Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Bofkont

Gebruiker
Beste mede autoliefhebbers,

Heb op verzoek mijn oude topic laten verwijderen, tijd voor een frisse nieuwe start.

Hierbij ook maar eens nieuw voorstellen, ben René 38 jaar oud woon in het mooie buitengebied, volop ruimte en heerlijke achterafwegen waar ik mij kan uitleven met mijn autopassie.

Zoals jullie weten is poetsen en perfectioneren mijn grootste hobby, kan me helemaal laten gaan om een auto weer zo netjes en origineel mogelijk te maken, spuiten/nieuwe onderdelen/leder restauratie noem maar op, niets is mij te gek.
Heb in al die jaren veel leuke en goede contacten op gedaan in deze business, op elk vlak heb ik wel een mannetje.

Nu in de 20 jaar dat ik mijn rijbewijs heb ook menig auto versleten, mijn eerste liefde en eigenlijk nog steeds is Alfa Romeo, met de paplepel ingegoten door mijn vader, in zijn nieuwe sud in de jaren 80 heel wat rondjes op de tt baan gemaakt op de achterbank als klein jochie, was destijds nog openbare weg door de weeks, prachtige tijd.

Mijn eerste auto als 18 jarige een Alfa 33 1.3 boxer 1989 met 50k aan km met als enigste luxe een toerenteller en 5 bak, helaas zelf geen foto's meer van.

Gevolgd door een rode 75 2.0 twinspark 1990, wat een wagen was dat zeg! kogelhard liep dat ding, helaas ook geen foto van digitaal.

Daarna kwam er een 155 1.8 16V twinspark sport wide body van 1997 op 16 inch speedlines, fenomenaal fijne wagen die ik eigenlijk wat te snel heb ingeruild.

Daarna 3 stuks van de Alfa 156 een 1.9 JTD / 1.8 twinspark en een 2.0 twinspark, ook hier helaas geen digitale foto's van dus eentje geleend van internet wederom, digitale camera's waren toen nog stervensuur begin 00, mijn eerste 156 kocht ik toen hij amper 3 jaar oud was, in die tijd dus nog best een dure auto.
In de prachtige kleur azzurro nuvola.

Wat een feest was dat, een geheel originele E36 323i coupe van 1997 167k aan km.

Deze Bmw E46 heb ik zeer goed kunnen inruilen op toen een droom auto voor mij een Audi S3 8l quattro 134k aan km met JD chip goed voor 260pk en 350nm
Beestachtige wagen voor die tijd, en moet zeggen een topwagen op elk vlak ook.

De audi heb ik 8/9 maanden gereden , toen was voor mij de fun er wel af, kogelhard rijden is niet mijn ding.
De opvolger was een E46 328ci met 125k aan km met eigenlijk alle opties die destijds leverbaar waren, ook mijn grootste miskoop ooit.
Ding is ooit betrokken geweest bij een kop staart botsing waardoor geen enkel plaatdeel er netjes recht op lag, ook voor en achter een bonk roest door slecht en goedkoop schade herstel, echt de hoofdprijs voor betaald in een vlaag van blindheid en voor een vermogen laten richten en laten
maken:)
Hier ben ik goed ziek van geworden en zeer oplettend ook.

Daarna besmet geraakt met het SLK R170 virus wat bij mij stiekem nog steeds stevig heerst.
Een prachtig originele 230 kompressor automaat van 1997 met 100k bij aanschaf.
Hier met de SLK club Duitsland prachtige tourritjes mee gedaan, heerlijke tijd!

Hierna toch weer een tijdje een Bmw gehad, een E46 328i van 1999 met 125k aan km wederom in de kleur farngrun.
Topwagen!! die ik ook uitstekend heb kunnen verkopen weer.
[

Ook deze Bmw is niet zo lang geweest, opgevolgd door wederom een SLK r170 maar dan de 320 met een fenomenaal fijne 3.2 V6 automaat.
Deze wagen is echt 2 jaar lang mijn kindje geweest en is echt grotendeels compleet gerestaureerd van spuitwerk tot leder tot bijna elk schroefje wat maar iets roestig was. Het interieur is compleet hiervan verwijderd en de plastic delen zijn opnieuw gespoten, een schaars 2 kleurig designo interieur geplaatst, ontzettend fijne wagen!! die ik nog steeds stiekem wel mis. Kosten nog moeite zijn gespaard om deze auto in top staat te krijgen.

