Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

omniradius

Gebruiker
Mooie foto's en verhalen weer René! (y)

Bij de grote beurt van mijn Lexy paar weken terug is de versnellingsbak olie ook ververst. Ik merk eerlijk gezegd geen verschil bij het schakelen... of nou, misschien dat ie in het begin juist ietsie pietsie schokkerig leek bij de 1e naar 2e versnelling. Maar dat is er inmiddels alweer uit.... misschien kwestie van inrijden van de nieuwe olie? (ben echt een leek op dat gebied haha)

Goed nieuws, vanaf volgende week gaan de temperaturen langzaam omhoog om uiteindelijk richting de 10 graden uit te komen. Laten we hopen dat dat een voorzichtig mooi begin is van een lang lente/zomer seizoen :cool:

Bofkont

Gebruiker
Beste Ramon Bedankt!!

Wat hebben ze precies bij jou gedaan dan?? want verversen en spoelen is wel een heel erg groot verschil.
Bij verversen blijft er namelijk zo'n 40% oude olie achter de koppelomvormer zitten, met spoelen gaat echt alles eruit en worden alle kanalen ook gereinigd.
Ja met de nieuwe olie zal de automaat eerst anders reageren, de wrijving in de bak is anders lees stukken minder.

Maar ik heb in die Lexus van jou gereden, zeer fijne automaat!! zo verfijnd!! ben gelijk een groot fan van Lexus geworden, was ik al, maar nu nog veel meer.

Ah goed nieuws, temperaturen weer warmer!
Ik ben zo aan het voorjaar toe man wil je niet weten.

omniradius

Gebruiker
Haha, bedankt voor het mooie compliment! (y) Ik prijs mezelf ook nog steeds ontzettend gelukkig elke keer als ik in m'n Lexy stap :)

Ah nee, ik heb 'm paar weken terug voor een grote beurt weggebracht. Dus dan zal het inderdaad geen kwestie van spoelen geweest zijn.
En idd, same here.... laat dat voorjaar maar komen! Ben al geen wintermens, maar deze tijd van het jaar ben ik meestal echt extra klaar drmee. Duurt me te lang die vieze kou en donkere dagen :T

BleuZ NL

Gebruiker
Je Z4 zal zich zo wel weer in z'n nopjes voelen, met al die zorg en liefde! :D

Ik heb dit jaar nog helemaal niet open gereden, ik verga zowat van de kou!
Maar als ik dan zie dat jij met 5 graden vrolijk het dak opengooit... respect, hoor :D

Bofkont

Gebruiker
Beste BleuZ,

Haha thx :D
Moet zeggen dat ik het heerlijk warm heb met het dak los, kachel goed aan een een jas uiteraard.
Stoelverwarming niet eens gebruikt om de accu optimaal te kunnen opladen.
Maar doe mij het voorjaar maar hoor, lekker met je t shirtje open toeren, onderweg gezellig een terrasje doen.

Bofkont

Gebruiker
Vandaag had ik wederom een afspraak staan met mijn spuiter/restyler, de voorbumper had even iets stelwerk nodig.
Een dikke 100km gemaakt, en wat zeer positief gelijk opviel is dat de automaat echt beduidend beter/sneller schakelt, deze is vorige week gespoeld.
Ook had ik soms een wat onverklaarbare terugval in toeren duidelijk zichtbaar op de toerenteller op constante snelheid, dit is compleet verdwenen nu.
Bewust ook wat steviger/harder gereden binnendoor en goed wat toeren gemaakt toen de motor eenmaal goed warm was, even de automaatbak goed aan het werk gezet zeg maar.

Helaas was het donker bij thuiskomst wordt morgen pas dus de wagen weer grondig wassen.

Bofkont

Gebruiker
Nou zeg dat Ramon, vandaag was het grandioos weer, gewoon warm te noemen hier.
Heerlijk een paar uurtjes aan het poedelen geweest met de auto net, grondig afgespoten vooral de bodem met die pekel.
Daarna heel grondig gewassen en een rondje spraywax, echt heerlijk om zo weer buiten bezig te zijn :D

Bofkont

Gebruiker
Thx Rob, lijkt me heel erg leuk om eens kennis te maken, ben ook heel erg benieuwd naar die knappe Cabrio van jou.

