Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Vandaag een E-klasse testvoertuig gespot (of is het een S?). De stickers op de deuren vertelden dat Mercedes hier samenwerkt met Nvidia. Kennelijk worden er innovatieve AI systemen in deze auto gebruikt.

dWVYKAL.jpeg

4kt62t3.jpeg

Heerlijk!

Met het schuifdakje open en de v6 op de achtergrond is het genieten in de Infiniti. Maar de cabrio kriebels zijn er ook weer..

Iemand een egolf kopen?

Maar de cabrio kriebels zijn er ook weer..

Wat comfort betreft denk ik dat geen cabrio de E-Klasse (A207, waarschijnlijk ook de A238 maar daar heb ik nooit mee gereden) overtreft. Niet een heel fraai detail, maar de Aircap spoiler boven de voorruit doet wonderen in uitgeklapte stand. In combinatie met de nekverwarming voel je dan voorin niets meer van kou of rijwind. Op frissere dagen als deze mis ik dat nu al, de Z4 is wat dat betreft een heel andere auto maar dat wist ik van te voren. Maar het rijden in de Z4 is zoveel leuker, meer beleving en veel sportiever, en qua looks kan een 4-zits cabrio het ook nooit winnen van een roadster. Kortom, minder comfort maar daar krijg je ook weer veel voor terug. Dus jas aan en sjaal om, stuurverwarming aan en genieten :cool:

Laatst bewerkt:
Weet iemand of de a207 dezelfde stoelen heeft als een w212?

En of er ooit luchtvering op geleverd is?

Ik weet dat de basis een 204 is en geen 212.

Ben wel erg gecharmeerd van een facelift 207, met distronic en zespitter..

De stoelen zijn anders gevormd, meer sportstoelen. Maar wel met dezelfde opties zoals multicontour en stoelventilatie. Ook zit er in de meeste gevallen nekverwarming in.
Luchtvering was bij mijn weten geen optie bij de A207.

Wat comfort betreft denk ik dat geen cabrio de E-Klasse (A207, waarschijnlijk ook de A238 maar daar heb ik nooit mee gereden) overtreft. Niet een heel fraai detail, maar de Aircap spoiler boven de voorruit doet wonderen in uitgeklapte stand. In combinatie met de nekverwarming voel je dan voorin niets meer van kou of rijwind. Op frissere dagen als deze mis ik dat nu al, de Z4 is wat dat betreft een heel andere auto maar dat wist ik van te voren. Maar het rijden in de Z4 is zoveel leuker, meer beleving en veel sportiever, en qua looks kan een 4-zits cabrio het ook nooit winnen van een roadster. Kortom, minder comfort maar daar krijg je ook weer veel voor terug. Dus jas aan en sjaal om, stuurverwarming aan en genieten :cool:
Een 4 zits cabrio is inderdaad sowieso een heel andere beleving.
zo heb ik 2 jaar terug een hele mooie frisse E46 325ci gereden, weinig km M pakket.
Heerlijk comfortabel zoeven met het windscherm/raampjes omhoog amper tot geen wind.
Maar de beleving haalt het gewoon niet bij de Z4 of uberhaupt een roadster.
Precies om die reden kan ik ook geen afscheid nemen van mijn E85.

Afgelopen week mooie Z3 Coupé naar Nederland gehaald, wat zijn dit toch mieterse machines!
De clownschoen heeft werkelijk niets van z’n betovering verloren, waanzinnige wagen! Ik ben hier zo’n enorme fan van, zeker in deze prachtige blauwe kleur.

Dit exemplaar is goed vol, zelfs een sperdif en airco aangevinkt.
Broerlief gaat er mee rijden.

Mijn E30 vandaag weer onder z’n doek vandaan getoverd. Blijft altijd genieten.

IMG-6795.webp

IMG-0356.jpg

Wat een prachtige machine inderdaad. Daar kan je broer veel plezier aan gaan beleven.

Ik heb zelf vandaag de 10.000 mijl op onze Bronco aangetikt. Nog steeds he erg tevreden mee. Heb de soft top er een aantal weken geleden opgezet. Kunnen we weer lekker open rijden.