Helaas heeft de nieuwe eigenaar hem vrij vlot compleet total loss gereden :cry:
Gaat me nog steeds erg aan het hart eerlijk gezegd.

De SLK is vorig jaar juni ingeruild op een CLK 430 designo, mijn grote wens was altijd nog een keertje een V8 te rijden.
Bij aanschaf 129k km, volledig origineel NL exemplaar, en zeer schaars, hoogstwaarschijnlijk de enigste uitvoering in NL in deze combinatie.
Nieuwprijs van 200.000 ouderwetse guldens en alle opties aanwezig behalve de standkachel.
Met afstand de beste wagen die ooit heb mogen rijden, die motor en het comfort ongekend fijn!!
Ook deze wagen is compleet los getrokken om alle roest te verwijderen, want helaas was die toch ernstig aanwezig op de niet zichtbare plaatsen.
4/5 maanden met heel erg veel plezier in gereden.

En nu mijn huidige wagen de E85 Z4 3.0I S, geweldig ding!
Untitled by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20170904_132253 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20170904_141052 by bofkont OEM, on Flickr

MR PMG

Gebruiker
Hallo Bofkont, wat heb jij geweldige auto's gehad!! Je kunt wel zien dat je een echte autoliefhebber bent en een ontzettende BOFKONT.
Groeten,Peter

Zadelsnuiver

Gebruiker
Mooi rijtje auto's René, echt stuk voor stuk genieten. De '99 328i ís misschien wel mijn favoriet, wat een heerlijke kleur dat farngrun!

Op naar veel plezierige kilometers met de Z4 en een hoop mooie updates :D

MR PMG

Gebruiker
Géén dank,óók je huidige vind ik een prachtige machine.
Zelf wil ik geen cabrio omdat die dan teveel in het vaarwater van mijn motorfiets zou zitten.
En naast autoliefhebber ben ik (en Mrs PMG) vooral motorrijder :cool:

Robbiegoal

Gebruiker
Ontzettend leuk jouw historie zo te lezen! Stuk voor stuk leuke auto's.

De huidige Z4 vind ik ook erg gaaf, met uitzondering van de (overigens wel originele) velgen. Maar dat is natuurlijk smaak en die zijn te vervangen :).

Zelf rijd ik nog steeds in de 328ci (inmiddels weliswaar mijn derde auto, enkel nog voor de fun). Dat blijft ook een heerlijke auto. Jammer dat jij er zo veel ellende mee hebt gehad. Geldt voor mij ook in zekere mate (o.a. subframe gescheurd).

Damianw26

Gebruiker
Veel handiger zo! Wat een geweldige autohistorie, puur genot! Ben vooral erg gecharmeerd van de groene 328i!

D Elzinga

Gebruiker
Oud topic weg en een nieuwe er voor terug? Ha, Bofkont doet een braadslee.:T

Zadelsnuiver zei:
De '99 328i ís misschien wel mijn favoriet, wat een heerlijke kleur dat farngrun!

Ook mooi, persoonlijk vind ik die S3 dan weer fantastisch(y)

omniradius

Gebruiker
Zo hee Rene, ik heb je slechts pas een keer in het echt mogen ontmoeten, maar ik vond je een hele toffe kerel, en nu ik zie wat een briljante verzameling auto's je inmiddels op je naam hebt, is mijn respect alleen maar groter geworden! (y)

Super gaaf om zo te zien wat je door de jaren heen allemaal hebt gehad en wat voor ervaringen je ermee hebt gehad ook. ik ben een laatbloeier op auto (en halen van rbw) gebied, dus mijn "collectie" is een heul stuk bescheidener haha... maar tof om te zien hoe een liefhebberij op een goede manier uit de hand kan lopen ;)

Ga zo door! :)

Sketcher

Gebruiker
Opgetrokke wenkbrauwen hier wat betreft de topic wissel maar we weten natuurlijk dat Bofkont graag opruimt en de dingen graag netjes heeft :p

Het overzicht met prachtige fotos van je auto's maakt het gelijk weer helemaal goed. Helemaal geweldig!

