AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Twingo ZE Vibes (2020)

Pietzoveel zei:
Op independer even zoeken..... ik kom op € 31,-

Kun je daar ook specifiek op dagkenteken zoeken/afsluiten? Heb daar op gekeken en als je kenteken onbekend invult komen daar inderdaad wel prijzen uit. Maar als je ze vervolgens wil afsluiten kan dat niet omdat er eerst een kenteken aan gekoppeld moet worden en krijg je wel bedragen maar moet je bellen. Of je sluit het af en vervolgens word je een uur later gebeld dat de dekking pas in kan gaan als je een kenteken doorgeeft.

Dagkenteken herkent het systeem niet. Als je dan vervolgens belt dan zeggen ze dat ze geen dagkentekens afsluiten :rolleyes: Alle systemen werken op basis van kenteken / gegevens van RDW. Lukt dat niet dan moet het handmatig afgesloten worden maar tot op heden krijg ik alleen maar te horen dat ze dat niet doen. Volgens mij meer uit onwetendheid want het gaat om alleen WA, ze weten het chassisnummer, er zit een kenteken op en heb er papieren bij.

Als ik google krijg ik dit:

https://www.independer.nl/autoverzekering/info/situaties/eendagskenteken?&refer=adwordsauto-to-rlsa111&gclid=EAIaIQobChMI67S9v4nf-QIVitxRCh3NdgskEAAYASAAEgLmtfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Ik heb heel erg lang geleden eens bij Centraal Beheer een auto verzekert op chassis nummer. Ik weet alleen niet of ze dat nog steeds doen.

Pietzoveel zei:
Als ik google krijg ik dit:

https://www.independer.nl/autoverzekering/info/situaties/eendagskenteken?&refer=adwordsauto-to-rlsa111&gclid=EAIaIQobChMI67S9v4nf-QIVitxRCh3NdgskEAAYASAAEgLmtfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Als je het eendagskenteken hebt aangevraagd, moet je daarvoor een autoverzekering afsluiten met WA-dekking. De verzekering geldt ook alleen op de dag van de keuring. Als je deze verzekering wil afsluiten, heb je dus het chassisnummer en de eendagskenteken van de auto nodig. Je kunt de autoverzekering voor je eendagskenteken aanvragen door contact op te nemen met de klantenservice. Helaas is het niet mogelijk om dit via de website af te sluiten.

Bedankt! Had ik nog niet gezien, zal eens contact opnemen met hun klantenservice

Gelukt! Via Independer bij ASR met als voorwaarde dat je wel minimaal een jaar bij ASR blijft zodra het officiële kenteken bekend is. Op de dag van keuring alleen WA, zodra kenteken is doorgegeven all risk. Voor het dagkenteken hoef ik dan verder niets te betalen.

Premie was maar 2 euro duurder dan de verzekeraar die ik aanvankelijk op het oog had met vrijwel gelijke voorwaarden. Moest wel allemaal telefonisch geregeld worden omdat de systemen daar allemaal niet op werken. Maar het is geluk :)

Alles is geregeld volgens mij;

afspraak + dagkenteken is binnen voor 7 september
autoverzekering geregeld, ook voor het dagkenteken
auto is reeds betaald
Afspraak bij de dealer is bevestigd wanneer ik hem kom halen
aanhanger is geregeld voor 3 september incl juiste spanbanden
trekauto is geregeld (word waarschijnlijk een 520d die 2000kg mag trekken ipv een 320d die 1800 kg trekt)
Plek waar de insignia kan staan totdat hij een kenteken heeft (van de openbare weg af)

Nog een paar banco kentekenplaathouders regelen voor de achterzijde en dan zijn we er wel volgens mij

Heb je nog een Umweltsticker nodig voor de BMW of staat de Insignia niet in een Umweltzone?

Scherp! Niet aan gedacht. De auto staat inderdaad net in de umweltzone zie ik nu. Geen idee of mijn zwager zo'n sticker op de voorruit heeft (laat staan dat hij dat wil) want hij is er zuinig op.
Geen idee hoe streng de controle is maar om die 1 km met een moderne auto durf ik de gok nog wel te wagen

AsconaGT zei:
Scherp! Niet aan gedacht. De auto staat inderdaad net in de umweltzone zie ik nu. Geen idee of mijn zwager zo'n sticker op de voorruit heeft (laat staan dat hij dat wil) want hij is er zuinig op.
Geen idee hoe streng de controle is maar om die 1 km met een moderne auto durf ik de gok nog wel te wagen

Ik snap de afweging. Let wel, met je knalgele kenteken val je natuurlijk wel wat meer op; ik gok dat de agenten die buitenlandse kentekens wat scherper in de gaten houden.
Ik reed al eens per abuis door zo'n zone zonder sticker en zonder gevolgen, dus het kan wel gelukkig.

