Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Lekker belangrijk wat anderen vinden... vaak reflecteren mensen hun eigen onzekerheid op een ander.
Helemaal eens en ik heb ook vrij veel schijt aan wat mensen van me vinden, maar zakelijk is het wel echt een ander verhaal en heb ik er gewoon last van helaas.
 
Helemaal eens en ik heb ook vrij veel schijt aan wat mensen van me vinden, maar zakelijk is het wel echt een ander verhaal en heb ik er gewoon last van helaas.

Heel herkenbaar. Destijds met die E31 850i was ik begin 20, maar die auto heeft geen klant gezien. Personeel eerst ook niet, maar dat is onvermijdbaar.

Werk nu in loondienst en rijd een egolf. Geen last meer van haha
 
Ik vind de X3 echt een lekkere maat en kijk er geregeld wel naar. Het enige is wel dat ik het comfort en luxe (zoals bijv comfort stoelen) zou missen die je wel op de X5 hebt, maar vind die dan echt te groot.

Vind mezelf ook te jong voor een X5, grote BMW SUV vindt men wel wat van.. Heb ik nu ook soms last van met de vijf serie.
Ja, zekere opties mis ik ook wel, waaronder die stoelen. Het veergedrag van de X5 is ook beter, door luchtvering. Maar ja, het is idd wel een kerk op wielen…
 
Nog eens goed zitten kijken en vergelijken, en dan wordt ik toch steeds enthousiaster over de E53 AMG (Estate). Het is een kostbare auto, maar voor ons Nederlanders is ie wel heel interessant:

- Prachtige uitvoering, sportief maar wel ingetogen
- 6 cilinder
- Lagere prijs dan de E450 en veel meer vermogen
- Zelfde vermogen als de oude E63 maar 70k voordeliger
- Zelfde vermogen als een RS6 maar een ton voordeliger
- Zelfs goedkoper dan een C43 AMG met 4-cilinder…
- Ziet er als Estate gelikter uit dan de oude Estate
- 100km elektrisch op de zonnepanelen
- Geen SUV (ben ik nog steeds geen liefhebber van)
- Voldoende bagageruimte

Gedetailleerd verslag van Autogefühl

Binnenkort maar eens een bezoekje brengen aan de dealer.
 
Laatst bewerkt:
Nog eens goed zitten kijken en vergelijken, en dan wordt ik toch steeds enthousiaster over de E53 AMG (Estate). Het is een kostbare auto, maar voor ons Nederlanders is ie wel heel interessant:

- Prachtige uitvoering, sportief maar wel ingetogen
- 6 cilinder
- Lagere prijs dan de E450 en veel meer vermogen
- Zelfde vermogen als de oude E63 maar 70k voordeliger
- Zelfde vermogen als een RS6 maar een ton voordeliger
- Zelfs goedkoper dan een C43 AMG met 4-cilinder…
- Ziet er als Estate gelikter uit dan de oude Estate
- 100km elektrisch op de zonnepanelen
- Geen SUV (ben ik nog steeds geen liefhebber van)
- Voldoende bagageruimte

Gedetailleerd verslag van Autogefühl

Binnenkort maar eens een bezoekje brengen aan de dealer.
Ik val bijna van mijn stoel bij het lezen van dit lijstje.
 
Een cle300e is ook praktisch gelijk geprijsd aan een cle200.

Ons belasting beleid omtrent mobiliteit is altijd al vreemd geweest maar het wordt alleen maar gekker.
 
Klopt, daarom wordt bij de E-klasse de E200 hier al niet eens aangeboden. De prijslijst begint bij de E300e
 
Haha, ongelooflijk. Maar dat geldt voor meer auto’s. De M5 schijnt ook zo gunstig te worden en de XM is ook zo’n voorbeeld. Blijven ze bij Mercedes-Benz wel schuifdaken leveren? Dan ga ik ook eens kijken.
 
