AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Twingo ZE Vibes (2020)

Nico GTR zei:
Ziet er al goed uit!

Wat kun je met die grille doen? Wat zit daarachter.

Service grille. ALs je aan de motorkaphendel trekt gaat het serviceluik open.

Olie bijvullen, olie peilen en ruitensproeier vullen kun je daar doen. Daar zitten ook bayonet vergrendelingen zodat je de motorkap helemaal kan verwijderen. Het is allemaal aluminium dus met 1 hand pak je hem er zo af (y)

zo ziet het er uit met uitgeschoven vuldoppen
audi_a2_1.2_tdi_9.jpeg

zo staat de A2 er nu bij. Morgen wat meer voorgang boeken

52600416819_6ce47935c1_b.jpg

Leuke auto zo'n A2! Niet perse een mooie auto, maar leuk omdat ie zo eigenzinnig en vooruitstrevend is.

Goede kleur ook, is het zeker waard om wat liefde te geven. Zou zo'n Audi ook leuk vinden als opvolger van de Sirion2, maar de vrouw kan er helaas niet enthousiast van worden...

Veel plezier er mee!!

Ach ik heb hem gewoon gekocht zonder te overleggen :) uiteraard ken ik mijn vrouw wel goed genoeg dat ik wel had verwacht dat ze er mee wilde rijden

Je moet gewoon beginnen over dat de auto vrij veilig is (zeker voor die tijd) met zaken als ESP, naast hoofdairbags ook zij airbags en sommigen zelfs gordijn airbags. Veel luxe en dat het goedkoop is in de wegenbelasting ;)

Voorkant vind ik ook niet super mooi, achterkant wel, maar nu ik hem zelf heb vind ik de voorkant ook best wel leuk en eigenzinnig. vind het daarom ook best jammer dat auto's tegenwoordig (toen ook al wel een beetje) zulke eenheidsworsten zijn.

zo moet hij straks weer worden :D ook zo glimmen
autowp.ru_audi_a2_1.4_tdi_uk-spec_1.jpg

Liefst had ik een leuke goede colorstorm, maar die nette exemplaren met goede kilometerstand worden nu al heel erg prijzig
autowp.ru_audi_a2_colour.storm_6.jpg

Gaaf project hoor! Die kan wel wat aandacht gebruiken en zo te zien gaat hij dat ook krijgen. Succes (y)

Gewoon kopen zonder te overlegt is natuurlijk ook een idee, maar ik ken mijn vrouw goed genoeg om te weten dat dat niet erg gewaardeerd wordt. En ze is op nog eens intens gelukkig met de Sirion2, dus ach... 😉

Een colorstorm is helemaal leuk inderdaad. In Duitsland staan er wel een paar te koop die er nog goed uit zien en niet overdreven duur zijn.

Vandaag redelijk veel kunnen doen.

De wielen er af was wel echt even een ding. zat mega vast. In 2019 had hij 3000 km minder gelopen dan nu, dus het zou zomaar kunnen dat die wielen er al vele jaren er nooit af zijn gehaald. Een maal er af remmen uit elkaar gehaald. Veel met de staalborstel en boormachine met borstel bezig geweest om te ontroesten. Daarna alles goed afplakken en voorzien van een paar laagjes 2K mat zwart coating. Tevens ook de ruitenwisserarm weer mooi zwart gemaakt

52603344833_fe14e0007e_c.jpg

Remtrommels achter heel goed schoongemaakt en ook die voorzien van matte 2K coating

52602344607_bba5e240ae_c.jpg

Ook 2 nieuwe ankerplaten gekocht. Kost maar een paar euro per stuk. De oude waren toch nog in redelijke staan dan aanvankelijk leek, maar de nieuwe ook maar even voorzien van extra bescherming
52603261820_a51bd70f26_c.jpg

Nu alles uitharden, morgen alles weer in elkaar zetten (y)

Alleen door het ontroesten zit de hele auto nu onder een laag stof/roest/spul. :rolleyes: Even naar buiten rijden kan niet, dus morgen maar even met een sopje er over dat het ergste weg is

Lekker bezig.
Zachte doek over de auto om het stof eraf te vegen? Hij moet toch nog gepoetst worden :)

Ja ik pak wel even een sopje dat het ergste er af is. Als ik ga polijsten wil ik niet dat ik dat spul weer in de lak wrijf

vandaag de velgen reinigen en alles weer in elkaar zetten. Moet ook nog andere niet-auto gerelateerde dingen doen dus even zien hoe ver ik kom

Uhhh, stof door het ontroesten? Dus minuscule roestdeeltjes?

