AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Twingo ZE Vibes (2020)

Wat een heerlijke uitvoering. Ik dacht eerst dat hij (saai) zwart zou zijn, maar het is chique blauw, heel mooi.

Bij de Insignia kon je destijds alle kleuren kiezen die je maar wilde als exclusive kleur. De auto werd dan in de fabriek op een bepaald punt van de band gehaald en met de hand gespoten. Om vervolgens weer er tussen gezet te worden voor het afbouwen. Exclusive kleuren. Waanzinnig mooi maar was ook iets van een meerprijs van 3500 euro of zo. en veel langere levertijd. Zo'n exclusive kleur had mijn grote voorkeur, maar je raad het al; die ga je echt bijna niet vinden. Laat staan in de juiste motor, uitvoering en prijs.

Niet dat deze kleur mijn voorkeur heeft, maar zulke creaties bestaan dus gewoon af fabriek;
opel-insignia-exclusive_07.jpg

maar dus wel zeer zeldzaam

Om geen witte, zwarte of grijze te vinden is al een hele uitdaging

Nu de stoelen goed staan, ook al een reclameloze kentekenplaathouder met dun frame erop geschroefd? Lekker om zo wat dingen alvast klaar te maken

Komt er inderdaad op, nog niet gedaan :T bewaar deze nog even om de dagkentekenplaten in de drukken voor morgen naar RDW

Zo, terug van de RDW. man man het zijn ook wel ambtenaren hoor.

aanmelding was soepel en vriendelijk. Eenmaal voor de juiste straat (deur staat open) zat ik te wachten maar ze stonden in een groepje keurmeesters luidruchtig grapjes te maken totdat het exact mijn tijdstip was dus heb nog zeker 10 minuten voor hun neus zitten wachten. Afijn, misschien hadden ze net koffie pauze (wel vroeg om 9 uur en ik zou dat dan op een andere plek doen, niet 5 meter voor klanten).

Vervolgens controleren ze de auto met 2 personen, tussendoor werden allerlei vakantieverhalen met elkaar gedeeld met weinig aandacht met wat ze aan het doen waren voor mijn gevoel. Nu ving ik toevallig op dat de ene zwart zei. Dus ik zei als het om de kleur gaat, hij is blauw. Dat werd dus al foutief genoteerd, wel gelijk aangepast gelukkig. Verder een formaliteit, kreeg de papieren mee en naar huis.

Tegenwoordig kun je via Digid aangifte doen I en kun je gelijk betalen en krijg je dus ook snel te platen. Maar bij thuiskomst blijkt dat de gegevens die in het systeem staan ook niet kloppen mbt onder andere Co2 uitstoot. Is hoger dan wat Opel nederland zelf op geeft. scheelt niet veel, maar toch. Het is ook niet zo dat in nederland de modellen een ecopakket hadden of andere banden ivm bijtelling. zowel in duitsland als in nederland staat op de prijslijst 147 gram Co2 dus waarom dat hoger genoteerd is weet ik niet. Met andere woorden, nu moet ik handmatig aangifte doen. Kost weer wat dagen extra, maar het is niet anders.

Auto reed wel erg fijn. Zag al wel dat je super veel kunt instellen, spiegel naar beneden bij achteruit, bestuurder, bijrijder, allebei of niet. automatisch inklappen ja of nee bij vergrendelen en zo kun je echt alles lekker naar wens instellen.

Binnenkort ook eens de sleutel aan de bestuurder koppelen zodat als ik de auto start mijn stoel instellingen en spiegelinstellingen kloppen en de juiste radiozender en dashboard weergave bij mij klopt en juiste HUD hoogte. Vrouwlief die een heel stuk kleiner is kan het dan op haar instellen. Spielerei voor later

Nu is het wel zo als de zon niet schijnt zoals vanmorgen lijkt hij wel zwart inderdaad
52340643373_e76962e3f4_b.jpg

Fijn dat de auto goed rijdt, maar ik had ook niet anders verwacht. CO2 uitstoot wordt als het goed is van het Duitse kentekenbewijs over genomen, dus zou bij je auto moeten passen. Als ik in de Duitse prijslijst kijk staat er ook een bereik van mogelijke uitstoot, misschien dat bepaalde opties voor net wat meer CO2 zorgen?

Een maatje grotere wielen levert maar zo 2 of 3 gram extra CO2 op, dus wellicht is dat aan de hand?

Verder blijft het een prachtig model. De Astra met doorlopende Chromestrip vind ik niet geslaagd, deze des te meer.

Ja zou inderdaad kunnen. Maar met bouwjaar 2018 kun je kiezen of je WLTP of NEDC wil gebruiken. Dus daar zit ook het verschil in denk ik. Afijn, ik heb gewoon de handmatige berekening ingestuurd, eens zien wat ze zeggen.
Verder blijft het een prachtig model. De Astra met doorlopende Chromestrip vind ik niet geslaagd, deze des te meer.

vind ik ook!

