Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
AsconaGT zei:Hij mag van mij meelezen hoormaar is nu gewoon klaar. Wacht wel tot er iets anders op mijn pad komt. Als ik nog een keer op schoonfamilie bezoek ga wat daar vlakbij is ga ik uit nieuwsgierigheid nog wel een x langs
Zeg, hou je ons gewoon voor de gek?
Maar, gefeliciteerd natuurlijk! Welke is het geworden (of moet ik even gaan teruglezen), en waar zijn de foto's?
adinsx zei:Phoe, dat klinkt als een hele gave Insignia! Een station neem ik aan? Of juist dit keer niet?
AsconaGT zei:adinsx zei:Phoe, dat klinkt als een hele gave Insignia! Een station neem ik aan? Of juist dit keer niet?
ja, wel station Die vind ik mooi. Maar je weet zelf met kinderen, dat is ook super handig![]()
Haha, even vergeten dat je inderdaad ook een stel nakomelingen daar hebt rondlopen. En eens, een station is heel vaak de mooiste carrosserievorm.
Alleen een Superb zou ik als hatchback kiezen, in sportline, in het wit. Maar goed, mij (nog) te comfortabel.
Snap je redenatie bij de Talisman wel trouwens. Weet niet welk bouwjaar je naar keek, maar die eerste jaren is het niet bijster goed. En dat klapschermpje heb ik ook. Aangevinkt als leuke optie, in de praktijk kijk ik er nooit op nut smiley
Ik snap die klapschermpjes ook niet zo goed. Had het idee dat het een paar jaar geleden dé manier was, maar een vriend van mij heeft een hagelnieuwe Tiguan en daar komt ook zo'n schermpje omhoog voor het HUD.
In mijn BMW zit er een gat in het dashboard (zie je niet als je achter het stuur zit) en die projecteert het op de voorruit. Dat werkt (denk ik) veel prettiger en intuïtiever, ik gebruik het zeer veel in elk geval.
AsconaGT zei:dit idee wat blijkbaar ook genoeg bedrijven doen, niet zo mooi als die speciale banden die ik gewend ben, maar zo kan het volgens mij ook geen kant op. Maar dan wel met doek tussen de velg en sjorband.
Aangezien je deze van plan bent lang te gaan houden benieuwd of er nog 19" of 20" jetsers onder gaan komen voor in de zomer en dan op deze velgen winterbanden, op lange termijn haal je dat er wel uit winking smiley
Mooie aanwinst! Ik vind 'm persoonlijk een stuk leuker (want ongebruikelijker) dan de Mercedes-Benz. Ook in België lijkt haast iedere lease-rijder (jammer genoeg) meer tevreden met een kale BMW, Mercedes of Audi i.p.v. een luxe uitgevoerd non-premium alternatief... Veel plezier ermee!
AsconaGT zei:Zit te denken na aanleiding van de post van Uwbuurman om DEZE spanbanden aan te schaffen. Prima voor incidenteel gebruik en voor een heel redelijke prijs en je voldoet dan aan de duitse regels. En het staan ze goed vast. Kan ik de 4 normale spanbanden die ik er bij krijg nog nog gebruiken voor wat extra's.
B Real zei:Ik snap die klapschermpjes ook niet zo goed. Had het idee dat het een paar jaar geleden dé manier was, maar een vriend van mij heeft een hagelnieuwe Tiguan en daar komt ook zo'n schermpje omhoog voor het HUD.
In mijn BMW zit er een gat in het dashboard (zie je niet als je achter het stuur zit) en die projecteert het op de voorruit. Dat werkt (denk ik) veel prettiger en intuïtiever, ik gebruik het zeer veel in elk geval.
Engineer2 zei:(..)B Real zei:Ik snap die klapschermpjes ook niet zo goed. Had het idee dat het een paar jaar geleden dé manier was, maar een vriend van mij heeft een hagelnieuwe Tiguan en daar komt ook zo'n schermpje omhoog voor het HUD.
(..).
Het projecteren op de voorruit is op zich al een heel oude techniek. In de jaren 80 al bij sommige USA auto's. Maar sinds het in kleur is kan het ook goed gebruikt worden voor navigatie aanwijzingen en zelfs rijhulpsystemen aanwijzingen. Nu begint het wel meer dan een gimmick te worden.
