Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

@ bofkont, precies al zijn er in verhouding meer mensen die auto's en autorijden niets anders vinden dan noodzakelijk kwaad en een kleine groep daarvan doet domme inzichtloze dingen, zoals kleven in een file/ druk verkeer.

@nico, de fiat 500 1.2 of twinair zonder turbo kan ik van winnen, mits een goede start. De huidige fiesta met 65pk is ook langzamer. Verder doe ik eigenlijk nooit aan sprintjes, heeft geen zin in een turboloze up.

Na 3 dagen toeren was de wagen toch aardig stoffig geworden inmiddels, hele middag heb ik gewijd aan de wagen eens goed extra te poedelen zowel exterieur als interieur, alle interieur delen goed in de trim restore gezet van PB.
https://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Trim_Restorer_473ml_PB_TR16_100730

Kleurtje van deze wagen blijf ik geniaal mooi vinden, sterling grey.
Helemaal nu hij zo lekker in qd+ staat B)
https://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/QD_Quick_Detailer_Plus_473ml_PB_QD_16_101019

Ook nog even de nieuwe afdekrooster van de subwoofer links gemonteerd, heerlijk origineel systeem zit erin met een goed geluid.
2 subwoofers en 6 boxen en een 430watt versterker, allemaal origineel Bmw.

Al met al 3/4 uurtjes lekker relaxt bezig geweest met de wagen!

Staat er echt goed bij!

Zelf ben ik ook een liefhebber van poetsen , voor mijn interieur gebruik ik altijd poorboys natrual look blijft ook heerlijk lang ruiken.

De kunstof verweerde delen bij de uitlaten van mijn RX-8 behandeld met Gyeon Q2 trim vreselijk duur maar het resultaat is echt ge-wel-dig het geeft een mooie doffe look en de standtijd is echt heel lang:)

Gyeon Q2 Trim wordt ook veel gebruikt voor het coaten van gepolijste koplampen, staan veel goede recensies op carclean en het spul werkt echt heel makkelijk.

Het lijnenspel van deze auto blijft na al die jaren nog steeds prachtig om te zien, en in deze kleur komen ze wellicht nog het beste tot hun recht. Dat je er weer een halve dag liefde in heb gestoken zal daar vast ook wel wat mee te maken hebben ;)
Het resultaat is echt weer verbluffend mooi! (tu)

Thx Shumi (tu)

Ik gebruik ook de naturel look van PB altijd voorheen, maar op een of ander manier pakt die niet zo mooi op sommige delen van mijn interieur.
Wel op de gladde delen, maar niet op de grove plastic delen van het interieur, de trim restore doet het geweldig daarop weer.
Eigenlijk ook precies dezelfde werking, met als voordeel dat het ook toepasbaar is voor voor plastic buiten de auto.

Gyeon schijnt idd echt topspul te zijn, binnenkort ga ik daar een vrachtje van bestellen.
Ik heb de fabriq coat al gebruikt voor mijn linnendak, echt super water afstotend!!

Thx Zadelsnuiver (tu)

Ja het lijnenspel van de Z4 E85 is fenomenaal, kan er gewoon uren naar kijken.
Perfectie voor mij nu hij zo lekker schoon is.
Dit kleurtje is idd echt een schot in de roos, en eigenlijk stond hij nooit op mijn wensenlijstje eerlijk gezegd.

Hetzelfde voor jou E46 coupe, ook onovertroffen mooi lijnenspel, de opvolgers vind ik stuk voor stuk minder mooi.

Heerlijk weer, Bofkont. Prachtige wagen!!! Ik durf eigenlijk niet bij jou de dam op te rijden in dat hologrammenhok van een 325i van mij....

Fabric coat schijnt idd ook fantastisch te zijn!

Hoe ruikt die trim restore?

Bij mijn volgende bestelling ga ik ook PB QD+ ben benieuwd, gebruik nu nog de QD van monello.