Hoewel ik de astra ook niet onaardig vind en qua ruimte voldoende is voor mij is de Insignia op allerlei kleine zaken net wat fraaier en meer mogelijkheden en het model is ook gewoon exclusiever
52341010945_737f5f983e_b.jpg

Ben ook blij dat het dashboard ook gewoon meters heeft en slechts deels digitaal is en je ook gewoon lekker wat knoppen hebt nog

Ziet er mooi uit, HUD ook netjes geprojecteerd. Veel plezier ermee.

Je bent nog even langs het tankstation gereden, zie ik. :T

Geprojecteerde HUD ziet er goed uit inderdaad. Ik las dat Renault het ook eindelijk gaat toepassen vanaf de Austral. Wat ik al zei, ik heb hem in mijn Mégane als optie genomen, maar in de praktijk kijk ik er nooit op. Je moet dan focussen tussen klokkenpartij achter het stuur, en het wegbeeld buiten. Net teveel verandering t.o.v. op de ruit projecteren.

Maar goed, aftellen maar. En niet vergeten te melden dat je luxe platen wil hè ;)

Ziet er mooi uit, HUD ook netjes geprojecteerd. Veel plezier ermee.

Op foto's komt het niet heel lekker uit maar het went snel en ziet er fijn uit. Was ook even bang voor focussen met de ogen dichtbij/veraf maar dat is totaal niet het geval.

k las dat Renault het ook eindelijk gaat toepassen vanaf de Austral. Wat ik al zei, ik heb hem in mijn Mégane als optie genomen, maar in de praktijk kijk ik er nooit op. Je moet dan focussen tussen klokkenpartij achter het stuur, en het wegbeeld buiten. Net teveel verandering t.o.v. op de ruit projecteren.

Zoiets moet wel gewoon goed werken anders sla je de plank mis. Ik vond dat wel jammer bij de Talisman maar ook bij een vrij jonge mini laatst zag ik het. zoals bij de opel werkt het echt prima en voegt het ook daadwerkelijk wel iets toe

Maar goed, aftellen maar. En niet vergeten te melden dat je luxe platen wil hè

Zeker! Ik vertrek zo naar Italie voor een paar dagen, mocht in tussentijd het kenteken binnen komen heb ik mijn vrouw ook al goed geïnstrueerd om de juiste platen te bestellen, dus komt goed :T

Bedankt! Was echt top! :D Gisteren om deze tijd nog heerlijk aan de koffie in italie. Nu al weer vollop weer aan het werk.

Kenteken Insignia is ook binnen, hopelijk vandaag of morgen de papieren zodat ik platen kan laten maken

Vandaag de kentekenplaten laten drukken en gemonteerd!

Klein blokje om gemaakt, oudste heeft even lekker geholpen met de kentekenplaten monteren en is onder de indruk van alle nieuwigheden. Vanavond even de spulletjes er in gelegd, en de eerste accessoire er in gelegd. Een rubber kofferbakmat. Echt ideaal met kinderen. Fietsjes achterin, modderige laarzen, even naar de milieustraat of ander nat spul. Je houd de kofferbak er zoveel netter mee.

52358038663_d4885ffc6d_b.jpg

verder geen foto's nog en ook geen ervaringen nog :) helaas te weinig tijd nog. Maar eerste indrukken zijn nog steeds goed

De opel dealer in duitsland had het serviceboekje niet ingevuld. Dus via een oud collega die werkzaam is bij een Nederlandse Opel dealer in de systemen gekeken, ook om wat meer onderhoudsdetails te vinden en hij heeft zelfs de meest uitgebreide beurt gehad, + nieuwe remschijven en blokken voor, remblokken en schijven achter. Prima dus.

52360123461_9ef13639c5_c.jpg

Wel opvallend dat dit al het 2e setje remmen aan de achterzijde is in 3 jaar tijd, dat is wel erg fors als het om slijtage gaat

Nog geen tijd gehad voor fatsoenlijke foto's, misschien deze week

Wel de eerste paar honderd km er al weer op zitten en ik kan al wel de eerste indrukken delen;

Wat mindere zaken:

- Pianolak in interieur vind ik niet mooi. Wist ik bij aanschaf maar word wel weer bevestigd. ik zie het in veel auto's. Ook in de C-klasse oogt het goedkoop en daarom destijds expliciet voor essenhout gezocht. Nu zit het er wel in en het is gewoon niet mooi. Het moet luxe uitstralen maar ik vind het de plank mis slaan.

