Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Ik had vroeger als puber stapels brochures, toen ze nog gratis werden opgestuurd ipv simpele pdfjes :D Zaten echte boekwerken tussen. Mijn ouders werden wel eens gebeld door Lexus of een ander merk of ik een proefrit wou maken lol.

Dit is ook echt een prachtig mooi boekwerk Arno.
Maar idd toen deze auto nieuw was kon je ze gratis ophalen, nu moet je er duur aan :D

Vandaag echt grandioos mooi zacht weer hier , helaas had ik vanmiddag nog wat andere verplichtingen kon dus maar een klein uurtje toeren.
Maar het was echt genieten hoor, mooi rustig binnendoor getoerd, zelfs zonder jas, lekker de kachel wat aan.

Heb echt zo genoten van de wagen/rijden, dit is echt mijn wagen!!
Elke rit voelt als bijzonder aan voor mij.

Mooi man! En goed om te horen dat je er zo content mee bent. :-D

Immers, een auto die leuk is om naar te kijken/te poetsen is één, als het rijdt als een krant ben je er wel snel klaar mee.

Absoluut Tyn :D
Kwa rijden komt het wel goed dit jaar is de planning, heb sowieso al 3 toerritten staan met wat andere Z tjes.
11 maart de eerste toerrit, hoop dat het wat droog is.

Heerlijke dag was het tot een uur of 15:00 hier in Arnhem, panodak open was al heel prettig. Ik kan me voorstellen hoe fijn een cabrio wel niet is, hoewel een auto met een dak op dit moment zeker geen luxe is:T

Mooie plaatjes weer (tu). Fijn om te lezen dat je zo lekker blijft genieten van deze prachtige roadster. Dat kan alleen maar nog beter worden als het voorjaar echt doorbreekt. B)

Damianw26 zei:
Heerlijke dag was het tot een uur of 15:00 hier in Arnhem, panodak open was al heel prettig. Ik kan me voorstellen hoe fijn een cabrio wel niet is, hoewel een auto met een dak op dit moment zeker geen luxe is:T

Inderdaad tot een uur of drie hier (10 km oostenlijk van Arnhem ;) ). Rond de middag ook nog met het panodak open gereden, maar wat een baggerweer is het nu.

Ik was altijd fan van de Z4, maar vooral van na de facelift. Echter hoe vaker ik in dit topic kom, hoe meer ik de achterzijde toch weet te waarderen. (tu)

Thx Damian (tu)

Was echt even lekker, het giet hier nu ook gigantisch trouwens.
Hele week is verder helaas ook slecht weer.

Beste Smarter,

Thx(tu)
Ben echt ontzettend blij met deze wagen, ga hem steeds meer waarderen, een van mijn beste aankopen ooit zo voelt het!
Gaat echt genieten worden voorjaar/zomer!

Beste Adinsx.
Thx(tu)

Kan me jou topic nog wel heugen waar je helemaal lyrisch was over het weekendje toeren in die 35si.
Ik vind juist deze eerste generatie E85 Z4 het mooiste, meest tijdloze, maar dat is uiteraard puur persoonlijk.
Ik vind het kontje van deze Z4 ook echt super :D

Thx Thomas!
Ja 25 maart gaan we los :D
Heerlijk dagje poetsen weer, heb er zin in, zeer benieuwd naar de QV!!

Bofkont zei:
Ben echt ontzettend blij met deze wagen, ga hem steeds meer waarderen, een van mijn beste aankopen ooit zo voelt het!
Gaat echt genieten worden voorjaar/zomer!

Ik dacht het wordt langzamerhand tijd voor wat nieuws....

2710020_1.jpg

E46 323 Ci

Mooi exemplaar Kristian, maar vrij kaal, en kwa motor vind ik hem net een tikkeltje te zwak.
Als het een E46 coupe gaat worden dan zoiets!
https://autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1479419422

Die van Leitner is echt geweldig. Staat gelukkig geen prijs bij. Mooier als een nieuwe 4 Coupe deze E46.
De groene die ik liet zien is wat kaler, zonder sportstoelen etc. maar door de kleurstelling is het wel iets aparts.

Bofkont zei:
Mooi exemplaar Kristian, maar vrij kaal, en kwa motor vind ik hem net een tikkeltje te zwak.
Als het een E46 coupe gaat worden dan zoiets!
https://autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1479419422

Oehhh me likey (:B

Heb wel ergens eens gelezen dat de E46 coupé iets minder strak rijdt/stuurt als de sedan.