Ik had even gemist dat je oude SLK zo geëindigd was, wat zonde zeg!

Pjötr

Actieve Gebruiker
Ik zat echt serieus te kijken naar je topic-titel en dacht "Heeft Bofkont een andere BMW?"
Ik kende je (gedeeltelijk)wagenpark natuurlijk al, maar stuk voor stuk pareltjes!

Wat ik me na het zien van je foto's zo afvraag he? Vanwaar de overstap van Italiaans naar BMW?

Die 3-serie uit 98, die generatie, die vind ik echt mooi, zeker zo in het mooie groen zoals de jouwe.

Ik verheug me nu al op het voorjaar, middagje bofkonten en toeren, dat gaan we dit jaar vaker doen ipv roepen!:D

JoelD

Gebruiker
He, gelukkig ben je niet weg. ;)

Goede introductie, stuk voor stuk prachtige auto's die ik zou willen bezitten. (y)

Nico GTR

Gebruiker
Zo er doorheen bladerend zie je wel direct welke auto's tijdloos zijn en welke niet. Wat is een e36 toch eigenlijk ja......tegenover de e46 is het echt een lelijk eendje. ;)

De grijze Ci vind ik stiekem misschien nog wel het mooiste, al mag de rode 75 er ook absoluut wezen. Op een nieuw hoofdstuk in Bofkont zijn drang naar perfectie. (y) blijft genieten.

Niseko

Gebruiker
Zonde dat het oude topic verwijderd is, ik vond het schitterend leesvoer :(

Maar goed, een nieuw topic en meteen een mooi overzicht van je autogeschiedenis (y)

Bofkont

Gebruiker
Bedankt voor het warme welkom jongens, kreeg al wat verontruste berichtjes en whattsapjes binnen waar ik gebleven was.
Goed om te weten dat sommigen mij nog kunnen waarderen , daar doen we het voor :D(y)

Sorry Niseko,

Vond het wat onoverzichtelijk worden, denk tijd voor een frisse start.

ENTE

Gebruiker
Wat leuk om dit zo even door te lezen. Ik betrap mijzelf er vaak op dat ik even de profielpagina aanklik van forummers en even 'check' wat er allemaal op het erf heeft gestaan en staat.
Maar dit kan natuurlijk ook:T

Fraaie wagens en vooral het enthousiasme voor al dat leuks maakt het leuk om te lezen.

Guest
Jammer dat je zo kort de CLK 430 hebt gehad. Om echt te ervaren hoe "het automobiele leven" er met een V8 uitziet had je er mijn inziens langer mee moeten rijden.

Tomolino

Gebruiker
Leuk dat je een nieuw topic hebt geopend René, ik houd wel van dat opgeruimde en overzichtelijke!
Interessant om zo te zien welke auto's je allemaal in bezit hebt gehad, er zit, helemaal voor een Alfist als ik, heel veel leuks tussen.
Uiteraard ga ik ook hier weer lekker meelezen en zo af en toe reageren, veel succes met het verder verbofkonten en vertroetelen van de Z4!

Bofkont

Gebruiker
Beste Zadelsnuiver,

Ja die groene E46 328i was idd echt geweldig, topwagen!!
2014 nog mee naar Stuttgart geweest, op de cruise control 120/140 met een verbruik van 1 op 13.5, in alle rust en comfort.
Is gekocht door een architect die eentje zocht voor de gunstige bijtelling, zeer vriendelijke man en op en top liefhebber, heeft hem nog steeds volgens mij.

Beste RWD,

Bedankt!! het is absoluut een fijne historie aan wagens, en denk met veel plezier terug aan al deze wagens, elk van hun had zijn eigen charme.
Als deze wagens stonden hoog op mijn lijstje om ooit eens te bezitten.
Maar zoals mijn helaas overleden lieve oma altijd zei, bezit van de zaak is het einde van het vermaak, wijze woorden, ik mis haar nog elke dag.
Deze wijsheid gaat veelal heel erg voor mij op, vooralsnog heb ik het met de Z4 nog erg naar mijn zin, ik werk naar een langdurige relatie toe :T

Beste Robbiegoal,

Bedankt!!
De 328ci was technisch overigens wel perfect, mankeerde motorisch niets aan, helaas die slecht op gelapte schade was zo erg, en in mijn blinde verliefdheidswaas heb ik de wagen zo gekocht voor een enorm dikke prijs, ik heb alles uiteraard laten herstellen/richten, maar alles bij elkaar een hele lieve duit gekost zeg maar, was een fantastische wagen ook.