Ik zou de auto grondig wassen en iets van non-ferro erover halen. Lijken mij namelijk allemaal scherpe roestdeeltjes, die wil je er niet op hebben liggen als je gaat polijsten o_O

Ja ik ga hem zeker niet polijsten zo. Donderdag kan hij weer rijden en gaat hij naar buiten. Gaat hij in de Iron X en weer goed naspoelen, en dan weer naar binnen :) En dan polijsten en wax

Morgen weinig tijd voor de A2, wielen er op, motorkap er op en wat opruimen

Vandaag wel meer kunnen doen dan vooraf gedacht;

Eerst de remmen rondom weer gemonteerd, gesmeerd en geïnstalleerd. Ziet er weer prima uit zo. Rem schijven en blokken zijn wel oud maar amper gebruikt door het vele stilstaan. Dus heb vooral veel ontroest en schoongemaakt

52605632393_cb058b09d7_c.jpg

Daarna de velgen goed gewassen nu ze er af zijn, ook de binenkant. Die zien er nu ook weer fris wel. Wel wat beschadigingen hier en daar maar niet heel schokkend

Daarna de Insignia ook even goed gewassen. In deze tijd van het jaar is de combinatie licht, door en tijd zeldzaam dus die ook gelijk aangepakt

Vervolgens het gasklephuis schoongemaakt. Prima klusje om zelf te doen. Is wel wat werk dus begrijp dat mensen dat niet zelf doen. Kostte mij 3 uur, en dat doe je niet zomaar preventief bij de garage. Gelijk paar nieuwe pakkingen er tussen. Maar mijn vermoeden klopte dat ze smerig waren, Dit zijn een van de smerige die ik ooit heb gezien :eek: even remmenreiniger er door was niet voldoende, allemaal aangekoekte zooi.

52605380244_41314f1179_c.jpg

52605552215_33e7f3796a_c.jpg

Nu weer mooi schoon, alles gemonteerd. Daarna op de computer aangesloten. Gasklephuis opnieuw gekalibreerd. Alles ok (y)

Door andere verplichtingen wat minder tijd gehad voor de A2, maar vandaag de wielen die ik gisteren had schoongemaakt in de wax gezet. Hiervoor heb ik Collinite Liquid Insulator Wax 845 gebruikt. Eigenlijk ontwikkeld voor heel wat anders maar het werkt uiterst duurzaam. Ook de binnenkant zodat remstof weinig kans meer maakt. Op welke velg is hier en daar wel iets te zien van een schrammetje of iets. Maar voor nu even prima

52607473313_e37a97baf4_c.jpg

Banden zijn nog als nieuw overigens, zelfs de 'haartjes' zitten er nog op. Keek nog naar de dot code voor productiedatum, maar die kon ik zo niet vinden

Er zitten een paar forse plekken op die je bij daglicht op straat minder goed ziet maar met het heldere witte licht in mijn garage zie je alles. De meest erge plekken heb ik alvast handmatig aangepakt met pro polish 2, een vrij stevig polish. Plekjes zijn nu al bijna verdwenen maar moet nog wel nabewerkt worden. Dat gebeurd wel machinaal.

52606476737_36bcb48c0c_c.jpg

Voordat ik met de machine aan de slag gaan moet de auto toch nog weer een keer goed gewassen worden. Door de werkzaamheden is er te veel stof en ander zooi op de lak gekomen waardoor ik nu niet kan polijsten. Eerst weer grondig schoonmaken. Beide werkzaamheden staan voor morgen op de planning . Morgen dus eerst de wielen er weer op

Basis van de wielen lijkt me nog wel erg goed als dat krasje het enige is.

Productie van die band is week 10 van 2009. Ik heb die ook nog gehad die sporttrac 3. Was daar heel erg over te spreken moet ik zeggen. Echt een enorm fijne band, mooie stijve sidewall, heel voorspelbaar sturen, veel grip ook in regen en sneeuw.
Tot op het draadje versleten, maar enkel de Pilot (Super) Sport is eroverheen gegaan qua eigenschappen.

Lekker bezig dus, zo te zien. (y)

AsconaGT zei:
(..)
Vervolgens het gasklephuis schoongemaakt. Prima klusje om zelf te doen. (..) Dit zijn een van de smerige die ik ooit heb gezien :eek: even remmenreiniger er door was niet voldoende, allemaal aangekoekte zooi.

(..)

Hoe heb je die smurrie dan verwijderd? Staalborstel of schrapen?

Nico GTR zei:
Basis van de wielen lijkt me nog wel erg goed als dat krasje het enige is.