Geen idee of dat waar is :p

Geen idee Ramon, ik heb nooit enig verschil kunnen merken, heb beide gehad.
Maar ach ik ben ook een vrij rustige rijder.

Vandaag een ritje Duitsland gedaan dik 500 km :D
Vond op ebay kleinanzeigen een set originele Hella xenons in topstaat voor een prijsje die ik niet kon laten schieten, deze units kosten nieuw 1000 euro p/stuk zonder ballast en lampen.

Ik heb 2 weken terug ook al eentje gekocht, met een beetje geluk kan ik de oude set wel weer redelijk verkopen zodat het aardig kosten neutraal gaat.
In April zal mijn schade mannetje de lampen plaatsen, is nog een hele operatie, hele voorbumper moet er voor weg.
Deze xenon units met chrome inleg was destijds alleen voor de 3.0 het topmodel, een subtiel kenmerk waar je dus de top motorisatie aan kunt herkennen.
De minder krachtige modellen hebben een zwarte inleg.

Heen weg vrij rustig aan gedaan heerlijk 130/140, via zwartemeer de A31 richting Osnabrück, moest in een dorpje vlak achter er zijn.
Ook laatste stuk binnendoor Duitsland de kap los gegooid, lekker zonnetje dus denk waarom niet.

Terugweg was de A31 vrij rustig en op een gegeven moment compleet leeg, dus denk kan ook wel even goed gas geven een keer, is echt jaren geleden dat ik echt hard heb gereden, op de heenreis was de motor al door en door warm en goed los gereden al.
Sportstand aan en vloeren , nou dan gebeurd er toch wel wat hoor, de 3.0 zes lijn vol in de toeren, hij brult het uit.
Met een enorme souplesse en gemak zo naar de 240 op de teller, zat duidelijk nog meer in, maar vond het wel welletjes zo.
De wagen ligt met die snelheid nog echt goed en zeker op de weg, remmen gaat adequaat, kwa geluidsniveau vond ik het best goed te doen voor een linnen kap.
Nog een heel stuk 180/200 door gereden zo, was echt zo rustig.

Eenmaal in NL van de snelweg af ook weer de zon, dus wederom de kap eraf.
Al met al een leuk dagje auto rijden.
Bij thuiskomst uiteraard de wagen direct goed gewassen, heenweg best veel regen nog vanmorgen.

Klinkt als een mooi ritje René! Sowieso altijd eens leuk om in Duitsland een even de rechtervoet te strekken. En 240 in een cabrio? Wauw, dat is echt behoorlijk rap! :O Geen last van hevig fluitende wind of een kap die begon te klapperen? En je zei nog laatst dat je zo'n rustige rijder was ;)

En mooie koplampen ook! Goede aankoop weer lijkt me zo!

Haha Ramon :D
Zoals ik al zei, was echt jaren geleden dat ik zo hard heb gereden, denk 10 jaar terug met mijn Audi S3.
Is ook niet iets wat ik vaak ga doen of zo hoor, maar ach even de motor een keer goed schoon branden dacht ik.
Het rustig open toeren geniet ik veel meer van.

de kap ligt er echt super op, dat hebben ze bij de Z4 echt goed voor elkaar, niets geen geklapper met 240km.
Ook kwa geluidsniveau in de auto zeer acceptabel, uiteraard niet zo stil als een auto met vast dak, maar het verbaasde mij echt.
De kap is sowieso meerdere lagen gevoerd/geïsoleerd.

Een stuk in Duitsland rijden is natuurlijk altijd leuk omdat de snelwegen er veel geschikter zijn om hard te rijden én omdat je meteen even het gevoel hebt gehad dat je er uit bent geweest, het voelt dan bijna als een kleine vakantie.

Toevallig ook nog bij het parcours van de Bergrennen vlakbij Osnabruck geweest? Ligt in een heel mooi heuvelachtig gebied met mooie weggetjes en lieve dorpjes, ben er zelf anderhalf jaar geleden met de Fiat Coupé geweest. :)

Mooi he! En zo'n Z4 is van 0 naar 260 km/h binnen de 40 seconden, dat is gewoon hartstikke snel!