Kwa velgen met de Z4 kan ik inkomen, ik vind ze persoonlijk erg mooi, maar ga wellicht op termijn naar een setje styling 103 17 inch, dat is voor mij de perfecte velg, maar kan heel goed leven met de huidige velg, dus heeft geen haast.
https://s108.photobucket.com/user/bofkont_2006/allerei/story
Goed om te horen dat jij die heerlijke 328ci ook nog steeds in bezit hebt, blijft een topwagen!

Beste Damian,

Bedankt!! dat was idd ook een topwagen die groene E46, mis hem nog steeds wel als ik de foto's zo weer zie.
Kwa topic vond ik dit wel verfrissend een keertje.

Beste Elzinga,

Nou hoop niet dat het mij net zo vergaat als Braadslee, met alle respect:T
Die S3 was ook een ultiem toppertje, gekocht bij de audi dealer destijds, erg dure auto ook toen nog.
Veel plezier van gehad, en nog de ouderwetse VAG kwaliteit, nooit wat mee geweest.

Beste Omniradius,

Was erg leuk je eens in het echt te ontmoeten!
Tja mijn hobby is idd wel een beetje uit de hand gelopen kun je wel stellen, maar had het voor geen goud willen missen.
Ik koester aan elke wagen wel een speciale herinnering van dat.
Voorjaar maar weer eens afspreken, zal ik dat andere krasje ook nog verwijderen wat ik vergeten ben ;)

Beste Sketcher,

Je kent mij inmiddels wel aardig ja, vond het wat een rommeltje worden mijn oude topic, dus denk frisse wind erdoor.
Bedankt voor je compliment, ja mijn grote liefde is erg naar geëindigd, zo doodzonde, wat een moeite er in die wagen is gaan zitten is moeilijk te beschrijven zoveel uren en bezoekjes aan diverse adressen, wel een top tijd mee gehad trouwens.

Beste Audi80 coupe,

Bedankt!!
Vond het zelf ook wel een aardige korte samenvatting zo.

Beste Thomas,

Volledig eens, die rode 75 droom ik zelfs nog wel eens van, zo fan ben ik nog steeds van die wagen.
Kogelhard op de autobahn richting kazerne Seedorf in de jaren 90, die zogenaamde snelle golf tdi's 110pk reed ik echt het snot voor de ogen:)
Alleen waren de AMG's en de 911 's die er geregeld voorbij kwamen s'nachts compleet onmogelijk bij te benen.

Vergeet nooit weer achter een rode V12 testarossa met mijn alfa 33, vrachtwagen op links dus de ferrari moest kalm aan doen, onbeschrijfelijk wat er gebeurde toen er eenmaal vrij baan was, heb ook nog teruggeschakeld naar de 3 met mijn zeer snelle 1,3 boxer:), net of ik achteruit werd gesmeten, hij brulde in enkele seconden geheel bij me weg, de trilling van de voorruit kan ik mijn nog zo heugen , heerlijk was die tijd!!! :D

En die keer met een dashboard brand met mijn Alfa 75 :eek:
Denk er brand buiten iets, kijk naar mijn dashboard allemaal rook, licht uit en zo verder gereden, echt Alfa niets aan het handje verder.
Thuiskomst bij de garage wat herstelwerk en weer doorkachelen, zo simpele techniek was dat nog.

Beste Peter,

Nee onze Bofkont heeft niet weer een andere Bmw, dat zou wel echte waanzin zijn, maar ach mij zelf kennende was het mogelijk geweest.
De overstap van Italiaans naar Duits kwam door mijn broer, hij ging in die tijd een Alfa GT rijden, bijna een nieuwe, ik was zo jaloers dat ik de bongel in het hok heb gegooid en over ben gestapt op een Bmw, gelukkig ben ik over dat soort perikelen wat heen gegroeid :)
Maar een 156 GTA of GTV 3.0 V6 phase 2 staat nog steeds op mijn lijstje, dus wie weet ooit nog de terugkeer.
Idd voorjaar/zomer moet we afspreken, kleine moeite kwa afstand!