Productie van die band is week 10 van 2009. Ik heb die ook nog gehad die sporttrac 3. Was daar heel erg over te spreken moet ik zeggen. Echt een enorm fijne band, mooie stijve sidewall, heel voorspelbaar sturen, veel grip ook in regen en sneeuw.
Tot op het draadje versleten, maar enkel de Pilot (Super) Sport is eroverheen gegaan qua eigenschappen.

De vorige eigenaar heeft bij het desbetreffende bandenmerk gewerkt hier in de regio. Gezien dat de auto 3 jaar geleden 3000 km gelopen had en 9 jaar geleden ook amper minder had gelopen dan dat de auto u heeft had ik al het vermoeden dat de banden zomaar aardig op leeftijd zouden zijn. Ook omdat ik weet dat de sportrac 3 al lang mee gaat. Dus de oude productiedatum verbaast mij niets. Ik had daarom al goed gecontroleerd op droogtescheurtjes of andere ouderdomsverschijnselen maar daar is gelukkig niets van te zien. Dus ik laat ze er nog wel even op.

zelfs de 'haartjes' zitten nog op de banden en profiel is als nieuw
52610052956_e06e1c65fe_c.jpg

velgen hebben allemaal wel iets van een stoeprandje of wat geraakt, maar het zijn de originele velgen waarmee de auto geleverd is dus voor de ervaring zien ze er prima uit inderdaad. Kan ze altijd ooit nog vervangen, maar het moet allemaal wel binnen het redelijke blijven

Hoe heb die smurrie dan verwijderd? Staalborstel of schrapen?

Eerst met een doek en remmenreiniger. Dat help deels. Toen met een schroevendraaier beetje voorzichtig zitten prikken en toen vielen er hele stukken zo uit wat echt aangekoekt was. Daarna was de remmenreiniger op maar vond ik nog een oude bus motor reiniger. volgens mij deels het zelfde als remmen reiniger en toen flink zitten boenen met een schroevendraaier met de doek om de schroevendraaier om niet te beschadigen maar wel goed kracht te kunnen zetten. Ik heb ze voor 95% schoon kunnen krijgen. Heb helaas geen 'na' foto's maar ze ogen weer als bijna nieuw.
Kost 2 uur werk dus begrijp wel dat mensen dat niet preventief bij de garage laten doen, maar zeker bij A2's is dat een veelvoorkomend probleem met storingen tot gevolg op den duur. Denk dat ik die hier net voor was. Auto loopt nu ook weer mooi stationair

Gisteren met de kentekenplaatverlichting bezig geweest. 2 doorgedraaide schroeven en 1 ontbrekende... ...dacht ik. Want die ontbrekende is een afgebroken schroef.

Even een nieuwe unit bestellen kan niet, is echt een hels karwij waarbij zelfs de achterklep van de glasplaat losgehaald moet worden. Zomaar een klusje van een paar uur werk en niet zonder risico. De glaasjes zijn nog goed en gelukkig zijn ze niet met kit of andere zooi bezig geweest zoals bij veel andere A2's (schijnt bekende kwaal te zijn). dus nu even het heel voorzichtig proberen uit te boren (en eerst een goede kleine metaalboor kopen, die ik nu hebt lukt dat niet mee)

de schroeven die doorgedraaid waren heb ik met veel beleid en wat smeren er toch heelhuids uit gekregen (y) Als ik die ene schroef er nog uit krijg komt er gewoon een paar RVS schroefjes voor terug

52610539503_0b1446cae6_c.jpg

En gisteren de wielen weer op de auto gezet. Remmen getest. Auto naar buiten gezet en gewassen, auto in de iron remover gezet zodat hij echt helemaal schoon was en daarna gelijk weer naar binnen om te beginnen met polijsten. Maar ik ben niet tevreden, de lak is wel glad maar zie echt nog veel wasstraat achtige krassen en oneffenheden. Dus ga het opnieuw toen met een iets krachtigere pad en polijstmiddel. En ja ik sta onder fel wit licht, dus je ziet echt alles, maar ik denk dat een beter resultaat te behalen valt

52610539513_7f17651e62_c.jpg

Leuk project hoor! Knap waar je de tijd ook weg haalt met twee jonge kids. Ik probeer ook wat klusjes te doen maar valt vies tegen met twee stuiterende kids en een vrouw die aan het werk is.

Ik moet een beetje uren opmaken, dus heb een weekje vakantie. :) anders lukt het mij nooit om hier zoveel tijd voor vrij te maken.