Had even gegoogled, maar het zijn met name de parkeerwachters die er eens op willen letten. Al rijdend is de pakkans vrijwel 0 tegenwoordig waarbij buitenlanders er ook nog wel eens met een waarschuwing vanaf komen. En als het wel gedoe oplevert dan moet ik ook niet zeuren natuurlijk.

Van harte met je dikke Insignia!

Ben heel benieuwd naar je ervaringen. Ik ben 1,5 jaar geleden van een S205 naar een Passat gegaan. Ik heb een fijne, dikke Passat, maar ik mis de Mercedes ook wel eens. Benieuwd hoe dat bij jou gaat straks.

AsconaGT zei:
Had even gegoogled, maar het zijn met name de parkeerwachters die er eens op willen letten. Al rijdend is de pakkans vrijwel 0 tegenwoordig waarbij buitenlanders er ook nog wel eens met een waarschuwing vanaf komen. En als het wel gedoe oplevert dan moet ik ook niet zeuren natuurlijk.
De boete valt ook nog wel mee, 100€. Daar kan je het wel voor gokken, zeker als het maar één kilometer is.

1 heen, en 1 terug ;) ga daar niet lopen klooien met een sticker terwijl ik weet dat mijn zwager van wie ik de 5 serie leen dat niet wil

Ben heel benieuwd naar je ervaringen. Ik ben 1,5 jaar geleden van een S205 naar een Passat gegaan. Ik heb een fijne, dikke Passat, maar ik mis de Mercedes ook wel eens. Benieuwd hoe dat bij jou gaat straks.

Elke auto heeft zijn kwaliteiten, bij elke auto zijn er ook wel dingen die ik mis van de vorige auto. Ik weet zeker dat ik dat van de Benz ook wel ga hebben. sowieso de PK's en belachelijke koppel van 600Nm. gebruik ze maar zelden maar dat was dan toch ook heel vermakelijk. Waar ik elke dag van genoot is de bouwkwaliteit, prachtige opensporig essenhout en mooie afwerking. De Opel gaat daar niet aan tippen maar heeft weer heel veel andere zaken zoals veel moderner, veel luxer, veel groter, veel lichtvoetiger en exclusiever. We gaan het zien :)

Heb er wel zin in! Zal ook gelijk wat meer foto's maken als het weer een beetje mee zit :)

Had nog 1 foto gevonden

52324559134_cea2f93cb3_b.jpg

wachten duurt lang :p hoewel ik de natuur regen gun ben ik wel blij dat het deze week perfect fietsweer is :cool: en in ieder geval niet regent.

Iemand ervaring met BPM aangifte hoe lang het duurt? Ik las dat particulieren het tegenwoordig via Digid kunnen doen na de keuringsafspraak.

Woensdag 7 heb ik de afspraak bij RDW. 8 t/m 12 augustus naar F1 in Monza. Ik hoop eigenlijk dat ik de 12e het kentenen binnen heb en de platen kan laten maken dat mijn vrouw ze kan ophalen. en ik gelijk kan rijden bij terugkomst uit italië.

Zag net pas je privé-bericht, heb meteen een lang antwoord gestuurd; kreeg ook een melding 'verstuurd' maar hij staat niet bij verzonden items?
Is ie aangekomen (=verstuurd)?

PB binnen!

Vandaag naar dusseldorf geweest; sneak peak

52331152541_efbbc500dc_b.jpg

52331445719_3de1ee20b2_b.jpg

Auto staat inmiddels op NL bodem. Mooi stabiel op de aanhanger. geen gekke dingen onderweg. BMW trok het prima.

Mooi dat het goed gegaan is. Zo op de aanhanger is het goed duidelijk hoe lang een Insignia wel niet is.

Mooi dat het goed gegaan is en de auto in bezit is. Prachtige auto. De trekkende BMW is wel erg van het ‘duistere’ type.

Kristian2 zei:
Mooi dat het goed gegaan is en de auto in bezit is. Prachtige auto. De trekkende BMW is wel erg van het ‘duistere’ type.

