Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kia EV9? Of een X5 45e / 40i ? Minder motorische en elektronische problemen.Ondanks dat we nog even de tijd hebben zit Twixin af en toe te denken wat haar volgende auto gaat worden. Ze is bang dat onze eerdere gedachte, de Kia Carnival, haar toch niet zal bekoren. No ****, Sherlock. Ik zou het best durven weer een BMW te kopen, maar Twixin denkt daar anders over
Onze X5 is het vorige model, maar het zijn heerlijke auto's. Persoonlijk vind ik dat hoog zitten best fijn. Af en toe zou ik best een 3 of een 5-serie willen voor de dynamiek, maar je kan niet alles in het leven.De X5 groeit wel bij mij moet ik -eerlijk- bekennen. M’n vrouw zegt bij elke X5 dat ze dit wel ziet zitten als opvolger, ikzelf geen fan van hoog zitten.
E-klasse zou toch mijn keus zijn denk ik, vind de estate ook wel echt mooi. Heb laatst nog een diesel zitten configureren, e450d. Dat werd € 150k* Mercedes E300e sedan: prachtige auto, groot elektrisch bereik, maar veel te kleine kofferruimte
* Mercedes E300e Estate: mooie auto met meer kofferruimte, maar wel wat lomp en minder mooi dan de sedan
* BMW 5 Serie sedan of touring 550e: Fijne 6 cilinder, nette auto maar minder mooi dan z’n voorganger, interieur afwerking valt mij wat tegen en geen open dak leverbaar
* BMW X5 45e of 50e: Fijne 6-cilinder, snel, redelijk elektrisch bereik, ziet er voor een suv goed uit en is voldoende ruim
* VW Touareg phev: 6 cilinder, voldoende elektrisch bereik, ruim, ziet er goed uit, maar qua interieur blijft het toch een Volkswagen met een aantal afwerkingsmissers
* Mercedes GLE 400e: Mooie en ruime auto met mooi interieur, maar in zo’n grote SUV hoort geen 4-cilinder.
* Mercedes GLC 300e of 400e: Voldoende ruim, groot elektrisch bereik, mooie auto, maar minder mooi dan een E-Klasse
* Mercedes S-Klasse jong gebruikt: Mooi maar erg groot, en als phev geen trekgewicht en te kleine kofferruimte
* Range Rover Sport P460e of P550e: Mooie auto, 6 cilinder, maar toch wat twijfels over de kwaliteit
Dat denk ik wel, het is een groot probleem sinds de Brexit, maar dat houdt de verkopen niet tegen.Zo'n RaRo Sport zal idd best goed in elkaar zitten en de afwerking van het interieur is prachtig. Wel lees je nu en dan over technische dingetjes, al hebben die berichten vooral betrekking op de vorige generatie(s).
Wat mij wel opviel is dat de prijzen van jong gebruikte exemplaren vaak flink duurder zijn dan nieuw. Of zou dat door lange levertijden komen?
E-klasse zou toch mijn keus zijn denk ik, vind de estate ook wel echt mooi. Heb laatst nog een diesel zitten configureren, e450d. Dat werd € 150k. En in geval van 6-pitter dan toch maar een X5. Mijn bandenboer heeft overigens een P550e, die is daar wel over te spreken en die is wel van de mooi afgewerkte spullen gezien z'n Kabe caravan en G29 M40i. Dus wie weet is et wel goed.
![]()
Vreemde redenering van BMW. Op die manier kan heel veel zaken afschaffen.Waarom?? “Omdat het stuk kan gaan, kan gaan lekken, en in het kader van recyclebaarheid willen ze meer naar standaardisatie”. Onbegrijpelijk, op die manier breken ze de premium status behoorlijk af als je het mij vraagt.
Wanneer wordt ie afgeleverd?Wel een hele dikke X5 45e gezien met werkelijk alle opties, prachtig uitgevoerd met overal (zelfs onderkant dashboard) 2 kleuren nappaleder (individual donkerblauw-ivoor), alcantara hemel, sky lounge verlichting, duurste audio systeem etc. Zelden zo’n weelderig uitgevoerde X5 gezien!