- Dun stuurtje; niet dat het echt heel dun is maar een wat dikker stuur vind ik wat wat fijner.

- start/stop; ik kan er niet aan wennen, ik stoor mij er mateloos aan. Nu elke keer aan denken om het uit te zetten. Misschien eens kijken of daar nog aftermarket oplossingen voor zijn

Insignia heeft het Ambient verlichtsingspakket. Maar het is de zelfde kleur als het dashboard (spierwit) en heel zwak. Juist een contrasterende kleur was wel fraaier geweest. Subtiel blauw of rood. Dat was bij de mercedes heel erg mooi Sowieso vind ik witte interieurverlichting niet heel mooi bij auto's.

Positief;

De luxe is gewoon wennen. Verwarmd stuurwiel heb ik nooit gemist maar man, is toch wel heel erg fijn zeg! :) En het zelfde geld voor headup display, het werkt echt top. Kijk amper nog op de tellers. Donker of licht het is echt super. Las later dat het van continental is en exact het zelfde systeem zit o.a. ook in BMW. Maakt dat de Insignia nu ook een beetje premium? ;) Adaptive cruise werkt gewoon heel goed, heb dat voorheen ook wel eens anders gezien. eigenlijk werken de meeste opties gewoon top.

Motor is prima, klink niet heel bijzonder net als vrijwel alle direct ingespoten 4 cilinders van tegenwoordig maar pakt wel lekker vroeg op. 200PK is echt prima op 1400kg. Automaat is niet bijzonder maar ook gewoon goed. Komt van het Japanse Aisin in en ligt in diverse japanse merken, volvo's en ook in mijn Insignia.

Stoelen zijn echt fenomenaal, met name door de extreem uitgebreide verstelmogelijkheden. Leer is soepel. Echt genieten. Zeker voor iemand zoals ik met een zwakke rug

Een van de redenen waarom de Benz weg moest; de ruimte. De Insignia is meer dan dat ik nodig heb eigenlijk maar het is echt bizar hoe ruim de kinderen het op de achterbank hebben. En de kofferbak is ook gewoon heel groot.

Hoe verhoud de Insignia zich tegenover de Benz?

Het verschil is minder groot dan aanvankelijk gedacht. Eigenlijk is met name het onderstel en het vermogen een groot verschil. Nu had de benz ook belachelijk veel vermogen en luchtvering. Nu Insignia voelt qua vermogen en remmen wel veel voorspelbaarder aan dan de Benz met zijn hybride systeem (ook met remmen). De benz was gewoon heel snel gelijk vanaf 0. De Insignia is veel lichtvoetiger dynamisch en de Benz wat zwaarlijviger en 'statig'. Afwerking van de Benz was ook fraaier maar dan met name op plekken die niet gelijk in het zicht zijn. Ook wat kleine dingen zowel de benz als de Insignia hebben het ambient verlichtingspakket. Bij de Benz zit het op meer plekken, kun je het in meerdere kleuren instellen en zelfs de felheid. Bij de Insignia is het allemaal 1 stand, 1 kleur. Insignia is veel luxer, moderner.

Zaken zoals geluid tijdens het rijden, versnellingsbak, bedieningsgemak, stuurgevoel, stoelen is niet zo gek anders. Nu is de Insignia in de basis ook een aantal jaren jonger dan de benz en maken ze bij Opel ook wel stappen wat mogelijk het verschil minder groot is dan aanvankelijk gedacht.

Ik zal binnenkort wel wat meer foto's maken, en ook wat leuke details

Mooi vergelijk!! Pianolak is vast te wisselen met andere stripjes. Fijn dat die ruimte zo goed bevalt! Veel plezier ermee!

Mooi vergelijk, fijn dat de auto bevalt.

De sfeer verlichting dimt als het goed is mee met het dashboard verlichting, dus zou wel soort van instelbaar zijn. Alleen niet onafhankelijk. Ik dacht dat je een GM automaat had, de 6 traps uit de vorige en de 8 traps is wel een Aisin Warner.

Mooi vergelijk inderdaad.
De Golf heeft ook een wat dunner stuurwiel. Ik vind het wel lekker na de hype met de steeds dikker wordende stuurwielen.

Is het nog goed gekomen met de kleur op kenteken?
Want als ik in RDW Open data speur op een blauwe Insigna met toelating 202209 vind ik die niet :confused:

Edit: Dom, ik had een 2.0 (1995 cc) in mijn hoofd, maar het is 1598. Check, twee verse blauwe in ons land.

De sfeer verlichting dimt als het goed is mee met het dashboard verlichting, dus zou wel soort van instelbaar zijn. Alleen niet onafhankelijk. Ik dacht dat je een GM automaat had, de 6 traps uit de vorige en de 8 traps is wel een Aisin Warner.