0-260 km/h: https://youtu.be/jeJgS9pQNMM

Beste Alberth,

Ja was best leuk voor een keertje de autobahn bestormen, maar is niet iets wat ik heel vaak zal doen denk ik.
Ik geniet toch echt het meest van het rustig open rijden.

Dorpje waar ik moest zijn was het al wel lekker heuvelig inderdaad, Ostercappeln.
Ben niet bij dat parcours geweest ook nooit van gehoord, maar klinkt heel erg leuk om te rijden (tu)

Enzo Ferrari zei:
Mooi he! En zo'n Z4 is van 0 naar 260 km/h binnen de 40 seconden, dat is gewoon hartstikke snel!

0-260 km/h: https://youtu.be/jeJgS9pQNMM

Ja de Z4 is vrij vlot, viel mij ook niets tegen :}
Bij 240 heb ik gelost, zat overduidelijk nog meer in, hij loopt gewoon door.

Altijd lekker de 6 in lijn de sporen geven over een mooie lange rit. Ik kan het me haast niet voorstellen dat je het kan weerstaan om het gaspedaal op een rustige Duitse snelweg diep in te trappen. Al blijft die 1.8T S3 een kleine bom die altijd uitnodigt om gas te geven, en de z4 wat comfortabeler met soepele 6 in lijn

Het was idd wel even leuk Damian, maar het is erg opletten met dit soort snelheden hoor.
Dat kunnen weerstaan komt vanzelf met de leeftijd.
Vroeger lees 20 jaar terug toen ik zo oud was als jij was het altijd plankgas :D

Hard rijden met deze Z4 kan heel erg makkelijk, en hij wil ook echt wel, maar voor mij komt hij het beste tot zijn recht op een mooie binnendoor weg, dak los en rustig cruisen.

Gaaf hoor Rene. Als er 1 plek is waar het kan is het de a31. Daarom organiseert de Alfa club op 1 april daar ook de jaarlijkse autobahnmeeting. Je moet inderdaad niet als een malle alleen op top blijven rijden. Daar gaat je auto simpelweg veel te hard voor. Even ernaar toe trekken is wel leuk en ook goed voor je blok. Dat kan even al zijn roet en aanslag wegblazen.

Heerlijk idd.

Ik merkte het ook direct in de loopcultuur van mijn motor na het bezoek aan de ring vorig jaar. Waar het nog steeds wat zoekend en licht (klepstoter) tikkend lopen was. (klepspeling zit wel goed namelijk) was het stilstaand voor het stoplicht na 200 km een symfonie van stilte en soepelheid.

Voor zover dat lukt uiteraard, de 2 zijn totaal niet te vergelijken.

Die koplampen ga je vast nog even polijsten denk ik. :T

Idd Twix (tu)
Moet ook zeggen dat het me weinig meer boeit.

Helemaal juist Thomas/Nico,

Voor het blok is het gewoon heel erg goed om eens te doen zo nu en dan.
Nou kan je vertellen hij heeft op zijn donder gehad hoor, dit heeft hij bij mij nog nooit meegemaakt.
Alle versnellingen vol doorhalen tot max toeren :T
Hij brulde het uit!

Kristian zei:
Die van Leitner is echt geweldig. Staat gelukkig geen prijs bij. Mooier als een nieuwe 4 Coupe deze E46.
De groene die ik liet zien is wat kaler, zonder sportstoelen etc. maar door de kleurstelling is het wel iets aparts.

24.5k, pittig prijsje :T

Nico,

Koplampen worden de 15e gepolijst door een bedrijf, ga ik zelf niet meer aan beginnen :}

Vanmiddag nog even 2 uurtjes open getoerd , en morgen staat dit weer op de planning.
Heerlijk weertje hoor(tu)

Vanmiddag echt heerlijk aan het toeren geweest in de regio , Hemrik/Jubbega/Oranjewoud, overal heerlijk achteraf wegen, gangetje van 60/70 volop genieten hoor!!
Waar ik wel heel erg aan wennen moet is dat de Z4 zo verdomd laag is, toch al een paar het met de bumper onderkant even geschraapt op wat drempels, en dan rijdt ik al bijna stapvoets *-)
Gelukkig geen zichtbare schade, zit aan de onderkant van de bumper waar ik gelukkig niets van kan zien :T

Zeer schön :-D
Het was er ook echt het weer voor vandaag ja! Ben met Lexy ook even op pad geweest, en heel stoer voor t eerst met de ramen open gereden.... bijna het cabrio gevoel zullen we maar zeggen *-)