Vond het erg jammer dat je niet voor een slk/sl gekozen had na de clk maar Ik begin jou Z4 steeds meer te waarderen , echt een geweldige kleur en hij oogt gewoon nog heel modern.

Beste Schumi,

Alles van Poorboys ruikt zoetig, dus ook de trim restore en QD+.
De QD+ is echt gigantisch goed spul, ook de EXP gebruik ik geregeld.
https://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/EXP_Pure_Sealant_473ml_PB_EXP16_100728

Ja Z4 is een vrij tijdloos model en blijft modern ogen, bedankt voor je compliment, de kleur vind ik zelf geniaal!
Tja een SL of SLK, nieuwere type SLK vind ik gewoon niet erg mooi, en een SL is mij gewoon te lomp en te groot.
Op termijn denk ik aan een 124 spider :T

Beste UWbuurman,

Haha Koos, als je goed dichtbij die van mij komt kun je ook gerust wat vinden hoor, moet nog steeds de motorkap eens goed polijsten.
Ik zoek je binnenkort eens op weer (tu)

Verdorie René, je hebt me echt een beetje aangestoken haha. Ik heb echt nota bene complimenten gekregen op mijn auto van vreemden zelfs de afgelopen paar dagen. De kleur, als ie zo gepoetst is, en met zonlicht erop, die knalt gewoon echt enorm.... niet normaal gewoon :}

Maar even een vraagje he, hoe doe jij het wassen? Echt met een sopje en spons? Want ik moet in alle eerlijkheid bekennen dat ik het wassen lastig vind. Ik heb bijvoorbeeld geen goede plek (parkeergarage is vrij donker altijd, zelfs met zonnig weer) waardoor ik niet heel goed zie wat ik doe. En op straat bij mij is ook niet echt een optie (drukke straat/woonwijk)

De laatste keer heb ik m dus gewoon eerst door de wasstraat gehaald (ja, heiligschennis, ik weet, ik weet) en heb ik het waxen daarna wel buiten gedaan op een parkeerterrein.
Maar is de wasstraat echt zo slecht? Als je daarna een wax eroverheen gooit? In alle eerlijkheid, mijn wagen heeft toch al zijn krasjes/spoortjes hier en daar dus voor een 100% smetteloze auto kan ik toch niet gaan. Ik vind het lastig beoordelen altijd.....

Pfff... wanneer kan ik mijn auto langsbrengen voor een poetskuurtje? :P Zonder dollen, wat staat hij er weer fantastisch bij, dit brengt me echt terug naar een aantal jaren geleden toen een vriend van mij een Z3 had gekocht. Bijna ieder lekker weekend de auto poetsen en daarna een rondje touren. B)

Haha geweldig Ramon (tu)
Die auto van jou is ook grandioos mooi, zeker nu met een mooi laagje wax!!

Terugkomend op de autowassen, dat komt nogal precies bij mij, dus snel dat stuk schuur papier weg wat jij een spons noemt :}
Ik was volgens de 2 emmer methode, 1 emmer met schoon sop en 1 emmer warm spoelwater en met een gritt quard.
https://www.carclean.nl/product/Grit_Guard/Grit_Guard_Blauw_GGINS_BLUE_101157

Verder een goede washandschoen is ook erg belangrijk.
https://www.carclean.com/nl/product/Gyeon/Q2M_Silk_Mitt_104079?o=pgMTAwNDY4

In jou geval kun je beste dan naar een wasbox gaan op een rustig moment en daar je emmers vullen met warmwater, en wassen maar.

En is een krasstraat erg??? tja zal je eerlijk bekennen dat ik de auto van mijn vriendin er ook wel eens in zet hoor.
Mijn eigen zal ik dat nooit doen, puur omdat het veel micro swirls oplevert, ook de nieuwste met zeem techniek ipv borstels.
Opzich is het helemaal niet erg hoor, met een goede polijst beurt haal je alles er zo weer uit.