Beste Joel,

Geen stress, de bofkont is er weer :T
Bedankt voor je compliment!

Beste Nico,

Heb je absoluut gelijk in, de E36 is niet echt een aantrekkelijke Bmw, al moet ik zeggen dat een Estoril blauwe E36 328i touring in mtech trim mij wel heel erg warm maakt!! zo mooi is die!!
Die grijze 328ci was idd echt een toppertje, maar oef wat een werk is dat ook geweest!!
Ding is compleet opnieuw opgebouwd en gespoten in mijn bezit, wil je niet weten.

Beste Barri,

Bedankt!!
Wordt zeer gewaardeerd, het is idd een heerlijk lijstje, kijk met weemoed terug naar de foto's.

Beste Ente,

Haha geweldig, dat doe ik zelf ook altijd, mag graag zien wat voor liefhebberij we allemaal hebben.
Zo divers!
Bedankt voor je compliment!

JoelD

Gebruiker
Bofkont zei:
En die keer met een dashboard brand met mijn Alfa 75 :eek:
Denk er brand buiten iets, kijk naar mijn dashboard allemaal rook, licht uit en zo verder gereden, echt Alfa niets aan het handje verder.
Thuiskomst bij de garage wat herstelwerk en weer doorkachelen, zo simpele techniek was dat nog.

Dat was waarschijnlijk een stekkerverbinding achter je dashboardkastje. Die willen nog wel eens fikken. Heb bij mijn 75 nog gekeken of dat de oorzaak was van het niet willen starten, maar helaas (of gelukkig ;)) zag dat er nog perfect uit.

ZEN

Gebruiker
Voor mij is het geen weerzien met je wagenpark, maar een eerste kennismaking. I'm impressed! :eek:

Ik heb wat meer autojaren achter me, en akelig veel auto's ook. Over 25 jaar, dan heb je mijn huidige leeftijd bereikt, zal jij in dit tempo meer auto's hebben gehad dan ik... ;)

Erratum: al over 24 jaar... :p

Bofkont

Gebruiker
FH126560 zei:
Jammer dat je zo kort de CLK 430 hebt gehad. Om echt te ervaren hoe "het automobiele leven" er met een V8 uitziet had je er mijn inziens langer mee moeten rijden.

Beste FH126560,

Daar heb je absoluut een goed punt!
Zoals ik al aangaf, met afstand de meest fijne auto die ik ooit heb mogen rijden, zoveel verfijning, ongekend op elk vlak zonder te overdrijven.
Zeker naar mijn aanpak was hij fenomenaal, maar om heel eerlijk te zijn, de wagen stond echt te veel stil, voor een plezier ritje pakte ik de wagen amper.
Mijn cabrio pak ik elke mooie zomeravond bijna wel voor een uurtje genieten.

Maar nogmaals de reis door de Duitse Eiffel en de Belgische Ardennen in de CLK waren geniaal, dik 1500km in 3 dagen tijd, van s morgens vroeg tot s avonds laat auto rijden en altijd fris uitstappen , die kwaliteit had de CLK, hoef je met een SLK of Z4 niet mee aan te komen, met de SLK was ik altijd gebroken na een paar uurtjes. Wellicht dat ik nog een CLK 500 cabrio overweeg van de A209 serie over een tijdje, lijkt me ook zo'n fijn ding!

Bofkont

Gebruiker
Beste Herr von Zen,

Bedankt voor je complimenten, waardeer ik ten zeerste (y)
Denk dat het tempo er nu wel eens uit is kwa wisselen, ik krijg langzamerhand wat meer innerlijke rust.
Ook de elektrificatie van het wagenpark beangstigd mij, ik heb niets met de EV.
Hoelang mogen we nog genieten van dikke 6/8 of meer cilinders???

Beste Pascal,

Bedankt!!