Vandaag met de Insignia weekendje naar antwerpen en daarna is het gedaan met de tijd. Op het werk worden weer drukke weken verwacht en ook hier thuis gaat alles weer zoals normaal. Met andere woorden; de tijd word beperkt tot 's avonds af en toe een uurtje als mijn vrouw weg is ;)

Gelukkig heb ik geen haast en het is niet voor niets mijn winter projectje, ik heb dus nog de hele winter :cool:

Dat ding wordt echt weer als nieuw. Heel leuk, er zijn er maar weinig die een A2 zulke aandacht geven helaas.

rjthefrisian zei:
Leuk project hoor! Knap waar je de tijd ook weg haalt met twee jonge kids. Ik probeer ook wat klusjes te doen maar valt vies tegen met twee stuiterende kids en een vrouw die aan het werk is.

Dat haha. Ik heb vanaf 16 februari vrij tot eind januari i.v.m. opmaken vakantiedagen (ik had er nog 32) en dan per 1-2 beginnen aan de nieuwe job. De vrouw naar haar werk, kinderen naar school. Eindelijk kan ik eens met al die klusjes in huis aan de slag én tijd maken om wat leuke dingen te doen.

Je komt er gewoon niet aan toe...

Succes Joost. (y)

Leuk die A"> Ik wilde er ook een kopen want deze heb ik altijd leuk gevonden en eigenlijk ideaal voor mijn vrouw. Ik heb alleen de fout gemaakt het wel te overleggen en ze wil absoluut geen handbak. Hier in het VK in elk geval zijn ze nooit als automaat geleverd, of ik ben ze niet tegen gekomen. Veel plezier er mee in elk geval!

Goede vorderingen, zo te lezen. (y)
Als de winterperiode zo zacht blijft.. komt er misschien al snel een mooie dag in het weekend om de A uit rijden te nemen. ;)

AsconaGT zei:
Hoe heb je die smurrie dan verwijderd? Staalborstel of schrapen?

Eerst met een doek en remmenreiniger. Dat help deels. Toen met een schroevendraaier beetje voorzichtig zitten prikken en toen vielen er hele stukken zo uit wat echt aangekoekt was. Daarna was de remmenreiniger op maar vond ik nog een oude bus motor reiniger. (..)

Helder, lijkt mij ook een goede manier. (y)

Dingetje is dus wel dat je de computer weer moet vertellen dat het gasklephuis gereinigd en gemonteerd is. Moet je, voor een preventieve actie, wél de apparatuur/communicatie voor hebben als particuliere klusser.

Dat haha. Ik heb vanaf 16 februari vrij tot eind januari i.v.m. opmaken vakantiedagen (ik had er nog 32) en dan per 1-2 beginnen aan de nieuwe job. De vrouw naar haar werk, kinderen naar school. Eindelijk kan ik eens met al die klusjes in huis aan de slag én tijd maken om wat leuke dingen te doen.

Je komt er gewoon niet aan toe...

Herkenbaar inderdaad, heb ook diverse andere klusjes rondom huis gedaan deze week waar ik anders niet aan toe kom, Maar nu ik wat dagen op moet maken om het nieuwe jaar met een acceptabel saldo te beginnen is dat mooi tijd om die klusjes af te ronden en een vliegende start te maken met de A2. Feitelijk kan ik er gewoon nu mee rijden. Heeft alleen nog grote beurt nodig, maar zodat de A2 niet echt nodig is blijft hij lekker binnen en pruts ik lekker verder. Genoeg dingen nog op de to-to lijst staan.

Dat ding wordt echt weer als nieuw. Heel leuk, er zijn er maar weinig die een A2 zulke aandacht geven helaas.

Er staan in NL best wel wat A2's in verhouding tot de rest van europa (veel import), maar de meeste goedkopere van 2500 euro en lager zijn vrijwel allemaal met het nodige achterstallig onderhoud en gebreken ookal ziet het er op de foto's er best oke uit. En zelfs exemplaren van 3000 euro en meer zijn verre van strak. Als je goed zoekt kom je wel mooie exemplaren tegen die met liefde zijn onderhouden maar dan moet je en goed zoeken, en die kosten vaak al snel 5000 euro of meer. Wat natuurlijk serieus geld is voor een auto waarvan de jongste exemplaren ook al 18 jaar oud zijn.
Nieuw gaat de mijne helaas niet worden, achterklep zitten de nodide beschadigingen (fiets op achterklep gehad met zo'n beugel ipv op een trekhaak) en hier en daar de nodige ouderdomskwalen, maar 90% krijg ik hem wel weer om hem weer vele jaren fris en gezond vooruit te kunnen laten gaan. De basis van deze is in ieder geval wel goed.
Leuk die A"> Ik wilde er ook een kopen want deze heb ik altijd leuk gevonden en eigenlijk ideaal voor mijn vrouw. Ik heb alleen de fout gemaakt het wel te overleggen en ze wil absoluut geen handbak. Hier in het VK in elk geval zijn ze nooit als automaat geleverd, of ik ben ze niet tegen gekomen. Veel plezier er mee in elk geval!