@ wat anderen vinden.. Dat kan me dus niks schelen, ook zakelijk niet. Ik heb wel eens een tijdje in een ouwe Megane gereden die nog in de poule zat, ergens rond 2010, toen ging et allemaal niet zo lekker. Daar kreeg ik ook commentaar op van een klant ("gaat et niet goed?"). Ook 2 buurmannen kwam toen belangstellend vragen of ik een nieuwe auto had, want stuk minder dan voorheen natuurlijk. Paar jaar later stond er een E350 cdi op de oprit en toen heb ik niemand gezien. En daar zouden klanten dan weer sneller aanstoot aan moeten nemen, maar daar kreeg ik juist weer positieve reacties op van klanten.

Et zal allemaal wel, ik vind het leven te kort om me daar druk over te maken en in slechtere auto's te rijden dan ik zelf op dat moment zou willen / kunnen. En als een klant mij niet een beetje winst en een knappe auto gunt, dan is et misschien ook mijn klant niet. Ik ga van z'n lang zal z'n levensdagen geen auto's verbergen voor klant of personeel in ieder geval. Maar goed, dat zal misschien per branche verschillen, geen idee. Voor mij is alleen relevant wat op dat moment (uiteraard) financieel verantwoord is en (vooral) prettig voelt voor mij zelf.
 
Ooit wel eens een voor een klant nieuwe E28 528i optisch (helemaal) terug moeten bouwen naar een 520i, "Anders accepteren mijn klanten het niet". Een andere klant (bouw) gaf aan "Als ik niet met een nette 735i voor kom rijden denken ze dat het niet goed gaat met m'n zaak"
 
Precies. Gewoon doen waar je je goed bij voelt. Maar ik snap zakelijke afwegingen ook. Daarom zet ik mijn auto meestal ergens wat verder weg. Ik heb steeds minder zin om het erover te hebben, tenzij het liefhebbers zijn. Zo werd ik laatst door een roedel pubers opgewacht die mijn auto helemaal gaaf vinden en er ook nog het nodige van afwisten.
 
Et zal allemaal wel, ik vind het leven te kort om me daar druk over te maken en in slechtere auto's te rijden dan ik zelf op dat moment zou willen / kunnen
Ja volledig eens. Best suf dat men Incl ikzelf er toch beetje mee bezig is.
Ik heb steeds minder zin om het erover te hebben, tenzij het liefhebbers zijn
ja herkenbaar. Standaard riedeltje oh die is geïmporteerd dus zal wel van alles mis mee zijn :p. Of na een jaar doe je m weg want de kosten zijn te hoog. Of je bent vast ook zo’n typische BMW rijder.

Ik kijk ze altijd maar aan en zeg misschien wel of misschien ook niet. Zou je het erg vinden?
 
Mijn collega’s hebben het ook altijd over (simpele 3-serie en oude Z4) ‘die dikke BMW’s’ van mij. Ik vind het wel vrij irritant hoor. Bij de overheid ligt dat wellicht ook wat anders dan in het bedrijfsleven.
Afgelopen week nog een projectleider die collega’s erover hoorde en me vroeg, betalen ze jou teveel ofzo.
Als ik voor hetzelfde bedrag een nieuwe Volkswagen T-Cross met wat opties zou aanschaffen hoor je er niemand over.
Mijn vrouw zei laatst ook al, je gaat geen 5-serie nemen, je bent geen directeur ofzo:D
Een nieuwere 3-serie of recente X3 vind ze dan wel weer prima terwijl die veelal duurder in aanschaf zijn.
Voor veel mensen is een BMW toch echt wel een statussymbool. Dat hoeft van mij niet zo maar ben na 4 jaar BMW rijden wel zodanig enthousiast dat ik het graag op de koop toe neem.
 
Mij maakt het voor het over grote deel niet uit wie wat rijdt. Alleen als ik bij een bedrijf kom die net nieuw is en de directeur/eigenaar rijdt in een hele dure auto dan krijg ik het idee dat ik daar teveel betaal.
Kennis had een eigen schadeherstel bedrijf en reed een aantal jaren in een Maxima QX, deed niet onder voor de Duitsers maar mensen hadden niet het idee dat je in een dure auto rijdt, het is tenslotte maar een Nissan.
 