En dat van die schrapende bumper is wel naar ja. Nu moet ik zeggen dat sommige drempels hier in NL ook echt asociaal overdreven zijn... zijn soms echt halve boomstammen waar je overheen moet voor mijn gevoel 8-)

Gisteren na 4 maanden de Sebring opgestart en een klein stukje (30km) gereden.... Heerlijk!!! Een grommende V6, de wind door je haren, zon in je gezicht... Alleen hobbelde het allemaal doordat de banden wat platte kanten hebben, deze worden volgende week vervangen. Kon helaas vandaag niet rijden ivm andere prioriteiten. Jaloers dus eigenlijk wel! Auto ziet er mooi uit Bofkont!

Idd Ramon,

Geweldig weer eindelijk :D
Ja die drempels wordt ik wel wat simpel van, zoveel en zo hoog is niet leuk meer!!

Beste Pietzoveel,

Ah lekker man!!
Heb je lang volgehouden om hem niet te starten, ik heb zo nu en dan wel gesmokkeld in de winter.
Jammer dat je niet lekker een stukje verder kon toeren, ben vandaag al meerdere cabrio's tegengekomen.

Wat dan wel weer een beetje een domper op mijn rijplezier was een mede weggebruiker.
Was heerlijk rustig aan het toeren, stukje mocht je 60, mijn snelheid was al 70kmh, nog presteert iemand je echt gigantisch te gaan opdrukken.
Het was een vrij nieuwe Astra Station, op de rotonde af, ik lekker sportief nemen en vol op het gas om wat afstand te creëren en zo te laten zien dat ik er niet van gecharmeerd ben , Astra kon duidelijk niet bijbenen al deed hij zijn best :}

Maar na een tijdje weer echt vlak op de bumper :|
mijn hemel denk ik dan!! Lazer op en gaat mijn bloed best een beetje koken, liefst stamp ik hem helemaal volledig in om hem finaal zoek te rijden, maar de boetes en mijn gezonde verstand weerhouden mij daar gelukkig van, uiteindelijk kreeg hij ruimte en er voorbij.
Denk dat kan toch ook heel anders, blijf wat op afstand en haal in als de ruimte er is, ik dan rijdt ik een Bmw van mij verwachten ze dit gedrag :}
Vorige maand ook al zo'n gek in een volvo achter mij, deze Z4 triggered zeker mensen op een of ander manier.

Wat is jullie ervaring en hoe gaan jullie hier mee om :T

Precies Rene, ik herken het irritatie level wat dit geeft. Echter ik heb ook dan altijd zoiets van, oke... als jij als een totale zenuwpees op mijn bumper wil gaan zitten, so be it ;) veel plezier drmee! Harder rijden ga ik dan sws niet, blijf gewoon mijn normale tempo houden.

Ik had er vanmiddag een op een motor nota bene, ook op een provinciale weg, de heule tijd vlak op mijn bumper zitten. Ben op een gegeven moment zelfs nog iets rustiger gaan cruisen om een beetje te forceren dat ie me maar moest inhalen (kon gewoon, was geen doorgetrokken streep)... maar neen hoor, hij bleef achter me hangen. Oke, wat jij wil dacht ik toen... en op een gegeven moment was ie weg, had t niet eens door gehad want was m gewoon gaan negeren :p

Hmmm jullie gaan er een stuk beter mee om zo blijkt wel :}(tu)
Goede tip!!
Moet ook toegeven dat het per dag bij mij verschilt, soms interesseert het mij echt niet, maar vandaag dus juist wel weer.
Heb ook het idee dat de Z4 wat als een rode lap werkt voor sommige mensen, met de Mercedes SLk dit soort gedrag nooit meegemaakt volgens mij.

@bofkont, Laat je niet gek maken, neem een parkeerhaven, laat de person je inhalen en rij verder. Het is allemaal zo simpel,

Thx voor het goede advies A3 (tu)
Het is eigenlijk ook heel erg simpel, maar het gevaarlijke en aso gedrag irriteert mij zo gigantisch.

Dat doe ik trouwens vrij vaak op binnendoor wegen, ga even aan de kant staan zodat ze kunnen passeren.
Nu tuf ik dan ook geregeld met een gangetje van 60/70 km, dat is voor sommige mensen echt te langzaam.