Klopt, vreselijk :rolleyes: begrijpender waarom hij dit doet. Was eerder een prachtige orgiginele nederlandse geleverde 520d M-sport kocht in originele staat met weinig kilometers bij de BMW dealer. Daarna gelijk gechipt, oke. Maar met de zwarte wielen, zwarte achterlichten en zo nog wel wat 'accessoires' vind ik het echt geen mooie auto zo. Maar hij reed verder wel dikke prima (y)

Twix zei:

Heenweg heb ik gewoon 100km/h gereden met lege aanhanger. Terug gewoon netjes 85 op cruise control. Dus daar niet
Totaalgewicht was precies 2000 kilo dus ook dat was goed voor elkaar.
Dankzij het hier heb ik de juiste spanbanden gebruikt
Enige is dat ik geen umwelt sticker had. Maar dat was de laatste kilometer zo dus dat ging verder ook Prima

Vond de dealer wel matig, mijn duits is niet super goed dus dat er geen lang sociaal wenselijk gesprek was vind ik prima. En dat er geen flesje wijn of boeketje was, tjah prima

Beurt en nieuwe TUV was netjes uitgevoerd.. Auto stond mooi gepoetst klaar. Maar toen ik de auto op de aanhanger zou zetten dan zag ik dat het tanklampje brandde. Ze werken daar niet met afleverpakketten, en weet niet hoe het zit met brandstof en heb verder niet afgesproken maar toen ik de auto op de aanhanger wilde zetten brandde het lampje met meldingen dat de brandstofniveau laag is. Ik tank hem wel vol maar man man. Doe er dan in ieder geval iets in dat er geen lampjes branden

Wat wel grappig was, was dat ik bij thuiskomst bij de achterbank op de grond nog een prijskaartje tegen kwam, kentekenplaten van de dealer en een kabel van een druppellader o_O

Al met al gewoon slordig

Dat is inderdaad wel slordig. Maar ja, jij komt nooit terug voor een beurtje of een onderhoudje. De kans dat je nog een opel ophaalt bij hem, is ook nihil. Dus tja, verkoop en weg ermee. Wel eens hoorz donder er dan 5 liter benzine in...

Mooi dat de f10 het prima kon trekken en fijn dat het goed ging, met de spanbanden! Happy to suggest!

En nu aftellen en wachten, terwijl je poetst en mierennuekt haha

Voor autodealers zijn brandende brandstoflampjes heel gewoon. Zo komen ze de fabriek uit en na transport.

Je schrikt toch niet van een brandend brandstoflampje?

Ik heb zelfs bij inruil gezorgd dat de inruiler geen brandend brandstof lampje had. Helaas zat er wel minder benzine in de toen gekochte auto dan was afgesproken...
Die platen van de dealer gaan nu gewoon in de garage aan de muur? :)

En nu aftellen en wachten, terwijl je poetst en mierennuekt haha

Hij staat echt top in de lak, en best redelijk gepoetst. Dus voorlopig laat ik het voor wat het is. Misschien even goed napoetsen in de herfst met goed spul wat er in de winter goed op blijft. In het voorjaar pak ik hem wel een keer grondig aan met polijsten.

Je schrikt toch niet van een brandend brandstoflampje?

Normaal niet, maar ik weet dus niet hoe lang dat lampje al brand. Met de proefrit brandde het ook al. De wijzer staat nu onder 0 en rijbereik staan streepjes. Daar waar de auto nu staat is het 2 km tot dichtstbijzijnde tankstation. Dus dat zit mij niet helemaal lekker nee. Achteraf had ik gewoon de auto op de trailer moeten aftanken vanmiddag. Maar bij een dealer verwacht ik op zn minst ook dat het lampje niet brand.

Heb ook geen jerrycan of iets. Zou lullig zijn als ik woensdag voordat ik naar RDW rij wil tanken en ik net strand.

Fijn dat er geen problemen waren door de ontbrekende umwelt-sticker.

Wat is zijn Insignia en mooie auto. Die chroomstrip bijvoorbeeld staat echt mooi.

AsconaGT zei:
(..) Achteraf had ik gewoon de auto op de trailer moeten aftanken vanmiddag.(..)

Ja, dat was wel het makkelijkst geweest. ;)

AsconaGT zei:
(..)
Heb ook geen jerrycan of iets. Zou lullig zijn als ik woensdag voordat ik naar RDW rij wil tanken en ik net strand.

Morgen even bij de bouwmarkt langs (of de pompshop) een zo'n 5 liter kan kopen en vullen. Woensdag op de bagagedrager binden als je naar de stalling fietst. ;)

AsconaGT zei:
(..)
Maar bij een dealer verwacht ik op zn minst ook dat het lampje niet brand. (..)