volgens mij is alleen de 3L 1.2 TDI met (half) automaat geleverd, rest is inderdaad altijd handbak

Ik weet niet per se zeker of het moet, maar het programmatje kost 20 euro inclusief kabel via de bekende chinese weg en dus niet legaal. Maar dan kun je ook vrijwel alles met de auto qua uitlezen en programmeren. Dat heb ik dus gedaan. En op youtube staat precies de stappen de je moet doen waardoor het opnieuw inleren een klusje van 5 minuten was.

vanmorgen de motorkap en dak nogmaals gepolijst met krachtiger spul en nu zijn vrijwel alle defecten er uit (y) nu geen tijd meer. Volgende week met de wax aan de slag voor de finishing touch aan de buitenzijde. Kunnen we daarna richten op de binnenzijde waar ook de nodige eer aan te behalen valt. maar zoals gezegd, het gaat vanaf nu niet meer zo heel vlot door tijdgebrek

Ik had hier nog niet gereageerd, maar toch even: Leuke A2! Ik heb er zelf ook nog naar gekeken toen ik uiteindelijk de Linea kocht, zo'n 2 jaar geleden. Als ik eens een Audi zou rijden dan zou het deze zijn. En met wat kleur ook nog. (y)

Heerlijk hoe je daar mee bezig gaat trouwens. Ideale garage voor dit schonere kluswerk!

Heerlijk hoe je daar mee bezig gaat trouwens. Ideale garage voor dit schonere kluswerk!

Voor dit werk is het perfect inderdaad. onder het huis, centrale verwarming, naast de garage ook nog de bijkeuken/werkbank. Goed licht. Maar langere auto's kan niet omdat de garage onder het huis is en de hellingbaan heel sterk afloopt. Maar de A2 past perfect (y) Heb ook bewust een A2 gezocht die technisch in de basis wel goed is maar vooral veel kleine zaken hersteld moet worden

Inmiddels het dak en motorkap nogmaals gepolijst met krachtigere pads en middel en nu zijn de meeste lakdefecten er wel uit :D Ook de eerste laag EX-P sealant aangebracht voor bescherming, vanavond 2e laag als de tijd het toe laat

Leuke A2. Hier om de hoek woont een Audi-liefhebber die een A8 en een A2 Colourstorm heeft. (en een website: auditvholland.nl).

Het voordeel van zo'n A2 is dat hij zo lekker licht is, en daarnaast ook niet echt verouderd qua uiterlijk. Veel plezier ervan!

Na de nodige uurtjes is de lak eindelijk klaar. Hier en daar wat steenslag of kleine beschadiging, maar het is echt een enorme verbetering. zelfs na 2 grondige wasbeurten voelde de lak gewoon ruw. Na het nodige polijstwerk is het nu een spiegel en mooi glad. 2 lagen EX-P aangebracht voor bescherming. Nu alleen de ramen nog en wat kleine dingen aan de buitenzijde en dan is hij gereed en kunnen we met de binnenzijde aan de slag :) het is een echte mini MPV. De stoelen aan de achterzijde kun je helemaal omklappen, maar je kunt ze er ook compleet uit halen zodat je echt een enorme bak ruimte hebt. Dat ga ik dan ook doen. Helaas deze week weinig tijd verder.

52619937447_a6cc31c61f_b.jpg

En ik ben nog steeds op zoek naar een rechter koplamp, een fatsoenlijke vinden voor een normale prijs blijkt toch lastiger dan verwacht

Stralend effect! Mooi!

Ik zie de koplampen op google nog wel nieuw aangeboden worden rond de € 200,- per stuk.....

Niet bekend met de site, maar misschien voor €35,- een gokje waard. Ziet er, in vergelijking met andere op onderdelenlijn etc., nog netjes uit:
https://www.getparts.nl/detail.asp?id=266038

Ik zie de koplampen op gppgle nog wel nieuw aangeboden worden rond de € 200,- per stuk.....