Blijft een mooi model! Zonde van de opgelopen schade, maar de auto staat nu eenmaal niet in het museum en wordt gebruikt waar hij voor gemaakt is.

Dus dat word een set 19 inch velgen René? :T

Ja medeweggebruikers, het blijft vervelend, helemaal met je eens. Ik had een of andere idioot in zijn Peugeot die heeeel rustig wegreed bij het stoplicht. Nou ja 2 banen die na 1 km ritsen dus ik kon er wel voorbij. Aha dacht meneer Peugeot dan ga ik nu optrekken.

Heel verrassend bleven we zij aan zij rijden ik met mijn 1.2 maar ja dat verloor ik en ik stapte er maar uit, geen zin in abrupte bewegingen met mijn gebroken veer.
Kan meneer vervolgens geen 80 door die bocht rijden. :( Man lazer dan op, laat me er voorbij en wees geen kleuter. Maar ja relativeren helpt dan.

Denk dat het compensatie drang is. Voelt natuurlijk iets te bedreigend iemand die weet hoe die moet rijden, jij snapt dat wel denk ik. ;) :-D

Maar lekker stukje toeren kon mooi vandaag, auto ziet er supergaaf uit vooral die foto vanaf de zijkant vind ik erg mooi.

Sjonge Bofkont. Jij maar lekker toeren en ik maar poetsen! Geen meter gereden met onze Beamer dit weekend, maar wel staan poetsen. Twixin rijdt er weer knap bij morgen.

Beste Enzo,

Bedankt !!
Heb je natuurlijk ook gelijk in (tu)
Maar schade is geen sprake van hoor eigenlijk, wat geschraapt onderkant bumper , het zwarte plastic, je kunt het alleen zien als je eronder kruipt.
En duidelijk te zien dat de vorige eigenaar dit ook al eens heeft gehad.

Beste Nico,

Bedankt(tu)
Ja sommige medeweggebruikers grrrr, heel erg bijzonder gedrag.
Maar nee 19 inch gaat er niet komen:}

Beste Twix,

Haha.
Hele weekend al wat aan het toeren geweest, heb zelfs de auto nog niet eens gewassen, schande :}
Maar goed bezig jij, kan mevr Twix in een schone auto naar haar werk.

Pfff zo herkenbaar.. Ik zie het altijd als een gebrek aan inzicht, bumperkleven en maar niet inhalen bloed irritant. Zo rijden er verbazingwekkend veel mensen 70 op een 80 weg, prima moeten zij weten. Als ik met 90 inloop op hen zonder te gaan bumperkleven en er is ruimte ga ik er maar meteen voorbij, voorkom je een hoop irritatie mee. Maar soms word het inhalen gezien als agressief weggedrag/waarneming van langzaam rijden want als men is ingehaald dan kan het gas ineens wel erop en hangen ze jou na een tijdje in de bumper of gaan ze direct groot licht opzetten :S Ander voorbeeld: ik kom vaak in Duitsland voor boodschappen en dan is het altijd even feest om het gas in te drukken, in de up word je niet serieus genomen met 160 en blijven mensen heel lang links hangen/ gooien hem er op het laatste moment nog voor, gaan ze eindelijk naar rechts en dan drukken ze het gas in, met 160 raakt de koek op in een up en ben je wel verplicht om weer naar rechts te gaan rijden achter diegene, waarna de snelheid van de voorganger langzaam weer afzakt en dan kan je alsnog er voorbij(:P) Bij de audi merk je dat men gewoon ervan uitgaat dat je hard rijdt want dan vliegt men snel naar rechts en wacht met het inhalen van een vrachtwagen. Hetzelfde geldt bij het stoplicht maar ja dat is logisch want met een up win je alleen met een snelle start van a of b segmenters met 60 pk:-D

Idd heel erg irritant Damian, ik gun altijd ieder zijn ruimte op de weg, ook met inhalen op de snelweg als ik al op links zit wil ik best nog even het gas loslaten zodat er nog snel eentje tussen kan, ik heb geen enkele haast.

Maar die nare vent van gister bij mij echt zeer kort op de kont bij mij, als er 2 meter tussen zat was het veel, meneertje kon er ook niet voorbij omdat er geen ruimte was, toen dat er wel was ging hij er ook wel voorbij, maar het was netjes geweest dat hij gewoon wat ruimte had gelaten, als iemand mij inhaalt op een normale manier boeit mij dat totaal niet.

Terug
Bovenaan