Ja sfeerverlichting kun je wel dimmen met de rest van het dashboard. Maar in de benz kun je het onafhankelijk in 5 standen instellen. Ook aantal verschillende kleuren. In de insignia is alles al wit qua verlichting, dan zou het juist mooi zijn als de sfeerverlichting subtiel blauw of rood is of iets, maar is ook gewoon wit. Bovendien zat in de benz ook op de achterportieren subtiele sfeerverlichting, onder de stoelen en zelfs in de aflegbakjes in het middenconsole. Zulke kleine details zie je wel echt dat mercedes daar wat meer werk in heeft gestoken. Zijn voornamelijk zulke details waar echt wel de verschillen zitten

Knopes in de Insignia voelen gewoon goed , stevig en mooi aan (en sowieso een dikke (y) ) dat er in de Insignia nog best wat knoppen zitten) maar de benz waren ze allemaal van mooi aluminium of iets. Nu sprong de benz daar ook wel echt op uit. Als ik dan laatst in de 3 serie zat van mijn broer dan is er bijna geen verschil tov de Insignia qua materiaalgebruik of ergonomie van alles wat je gelijk ziet.

Staat inderdaad blauw op kenteken! Ben alleen nu nog bezig met 1600kg op kenteken krijgen.

In de prijslijst MY19 staat op pagina 17 dat men kon kiezen voor verhoogd aanhanger gewicht. Bij contact met Opel NL blijkt dat opel de standaard 1450kg af fabriek toch wel magertjes vond en heeft op eigen initiatief bij de RDW een hoger aanhangergewicht laten beoordelen van 1600kg zonder technische aanpassingen. Dat is destijds goedgekeurd door de RDW en die stukken heb ik ook gekregen van de importeur en bijgevoegd bij de keuring. Maar nu staat er nog steeds 1450kg op mijn kentekenpasje. Dus heb nu weer contact met RDW of ze alsnog dit kunnen doorvoeren om er 1600 van te maken op basis van het door hun zelf uitgevoerde testen en bijbehorende document. Even afwachten nog hoe dat gaat lopen

Ik ken de Insignia niet/nauwelijks, maar ik merk dat het materiaalgebruik in de 3-serie vooral op wat minder zichtbare plekken juist goed is. Een dashboardkastje van zacht, geschuimd materiaal, portierbekleding ook aan de onderzijde zacht. Nu ben ik geen dashboardknuffelaar maar het beschadigd gewoon een stuk minder snel. In de Mazda's hiervoor was een kras in het deurpaneel (schoen) of dashboardkastje (tas van de vrouw) snel gemaakt. In de BMW is het allemaal heel erg slijtvast. Ook de bekleding in de kofferbak is van mooi dik luxe tapijt, niet te vergelijken met het dunne slijtgevoelige stukje stof dat in de Mazda zat.

Dat trekgewicht gaat wel goedkomen denk ik. Is ons bij de Tourneo Courier ook gelukt met documenten van Ford NL en Ford Duitsland.
Daar waren ze destijds vergeten het trekgewicht te laten registreren.

Ik ken de Insignia niet/nauwelijks, maar ik merk dat het materiaalgebruik in de 3-serie vooral op wat minder zichtbare plekken juist goed is. Een dashboardkastje van zacht, geschuimd materiaal, portierbekleding ook aan de onderzijde zacht. Nu ben ik geen dashboardknuffelaar maar het beschadigd gewoon een stuk minder snel. In de Mazda's hiervoor was een kras in het deurpaneel (schoen) of dashboardkastje (tas van de vrouw) snel gemaakt. In de BMW is het allemaal heel erg slijtvast. Ook de bekleding in de kofferbak is van mooi dik luxe tapijt, niet te vergelijken met het dunne slijtgevoelige stukje stof dat in de Mazda zat.

Even los van de styling of je het mooi vind, maar de mercedes C staat op echt een nóg hoger plan dan een 3 serie, terwijl een 3 serie best goed in elkaar zit. Bij de opel zitten er ook echt wel wat verschillen in maar niet heel groot als ik vergelijk met de F31 LCI van mijn broer waar ik regelmatig in zit en soms rij. Nu moet ik eerlijk zeggen dat BMW op veel vlakken echt top is maar op dat gebied nooit een echte hoogvlieger is. Bijvoorbeeld ondansk keyless entry zie je bij de bestuurderskant nog gewoon echt een sleutelgat zitten bij een 3 serie. Zelfs bij mijn oude laguna was dat nog mooi weggewerkt achter een kapje. Bij de Benz en nu opel ook. Zo zijn er nog wel wat opmerkelijek dingen. Gelukkig maken ze dat met veel andere zaken goed. Onlangs even gezeten in een G31 die mijn zusje als leenauto mee had en ook dat was echt top om te rijden maar het binnenste vond ik niet echt bijzonder. Zowel qua vormgeving als materiaalgebruik. Was dan ook een vrij kaal ding maar dan vond ik de vorige 3 misschien nog wel iets mooier qua interieur.