Klopt, nieuw is het wel te krijgen, is ook het alternatief als ik niets fatsoenlijks kan vinden. Maar voor de helft moet het toch ook wel mogelijk zijn een nette goede gebruikt te vinden zou je denken. Ik heb het niet met spoed nodig, heb de tijd wel. Dus ik kijk nog even rond. Maar veel lampen hebben last van vocht (is wel te herstellen) doffe glazen (is ook te herstellen) en een bruine 'wokkel'. Dat komt omdat het stadlicht een 3 watt lampje nodig heeft. De meeste auto's hebben daar een 5 watt steeklampje in zitten en die hebben garages dan ook in hun grijpvoorraad. Maar net die 2 watt extra zorgt er voor dat de wokkel bruin word / te veel warmte veroorzaakt. Dat is niet te herstellen.

zie hier voorbeeld met bruine 'wokkel', ongeveer 50% heeft er last van door foutief gemonteerde stadslichtjes
59c95f92-1e00-4f5c-95cb-c39f67615d83.jpg

Ik wil best voor een paar 50 euro een gebruikte koplamp kopen die ik herstel en de wokkel nog redelijk oke van is. Maar tot toe vragen ze vaak 100 euro voor lampen met vocht, doffe glazen en bruine wokkel. Dat gaat mij echt te ver. Laatst werd er wel eentje voor 40 euro aangeboden, een hele nette, maar die was dan ook binnen een dag al weer weg. Dus je moet er snel bij zijn.

Mocht ik de komende maanden niets vinden dan koop ik wel een nieuwe

Niet bekend met de site, maar misschien voor €35,- een gokje waard. Ziet er, in vergelijking met andere op onderdelenlijn etc., nog netjes uit:

Hoe kwam je hier zo snel bij, deze ziet er inderdaad nog prima uit. Ga er even achteraan bellen (y)

Voor het mooie wil je ook twee nieuwe. Doe je er één andere gebruikte in dan zie je vrijwel zeker verschil in licht tussen links en rechts, vind ik persoonlijk erg lelijk. Liever twee nieuwe aftermarket van een B-merk, dan een originele tweedehandse.

Voor het mooie wil je ook twee nieuwe. Doe je er één andere gebruikte in dan zie je vrijwel zeker verschil in licht tussen links en rechts, vind ik persoonlijk erg lelijk. Liever twee nieuwe aftermarket van een B-merk, dan een originele tweedehandse.

Klopt inderdaad, dat ga je bijna altijd zien en om nu 400 euro te investeren voor een groot deel voor de mooi gaat mij wel wat te gortig. Vind 2 nieuwe koplampen vaak wel da een oudere auto er enorm van op knapt, dat zeker. Ja het mag best wel wat kosten en technisch moet hij goed zijn. maar het moet wel binnen het redelijke blijven. Het blijft uiteindelijk wel een vervoersmiddel om van A naar B te gaan. En het is ook wel een sport om de auto zo goed mogelijk te krijgen voor een redelijk bedrag anders had ik beter gelijk 6000 tot 8000 uitgegeven voor een mooi exemplaar.

Bij de oosterburen staat een heel fraaie met relatief weinig kilometers, juiste uitvoering, leuke opties . maar daar betaal je dus dan ook gewoon 10K voor o_O deze

G I U L I E T T A zei:
Ben benieuwd! (y)

Koplamp nog steeds niet binnen. Heb wel een track and trace van Post NL. Vanmorgen zou de bezorger eindelijk onderweg zijn. Toen werd de geplande bezorging vannmiddag. Toen kwam er bericht dat hij naar een servicepunt ging. Klantenservice gebeld want dit is al de zoveelste keer bij PostNL dat dit gebeurd "nee meneer hij komt wel hoor , tot 22 uur kunnen ze komen. Die melding is als ze de eerder afgesproken tijd niet hebben gehaald maar het komt echt' ... ... ja niet dus, kreeg zojuist bericht dat hij op een servicepunt ligt. Die nu gesloten is, en morgen ook, en maandag ook... :rolleyes: maar heeft geen haast maar wilde er graag vanmiddag mee bezig, volgende week weinig tijd.

Insignia update; wat een fijne auto is het toch! Vorig weekend naar antwerpen en dit weekend naar dordrecht. Echt hele fijne comfortabele kilometers. Ik geniet nog steeds van de luxe, hele fijne stoelen met mijn zwakke rug en de ruimte en comfort. Ook het verbruik op die langere stukken is heel acceptabel met gewoon doorrijden. Vorig weekend 5,7 liter / 100 km. Gisteren 5,8 liter / 100 km. 1 op 17 dus ongeveer

52626290012_51a0ceecd1_b.jpg

Vandaag met de audi aan de gang geweest. Radio er uit gehaald en helaas is er wel wat gerommeld met de originele bedraging. Heb erger gezien en maak het wel weer goed. Heb ook geen idee wat dit ding is, maar dat gaat er dus uit. staat wel iets van phone op maar zie nergens knopjes of plekken waar iets heeft gezeten. Maar dat gaat er dus uit.