Thx Brent voor je compliment (tu)
Haha zo gaat het mij net ook, eigenlijk voor het rijden moet de auto brandschoon zijn, rijdt zoveel beter :D
Jij hebt wel de ideale poets auto ook met die zwarte kleur trouwens, machtig mooi bommetje ook trouwensB)

Vanmiddag weer lekker verder gegaan met het schoonmaken van de auto, vandaag stond het lederen stuurwiel op het programma.
Deze glimt als een malle, en glimmend leder is duidelijk vervuild leder, schoon leder is van zichzelf lekker mat en iets ruw.

Heb alleen een wondersponsje van de action gebruikt en warm water, wat een verbluffend resultaat :O
Wat een vinding deze sponsjes zeg.

Dit was het resultaat van enkele vegen over het stuur alleen al :O

Glimmend vies stuur.

En een schoon stuur met 15 minuten voorzichtig boenen.

Emmer vies water wat er van het stuur komt :O

Stuur goed gedroogd en bescherming aangebracht.

De wonder sponsjes, kosten geen drol, maar wat een super dingen.

Hoe breng je dat colorlock aan? Spuit je dat erop of doe je dat ook met een sponsje?

Goed werk René!

Beste Micha,

Ik heb het met een microvezel doek aangebracht, maar met een sponsje zou ook kunnen.
Opbrengen en goed uitwrijven,heel erg simpel.

En thx (tu)

Morgen staan de stoelen op het programma, heb de bestuurderstoel al gedeeltelijk gedaan, echt super hoe schoon ze worden door dit simpele sponsje.
Elk reinigingsmiddel is overbodig, zo bizar!

Mooi resultaat(tu), maar wat een smeer komt daar af.
Wondersponsje van de action? Van de kruidvat zijn toch de beste....? Heb ik vandaag net aangeschaft :D. Lederen stuur van de Civic glibbert en glimt.
Waar heb je de colorlock vandaan als ik vragen mag?

Wow, dat is echt een mooi resultaat! (tu). Ik wil er bij de Veloster ook wel wat werk van gaan maken ook al ziet alles er prima uit nu. Ik betwijfel wel of alles wat Hyundai in de folder als leer aanprijst ook echt leer is.

Beste Jp053,

Action-kruidvat allemaal goed (tu)
https://www.colourlock.nl/
Komt gigantisch veel smeer af, ook niet gek, het is vooral jaren huid vet/zweet etc etc

Heb al jaren een onderhouds set van colourlock, plus speciaal op kleur gemaakte bmw zwarte leder verf.
Borsteltje en schuurblokje.

Beste Smarter,

Thx (tu)
Resultaat is echt bovenverwachting mooi, het leder is weer mooi mat en wat ruw, echt weer als nieuw.
Onze Hyundai I30 heeft ook een lederen stuurwiel, is volgens mij wel echt leder.

Wow, wat een goed sponsje! Ik had er op het forum al iets over gelezen, maar dit is wel echt bizar!

Idd Barri geweldig of niet dan (tu)

Beste FH126560 ,

Het is een combinatie van beide vermoed ik zo.
er zal een minuscuul klein laagje mee worden weg genomen, maar het glimmende leder is overduidelijk vervuiling.

Mooi resultaat. Heb het zelf ook al een aantal keren gedaan. Vond wel dat het glimmende snel terug komt en inderdaad oppassen dat je niet teveel verf verwijderd. Gebruik het sponsje zelf i.c.m. APC.

Beste Kristian,

Thx (tu)

Beschermen met de protector, moet voorkomen dat het glimmende weer snel terug is, maar dat gaan we wel zien in de toekomst.
Teveel verf verwijderen zal nog wel los lopen denk ik, maar mocht dat gebeuren staat het potje leder fresh verf al klaar.

APC is vrij agressief, in principe zou dat niet nodig moeten zijn, zou ik ook mee uitkijken, leder is een natuurproduct.

Zoo, dat ziet er weer super uit! Als ik het zo zie is er aan mijn stuur dan ook nog flink wat werk te doen :O Die wondersponsjes ga ik me ook eens halen!