Wanneer wordt ie afgeleverd?![]()
Ik ben benieuwd wat je de afweringsmissers van de Touareg vindt. Heb je de facelift al eens gezien/ervaren? Wat mij betreft voor velen een blinde vlek, maar een dijk van een auto. Interieur vind ik prachtig, specifiek omdat het multimediascherm licht richting de bestuurder gedraaid is en zeer fraai wegvalt in het dashboard.* VW Touareg phev: 6 cilinder, voldoende elektrisch bereik, ruim, ziet er goed uit, maar qua interieur blijft het toch een Volkswagen met een aantal afwerkingsmissers
Bij VW stoor ik mij vaak aan het materiaalgebruik in het interieur, dat typische Volkswagen-plastic waaruit dashboard en deurpanelen zijn opgebouwd. En helaas kom je dat ook tegen in de Touareg, terwijl er daar grotendeels wél mooie materialen zijn gebruikt. Grootste afknapper vond ik de deurpanelen, voorin zijn de bovenste delen daarvan bekleed met op leder lijkend materiaal met stiksels terwijl de achterdeuren het met louter kunststof zonder stiksels moeten stellen. Maak zo'n auto dan iets duurder en zorg dat het er overal verzorgd uitziet.Ik ben benieuwd wat je de afweringsmissers van de Touareg vindt. Heb je de facelift al eens gezien/ervaren? Wat mij betreft voor velen een blinde vlek, maar een dijk van een auto. Interieur vind ik prachtig, specifiek omdat het multimediascherm licht richting de bestuurder gedraaid is en zeer fraai wegvalt in het dashboard.
Dank.Heel veel succes Marco en Michiel! Zo te zien letterlijk bij de stalling die ik heb om de hoek!
Het een sluit het ander niet uitVan de hypotheken naar de YT-business Michel? Gefeliciteerd!![]()
Ja dat heb ik ook wel inderdaad. De S-Klasse is echt onovertroffen in dit segmentIn dit segment is er voor mij maar eentje en dat is de S-klasse
Ik vind het zwart niet zo mooi, maakt hem veel te stemmig vind ik.![]()
Configurator en prijzen | Mercedes-Benz
Alle prijzen, uitrustingen en extra's ✓ 360°-aanzicht buiten en binnen ✓ Configureer nu uw nieuwe Mercedes-Benz online!www.mercedes-benz.nl
Hij groeit aan me. Idealiter halveer ik die tablet in het midden nog en is de grill zonder die witte/chromen puntjes... maar zo vind ik hem wel echt mooi. Minder uitgesproken velgen kon ik niet selecteren.. (maar 2 opties qua velgen? Niet gewend van M.
![]()
Configurator en prijzen | Mercedes-Benz
Alle prijzen, uitrustingen en extra's ✓ 360°-aanzicht buiten en binnen ✓ Configureer nu uw nieuwe Mercedes-Benz online!www.mercedes-benz.nl
Hij groeit aan me. Idealiter halveer ik die tablet in het midden nog en is de grill zonder die witte/chromen puntjes... maar zo vind ik hem wel echt mooi. Minder uitgesproken velgen kon ik niet selecteren.. (maar 2 opties qua velgen? Niet gewend van M.
Dat wilde ik doen maar kreeg het niet voor elkaar in de configurator. Deze grille met ster op de kap maakt hem inderdaad af!Prachtige auto!
Bij de sedan zou ik toch de klassieke grill met ster op kap kiezen, en mijn favoriete kleurstelling is dan groen met bruin leder:
![]()
Een vast glazen dak hoef ik niet. Ik wil een schuifdak. En als dat niet leverbaar is, koop ik wat anders.Een vast glazen dak is optioneel. Wat nu al zo is bij de IX, X1, X2, 7- en 5-Serie en binnenkort dus op alle BMW modellen.
Wel benieuwd hoe dit op termijn uitpakt, volgens mij zijn er best veel schuifdak-fans die auto’s zonder deze optie laten staan waardoor BMW hopelijk weer tot inkeer komt.
Ik vind de X3 echt een lekkere maat en kijk er geregeld wel naar. Het enige is wel dat ik het comfort en luxe (zoals bijv comfort stoelen) zou missen die je wel op de X5 hebt, maar vind die dan echt te groot.De nieuwe X3 zal inderdaad niet veel kleiner zijn dan de huidige X5
Lekker belangrijk wat anderen vinden... vaak reflecteren mensen hun eigen onzekerheid op een ander.Vind mezelf ook te jong voor een X5, grote BMW SUV vindt men wel wat van.. Heb ik nu ook soms last van met de vijf serie.