Bofkont
Gebruiker
Beste mede autoliefhebbers,
Heb op verzoek mijn oude topic laten verwijderen, tijd voor een frisse nieuwe start.
Hierbij ook maar eens nieuw voorstellen, ben René 38 jaar oud woon in het mooie buitengebied, volop ruimte en heerlijke achterafwegen waar ik mij kan uitleven met mijn autopassie.
Zoals jullie weten is poetsen en perfectioneren mijn grootste hobby, kan me helemaal laten gaan om een auto weer zo netjes en origineel mogelijk te maken, spuiten/nieuwe onderdelen/leder restauratie noem maar op, niets is mij te gek.
Heb in al die jaren veel leuke en goede contacten op gedaan in deze business, op elk vlak heb ik wel een mannetje.
Nu in de 20 jaar dat ik mijn rijbewijs heb ook menig auto versleten, mijn eerste liefde en eigenlijk nog steeds is Alfa Romeo, met de paplepel ingegoten door mijn vader, in zijn nieuwe sud in de jaren 80 heel wat rondjes op de tt baan gemaakt op de achterbank als klein jochie, was destijds nog openbare weg door de weeks, prachtige tijd.
Mijn eerste auto als 18 jarige een Alfa 33 1.3 boxer 1989 met 50k aan km met als enigste luxe een toerenteller en 5 bak, helaas zelf geen foto's meer van.
Gevolgd door een rode 75 2.0 twinspark 1990, wat een wagen was dat zeg! kogelhard liep dat ding, helaas ook geen foto van digitaal.
Daarna kwam er een 155 1.8 16V twinspark sport wide body van 1997 op 16 inch speedlines, fenomenaal fijne wagen die ik eigenlijk wat te snel heb ingeruild.
Daarna 3 stuks van de Alfa 156 een 1.9 JTD / 1.8 twinspark en een 2.0 twinspark, ook hier helaas geen digitale foto's van dus eentje geleend van internet wederom, digitale camera's waren toen nog stervensuur begin 00, mijn eerste 156 kocht ik toen hij amper 3 jaar oud was, in die tijd dus nog best een dure auto.
In de prachtige kleur azzurro nuvola.
Wat een feest was dat, een geheel originele E36 323i coupe van 1997 167k aan km.
Deze Bmw E46 heb ik zeer goed kunnen inruilen op toen een droom auto voor mij een Audi S3 8l quattro 134k aan km met JD chip goed voor 260pk en 350nm
Beestachtige wagen voor die tijd, en moet zeggen een topwagen op elk vlak ook.
De audi heb ik 8/9 maanden gereden , toen was voor mij de fun er wel af, kogelhard rijden is niet mijn ding.
De opvolger was een E46 328ci met 125k aan km met eigenlijk alle opties die destijds leverbaar waren, ook mijn grootste miskoop ooit.
Ding is ooit betrokken geweest bij een kop staart botsing waardoor geen enkel plaatdeel er netjes recht op lag, ook voor en achter een bonk roest door slecht en goedkoop schade herstel, echt de hoofdprijs voor betaald in een vlaag van blindheid en voor een vermogen laten richten en laten
maken
Hier ben ik goed ziek van geworden en zeer oplettend ook.
Daarna besmet geraakt met het SLK R170 virus wat bij mij stiekem nog steeds stevig heerst.
Een prachtig originele 230 kompressor automaat van 1997 met 100k bij aanschaf.
Hier met de SLK club Duitsland prachtige tourritjes mee gedaan, heerlijke tijd!
Hierna toch weer een tijdje een Bmw gehad, een E46 328i van 1999 met 125k aan km wederom in de kleur farngrun.
Topwagen!! die ik ook uitstekend heb kunnen verkopen weer.
[
Ook deze Bmw is niet zo lang geweest, opgevolgd door wederom een SLK r170 maar dan de 320 met een fenomenaal fijne 3.2 V6 automaat.
Deze wagen is echt 2 jaar lang mijn kindje geweest en is echt grotendeels compleet gerestaureerd van spuitwerk tot leder tot bijna elk schroefje wat maar iets roestig was. Het interieur is compleet hiervan verwijderd en de plastic delen zijn opnieuw gespoten, een schaars 2 kleurig designo interieur geplaatst, ontzettend fijne wagen!! die ik nog steeds stiekem wel mis. Kosten nog moeite zijn gespaard om deze auto in top staat te krijgen.
Helaas heeft de nieuwe eigenaar hem vrij vlot compleet total loss gereden
Gaat me nog steeds erg aan het hart eerlijk gezegd.
De SLK is vorig jaar juni ingeruild op een CLK 430 designo, mijn grote wens was altijd nog een keertje een V8 te rijden.
Bij aanschaf 129k km, volledig origineel NL exemplaar, en zeer schaars, hoogstwaarschijnlijk de enigste uitvoering in NL in deze combinatie.
Nieuwprijs van 200.000 ouderwetse guldens en alle opties aanwezig behalve de standkachel.
Met afstand de beste wagen die ooit heb mogen rijden, die motor en het comfort ongekend fijn!!
Ook deze wagen is compleet los getrokken om alle roest te verwijderen, want helaas was die toch ernstig aanwezig op de niet zichtbare plaatsen.
4/5 maanden met heel erg veel plezier in gereden.
En nu mijn huidige wagen de E85 Z4 3.0I S, geweldig ding!