Wat een fantastische Z3 Coupé! Heerlijke kleur ook, nooit gezien een non M in deze kleur!
Fraaie Z4 MB 300SL, ik heb gemist dat je deze had gekocht. B58 is echt een heerlijk blok!

rTMlibj.jpg

Morgen lekker met de Z4 op stap. De stap naar een 3.0si bevalt goed. Heerlijk dat extra vermogen en koppel. Originele grilletje zit er inmiddels in. En de originele velgen liggen ook in de woonkamer te wachten. ;)

Heel mooi zo'n Z3 Coupé, maar de velgen doen toch afbreuk aan het geheel. Zo is die het mooiste vind ik.
3vVVNYaN-T_sYHFbtY6-(edit).jpg

Voor de kenners, was een Z3 Coupé altijd een 'widebody'?

IMG-0357.jpg
Klopt. De styling M194 komen uit de M accessoire lijst van de E90 serie. Ze misstaan mi niet onder deze Estoril blauwe.

Z3 Coupé is altijd wide, want ook altijd 6 cilinder.
In totaal zijn er (incl M) amper 18.000 gemaakt.

Via BMW de volledige historie kunnen zien, alle boekjes kloppen. Vanaf begin tot heden bij BMW in onderhoud geweest!

IMG-0358.jpg

Laatst bewerkt:
Zaterdag de SL weer eens aangeslingerd en gepoetst. Blijft altijd weer bijzonder zo’n eerste voorjaarsritje, en ik verbaas mij er elke keer weer over hoe die na bijna 5 maanden meteen aanslaat en hoe soepel en comfortabel het rijdt. 38 jaar oud inmiddels, maar de kwaliteit straalt er nog altijd vanaf.

LLEHbGq.jpeg

ApEFk34.jpeg

Blijft altijd weer bijzonder zo’n eerste voorjaarsritje, en ik verbaas mij er elke keer weer over hoe die na bijna 5 maanden meteen aanslaat en hoe soepel en comfortabel het rijdt. 38 jaar oud inmiddels, maar de kwaliteit straalt er nog altijd vanaf.
Herkenbaar! Zal ook te maken hebben met goed onderhoud en een goeie acculader :giggle:

Blijft een icoon, de R107 (y)

Gebruik je nog speciale klassiekerbenzine voor de winterstop, of doe je de tank vol met reguliere 98 benzine?

Bij alle oudjes tank ik E5 98, en vaak gooi ik er nog een scheut toevoeging bij.
Van het weekend heb ik weer eens 'racing power 100+' getankt voor 2,34 euro per liter. Was wel even schrikken bij het afrekenen. Gelukkig rij ik normaal nog geen tank per maand leeg.

Wordt dit ook tot de teutonen gerekend? Niet mooi, wel bruut.
1000014256-edited.jpg

1000014255-edited.jpg

Leuk al die cabrio's op deze pagina.

Er bestaat ook nog een W204 coupé. Weet iemand wat het verschil is tov een A207? Beide gebaseerd op een W204 maar toch anders.

Er komt ook weer een nieuw adres om mooie teutonen te bekijken (of kopen) zag ik op linkedin voorbij komen. In Amstelveen. Met een bekende meneer aan et stuur.

De verschillen tussen de C204 en de C207 zijn klein, misschien te klein waardoor er daarna weer een volwaardige E coupé kwam. De wielbasis is gelijk, alleen de totale lengte is 10cm meer bij de 207. En qua interieur is de 204 echt een C-Klasse, terwijl het 207 interieur heel veel lijkt op dat van de E-Klasse W212. Een A204 (cabrio) is er nooit geweest, dan was er alleen de A207.

Er komt ook weer een nieuw adres om mooie teutonen te bekijken (of kopen) zag ik op linkedin voorbij komen. In Amstelveen. Met een bekende meneer aan et stuur.

Ah, ik heb geen LI-account maar kon toch een beetje spieken. Goed nieuws wat mij betreft. (y)

Wat ik nog tegen kwam in mijn mobile.de rondje:

BMW M550i

Best doorgereden met zeg 60k per jaar. Verder absoluut geen exemplaar wat ik zou durven kopen. G30/G31 LCI spreekt met over het algemeen wel aan, mits minimaal 540i.