Bij mijn Ioniq5 heeft de HUD ook augmented reality. Zo wordt bijvoorbeeld de auto gemarkeerd waarop de Adaptive Cruise Control zich richt. Het lijkt erop dat in de komende jaren er auto's komen die alleen nog maar een HUD hebben en geen instrumentenpaneel meer.
Automotive-online.nl zei:(..)
Ford gaat nieuwe koplamptechnologie testen die routeaanwijzingen, toegestane snelheid of weersinformatie op de weg projecteert, zodat de bestuurder zijn blik op de weg kan houden. Dat meldt de fabrikant in een persbericht.
"Deze ontwikkeling zou verlichtingstechnologie naar een volledig nieuw niveau kunnen tillen. Zo zou bijvoorbeeld 's nachts rijden een stuk minder stress opleveren", aldus Lars Junker van Ford Europa. "Bestuurders zouden essentiële informatie kunnen krijgen, terwijl ze hun blik op de weg gericht houden." (..)
uwbuurman zei:Dat met die sjorbanden komt niet goed in Duitsland. (..). En ik dacht ook oprecht dat ik het goed deed, maar wat wij in Nederland mogen, mag daar niet.
In Nederland mag dat ook niet. Lading dient naar beneden gedrukt te worden ter voorkoming van afvallen van de lastdrager.
Wat niet wil zeggen dat er afdoende controle op is..
Rai vereniging zei:(..)
Algemene regels
Voor de controle van de wijze waarop lading is vastgezet zijn nu algemene regels vastgesteld. Het uitgangspunt blijft dat het ladingszekeringssysteem bepaalde krachten tijdens het vervoer moet kunnen weerstaan. Technisch gezegd moet er een vertraging mogelijk zijn van 0,8 g in voorwaartse richting en 0,5 g in achterwaartse en zijdelingse richting. Dit betekent dat wanneer de chauffeur vol op de rem staat, 80 % van het ladinggewicht in voorwaartse richting en 50% van het ladinggewicht in achterwaartse en zijwaartse richting moet worden tegengehouden door het zekeringssysteem.
Bestelauto’s en lichte vrachtauto’s
Nederland, Wallonië en het Brussels Hoofdstedelijk gewest hebben daarboven nog bepaald dat goederen ook gezekerd moeten worden om bewegingen naar boven toe tegen te houden. Op die manier wordt voorkomen dat de goederen van het voertuig kunnen vallen. Bovendien vallen in Wallonië ook alle bestelwagens, lichte vrachtwagens en andere goederenvervoervoertuigen onder deze regeling.
https://www.raivereniging.nl/nieuws/nieuwsberichten/2019-q1/0129-eu-wetgeving-ladingzekering-laat-nog-veel-verschillen-binnen-europa-in-stand.html
Dus zoiets is goed:
(..)
https://www.logistiekconcurrent.nl/media/catalog/product/cache/af6f9973f2555b966a898ecd45a8b15b/i/m/img_4107_1_1.webp[img][/quote]
Ja, met dit systeem heb ik ruim een half jaar elke werkdag mogen werken. :)
Moet je inderdaad wel weten of je aanhanger van geperforeerde rijbanen is voorzien, anders kan je het niet vastzetten. Spanband moet recht over de band lopen zodat de auto goed in de veren getrokken kan worden.
Op de code95 training nog eens gehoord dat kruislings vastzetten belangrijk is bij schadepreventie. Dus dat deed ik braaf, soms wel vierkant vast bij bestelbussen. Maar ja, dát kost tijd.. waar de planner dan weer niet zo blij mee was...8-)
Er is ook een tijd geweest dat in Europa gelet werd op dat het laatste voertuig op een autotransporter (zowel onder als boven) met beide achterwielen was vastgesjord.. en dan bokjes voor de voorwielen. Is natuurlijk tegenstrijdig aan kruislings vastzetten..