Dat is wel een groot verschil met Amerika, en dan met name Texas. Daar wordt er toch vaak wat positiever gereageerd op de auto's van mensen.
 
M’n buurman zei vorige week nog over de egolf dat het ‘een andere prijsklasse’ is dan de W212 was.

Uh ja. De golf was duurder in aanschaf.

Buurvrouw aan de andere kant zag het verschil niet tussen de W212 en de G30… beide ‘grote dure auto’s’.

Met Volvo’s nooit dit soort opmerkingen gehad en dat waren vaak geen goedkope auto’s..
 
Ik ben toch blij dat ik in de autobranche werk, als ik dit lees. Hier vindt iedereen de auto van een ander alleen maar leuk :) Geen afgunst maar juist het willen begrijpen van elkaars argumenten voor een bepaalde auto.
 
Dat is wel een groot verschil met Amerika
Sowieso op alles natuurlijk heel anders wat ik wel kan waarderen. Iemand oprecht complimenten geven omdat hij/zij is gegroeid, stap heeft gemaakt etc ipv het toch wat calvinistische van Europa met NL wat extremer.
 
Ik heb juist de indruk dat het steeds meer afneemt wat anderen van jouw auto(s) vinden, en dat steeds minder mensen zich er nog echt voor interesseren. Auto's onderscheiden zich ook steeds minder, velen kunnen zomaar een Chinees ding voor een Porsche SUV aanzien of andersom. Qua vormgeving gaat het allemaal steeds meer op elkaar lijken, allemaal het doorgetrokken lichtstreepje over de achterkant etc. Ooit keken veel mensen op van een nieuwe auto en werd een BMW of Mercedes-Benz gezien als een statussymbool, inmiddels boeit het velen niet meer.waarmee je komt voorrijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: funf
Dat is wel een groot verschil met Amerika,....
Het is volgens mij meer een typisch hollands ding. In de meeste andere landen vinden mensen het wel leuk als het goed met je gaat.
Ik heb juist de indruk dat het steeds meer afneemt wat anderen van jouw auto(s) vinden, en dat steeds minder mensen zich er nog echt voor interesseren.
En daarom denk ik dat er in de toekomst nog maar een hele kleine, of zelfs geen klassieker markt meer is. Iedereen jonger dan 36.5 jaar hebben geen interesses in autos meer.
 
En daarom denk ik dat er in de toekomst nog maar een hele kleine, of zelfs geen klassieker markt meer is. Iedereen jonger dan 36.5 jaar hebben geen interesses in autos meer.
Dat geloof ik dus juist niet, mensen geven weinig om recente auto’s maar de belangstelling voor klassiekers groeit nog steeds enorm. En ten opzichte van moderne auto’s gaat men klassiekers in de toekomst ongetwijfeld steeds leuker vinden, dus ik zie die markt niet teruglopen.
 
Ik betwijfel het ook hoor. Ja interesse is ánders, maar kinderen in mijn straat hebben allemaal wel interesse in auto’s hoor. Mijn kinderen ook, maar die worden natuurlijk ook uitstekend opgevoed ;).

maar de belangstelling voor klassiekers groeit nog steeds enorm
Omdat we kapitaal krachtiger zijn dan vroeger, en de beschikbaarheid van klassiekers is hoger omdat die van hogere kwaliteit zijn dan vroeger. Auto’s eind jaren 80, 90 zijn gewoon van hele hoge bouw kwaliteit.

Ergo in onze midlife crisis kopen we allemaal de auto van onze jeugd :p
 
Een andere vraag is of de auto’s van nu ooit nog klassiekers zullen worden, ik denk dat dit bij weinig auto’s nog het geval zal zijn. Niemand zit over 25 jaar te wachten op een eenheidsworst-middenklasser van nu, en de houdbaarheid van alle hedendaagse techniek zal ook wel een dingetje zijn. Alleen bijzondere auto’s of speciale uitvoeringen van een auto kunnen naar mijn mening op termijn nog gewilde youngtimers of klassiekers worden.
 