Maar de insignia doet het er niet heel veel voor onder wat interieur betreft. Verder natuurlijk niet echt te vergelijken. een Insignia is groter dan een 5-serie o_O Voor zo'n grote auto stuurt de auto overigens wel echt heel fijn. En de stoelen zijn echt heel erg fijn. Je kunt zo belachelijk veel instellen, het duurde even maar nu zit ik echt fijn en ook lekker ingeklemd tussen de wangen van de rugleuning wat je dus ook (elektrisch) kunt verstellen.

Nog een mini ergenis; waarom moet een knipperlicht geluidjes maken. Begrijp wel dat er geen echt relais meer hoort schakelen maar je kunt toch een vergelijkbaar geluid maken ipv *plik*plik*plik*plik*. Andere ergenis is het start/stop, daar heb ik nu iets voor besteld waardoor het uitgeschakeld word. Kan helaas niet dmv programmeren. Laatste ergenis; er zat al een enorme plakaat vogelscheit op. Gelijk het ergste weggehaald vanavond. Morgen maar even goed kijken.

AsconaGT zei:
Nog een mini ergenis; waarom moet een knipperlicht geluidjes maken. Begrijp wel dat er geen echt relais meer hoort schakelen maar je kunt toch een vergelijkbaar geluid maken ipv *plik*plik*plik*plik*. Andere ergenis is het start/stop, daar heb ik nu iets voor besteld waardoor het uitgeschakeld word. Kan helaas niet dmv programmeren. Laatste ergenis; er zat al een enorme plakaat vogelscheit op. Gelijk het ergste weggehaald vanavond. Morgen maar even goed kijken.

Nah zeg, zelfs mijn Fransoos heeft een mooi 'design-geluidje' voor het knipperlicht, maar goed, ook genoeg minpuntjes. Overigens, heeft Opel al keyless dat je kan weglopen, of blijft dat nog altijd voorbehouden aan Renault en Ford? Daar kan ik me aan ergeren bij andere merken. Van Mercedes tot Alfa, je moet altijd even op de hendel drukken om de auto af te sluiten. En ja, dat vergat ik dan vaak in het geval van een testauto.

M.b.t. vogelschijt, natte doek erop, of juist op zo'n ochtend als nu. Hier in het oosten zit alles onder de dauw. Het ideale moment om dat soort troep van je lak af te halen. (y)

adinsx zei:
AsconaGT zei:

Nah zeg, zelfs mijn Fransoos heeft een mooi 'design-geluidje' voor het knipperlicht, maar goed, ook genoeg minpuntjes. Overigens, heeft Opel al keyless dat je kan weglopen, of blijft dat nog altijd voorbehouden aan Renault en Ford? Daar kan ik me aan ergeren bij andere merken. Van Mercedes tot Alfa, je moet altijd even op de hendel drukken om de auto af te sluiten. En ja, dat vergat ik dan vaak in het geval van een testauto.

M.b.t. vogelschijt, natte doek erop, of juist op zo'n ochtend als nu. Hier in het oosten zit alles onder de dauw. Het ideale moment om dat soort troep van je lak af te halen. (y)
Bij de Insignia kan je inderdaad gewoon weg lopen dan gaat die vanzelf op slot. En hij geeft in tegen stelling tot BMW een signaal als je met draaiende motor met de sleutel uit stapt. De kans dat iemand dus weg rijdt zonder sleutel is dus een stuk kleiner dan met een BMW.

Bij de Insignia kan je inderdaad gewoon weg lopen dan gaat die vanzelf op slot. En hij geeft in tegen stelling tot BMW een signaal als je met draaiende motor met de sleutel uit stapt. De kans dat iemand dus weg rijdt zonder sleutel is dus een stuk kleiner dan met een BMW.

Mijn vrouw is ook wel eens weggereden terwijl ik het pasje van de laguna nog op zak had. 100 meter verder ging in de laguna ook alle alarmbellen af.

Moet ook nog wennen met de Insignia dat ik hem weer terug in de P moet zetten. Bij de mercedes ging dat vanzelf omdat er gewoon een stengel aan het stuur zit en softwarematig tussen de verzetten geschakeld word.

klopt, ik schrok mij wild de eerste keer toen ik iemand even wilde laten zitten en ik met de sleutel er naast stond :)

AsconaGT zei:

Mijn vrouw is ook wel eens weggereden terwijl ik het pasje van de laguna nog op zak had. 100 meter verder ging in de laguna ook alle alarmbellen af.