Bofkont

Gebruiker
Thx Bleuz,

Het schakelgedrag is echt merkbaar beter/vlotter, net de rekening betaald a 450 euro.
Nu nog voorjaar!!!!

Frederiksen

Gebruiker
Ja! Dan kan er eindelijk eens een heeeele mooie kar vertroeteld worden... :LOL:.
Hij gaat weer lekker bofkont, zowel 'Zeefour' als de baas zelf (y)

Bofkont

Gebruiker
Vanmiddag was het zo lekker en de wegen lekker droog dus toch nog even een blokje om geweest, kon mezelf niet bedwingen :D
Ook nog een onderdeeltje binnen de post, hoeksteun voor de bumper voor, de oude is wat lam waardoor er een paar MM teveel ruimte zit tussen de carrosserie en bumper, dat willen we natuurlijk niet !!

A3 White

Gebruiker
Mooie plaatjes, ik kan niet wachten om over een paar weken hier wat plaatjes te schieten.

Plan maar in; road trip 2017-Yorkshire!

smarter

Gebruiker
Oh, man.. Wat een heerlijke plaatjes weer. (y) Ook helemaal leuk om hier al die puntjes op de 'i' weer in detail te kunnen meebeleven. Lekker bezig zo.

Bofkont

Gebruiker
Beste A3 White,

Bedankt!!
Hoe bevalt de UK tot zover??
Bewondering voor jullie lef en ondernemingsgeest.
Roadtrip Yorkshire lijkt me geweldig, dit jaar helaas niet aan de orde denk ik zo.
Maar wie weet wat 2018 gaat brengen.

Beste Smarter,

Bedankt!!
Ja het weer was zo lekker gistermiddag, wegen schoon en droog dus denk neem het ervan.
Heb zo ontzettend veel plezier van deze wagen, en dan moet het toer seizoen nog beginnen :D
Heb al 3 ritjes staan met de Z3/Z4 club, 11 maart koude neuzen rit, begin juni Ardennen/Duitse Eiffel, ergens in Augustus Duitsland Teutoburger Wald.

Twix

Actieve Gebruiker
Ik kan zo van dit topic genieten en moet eerlijk zeggen dat ik, toen ik vorige week met mijn Fors bezig was, af en toe dacht: "Wat zou Bofkont hiervan zeggen?" En dan pakte ik de was voor de velgen en deed die ook... Heel inspirerend.

Gelukkig hoef ik niet na elk ritje de auto of motor te wassen :)

Elco

Gebruiker
Lekker zeg! Het kriebelt me weer helemaal als ik de foto's zie. Hier in 't westen was het vandaag ook mooi weer, helaas heb ik maar twee open cabrio's gezien en kon ik zelf hooguit genieten van een schuifdakje. Het is iets, maar niet dát.

omniradius

Gebruiker
Toen wij vandaag terug reden van Maastricht kwamen we enigszins onverwacht toch in een pittige regenbui terecht. Vervolgens zag ik voor me een cabrio (ik meen nieuw model MX5) gewoon open rijden, maar snel de afrit pakken richting parkeerhaven :p

Vond t sowieso al dapper dat ie open reed, was niet echt mooi weer vandaag ofzo o_O

uwbuurman

Gebruiker
Ach, open is gewoon heerlijk. Ik heb ook wel eens een dikke bui gepakt, maar dat was op de snelweg. Met voldoende snelheid waait het wel over de auto. Onder de 80 gaat t fout bij mijn auto.

Bofkont

Gebruiker
Beste Twix,

Haha geweldig wordt zeer gewaardeerd :D
Bijzonder gevoel dat iemand in de VS aan mij denkt tijdens het poetsen, geweldig!!