Hm, verwachtingen kunnen van mens tot mens verschillen. :confused:

Met streepjes als bereik zit er inderdaad niet heel veel meer in. De enkele keer dat ik de tank zo leeg gereden heb ging er rond de 58 liter in. Minder dan 50km geeft die niet aan.
Ik vind het inderdaad ook niet heel netjes, maar is blijkbaar niet vanzelfsprekend. Bij mij werd het speciaal in de offerte opgenomen, half volle tank bij aflevering.

Is een flesje of boeketje bij afleveren niet iets van vroeger? Heb dat nog nooit meegemaakt. Maar een slok benzine had inderdaad wel zo netjes geweest. Ach, zolang die auto maar helemaal goed is.

Dikke rij met Corvettes op de achtergrond trouwens.

Gewoon bij Hornbach o.i.d. een jerrycan halen van 20 liter. Wellicht dat ooit de benzine in Duitsland weer goedkoper wordt dan in NL. Kun je die nog eens samen met de tank volgooien.

Ik snap je ergernis m.b.t. de benzine wel hoor. Mijn partners Qashqai had ook een brandend lampje en slechts 9km op de teller. Waarmee ik wil zeggen: de dealer is wel bereid je voor 40k (via lease, maar toch) een Qashqai te verkopen, maar een tientje aan benzine kan er dan niet meer af?
Door wat wegwerkzaamheden duurde het uiteindelijk nog 20 minuten voor we bij de benzinepomp waren, ik vond dat nou niet echt een heel ontspannen ritje.

Toen ik de Veloster verkocht zorgde ik er overigens voor dat de tank voor ongeveer 1/3e gevuld was; netjes, maar ik had nu ook geen zin om de nieuwe eigenaar een kleine €100 aan benzine 'cadeau' te doen. :)

Een beetje meer benzine vind ik niet meer dan normaal. Je moet gewoon comfortabel een rondje kunnen rijden en dan gaan tanken.

Twix zei:
Een beetje meer benzine vind ik niet meer dan normaal. Je moet gewoon comfortabel een rondje kunnen rijden en dan gaan tanken.

inderdaad. Na wat rommelen vond ik toch nog een jerrycan in mijn eigen schuur. Dus heb er gisteren even 4 liter in gegooid zodat ik zeker weten het tankstation haal. maar vind het wel slordig inderdaad. Had eigenlijk minimaal wel een halve tank verwacht of iets aangezien ik de auto niet als handelaar heb gekocht maar gewoon met afleverbeurt en 1 jaar garantie. maar heb er concreet niets over zien staan of afgesproken, dus heb er ook niet moeilijk over gedaan. Vond het alleen opmerkelijk.

Maargoed, opgelost

Gisteren even nog wat dingen ingesteld, die stoelen zijn echt wel super hoor :cool:

Slapen niet, maar de auto staat 500 meter van mijn huis bij iemand (van de openbare weg af) dus het is wel verleidelijk om even te kijken of om al iets in te stellen of iets

Trekhaak is ook mooi, trek je er zo achterweg met 1x aan de hendel trekken (y)
52335654372_918b0143d6_c.jpg

(die roestige bout ga ik nog wel iets aan doen)

Zitten rondom 245 brede banden om, wel best breed. Dacht dat 225 beetje standaard was.
52336608911_410d3ed687_c.jpg

245 is standaard bij de 18”, alleen winterbanden kunnen 235 zijn bij 18". Net als bij de vorige generatie.

der Magistrat zei:
Ik snap je ergernis m.b.t. de benzine wel hoor. Mijn partners Qashqai had ook een brandend lampje en slechts 9km op de teller. Waarmee ik wil zeggen: de dealer is wel bereid je voor 40k (via lease, maar toch) een Qashqai te verkopen, maar een tientje aan benzine kan er dan niet meer af?
(..)

Dat is dus dat brandend lampje af-fabriek. Daar is ie al mee de boot op en af geweest. :p

[size=small]Voor een volle brandstoftank kan je beter bij de leasemij aanmerking maken. Gebruikelijk (in NL) is dat de leverancier (dealer) de auto volgetankt aflevert. Die brandstofkosten factureert hij dan bij de verkoopfactuur. Leasemij. boekt die kosten direct op het contract, bij het brandstofvoorschot. Indien de klant de brandstof niet in het contract heeft zitten, zal het op de rekening bij inzet van het contract staan. ;)[/size]

Wat een heerlijke uitvoering. Ik dacht eerst dat hij (saai) zwart zou zijn, maar het is chique blauw, heel mooi.
En wat een lel van een auto is het zo op de aanhanger :)

Nu de stoelen goed staan, ook al een reclameloze kentekenplaathouder met dun frame erop geschroefd? Lekker om zo wat dingen alvast klaar te maken ;)

Terug
Bovenaan