Best doorgereden met zeg 60k per jaar. Verder absoluut geen exemplaar wat ik zou durven kopen. G30/G31 LCI spreekt met over het algemeen wel aan, mits minimaal 540i.
De 540i is eigenlijk alles wat je wilt, met stage 1 erop gaat het al zo loeihard. @b0mmel (wie weet komt die ook ff buurten) heeft m zelf gemapt en haalde dacht ik onder de 4 sec en topsnelheid richting de 290 km/u.

Maaar dat gezegd hebbende, de V8 van na ~2018 is eigenlijk best betrouwbaar. Ik zou het wel durven mocht ik in de markt zijn voor een V8, maar de zes in lijn heeft bij mij toch meer de voorkeur

Maaar dat gezegd hebbende, de V8 van na ~2018 is eigenlijk best betrouwbaar. Ik zou het wel durven mocht ik in de markt zijn voor een V8, maar de zes in lijn heeft bij mij toch meer de voorkeur

Klopt, meeste indianenverhalen komen ook uit de States en daar weten ze alles te slopen. Maar idd, lijn-6 en BMW past mooi bij elkaar.

Overigens reed ik vorig jaar een paar dagen rond met een 840i en die was lekker vlot maar niet echt snel. Wellicht ook omdat mijn eigen E500 stiekem best stappen zet als je erom vraagt. Verder wel een handzame auto en een stuk lichter dan een xdrive M850. Verwarmde armsteunen waren ook lekker. De B58 moet makkelijk meer paardjes kunnen leveren dus met een remap heb je daar een heel fijne wagen aan.

Die M550i met 532pk is een mooi apparaat. Ik heb er mee op Zandvoort gereden. Fijne, souvereine V8, en daarmee ook een heel comfortabele auto. Heb toen ook in de M850i gereden, met dezelfde motor, maar die beviel minder. Leek gevoelsmatig nog wat zwaarder te zijn dan de M550i en was in ieder geval minder comfortabel dan de M550i. Het is erg jammer dat de M550i er niet is als Touring :unsure:

Klopt, meeste indianenverhalen komen ook uit de States en daar weten ze alles te slopen. Maar idd, lijn-6 en BMW past mooi bij elkaar.
haha ja dat had ik al een keer eerder ook geschreven: je leest zoveel spook verhalen maar die gasten daar gaan veel sneller kloten en tunen plus sleutelen / onderhoud veel zelf. Tsja..

E500 wel erg lekker hoor ! Mooi ding

Z3 Coupé in Sonderlackierung, leuk! 1 van de 33 geproduceerd met een andere kleur dan het standaard lijstje. Handbak of automaat?

Het is een geweldige auto, ik neem die van mij regelmatig mee en altijd bekijks, duimpjes onderweg en opmerkingen bij het parkeren.

Toch maar weer eens meeting in Zwolle plannen, kunnen we de groene naast de blauwe zetten.

Z3 Coupé in Sonderlackierung, leuk! 1 van de 33 geproduceerd met een andere kleur dan het standaard lijstje. Handbak of automaat?

Het is een geweldige auto, ik neem die van mij regelmatig mee en altijd bekijks, duimpjes onderweg en opmerkingen bij het parkeren.

Toch maar weer eens meeting in Zwolle plannen, kunnen we de groene naast de blauwe zetten.

Het is er een met een sportief pookje :giggle:
Heb er zelf even kort mee gereden en achteraan gereden; inderdaad, veel goedkeurende blikken. Wat een heerlijke dikke derriere!

Zwolle weet ik niet of ik dat ga redden die dag. Als wel, dan met de E30 of Talismens.
IMG-0371.jpg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Wybe
Tijdelijk een X3 voor de deur. De kleppendeksel van de X5 zorgde voor een check engine light. Daar wordt nu toestemming voor aangevraagd om dit onder garantie te verhelpen.

Vorige week is er ook iemand tegen de Bronco gereden. Flinke schade aan die Camaro, maar wij hebben alleen wat krassen op de bumper, die ook een heel klein beetje ontzet is. Dat is dan weer het voordeel van een stalen bumper...

Terug
Bovenaan