Untitled by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20170904_132253 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20170904_141052 by bofkont OEM, on Flickr
Heb op verzoek mijn oude topic laten verwijderen, tijd voor een frisse nieuwe start.
Hierbij ook maar eens nieuw voorstellen, ben René 38 jaar oud woon in het mooie buitengebied, volop ruimte en heerlijke achterafwegen waar ik mij kan uitleven met mijn autopassie.
Zoals jullie weten is poetsen en perfectioneren mijn grootste hobby, kan me helemaal laten gaan om een auto weer zo netjes en origineel mogelijk te maken, spuiten/nieuwe onderdelen/leder restauratie noem maar op, niets is mij te gek.
Heb in al die jaren veel leuke en goede contacten op gedaan in deze business, op elk vlak heb ik wel een mannetje.
Nu in de 20 jaar dat ik mijn rijbewijs heb ook menig auto versleten, mijn eerste liefde en eigenlijk nog steeds is Alfa Romeo, met de paplepel ingegoten door mijn vader, in zijn nieuwe sud in de jaren 80 heel wat rondjes op de tt baan gemaakt op de achterbank als klein jochie, was destijds nog openbare weg door de weeks, prachtige tijd.
Mijn eerste auto als 18 jarige een Alfa 33 1.3 boxer 1989 met 50k aan km met als enigste luxe een toerenteller en 5 bak, helaas zelf geen foto's meer van.
Gevolgd door een rode 75 2.0 twinspark 1990, wat een wagen was dat zeg! kogelhard liep dat ding, helaas ook geen foto van digitaal.
Daarna kwam er een 155 1.8 16V twinspark sport wide body van 1997 op 16 inch speedlines, fenomenaal fijne wagen die ik eigenlijk wat te snel heb ingeruild.
Daarna 3 stuks van de Alfa 156 een 1.9 JTD / 1.8 twinspark en een 2.0 twinspark, ook hier helaas geen digitale foto's van dus eentje geleend van internet wederom, digitale camera's waren toen nog stervensuur begin 00, mijn eerste 156 kocht ik toen hij amper 3 jaar oud was, in die tijd dus nog best een dure auto.
In de prachtige kleur azzurro nuvola.
Wat een feest was dat, een geheel originele E36 323i coupe van 1997 167k aan km.
Deze Bmw E46 heb ik zeer goed kunnen inruilen op toen een droom auto voor mij een Audi S3 8l quattro 134k aan km met JD chip goed voor 260pk en 350nm
Beestachtige wagen voor die tijd, en moet zeggen een topwagen op elk vlak ook.
De audi heb ik 8/9 maanden gereden , toen was voor mij de fun er wel af, kogelhard rijden is niet mijn ding.
De opvolger was een E46 328ci met 125k aan km met eigenlijk alle opties die destijds leverbaar waren, ook mijn grootste miskoop ooit.
Ding is ooit betrokken geweest bij een kop staart botsing waardoor geen enkel plaatdeel er netjes recht op lag, ook voor en achter een bonk roest door slecht en goedkoop schade herstel, echt de hoofdprijs voor betaald in een vlaag van blindheid en voor een vermogen laten richten en laten
maken
Hier ben ik goed ziek van geworden en zeer oplettend ook.
Daarna besmet geraakt met het SLK R170 virus wat bij mij stiekem nog steeds stevig heerst.
Een prachtig originele 230 kompressor automaat van 1997 met 100k bij aanschaf.
Hier met de SLK club Duitsland prachtige tourritjes mee gedaan, heerlijke tijd!
Hierna toch weer een tijdje een Bmw gehad, een E46 328i van 1999 met 125k aan km wederom in de kleur farngrun.
Topwagen!! die ik ook uitstekend heb kunnen verkopen weer.
[
Ook deze Bmw is niet zo lang geweest, opgevolgd door wederom een SLK r170 maar dan de 320 met een fenomenaal fijne 3.2 V6 automaat.
Deze wagen is echt 2 jaar lang mijn kindje geweest en is echt grotendeels compleet gerestaureerd van spuitwerk tot leder tot bijna elk schroefje wat maar iets roestig was. Het interieur is compleet hiervan verwijderd en de plastic delen zijn opnieuw gespoten, een schaars 2 kleurig designo interieur geplaatst, ontzettend fijne wagen!! die ik nog steeds stiekem wel mis. Kosten nog moeite zijn gespaard om deze auto in top staat te krijgen.
Helaas heeft de nieuwe eigenaar hem vrij vlot compleet total loss gereden
Gaat me nog steeds erg aan het hart eerlijk gezegd.
De SLK is vorig jaar juni ingeruild op een CLK 430 designo, mijn grote wens was altijd nog een keertje een V8 te rijden.
Bij aanschaf 129k km, volledig origineel NL exemplaar, en zeer schaars, hoogstwaarschijnlijk de enigste uitvoering in NL in deze combinatie.
Nieuwprijs van 200.000 ouderwetse guldens en alle opties aanwezig behalve de standkachel.
Met afstand de beste wagen die ooit heb mogen rijden, die motor en het comfort ongekend fijn!!
Ook deze wagen is compleet los getrokken om alle roest te verwijderen, want helaas was die toch ernstig aanwezig op de niet zichtbare plaatsen.
4/5 maanden met heel erg veel plezier in gereden.
En nu mijn huidige wagen de E85 Z4 3.0I S, geweldig ding!