Guest
Leuk hoor, m'n complimenten.
Wat zijn er dan veel tinten groen leverbaar geweest op auto's, bij de bmw bewijst het zich weer hoe mooi het is, trouwens niet alle groen tinten zijn mooi, bv vw's in de jaren eind 90.
(winnaar de groene 328 tweede plek is de MB V8)

ZEN

Gebruiker
Fifty shades of green, Stif? ;)

@Bofkont: wat de e-auto's betreft, ik denk dat het per land zal gaan verschillen. Ik zag laatst op mijn i-netnieuwsbron, t-online.de, een artikel over de verschillen in stroomprijzen binnen Europa.
Nederland zit in de goedkope hoek en Duitsland is met Denemarken het duurste qua stroomprijzen.

het stroomprijzen artikel

Overigens, al dan niet snel wisselen van auto heeft niet zoveel met innerlijke rust te maken. Ook "in Zen" kan je ineens (moeten) wisselen. Is ook een initiële budgetkwestie natuurlijk. Vanuit jouw professie moet je kunnen weten dat rust ook een tijdelijke toestand is. :)

PM xxx

Gebruiker
Gelukkig heb ik van het weekend je oude topic nog bijgelezen, anders had ik minstens tien pagina's gemist! ;)

Aardig rijtje zo! Kom ik aan met m'n 4 auto's in 18 jaar... (7 als je het circuithok, het bouwpakket en de sloper meetelt)

Caspian

Gebruiker
Leuke introductie Bofkont!
Ik had natuurlijk al lang en breed in je profiel gezien wat je vorige auto's waren, maar zo op een rijtje met foto's is leuk om te zien. De CLK, Ci en S3 zijn mijn favorieten, maar de rest is ook erg mooi.

Lekker bezig met je Z4 ook weer. Die nieuwe velgen zou ik niet doen, die je nu hebt vind ik veel mooier. :)

Guest
Beste Bofkont, wat een mooie autohistorie! (y) De S3 blijft mijn favoriet van het lijstje.

Twix

Actieve Gebruiker
Vanochtend bij het ontbijt schrok ik. Ik kon jouw topic niet meer vinden. Er zijn een aantal topics die ik volg en de jouwe is daar een van. Qua auto's heb je een heerlijke smaak en hoewel ik zeker niet zo'n poetser ben, vind ik de liefde die jij in een auto stopt fantastisch om te zien.

Nou genoeg positieve woorden. :)

JoostM

Gebruiker
Ha, daar is Bofkont weer, gelukkig... :D Mooie opening zo, blijft een indrukwekkend rijtje auto's wat je gehad hebt en nu hebt :D

AsconaGT

Actieve Gebruiker
Mooi lijstje zo! Elke auto heeft zo wel iets.

De beide interieuren van de SLK's vind ik erg mooi. Beide E46's vind ik nog steeds tijdloos (y) De S3 zal vast snel rijden maar ik heb qua model er helemaal niets mee. De Z4 vind ik dan wel weer geslaagd (y)

Alfa's vind ik wel mooi, maar deze modellen spreken mij ook in mindere mate aan.

Ben benieuwd wat het volgende word ;) maar eerst hier nog even lekker van genieten

adinsx

Gebruiker
Heerlijk overzichtelijk weer Bofkont, daar kan ik nog wat van leren met die ellenlange mijn-auto-topics. Hoewel het de laatste jaren meevalt gezien de auto niet meer heel spectaculair is. Niettemin, tof je weer wat beter te leren kennen. Paar jaartjes ouder, maar nog een veel grotere poets/detailfreak dan mijzelf. Hier verslonst het ietwat met de twee jonge kids in huis, maar wie weet wat de toekomst nog brengt.

En die Z4, tja het blijft een liefhebbers ding. Ik heb twee keer zo ontzettend veel lol gehad met de facelift Z4 dat ik mezelf toch wel beloofd heb ooit een Z4 in bezit te hebben. Mocht je er dus ooit vanaf willen... Al heb je dat ook vast vaker gehoord.

Nee, succes met de Z4 nog beter/mooier maken en we blijven het topic volgen (y)

Bofkont

Gebruiker
Beste Joel,

Dat zou best kunnen, is ondertussen alweer een eeuwigheid geleden, we praten over 1998.
Elke vrijdagmiddag en zondagnacht de A1 over blazen richting Seedorf, wat een tijd was wat :cool:
Ik koester warme herinneringen aan de 75, als ik dan die wagen van jou weer zie, wordt ik gelijk weer week.

Beste Stif,

Bedankt!!
Ja heel wat kleuren leverbaar, farngrun is ontzettend mooi kleurtje, zo dankbaar om te poetsen ook.

