MY97/98 voorzien van injectie en vw-versnellingsbak. (En nog wel meer vw zaken, zoals arosa-stuur, stuurhendels etc)

Terug
Bovenaan