Als je onderweg autotransport tegenkomt is het wel interessant om te kijken hoe het vast staat.. vind ik dan. Als het flink is afgespand.. zal het waarschijnlijk wel een lange rit zijn..of een dure lading.. Staat het met één bokje en één riempje vast.. dan is er sprake van 'gemakzucht' of een kortere rit of de gedachte: ik rijd op de rechter rijstrook.. controle instanties rijden mij links voorbij.. dus die kijken in gauwigheid op de linker kant en als ze het daar vast zien staan.. laten ze mij wel met rust.. :T
Op BE combinaties zie ik het soms gewoon los staan... *-) .. en dan komt je nieuwe auto dan voor de deur gereden.. :(
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
[quote=AsconaGT]
(..)
Zit te denken na aanleiding van de post van Uwbuurman om [url=https://www.amazon.nl/gp/product/B0792T8H5T/ref=ox_sc_act_title_1?smid=AY9O87U4H4BCI&psc=1]DEZE[/url] spanbanden aan te schaffen. (..).[/quote]
Ja, dan ben je wel flexibeler qua type aanhanger en bevestigingsogen. Ik vind het er alleen wel een beetje 'hobby' achtig uitzien..
Met bandgordel is voor mij toch de profi tak. ;)
https://www.amazon.nl/NTG-spanbanden-autotransport-bandgordel-wielbeveiliging/dp/B08FTCG493/
Nu het in DLD met dat exportkenteken zo moeilijk is.. én je een dikke Insignia hebt met uitklapbare trekhaak.. én je BE rijbewijs.. maak er een zaterdaghobby van joh. Voor anderen transporteren.. gezellig met de kinderen in de auto. . Quality time. (:P)
Dan had hij beter de 2liter diesel kunnen kopen, daar mag nog meer achter.Durashift zei:Nu het in DLD met dat exportkenteken zo moeilijk is.. én je een dikke Insignia hebt met uitklapbare trekhaak.. én je BE rijbewijs.. maak er een zaterdaghobby van joh. Voor anderen transporteren.. gezellig met de kinderen in de auto. . Quality time.![]()
On topic: heel erg mooie en ook wel bijzondere aankoop. Toch wel jammer dat je dit model weinig tegenkomt.
Ja, met dit systeem heb ik ruim een half jaar elke werkdag mogen werken. smiling smiley
Moet je inderdaad wel weten of je aanhanger van geperforeerde rijbanen is voorzien, anders kan je het niet vastzetten. Spanband moet recht over de band lopen zodat de auto goed in de veren getrokken kan worden.
^^ ja... of de BMW van zijn broer gebruiken.
AsconaGT zei:Zit te denken na aanleiding van de post van Uwbuurman om DEZE spanbanden aan te schaffen. Prima voor incidenteel gebruik en voor een heel redelijke prijs en je voldoet dan aan de duitse regels. En het staan ze goed vast. Kan ik de 4 normale spanbanden die ik er bij krijg nog nog gebruiken voor wat extra's.
Ik heb hier een set van dit type banden liggen voor m’n eigen trailer, trailer is te klein voor een Insignia maar als je de banden wil lenen kan dat.
AsconaGT zei:Ik heb hier een set van dit type banden liggen voor m’n eigen trailer, trailer is te klein voor een Insignia maar als je de banden wil lenen kan dat.
Heb ze net eind van de middag aangeschaft, maar toch bedankt voor het aanbod
Opel dealer mailde ook nog dat er een nieuw bandenreparatiesetje in komt. Ik ga dat waarschijnlijk nooit gebruiken, maar de houdbaarheidsdatum is verlopen en blijkbaar verplicht om te vervangen dan....
Auto is betaald, dagkenteken bij RDW is aangevraagd. Nu nog even de tijdelijke kentekenplaten zelf maken en da is het nog 2 weken wachten![]()
AsconaGT zei:Opel dealer mailde ook nog dat er een nieuw bandenreparatiesetje in komt. Ik ga dat waarschijnlijk nooit gebruiken, maar de houdbaarheidsdatum is verlopen en blijkbaar verplicht om te vervangen dan....
Ik was wel gecharmeerd van de Mercedes, misschien zijn mijn verwachtingen te hoog, maar zo’n Insignia lijkt me toch ook geen straf.