Misschien zit ik er wel compleet naast hoor, zal zeker niet de eerste keer zijn. Maar ik baseer dit op mijn omgeving. Als ze al interesse hebben willen ze een lambo, mclaren, Mercedes G, Hellcat of een tesla zeker niet een oudere auto.
En klassieker, je wilt toch vooral een auto die cool was uit je jeugd? Die je toen mooi vond en zag rondrijden? Ik heb maar bar weinig met een auto uit de jaren 30/40/50 die zijn me te oud. Maar iemand die weer ouder is dan ik, kan die nog waarderen.

Een andere vraag is of de auto’s van nu ooit nog klassiekers zullen worden, ik denk dat dit bij weinig auto’s nog het geval zal zijn. Niemand zit over 25 jaar te wachten op een eenheidsworst-middenklasser van nu, en de houdbaarheid van alle hedendaagse techniek zal ook wel een dingetje zijn. Alleen bijzondere auto’s of speciale uitvoeringen van een auto kunnen naar mijn mening op termijn nog gewilde youngtimers of klassiekers worden.
Huidige auto;s worden na 10-15 jaar weggegooid, er zit zoveel techniek in, dat als daar ook maar iets kapot gaat meteen de dagwaarde overschrijd. Maar er zijn wel enkele pareltjes, BMW m2 coupe bijv. Maar vooral de duurdere modellen. Misschien nog een bmw e46 of e90 coupe? Maar een peugeot 208 zal toch vooral in de shredder gaan, terwijl een 205 met simpele techniek dan nog rondrijd.
 
Het zal wel meevallen. Nadat de autocross en banger racers de overgebleven aantallen hebben gedecimeerd en er ergens een paar bewaard zijn gebleven, worden die vanzelf weer gekoesterd, hersteld en gerestaureerd. Zie de Volvo 140 en 240's, en MB zijn mooie S280. Ik veronderstel dat het leuke van auto's uit je jeugd wel blijft hangen... In Engeland kan je een nieuwe body voor een Mini mk 1 of een Escort Mk 1 bestellen. Er zal zelfs een groep zijn die ook de Tesla Model 3 gaan koesteren, over een jaar of 35...
 
Bij Mercedes is de W108 inmiddels een ware oldtimer geworden, de W116 heeft daar heel lang voor nodig gehad maar kruipt daar inmiddels ook tegenaan en waardes van goede exemplaren schieten behoorlijk omhoog. Oldschool auto’s zijn gewoon leuk, en worden steeds leuker naarmate nieuwe auto’s moderner en meer high-tech worden.

Maar ook veel moderne auto’s zullen straks niet door soortgelijke auto’s met fijne motoren worden opgevolgd en kunnen dan ook gewild worden, zoals een 135i, M2, funf z’n M4 Cabrio, Dude z’n 535i, mijn Z4 M40i, een Mercedes SL AMG etc.
 
Toen ik tiener was kwam de e46 uit. Ik was er helemaal weg van met uiteraard de M3 CSL als de heilige graal. Voor mij kan een simpele e46 sedan in de juiste uitvoering al een klassieker zijn. Handgeschakeld, zes in lijn, sportstoelen, schuifmans. Wel clima en MF stuur erop en ik ben helemaal gelukkig.

Wat is er anno 2024 te koop dat een klassieker zou kunnen worden? Ik denk een e450d.. een van de laatste zescilinder diesel beulen denk ik zo.
 
Dat denk ik ook. Auto's die nu emotie oproepen, op welke manier dan ook, zijn straks het herinneringenkader voor de mensen die dan terugkijken en denken: ja, dat was een mooie auto. die moet ik hebben als klassieker. Intussen genieten wij er nu al van. :)
 
Brrr, wat ben ik blij dat ik er (met mijn 35 jaar) heel anders naar kijk dan sommige reacties hier boven. Je zou er depri van worden.

Het maakt mij niet uit, ik vind auto's qua mobiliteit en concept interessant. Dan maar geen dikke limousines met 6- en 8-cilinders meer. Je hoeft er niet voor te zijn, maar de ontwikkeling van elektrische auto's en andere technologieën zijn erg interessant en brengt weer z'n eigen aantrekkingskracht en aantrekkelijkheid.