Moet ook nog wennen met de Insignia dat ik hem weer terug in de P moet zetten. Bij de mercedes ging dat vanzelf omdat er gewoon een stengel aan het stuur zit en softwarematig tussen de verzetten geschakeld word.

klopt, ik schrok mij wild de eerste keer toen ik iemand even wilde laten zitten en ik met de sleutel er naast stond :)
Beter zo dan dat iemand weg rijdt met je auto en je een telefoontje krijgt dat de auto niet meer wil starten. Aan de andere kant van de stad. Of onder aan de berg... ;)

Ja absoluut (y)

Vandaag eens wat foto's kunnen maken toen ik even op iemand moest wachten

Full house, alle knopjes bezet. Sport en Tour veranderd niet alleen de automaat en het sturen en gasresponse maar ook het onderstel is anders. Hetzij dermate minimaal dat ik er waarschijnlijk nooit aan zit.
52377160753_40f7829495_c.jpg

De kinders hebben echt niets te klagen, wat een ruimte
52377246684_a2f8b73a85_c.jpg

Reserverwiel zit er niet in omdat de auto het Bose geluidssysteem heeft en de subwover op die plek is gekomen. Klinkt veel beter dan ik had verwacht, bose systemen in auto's was ik doorgaans niet heel erg van onder de indruk.
52377356430_99838bbd92_c.jpg

De stoelen zijn echt fenominaal. Een van de redenen voor de keuze van deze auto. je kunt dermate veel instellen dat iedereen wel perfect moet kunnen zitten. Uiteraard met geheugen. Massage. verwarming en ventilatie. o_O
52376935816_99cde6cfba_c.jpg

Hele fijne werkplek. Multimedia werkt gewoon snel als een tablet en overzichtelijk. gelukkig lekker veel knoppen ook en het stuurt ook gewoon erg fijn. Pianolak ben ik niet heel fan van en het stuur had iets dikker gemogen. Verder ziet ook van binnen alles als nieuw er uit.
52377160858_0479bd30d0_c.jpg

Het meest uitgebreide dashboard, heel erg fraai. Je kunt echt alles instellen zoals met de meeste moderne auto's. Moet nog even zien of ik het nog aan pas. Heb nu de olietemperatuur en voltmeter er in gezet omdat ik de 'analoge' wijzertjes wel geinig vind. En voldoende info in staat verder
52375986192_fd2c9821aa_c.jpg

Zoals het hoort, lekker wat knoppen. Voorruitverwarming. En ook een van de nadelen van pianolak, je ziet er alles op
52375986217_a77698fb0e_c.jpg

Lastig om op foto te krijgen. ik had er geen verwachtingen van maar ik kijk er veel op. Ik heb al gevoellige ogen en dit werkt fors minder vermoeiend. Verkeersbordherkenning, en cruisecontrol heb ik er ook in staan. Andere zaken zoals toerenteller hoef ik niet te zien.
52377160893_5032d122ec_b.jpg

Heel veel licht van het panoramadak, kinderen vinden het geweldig
52377246844_2e381ec62e_c.jpg

Chromen lijsten lopen door in de achterlichten. Met het OPC line exterior package krijg je sideskirts en iets andere achterkant
52377160943_ffef27190d_c.jpg

Bij aflevering nieuwe remschijven en remblokken rondom. Velgen zien er rondom ook als nieuw uit (net als de rest van de auto)
52377246904_d771ac46ba_c.jpg

Vrij rechtopstaande voorkant, Matrix LED koplampen met iets van 32 ledjes per lamp (?) Ook de voorkant is onderaan iets anders door het OPC line package en zelfs nog gewoon mistlampen. Dat zie je ook lang niet altijd meer
52376935936_7fc6307afb_c.jpg

Camera aan de voorkant blijkt vrijwel onmisbaar bij zo'n lel van een auto. Je kunt de auto akelig strak ergens in parkeren zonder iets net niet te raken. Insignia's met adaptive cruise herken je ook want hier zit ook de radar onder het 'vlak' in de grille.
52377356580_b4850d8959_b.jpg

Fijne kar. Zou hem ook wel eens met de 3.6 V6 310PK willen rijden zoals buiten europa geleverd.
52375986342_2e1fa012ef_c.jpg

Start stop word nog uitgeschakeld, dashcam moet nog een keer worden aangeschaft en geïnstalleerd. Verder weinig plannen. Het is en blijft natuurlijk gewoon een familiekar die praktisch ruim dagelijks inzetbaar moet zijn in de breedste zin van het woord :T

Wat een gaaf exemplaar heb je gevonden, veel plezier er mee! Heb je al in het donker gereden?