52626804451_635a42afd1_z.jpg

Alle audi A2's hebben spiegelverwarming voorbereid, dus met 2 glazen mét verwarming heb je verwarmbare glazen. Die kosten maar 10 euro stuk dus dan is het wel een geinige mod. En weer een mooi fris glas

52627242455_e4e8bd087b_b.jpg

Interieur weer helemaal strak gemaakt, hele middag werk maar het resultaat is echt goed geworden. Enorm opgeknapt. Op foto's lastig te zien. Dashboard en harde panelen met het bekende goedje van onze fabrieks nieuw mannetje. Ben niet fan van al hun producten, maar dit werk gewoon goed

52626804431_9771493373_b.jpg

Voor bekleding en tapijt heb ik een ander middeltje gebruikt. Goed insprayen. inborstelen. Toen nog met een sopje goed ingeborsteld en toen met de waterstofzuiger het ergste er uit gehaald en resterende droog gemaakt met een doek. Nu moet het nog drogen. Heb een ontvochtiger in de auto gezet en alles open. Maar zal wel een paar dagen duren vorodat alles goed opgedroogd is. Maar ook hier is het goed opgeknapt, met name het tapijt. Ook de accu maar even aan de lader gelegd.

52627280043_018cb66018_b.jpg

Mini MPV, de achterstoelen pak je er zo uit (y)
52626289942_e61ccce1ce_b.jpg

Netjes hoor! Ziet er gewoon goed uit.

Ik vind alleen het vierspaaks stuur wel verschrikkelijk lelijk.
Mijn oom had net zo'n stuur in de allereerste Audi A4. Wat een enorm ding en oogt ook kaal zonder knopjes.
Is er in de A2 nog een ander stuur geleverd?

Nu woon je vrij zeker niet bij mij in de buurt maar het toeval wil dat iemand in de buurt precies zo'n zelfde kleur A2 gekocht heeft een paar weken terug. Zie hem steeds rondrijden. Ook al is die niet zo netjes als deze gaat worden; het is zeker weten een leuke verschijning. Ik heb jaren geleden er weleens in gereden en was positief verrast.
Leuk om je klussen ook te volgen.

Nee, de A2 heeft nog geen 100km gereden en staat nu al 2 weken droog in de garage onder het huis. Dus er zijn er nog maar weinig die hem hebben zien rijden.

Hij oogt echt een heel stuk beter, maar het is wel een auto van 23 jaar oud en 220.000 km en dat zie je op detail niveau er wel aan af. Maar ik denk dat hij straks wel weer jaren lang zonder gekke dingen door kan (y) maar een museumstuk zal het nooit worden, dan moet je hem compleet opnieuw over spuiten en echt rigoreus te werk gaan.

Ik vind alleen het vierspaaks stuur wel verschrikkelijk lelijk.
Mijn oom had net zo'n stuur in de allereerste Audi A4. Wat een enorm ding en oogt ook kaal zonder knopjes.
Is er in de A2 nog een ander stuur geleverd?

ja het is wel echt zo'n hoepel die ook zo is vorm gegeven :) luxere uitvoeringen hadden stuurbediening maar dat heeft deze niet. S-lines hadden ook een ander 3 spaaks stuur. In die tijd was alles makkelijk uitwisselbaar dus een stuur uit een A3 of A4 past ook gewoon. voor 100 euro vind je denk ik wel een ander model stuur. Als ik iets tegen kom wil ik het overwegen maar anders laat ik het wel gewoon origineel voor wat het is. Mooi vind ik hem niet maar ook niet heel erg lelijk. En hij ziet er verder wel netjes uit en met leer bekleed.

Wat wel op valt is dat ze, zeker voor die tijd, echt wel serieus werk hebben gestoken in de afwerking. chromen randjes hier, mooie afwerking daar. En dat voor een auto in het A/B segment in die tijd. zelfs voor nu is het nog steeds erg goed ondanks de vormgeving en techniek het een en ander wel anders is nu is de afwerking meer dan goed.

Gisteren de koplamp (eindelijk) opgehaald en gisterenavond in de A2 gezet.