Nieuwe merken als Tesla, Fisker of Polestar die als paddenstoelen uit de grond schieten of de ontwikkeling van merken als Hyundai en Kia, die van budgetmodellen naar toonaangevende bedrijven gaan, ik vind het allemaal mooi en interessant. :)

En over 10-20 jaar willen we allemaal een Audi e-Tron GT of BMW i4 als 'klassieker van de toekomst'.
crqyocxballc_800.jpg
 
Harmen identificeert zichzelf als iemand van 36.5+ jaar :D

Natuurlijk zullen er altijd wel liefhebbers zijn. Maar niet meer zoals vroegah. Toen echt elke jongen posters van auto's boven zn bed had hangen.

Verkoopt die Audi e-Tron eigenlijk wel? Die porsche zuster variant staat massaal bij dealers te koop. Niemand die die blijkbaar nog wil. Inruilwaarde is ook om te janken.
 
Harmen, je bent nog steeds ouder dan ik ben! Ik voel mij soms wel een 50 plusser met mijn mening betreffende auto's.

Denk echt niet dat een i4 of e tron gt ooit een klassieker gaat worden.. toch?? Een Model S zal vast z'n liefhebbers hebben.

Ben niet direct anti 'alles wat nieuw is' maar de kwaliteit van auto's gaat merkbaar achteruit.
 
Mij doet zo’n elektrische auto bar weinig. Maar ik ben inmiddels de 40 ook gepasseerd.

Een elektrische auto van nu is over 20 jaar mijn inziens echt achterhaald en gedateerd maar compenseert dat niet met beleving en karakter die veel ICE klassiekers wel geven. Ik zou werkelijk niet weten welke aspecten van zo’n oude EV aantrekkingskracht hebben.

Mijn generatie Z4 is ook geleverd met een navigatiesysteem. Gelukkig een redelijke onopvallend schermpje op het dashboard. Desondanks zo hopeloos ouderwets en dat ik heel blij ben dat dat in de mijne ontbreekt. Doet toch afbreuk aan de auto waarvan de rest nog steeds fantastisch en tijdloos is.
Een EV draait bijna geheel om elektronica, schermen, accu’s etc. Techniek die je nu gaaf vindt, is over 20 jaar tenenkrommend traag en niet om aan te gluren. Terwijl het interieur van bijv. een W124 ook 40 jaar naar dato nog heel aantrekkelijk is en een fijne plek om in te vertoeven.
 
Vanochtend nog even bij mijn dealer geweest en mijn droom BMW bekeken. Mijn zoontje van 8 vindt hem ook geweldig. Krijgt ie met de paplepel ingegoten natuurlijk maar ook bij hem heeft een auto pas echt aantrekkingskracht als er minimaal 5 cilinders onder de motorkap liggen.

Nog even plaatsgenomen in de nieuwe 5-serie maar dat blijft een steriele bedoening van binnen en materialen die op sommige plekken (knoppen raambediening, onderzijde deurpanelen) onderdoen voor die in mijn F31. Kan me nog niet voorstellen dat die auto bij me zal groeien.

 
Mij doet zo’n elektrische auto bar weinig. Maar ik ben inmiddels de 40 ook gepasseerd.

Een elektrische auto van nu is over 20 jaar mijn inziens echt achterhaald en gedateerd maar compenseert dat niet met beleving en karakter die veel ICE klassiekers wel geven. Ik zou werkelijk niet weten welke aspecten van zo’n oude EV aantrekkingskracht hebben.

Mijn generatie Z4 is ook geleverd met een navigatiesysteem. Gelukkig een redelijke onopvallend schermpje op het dashboard. Desondanks zo hopeloos ouderwets en dat ik heel blij ben dat dat in de mijne ontbreekt. Doet toch afbreuk aan de auto waarvan de rest nog steeds fantastisch en tijdloos is.
Een EV draait bijna geheel om elektronica, schermen, accu’s etc. Techniek die je nu gaaf vindt, is over 20 jaar tenenkrommend traag en niet om aan te gluren. Terwijl het interieur van bijv. een W124 ook 40 jaar naar dato nog heel aantrekkelijk is en een fijne plek om in te vertoeven.
Je klinkt nu wel heel oud hoor Kristian!