Ja dat is wel een beetje een tik, altijd die wagen schoon willen hebben, gistermiddag was hij nog mooi schoon gelukkig, enkel de velgen heb ik even snel gedaan, remstof !!
Maar dat is 10/15 minuten inclusief afdrogen valt dus mee.
Ook als ik ga toeren een dagje moet de wagen perse schoon zijn, de wagen rijdt er zoveel beter door :D

Beste Elco,

De mooie dagen zijn snel in aantocht gelukkig!
Schuifkantel is ook al erg fijn, maar idd niet het cabrio gevoel.

Beste Ramon,

Zo dat is idd dapper op de snelweg in de winter open rijden, dat vind ik nu echt niet veel aan.
Maar net wat Uwbuurman al zegt, boven de 80 slaat de regen wel over de wagen heen, of het moet wel heel erg hard gaan regenen.

Uwbuurman,

Voorjaar kom ik je weer eens bezoeken in je werkplaats, gezellig!!!

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Inderdaad, zolang je blijft rijden gaat het goed. heb het in zwitserland eens gehad dat ik met zonnig weer een lange tunnel door reed en aan de andere kant was een redelijke bui. Zolang je de vaart er in houd heb je daar totaal geen last van. Maar op een gegeven moment was het zo erg en door het stuiven toch maar een afrit gepakt met de hoop op een tankstation of zo, tevergeefs.... waarbij het een kwestie was van kijken of er niemand achter je zit en heel fors remmen en zo snel mogelijk dat dak er op krijgen. Dat lijkt het een eeuwigheid te duren :)

Maar afgelopen zaterdag was het echt fantastisch cabrio weer. Zag ook al diverse motoren de weg op. Het voorjaar kan niet meer lang op zich laten wachten

Bofkont

Gebruiker
Beste Ascona,

Ja inderdaad dan lijken die seconden ineens minuten als het giet van de regen en het dak moet dicht :D
Mijn SLK was een vrij traag dak, 23 seconden ofzo, deze Z4 met linnendakje gaat zoveel sneller, 10 seconden schat ik zo.
Het zakken van de ramen kost nog de meeste tijd.

Kwam ook nog een paar motor rijders tegen, gebied waar ik woon is het ook gewoon grandioos toeren op de binnendoor wegen.

Heel intresant dat automaatbak spoelen.
Rij een handbak dus voor mij niet van toepassing.
Maar wel goed om te onthouden.

Overgens vind het moeilijk onderscheiden tussen een 3 serie coupe en een 4 serie coupe.
Maar ik zal wel abuis zijn, op BMW gebied

Bofkont

Gebruiker
Beste Bob,

Nieuwe olie in een handbak is ook niet verkeerd, kost overigens bijna niets vergeleken bij een automaat.
De 4 serie coupe is de nieuwe lijn coupe's van bmw momenteel, de 3 serie heeft geen coupe meer.
Maar het wordt steeds lastiger die nieuwe auto's en types te onderscheiden :D

Twix

Actieve Gebruiker
Bofkont zei:
Beste Twix,

Haha geweldig wordt zeer gewaardeerd :D
Bijzonder gevoel dat iemand in de VS aan mij denkt tijdens het poetsen, geweldig!!

Ja dat is wel een beetje een tik, altijd die wagen schoon willen hebben, gistermiddag was hij nog mooi schoon gelukkig, enkel de velgen heb ik even snel gedaan, remstof !!
Maar dat is 10/15 minuten inclusief afdrogen valt dus mee.
Ook als ik ga toeren een dagje moet de wagen perse schoon zijn, de wagen rijdt er zoveel beter door :D

Het erge is, ik heb het niets een verzonnen... Maar ik rijd nog altijd liever in onze auto's dan dat ik sta te poetsen.
Ik heb overigens in het 'Grote poetstopic' beschreven hoe ik te werk ga. Ben benieuwd of jij nog tips heb. Let wel, 3 uur is voor mij de absolute max...

Bofkont

Gebruiker
Beste Twix ,

3 uur per dag is een mooi begin zou ik zeggen:)

Gelijk heb je trouwens hoor, lekker rijden met die hap!
Onze dagelijkse wagen was ik ook vrij weinig verder.
Heb je poetswerk even bewonderd, ziet er toch perfect uit!

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Morgen op RTL Z om 22.30 dacht ik, is een reportage over de BMW fabriek en de Z4 in het speciaal.