Beste RWD,

Bedankt (tu)
ja dat was het zeker, veel gereden de afgelopen dagen, en nu weer veel gepoetst en bezig geweest.
Vandaag heb ik de stoelen gedaan.

Beste Damian,Thomas,

Absoluut!
Bedankt (tu)

Beste Bleuz,

Dat flink wat werk valt reuze mee in de praktijk, stuur doe je in 20 minuten, en dan heb ik ook nog lekker rustig aan gedaan.
Sponsjes kosten 99 cent per 5, dus sla je slag :}

Zo he, wat een verschil. Dat ga ik dan ook maar eens doen binnenkort. Dat glimmende stuur is een van de weinige dingen waar ik me af en toe wel aan stoor. Good job! (tu)

Geweldige sponsjes inderdaad, je kan er net als in dit geval een heel mooi resultaat mee behalen.
Gebruik ze al jaren, enige nadeel is dat ze wat ruw worden en je vervolgens met de stofzuiger door de auto kan, kwestie van de goede volgorde aanhouden. (:P)

Beste Schaduw,

Bedankt!
En het is echt zo simpel (tu)

Beste Tomolino,

Ja idd ze brokkelen wel wat af, maar zoals je zegt de stofzuiger doet wonderen (tu)

Vanmiddag bezig geweest met de stoelen intensief te reinigen met de super sponjes, wederom echt een prachtig resultaat al zeg ik het zelf.
Nog nooit zo makkelijk mijn leder schoon gemaakt :D

Ideaal borsteltje van zacht paardenhaar , lekker tussen de randen goed schoonmaken zo.

Duidelijk vervuild glimmend leder.

Heerlijk mat en schoon weer(tu)

Ah, ik ga ook van die sponsjes halen! Het resultaat ziet er top uit en bij mij glimt het leder ook nogal. Heb daar nooit iets tegen kunnen doen, dit helpt vast!

Netjes Bofkont! Ik vind met name zo'n glimmend lederen stuur altijd erg lelijk staan, mooi mat staat veel netter. (tu)

Beste Elco,

Nogmaals dat is puur vervuiling, met deze sponsjes echt succes gegarandeerd (tu)

Beste Caspian,

Bedankt!
Gaat mij net zo, ergerde mij er al een tijdje aan, nu met het betere weer ga ik de komende weken weer helemaal los kwa poetsen :D

Als ik die resultaten zo zie ben ik geneigd om direct met een magisch sponsje mijn interieur aan te pakken, wat een machtig mooi resultaat! Van 't weekend het interieur maar eens een grote beurt geven.

Bedank Zadelsnuiver :D(tu)
Ben ook zeer te spreken over het resultaat.

Zou het op termijn zeker eens gaan doen, officieel heten het melamine sponsjes.
https://home.howstuffworks.com/magic-eraser1.htm

Ja we zijn er mee bekend, hebben er altijd wel een paar in huis voor wanneer de kinderen weer eens op de muur hebben getekend ofzo, ongelooflijk wat je daar mee weg krijgt geboend maar het was nooit in me opgekomen om het leder er mee aan te pakken (tu)

Zadelsnuiver zei:
Ja we zijn er mee bekend, hebben er altijd wel een paar in huis voor wanneer de kinderen weer eens op de muur hebben getekend

Met potloden bedoel je dan ? Bij mij hangt er stift op de kast en raamomlijsting...

Thx Uwbuurman (tu)

Beste A3 White,

Dank voor de tip (tu)

Beste Frederiksen,

Mijn gewaardeerde collega.
Ach vies wordt hij helaas toch wel weer, dus stap nu maar gewoon in :D

Balderke,

Je zou het kunnen proberen, voor die 99 cent kun je je geen buil aan vallen.

Vandaag wederom lekker bezig geweest met het uitmesten van het interieur en het smeren van de stoelrails.
Mijn hemel wat een bagger kwam er toch nog weer uit, heb een speciaal zuigmond voor de stofzuiger waardoor je in de kleinste hoekjes kunt komen.

Terug
Bovenaan