20-30 jaar geleden waren veel modellen uit de jaren '70 en '80 ook niet aan de straatstenen kwijt te raken omdat het 'oude meuk' was en probeer nu nog maar eens een nette 205 GTI of E30 te vinden voor een redelijke prijs.

We weten niet hoe de automarkt er over 20 jaar uit ziet, maar ik kan me zomaar voorstellen dat we dan ook met een soort weemoed terugkijken naar de eerste 'echte' elektrische auto's.

En met de W124 noem je natuurlijk ook wel een hoogtepunt in de autogeschiedenis. We vergeten alleen wel heel snel dat meer dan 95% van z'n tijdgenoten al vele jaren naar de eeuwige jachtvelden zijn vertrokken. ;)
 
Laatst bewerkt:
EV’s zitten nog zo in de ontwikkelingsfase, wat nu de norm is is over een jaar al verouderd. Een Audi E-tron 50 met een bereik van 300km koste 4 jaar geleden 85k, die zijn nu voor 30k op te pikken want niemand wil nog zo’n ding hebben. Nu niet, maar over 25 jaar helemaal niet. Dat soort auto’s zullen dus never nooit interessante klassiekers worden.
 
Belangrijk onderdeel van de klassiekerhobby voor veel mensen is naast het rijden ook het sleutelen en restaureren. Eenvoudige en overzichtelijke techniek die je zelf kunt repareren en upgraden met onderdelen die goed verkrijgbaar en betaalbaar zijn is dan heel fijn. Ik zie dat niet gebeuren met complexe EV’s.
 
We weten dus alleen niet hoe de wereld er over 30 jaar uit ziet.

Wie weet is 50kwh laden dan bijna gratis door een nieuwe vorm van energie produceren en is zo een eerste gen EV iets nostalgisch. Want het heeft nog een OS draaien waar je zelf iets mee kan.

Het blijft iets emotioneels dus wij kunnen er daarom niks over zeggen..

Mijn w124 heeft een geweldige zes in lijn maar een moderne zes lijn is veel sneller, zuiniger en vermoedelijk zelfs betrouwbaarder. Er zit tempomat op maar ik rijd voor m'n daily niet meer zonder acc. Parkeren? Geen camera. Wacht, zelfs geen pdc - m'n vrouw wilt hem dus niet parkeren. Rationeel gezien is die auto compleet zinloos en nutteloos maar emotioneel is het geweldig. Voor redenen die wij zien maar iemand anders mogelijk niet. Zelfde met zo een EV van nu misschien?

Wie weet ruil ik m'n egolf over een tijdje wel in voor een andere auto en denk ik over 30 jaar 'die had ik moeten houden' :LOL:
 
Ik ben geïnteresseerd in alles wat 2 of 4 wielen heeft, of het een ICE of EV is maakt mij niet uit. Vind de technische ontwikkeling in EV landschap wel gaaf om te zien.

Zit ook niet echt in een kamp ofzo wat dat betreft, wel irriteer ik me soms aan de vooroordelen mbt EVs en andersom aan het beetje verheven stemmetje naar ICEs en een soort alles of niets houding.

M’n hart ligt wel bij de zes in lijn. Ik weet niet wat het is, maar er is voor mij niks gavers dan de opbouwende turbine huil van een zes in lijn (ok de Lexus LFA en de BMW S85 winnen, als die laatste het doet :p).

Ik wil wel echt ooit een Alpina B5 bezitten, maar de V8 is bijv een reden dat ik denk oei, ga ik die zes in lijn niet teveel missen? Al is de C63 AMG van m’n buurman echt een parel (de echte met 6.2 liter).

Qua kwaliteit van de auto’s zie en voel ik wel echt de achteruitgang. Wat @Kristian2 zei de vijf serie viel echt heel erg tegen.