Weet niet of je die al eens hebt gezien, zal vast al eens vaker uitgezonden zijn, maar dan weet je het ;)

Bofkont

Gebruiker
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Zeg Bofkont, doe is foto maken van je auto na vandaag. Zo vies gaat die nooit meer worden!

Is al weer schoon .
Windkracht 9 en deze debiel staat de wagen te wassen :)
Gelijk gedaan toen ik thuis kwam.

Bofkont

Gebruiker
Vandaag dikke 380km getoerd met de Z4, door weer en wind, heb in de de Lutte een gebruikte originele xenon koplamp kunnen vinden voor een vriendelijk prijsje, was wel grappig de navigatie stuurde mij Duitsland de A31 op en zo naar beneden, maar man man wat een weertje.
120/130 harder was echt niet verantwoord.

Op het oog een mooie heldere Xenon lamp, een voetje/bevestiging afgebroken maar daar heb ik al een origineel reparatie setje voor, lag vanmiddag bij thuiskomt in de brievenbus op me te wachten.
De Xenon lamp is inclusief ballast en xenon pitje, goede koop al zeg ik zelf.
Zal een deze weken geplaatst gaan worden, maar eerst laat ik hem professioneel polijsten door een bedrijf nog.

De Z4 had het ook duidelijk naar zijn zin op het lange eind, de motor is even echt goed warm los gereden.
Bij thuiskomst uiteraard gelijk even gewassen ondanks de storm, vieze auto is uiteraard not done.

Links boven is het voetje afgebroken.

En dit is het reparatie setje origineel van Bmw.

Enzo Ferrari

Gebruiker
Hoe ging het met de harde wind in de Z4? Ik moet zeggen dat ik er in de MINI vrij weinig last van had. Scheelt misschien ookwel dat ik vrijwel de hele weg de wind "in de rug" had..:D

Bofkont

Gebruiker
Beste Uwbuurman,

Eerst moet hij even grondig gepolijst worden, ergens in april laat ik hem plaatsen door mijn schade mannetje , dan heeft hij pas tijd voor mij.

Beste Enzo,

Viel me echt reuze mee, amper windgevoelig, de Z4 is natuurlijk een lekker laag wagentje.
Was heerlijk om zo lang eind te rijden een keer, ondanks het klote weer.

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Vandaag dikke 380km getoerd met de Z4, door weer en wind, heb in de de Lutte een gebruikte originele xenon koplamp kunnen vinden voor een vriendelijk prijsje, was wel grappig de navigatie stuurde mij Duitsland de A31 op en zo naar beneden, maar man man wat een weertje.

dan was je redelijk bij mij in de buurt (y)

Ik vond het qua weer hier in het oosten reuze meevallen gelukkig

Bofkont

Gebruiker
Mooie omgeving Ascona GT (y)
Hier in het Noorden was het bar en boos, de schutting is nog gedeeltelijk omgegaan bij mij achter in de tuin.

Bofkont

Gebruiker
Heb eindelijk de introductie brochure van de Z4 E85 kunnen bemachtigen voor een enigszins acceptabele prijs :D
Het is de meest uitgebreide van 84 pagina's , met alle technische info kleurstalen van exterieur/interieur/ opties etc etc
De afgebeelde auto is ook nog eens een sterling grey zoals mijn eigen !
Erg blij mee.

adinsx

Gebruiker
Ik zal als ik er aan denk maandag nog eens onze archiefkast met persmateriaal induiken Bofkont. Wellicht vind ik er iets terug van destijds.
Wanneer werd dit type Z4 geïntroduceerd?

omniradius

Gebruiker
Zag vandaag onderweg toevallig een Z4 coupé ons voorbij rijden. Ook wel knappe wagen in coupé variant moet ik zeggen...

Bofkont

Gebruiker
Thx Uwbuurman (y)

Beste Adinsx,

2003 is de introductie van de Z4 E85.

Beste Ramon,

Ja de Z4 coupe is echt geweldig!!
Mocht ik een dichte wagen willen is dat mijn top favoriet nr1!

Bovenaan