Beste Herr Dr. von Zen,

Kwa verleden een en al onrust in mijn hoofd kwa auto's, kan er nachten van wakker liggen te piekeren en dromen.
Gelukkig is de fase grotendeels voorbij, tja in mijn werk weet ik er zeker weel en en ander van, maar voor jezelf is het toch altijd anders.
Bij mij was het trouwens nooit een kwestie van moeten wisselen, stuk voor stuk top onderhouden wagens, pech of storing heb ik nooit gehad, geloof het of niet.
Kwa E auto´s we gaan het wel zien de komende jaren, maar heb er geen goed gevoel over.

Der Magistrat,

Tja what´s next, dat weet je met de bofkont maar nooit :)
Bijzonder wat in zijn hoofd allemaal om spookt.

@PM,

Haha super man (y)
Jij bent een stuk trouwer dan mij in ieder geval, dat is wel duidelijk.

Beste Caspian,

Bedankt wordt zeer gewaardeerd!!
Kwa velgen heeft het verder totaal geen haast, de set die er onder zit is bijzonder netjes en door de laatste eigenaar nog even gepoedercoat.

Beste Phaeton W12 ,

Bedankt!!
Ja die S3 8L, idd een geweldige auto, als ik dan de foto's weer terug zie krijg ik gelijk heimwee, was een bijzonder mooi exemplaar, superstrak gekocht bij Audi VD Brug in Heerenveen destijds, ook niets aan spuitwerk of wat dan ook aan gedaan, zo netjes was deze wagen.
Technisch ook nooit wat mee geweest.

Beste Twix,

Mooi dat er aan mij gedacht wordt :D(y)
Waardeer ik zeer.
Tja dat poetsen is een way of life, uren/dagen/maanden het stopt nooit, vraag me zelf wel eens af hoelang ga ik het zelf nog volhouden.
Ach zolang het mij nog steeds voldoening geeft ga ik er mee door, lees verslaving :T

Beste JoostM,

Bedankt!!
Ja als ik zelf zo terug kijk is het idd een mooi lijstje auto's.

Beste Ascona GT,

Zo is het idd, elke auto had zo zijn eigen charme, mijn probleem is dat ik gewoon teveel mooi vind.
Wat de volgende gaat worden, pffff moeilijk.
Is ook iets waar ik eerlijk gezegd nog niet teveel mee bezig wil zijn, ik heb echt het gevoel de juiste auto nu te hebben.
Maar een Benz maakt wel een heel erg grote kans eerlijk gezegd, A209 CLK 500 cabrio.
Maar wil nu nog echt de Z4 nog niet missen!! ik ga voor een langdurige auto relatie deze maal, tenminste ik probeer het:T

Beste Adinsx ,

Bedankt!!
Ach ja met 2 kinderen en een drukke baan zoals jij kan ik mij dat wel voorstellen, ik heb gewoon echt teveel tijd, geen kinderen.
Detailing is wel een van mijn grootste hobby's, 2017 ga ik ook weer helemaal los, heb er al zo'n zin in.

Jij hebt zelf ook een prachtige auto historie met die Renault RS en Megane F1, topwagens!
Ja deze Z4 is wel een dingetje hoor, zo ontzettend veel voldoening en fun geeft deze wagen mij, elk ritje is bijzonder.
Je bent inmiddels nr4 die de Z4 wil overnemen op termijn, gaat nog wat worden :)

Beste Brent®,

Bedankt!! Tja het is wat of niet :D

Caspian

Gebruiker
Bofkont zei:
Beste Caspian,

Bedankt wordt zeer gewaardeerd!!
Kwa velgen heeft het verder totaal geen haast, de set die er onder zit is bijzonder netjes en door de laatste eigenaar nog even gepoedercoat.

Dat heb ik wel eens eerder gelezen... :p

Mooie anekdotes Rene! Ik kan me voorstellen dat je die rode 75 mist. Zijn auto's die nu in prijs stijgen. Mooi om te zien hoe je van een hele sportieve rijder met hele sportieve auto's naar meer cruisers bent gegaan, maar nu met je laatste keus toch weer wat meer richting sportiviteit toe buigt. Ik denk dat die afwisseling door de jaren heen ook wel erg lekker is.
Leuk ook om te zien hoe aan/uit die turbo op de S3 was. Het koppel komt er zoveel later en daardoor ook minder in dan bij die van mij. Daarentegen wel veel toeren. Zou je een 3 inch uitlaat eronder hebben gehad, had je die lijn vanaf het punt dat die zijn maximale pk's levert nog kunnen doortrekken. Gaaf apparaat in ieder geval.