Total Loss zei:
Heel mooi exemplaar. En zo te zien is echt ieder knopje wat er had kunnen zijn aanwezig (y)

Alle knopjes zijn gevuld inderdaad. Hij mist alleen OPC interior package (ander stuur en alu pedalen) en standkachel. Rest is alles aangevinkt. Of je moet een exclusive kleur als optie zien. Maar zo zie ik de auto's graag :T

Wat een gaaf exemplaar heb je gevonden, veel plezier er mee! Heb je al in het donker gereden?

zeker. de matrix ledkoplampen kende ik al uit de Benz. Ook in de Opel werkt dat echt subliem! Ik hou wel van wat knoppen en dus ook in het donker is alles mooi verlicht

AsconaGT zei:
Alle knopjes zijn gevuld inderdaad. Hij mist alleen OPC interior package (ander stuur en alu pedalen) en standkachel. Rest is alles aangevinkt. Of je moet een exclusive kleur als optie zien. Maar zo zie ik de auto's graag :T

Ga je het OPC interior package nog toevoegen? Standkachel zal wel lastig worden. :)

Jay DoubleYou zei:
AsconaGT zei:

Ga je het OPC interior package nog toevoegen? Standkachel zal wel lastig worden. :)

Standkachel is juist wel makkelijk achteraf, wel erg kostbaar ;)

Mooi hoor, ziet er goed uit. Alles er op en eraan en een hoop ruimte. Panoramadak ben ik jaloers op, heerlijke optie.

Ik heb niet zo heel veel met Opel, maar dit is toch een heel mooi en dik aangekleed exemplaar. Het is wel iets meer dan "gewoon" een familiekar, de meeste zijn niet zo rijk uitgerust.

Los van de fijne opties, het is ook gewoon een fijne kar om te rijden. De oudere opels waren nogal zwaarlijvig en een beetje lusteloos. Dit stuurt gewoon heel direct en dynamisch. Motor heeft er gewoon zin in. Echt helemaal prima. Echt heel sportief word het natuurlijk niet met dit formaat maar hij schrikt helemaal niet van een lekker bochtje. Ligt heel strak en stabiel op de weg. De lage koets icm 245 brede banden rondom helpen daar ook wel aan mee.

Ga je het OPC interior package nog toevoegen? Standkachel zal wel lastig worden.

Ander stuurtje is wel mooi, maar eigenlijk laat ik het zo voor wat het is of ik moet er toevallig voor weinig tegenaan lopen.

Standkachel had de Benz wel, dat ga ik wel missen op die paar koude dagen die we in NL hebben. Maar naderhand inbouwen gaat hem niet worden. Volgens mij is het ook gewoon een Webasto standkachel zoals de meeste merken hebben dus theoretisch gezien zou het kunnen.

Geld is op :T ;)

AsconaGT zei:
Ga je het OPC interior package nog toevoegen? Standkachel zal wel lastig worden.

Ander stuurtje is wel mooi, maar eigenlijk laat ik het zo voor wat het is of ik moet er toevallig voor weinig tegenaan lopen.

Standkachel had de Benz wel, dat ga ik wel missen op die paar koude dagen die we in NL hebben. Maar naderhand inbouwen gaat hem niet worden. Volgens mij is het ook gewoon een Webasto standkachel zoals de meeste merken hebben dus theoretisch gezien zou het kunnen.

Geld is op :T ;)
Zou je het zo gaan missen? Je hebt nu stoel, stuur en vooruit verwarming. Als je dan ook nog de "quick heat" optie hebt kan je genoeg warmte maken in je auto.

Nee ik ga dat niet echt missen, op die enkele koude winterdag in NL na. aangezien het slechts enkele dagen in NL echt koud is. Maar met de Benz kon ik vanuit huis op de app op een knop drukken en bij de auto gelijk instappen en wegwezen. Gelijk ontdooit en alles warm. Gebruik het slechts enkele keren in het jaar. Voorverkoeling (wat de benz ook had) gebruikte ik dan wel een stuk vaker.

Maar met de huidige NL winters beetje een overdreven optie voor mij. En wat je zegt; stoel stuur en voorruitverwarming ga ik er vanuit dat het ook zo wegrijden is.

Voor dit geld had je natuurlijk nu ook een nieuwe instap Polo met 3 cilinder kunnen hebben grinning smileybig smile smileysmiling bouncing smileynut smiley

Ik zag de prijzen ja, en idd ik had misschien net een instap polo zonder opties kunnen kiezen met handmatige airco en handbak in een unikleur die over een jaar pas een keer uitgeleverd gaat worden o_O Zo'n Polo verdient wel een R-line pakket. Dat met 110PK, DSG en paar opties en je gaat zo naar de 35K. Wil je hem gewoon dik aankleden zit je op de 40 .000 o_O Auto's zijn gewoon bizar duur geworden maar zo'n Polo spant wel de kroon vergeleken met de concurrenten.