Positieve is dat de lamp er voor een A2 lamp welke er de meeste gaar van zijn best goed uit ziet. Alle punten zijn heel, en zelfs de 'wokkel' is nog niet verbrand. Het nadeel is dat er in het verleden de koplamp al dicht gekit is. Vocht is een bekende kwaal bij vrijwel alle A2's waarna de meeste de koplampen laten dicht kitten. Maar er zit dus wel wat stof en een watervlek in de lamp zelf die ik nu dus niet meer kan schoonmaken. De kit zit er zo vast op dat ik er ook niet te hard aan durf te trekken.

Misschien de lamp aan de buitenzijde nog even polijsten want de andere zijde is beduidend meer helder. (daar is in het verleden een splinter nieuwe in gezet volgens mij). Hopelijk krijg ik de 'puntjes' in de lamp zelf er nog uit zoals je die op de foto nu heel goed kunt zien.

Ook heb ik het stadslampje welke vaak de verkeerde in word gestoken voorzien van LED. Maar wel eentje met een mooi melkglas er omheen zodat de wokkel ook mooi word verlicht. ze zijn niet super fel en ook niet super wit, maar dat hoeft van mij ook niet, in ieder geval vele malen beter dan origineel. (y) ook rest van de verlichting gecontroleerd, alles top.

52634726535_3a3ce6d39b_b.jpg

Ook de originele vloermatten voorzien van een impregneer laag zodat vuil en andere viezigheid niet zo makkelijk meer hecht. Het tapijt in de auto heb ik ook daarmee voorzien

52634289001_7657d79121_c.jpg

Nu even luchten want het is niet te harden nu er een hele spuitpus is leeg gegaan

volgende is de achterstoelen er weer in zetten, hoedenplank er in, matjes er weer in. accu loskoppelen voor cruise control inbouw waar het stuur en de airbag er voor vanaf moeten

Binnenkant is helemaal brandschoon en geimpregneert. Stoelen zitten er inmiddels ook weer in. Je klikt ze er zo weer in. Super handig en met de stoelen er uit is zelfs een wasmachine geen probleem. Al zal in de praktijk de A2 nooit als pakezel gebruikt gaan worden maar echt een bak ruimte

52640159537_256123bba3_c.jpg

Inmiddels ook begonnen met de radio, maar voordat ik daar mee aan de slag ga wil ik eerst alle 'troep' weghalen wat er niet hoort. Ik vond achter de radio al iets aftermarket maar naarmate ik meer ging weghalen kwam ik nog meer draden en gekkigheid tegen. Toen het dashboardkastje weggehaald en nog wat panelen en vervolgens kwam ik er achter waar het allemaal toe leidde; een Nokia carkit. Was wel netjes ingebouwd (y) maar dus ook wel werk om het weg te halen

52641145073_9a603246d4_c.jpg

Vandaag verder nog een DAB+ antenne geïnstalleerd via de rechter A stijl. En via de B stijl een microfoon voor de bluetooth en de benodigde draden getrokken.

Even alvast de nieuwe radio gemonteerd om te kijken of alles werkt. DAB radio werkt top, bluetooth werkt goed, maar op het rechter voorportier werkt de speaker niet. Nu heb ik geen idee of die bij de oude radio het wel deed :rolleyes: zitten gewoon ISO stekkers achter waar niet aan gerommeld is dus zou de speaker dan helemaal defect zijn?

Setje nieuwe speakers is niet zo duur en knapt ie ook wel van op. Zo'n Nokia carkit heb ik destijds ook uit de Fiesta gesloopt.
Audi ziet er echt goed uit zeg, op die foto van de kofferbak lijkt ie wel nieuw.

Nieuw setje is inderdaad niet duur, maar dan heb je wel dure adapter ringen nodig. zal de deurkaart er eens af halen om te zien of ik iets geks zie. Geen idee of je iets zoiets kunt meten met een multimeter om de bekabeling te controleren?

Je zou de speakers kunnen wisselen, of de speaker die het niet doet eens aansluiten op een versterker in huis als je die nog hebt.

Weet je gelijk of het aan de bekabeling ligt of aan de speaker.

Bedenk mij net dat een speaker ook kunt testen door middel van het aansluiten van een 9 volt blokbatterij, kun je speaker nog laten zitten ook.

Monsieur Le Loure zei:
Je zou de speakers kunnen wisselen, of de speaker die het niet doet eens aansluiten op een versterker in huis als je die nog hebt.

Weet je gelijk of het aan de bekabeling ligt of aan de speaker.

Bedenk mij net dat een speaker ook kunt testen door middel van het aansluiten van een 9 volt blokbatterij, kun je speaker nog laten zitten ook.
Dat aansluiten op een versterker thuis is wel even controleren of de impendantie van de autospeaker niet erg laag is en dat je thuis versterker daar wel mee overweg kan.

Terug
Bovenaan