En ook goed om te zien dat je bekend bent met SHIT. Self healing italian technology. :D

brg

Gebruiker
Ja, boys & toys :D
Ik begrijp je onrust en het stiekem alweer dromen van een opvolger...

Weet nu zelf een schitterende blauwe NC staat met beige lederen interieur, 2.0, metalen klapdak en vooral: met automaat!!!
Kijk, en dan bedenk ik dat ik de mijne er wellicht met bijna gesloten beurs kan op inruilen (de automaat is iets ouder en heeft iets meer kilometers).
En ik heb al eens de carconfigurator van de nieuwe MX-5 RF gecheckt, niet té duur en een hebbeding...
En een Abarth 124 is thans mijn ultieme roadster... maar dan wel nog een tweetal jaartjes wachten tot de eerste jonge tweedehandsjes met net de kop eraf te koop staan want nieuw kan ik dat echt voor mezelf niet verantwoorden als 3e wagen...

Maar waarom in hemelsnaam een nieuw topic???

Nico GTR

Gebruiker
13935116_1766181990329608_5677846012043102833_n.jpg

Nieuw ornament in de voortuin Rene?

Bofkont

Gebruiker
Beste Caspian,

Momenteel liggen de prioriteiten nog bij preventief onderhoud, maar mocht ik geschikt tegen een setje aanlopen laat ik hem zeker niet staan :)

Beste Thomas,

Ja de 75 zit absoluut in lift kwa krijzen na jaren in het verdoemhoekje gezeten te hebben.
Bijzonder fijne wagen was mijn rode duivel, zeer eigenzinnig ook met die bijzondere handrem keuze.

Ja die Audi S3 is idd ouderwets/aan uit turbo, maar voor die tijd lees 10 jaar terug toch echt verdomd snel al.
Maar met het hedendaags hothatch geweld vergeleken is het idd maar behelpen :)

Ja dit SHIT ben ik mee bekend, zo heeft mijn Alfa 33 ooit helemaal droog gestaan aan koelvloeistof, waar is het gebleven?? nooit achter gekomen.
Bijgevuld en altijd op peil gebleven ook.

Diversiteit tussen sportief en comfort is er idd ook, ik vind beide gewoon erg fijn op zijn tijd.
In de toekomst een loods en is een grote wens, en daar een cabrio en een dikke comfort cruiser inzetten.

Beste British Racing Green ,

Moet zeggen dat er momenteel geen enkele drang is naar een andere auto, zelfs niet als ik ineens veel geld om handen zou krijgen.
Zo tevreden ben ik met deze wagen, maar ach we gaan zien wat de toekomst gaat brengen, met de bofkont weet je het nooit, ik roep wel vaker dingen :T

124 Abarth is voor mij ook een topper en zodra die richting betaalbaar gaat worden staat die heel erg hoog op mijn lijstje!!
Je mazda ideeën zijn ook heel erg tof! zo'n nieuwe Mx5 is ook een topper, maar de 124 heeft mijn voorkeur.

Tja waarom een nieuw topic, even de frisse wind erdoor, heb de boel graag netjes overzichtelijk.

Kristian2

Gebruiker
Leuk zeg dat overzicht van het hele Bofkont-wagenpark!
Stuk voor stuk echte liefhebbersauto's. Als ik dat vergelijk met het spul wat ik rijdt/heb gereden :cry:

Jij hebt in ieder geval voordat die EV-troep werkelijkheid wordt ECHTE auto's gereden. Zet mij ook wel aan het denken. Het kan nu nog...

Bofkont

Gebruiker
Zo is het Kristian(y)
Bedankt voor die mooie woorden.
De toekomst op autogebied doet mij echt huiveren, hoelang kunnen we nog genieten van dit soort wagens??
Ik zou de kans ook nog aangrijpen Kristian, koop gewoon die type R en geniet ervan zolang het nog kan of je zelf wilt !!

Bovenaan