Begrijp de run op jonge occasions dan ook wel. Gelijk rijden en een stuk voordeliger nog, ondanks je daar ook tegenwoordig diep voor in de buidel moet tasten.

Echt wat een ontzettend lekkere uitvoering heb je gevonden zeg. Dat kunnen die Duitsers wel, auto's fatsoenlijk aankleden (y).

Auto's worden belachelijk duur inderdaad. Was voor de gein de nieuwe Austral (opvolger Kadjar) aan het samenstellen. Niet dat ik al hoog wil zitten, maar voor je het weet ga je ruim over de 40k met de nodige opties die ook nog een beetje vooruit wil.

Geniet van de Insignia!

Ja auto's zijn gewoon duur geworden. Al was deze insignia ook 60.000 in 2018, geen koopje.

Van het weekend naar amsterdam, eerste lange rit met alle plaatsen bezet. eigenlijk is die daar het beste in zijn element. :)

Eerste kleine ergernis opgelost, start stop uitgeschakeld

Bij VAG modellen en BMW kun je het mooi uitprogrammeren. Het voegt namelijk echt niets toe aan het milieu en is niet heel top voor de motor. Maar ik vind het ook gewoon irritant, zelfs met inparkeren wil hij wel eens aan en uit schieten.

Bij deze opel valt niets te programmeren en moet je gewoon elke keer dat knopje indrukken. Nu maar voor weinig geld een apparaatje uit china gehaald. Ik ben er normaal niet zo van maar als ik nu de auto start word na enkele seconden het systeem uit gezet. Werkt echt top! Gaat in de OBD poort. had al andere recensies gelezen uit Amerika bij de Buick Regal. (stop niet zomaar iets uit china in mijn auto) dus daarom durfde ik dit wel aan.

52422171361_6ae0285afa_b.jpg

AsconaGT zei:
Nee ik ga dat niet echt missen, op die enkele koude winterdag in NL na. aangezien het slechts enkele dagen in NL echt koud is. Maar met de Benz kon ik vanuit huis op de app op een knop drukken en bij de auto gelijk instappen en wegwezen. Gelijk ontdooit en alles warm. Gebruik het slechts enkele keren in het jaar. Voorverkoeling (wat de benz ook had) gebruikte ik dan wel een stuk vaker.

Maar met de huidige NL winters beetje een overdreven optie voor mij. En wat je zegt; stoel stuur en voorruitverwarming ga ik er vanuit dat het ook zo wegrijden is.
.

Ik denk dat je in de winter het voorverwarmen inderdaad niet gaat missen. Stoel en stuurverwarming heb je het snel warm genoeg. Als je zoals EVV ook al oppert ook nog quick heat hebt dan blaast de auto in een paar minuten ook warme lucht. In mijn auto is dat letterlijk na drie minuten.

Voor koelen in de zomer ga je meer missen denk ik. De airco blaast direct koude lucht natuurlijk, maar de zittingen zijn door en door heet en het duurt wel even voordat dat afgekoeld is. In hoeverre stoelkoeling (heb je ook toch) daar in helpt weet ik niet, maar ik vraag me af of het voor koelen van de auto dat ook wel trekt in een bijv. een half uurtje.

Ach, luxe dingen ;) Ik weet van de laguna nog dat als je het open dak op kantelfunctie zet dat het ook niet bloedheet in de auto word. dat scheelt al enorm.

Daarnaast parkeer ik de auto in de zomer op het werk altijd zo dat de zon in de rug zit van de auto en dus niet op de voorruit gelijk op het zwarte leer., dus echt missen ga ik het niet denk ik.

B Real zei:
AsconaGT zei:

.

Ik denk dat je in de winter het voorverwarmen inderdaad niet gaat missen. Stoel en stuurverwarming heb je het snel warm genoeg. Als je zoals EVV ook al oppert ook nog quick heat hebt dan blaast de auto in een paar minuten ook warme lucht. In mijn auto is dat letterlijk na drie minuten.

Voor koelen in de zomer ga je meer missen denk ik. De airco blaast direct koude lucht natuurlijk, maar de zittingen zijn door en door heet en het duurt wel even voordat dat afgekoeld is. In hoeverre stoelkoeling (heb je ook toch) daar in helpt weet ik niet, maar ik vraag me af of het voor koelen van de auto dat ook wel trekt in een bijv. een half uurtje.
Ik vind dat het heel erg mee valt hoe lang het leer warm blijft. Ja, het is even heet als je in stapt maar is heel snel al weer aangenaam. Ik heb het idee dat stof veel langer warm aan voelt. En dan heb ik nog niet eens stoel koeling.

Terug
Bovenaan