Ik denk dat we weer even een piek hebben gehad in bouwkwaliteit en afwerking en voor dezelfde reden als in begin 2000s er keuzes zijn gemaakt, wat na aantal jaar weer goed kwam.

Die reden denk ik? Marge. In de 2000s crisis maar ook een ongezonde focus op winst wat ten koste ging van kwaliteit (MB met z’n verf schandaaltje). bovendien werden auto’s qua techniek voor die tijd ineens behoorlijk complex en duur tov de 90s, kijk maar wat er allemaal aan electronica in de bangle 7 en 5 zat en wat er allemaal kapot ging in het begin.

Nu uit noodzaak omdat de grote jongens hun marges niet onder controle krijgen op EVs wat nog hard ontwikkelende markt is. Ga je vol inzetten en durf je mee, ben je fast follower of geloof je er niet in?
 
Ik ben geïnteresseerd in alles wat 2 of 4 wielen heeft, of het een ICE of EV is maakt mij niet uit. Vind de technische ontwikkeling in EV landschap wel gaaf om te zien.
Ik zit er precies eender in. Helaas de laatste tijd niet veel of 2 wielen gereden, maar dat komt hopelijk binnenkort weer goed.

Wat over een aantal jaren een klassieker wordt? Ik zou het niet weten. Er is veel eenheidsworst, maar dat was er vroeger ook. Er zijn mensen nu helemaal idolaat van een Mazda 626. Toentertijd toch niet het summum van een spannende auto.
 
Ik ben ook niet tegen EV hoor. Kan me goed voorstellen dat de 3-serie binnen 5 jaar vervangen wordt door een EV of evt. een PHEV. Zeker als daar de hobby-auto met atmosferische 6-in lijn en handbak tegenover kan staan. Een pure auto voor de plezierritjes en de andere als comfortabele gezinsauto. Helemaal niet verkeerd.
 
Veel moderne BMW's ben ik geen fan meer van. Laatst in de nieuwste 5 serie gereden als 20i met M-pakket. Wat een achteruitgang ten opzichte van de G30.. geen comfortstoelen meer, geen dakje, iOS8, minder mooie gebruikte materialen..

Die Z4 ziet er wel echt prachtig uit!! Heb nog een tijdje naar de advertentie jouw witte E cabrio zitten kijken.. jammer dat hij verkocht is, want mijn W212 is nu ook verkocht. Na de vakantie maar weer eens gaan shoppen.

Die 535i F11 ziet er trouwens ook heel goed uit. Eigenlijk staat de F11 niet op mijn radar vanwege alle 'bekende' problemen.. maar zo een LCI met de juiste opties is wel heel gaaf.

Heb dezelfde ervaring met de nieuwe 5. Erg jammer..

De w214 begin ik steeds mooier te vinden. Alleen die deurhendels vind ik nog steeds niks.
 
Dat hele ev staat nog in de kinderschoenen, en zal over 10-20 jaar hopelijk compleet anders zijn. 20-30min laden vind ik gewoon dus niet te doen, en echt zonde van mijn tijd. Pas zag ik ook nog een video, uit spanje, waar een stuk of 100 van die ev's stonden te wachten om te mogen laden, 40% van de palen kapot. leuk als je nog een range heb van 50km en de volgende laadpaal is 100km verdero, (welke waarschijnlijk ook kapot is.) Blij met mij 3liter diesel hier.

Dat gedram over milieu heb je hier dus gewoon niet. Ja er moet wat veranderen, maar dat komt wel. Mijn oude bedrijf bouwt de komende 2 jaar 1500 woningen, niemand die ook maar een beetje naar stikstof of wat dan ook vraagt.
 
Zit deze week in Italië en het is opvallend hoeveel vrijwel nieuwe diesels hier te zien zijn. EVs moet je met een vergrootglas zoeken.

In nl moeten we allemaal roomser dan de Paus zijn maar de rest van de wereld denkt.. 'het zal allemaal wel'.
 
Terug
Bovenaan