AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Toyota Agyo X (2022) vs. Toyota Aygo (2011) - Duurtest

De evolutie van de eerste Aygo tot de Aygo X, waar zit de vooruitgang?

117 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

De Toyota Aygo X gaat als laatste der Mohikanen verder in het A-segment. Citroën (C1) en Peugeot (108) haken af. Dus focussen we ons op de kleinste Toyota, die al sinds 2005 onder ons is. We zetten een eerste model Aygo naast onze duurtest X. Waar zit de vooruitgang?

Signalement

Merk Toyota
Model Aygo X 1.0 VVT-i Premium
Carrosserie 5-deurs, hatchback
Transmissie 5 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Nieuwprijs € 25.950

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 3-cil. in lijn
Cilinderinhoud 998 cc
Maximaal vermogen 53 kW / 72 pk bij 6.000 tpm
Maximaal koppel 93 Nm bij 4.400 tpm
Inhoud brandstoftank 35 l
Lengte / breedte / hoogte 3.700 mm / 1.740 mm / 1.525 mm
Wielbasis 2.430 mm
Massa leeg 915 kg
Laadvermogen 445 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 0 kg / 0 kg
Banden175/60R18Prijzen
Topsnelheid 158 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 14,9 s
Brandstofverbruik 5,0 l/100km
CO2-uitstoot (WLTP) 110 g/km

PRIVATE LEASE Toyota Aygo

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (117) (gesloten)

Sub-reacties inklappen
Bumperklevert
Bumperklevert
  • 16
Die Aygo X nu een paar keer in het echt gezien en het ding ziet er echt clownesk uit, wat een wanstaltig, debiel ding om te zien met die rare hoog opgetrokken neus, plastic opplaktroep en opgekrikte wielkastjes. Je moet wel heel erg graag ‘iets suv-achtigs’ willen rijden om daar de absurde meerprijs t.o.v. de gewone Aygo voor neer te leggen..
GTIUpper
GTIUpper
  • 4
Helaas is er geen ‘gewone’ Aygo meer zonder X, plastic wordt duur betaald tegenwoordig….
Don H
Don H
  • 20
Smaken verschillen, zo zul je zelf ook anders over de Multipla denken dan menig lezer hier.
Bumperklevert
Bumperklevert
  • 0
Multipla is italiaans design in optima forma, tijdloze schoonheid en straalt pure kracht uit
Baron Nu
Baron Nu
  • 7
Eens, in het echt is de nieuwe Aygo nog lelijker dan op de foto. Het plastic komt je tegemoet. En om nu 20.000 euro te betalen voor zo'n speelgoed autootje lijkt mij niet. We houden het voorlopig bij onze Kia Picanto uit 2017.
Wout2b
Wout2b
  • 17
echt clownesk uit, wat een wanstaltig, debiel ding om te zien met die rare hoog opgetrokken neus, plastic opplaktroep en opgekrikte wielkastje

Is dat niet de definitie van quasi elke SUV?
Gewijzigd door auteur
Bumperklevert
Bumperklevert
  • 3
Nee, zeker niet, genoeg wannabe Crossover spul idd, maar een X5, Q7, RR is toch echt wel serieus spul.
Coupe Hans
Coupe Hans
  • 32
Wel gevoel voor humor, X5 en Q7 serieus. Ga er mee een onverhard bergpad op en zie hoe ver je komt. Tip: een Fiat Panda 4x4 komt vermoedelijk verder. Dus serieus in de zin dat de looks garant staan voor stoer? Nee! Serieuze prijs, dat wel.
Carpe
Carpe
  • 16
RR, Q7 en X5 zijn vooral leuk voor de garagehouder. Die dingen vallen na verloop van tijd uit elkaar waar je bij staat.
Crz Gt
Crz Gt
  • 4
Laat maar gaan Wout, het is vooral afgunst.
https://www.autoblog.nl/nieuws/premium-wars-nederland-wie-van-de-duitse-drie-verkocht-het-beste-3435445
Wout2b
Wout2b
  • 1
Bedankt voor de cijfers; veelzeggend, he....
RobG
RobG
  • 0
Nee, zeker niet, genoeg wannabe Crossover spul idd, maar een X5, Q7, RR is toch echt wel serieus spul.

X5 en Q7 zijn natuurlijk ook gewoon crossovers. Hogere versies van auto's met een 'normale' hoogte. Normale auto's met een hogere instap, niets meer en niets minder.
.
De RR is natuurlijk geen crossover.
Tsaar
Tsaar
  • 6
Nee, zeker niet, genoeg wannabe Crossover spul idd, maar een X5, Q7, RR is toch echt wel serieus spul.

Als je het over wanstaltig hebt dan noem je nu wel een paar op. Ook nog eens bewezen belabberde kwaliteit.
was Grami
was Grami
  • 1
Wie het breed heeft laat het breed hangen.....
Jeroen W
Jeroen W
  • 3
Wel een grappige reactie van iemand die zelf een Multipla rijdt.
Alsof dat elegantie op wielen is.

TONE
TONE
  • 1
Het wordt verkocht i.t.t b.v een VW T-Cross. Ook de Corolla-Cross wordt een succes .
Gewijzigd door auteur
Bumperklevert
Bumperklevert
  • 0
ik hoop het niet want die Corolla is nóg lelijker
Gewijzigd door auteur
Blik
Blik
  • 7
Ietsje meer betalen en de Suzuki Ignis aanschaffen.
TS01
TS01
  • 1
Over foeilelijk gesproken…
RJ R
RJ R
  • 1
Ze zijn... markant inderdaad. Maar ergens nog grappig ook, vind ik in elk geval.
En sinds ik ooit een Allgrip-uitvoering aan het werk heb gezien op een geitenpaadje ergens in Griekenland (het woord 'bergweggetje' zou echt te complimenteus zijn) heb ik er zelfs een zeker respect voor.
Bert Benson
Bert Benson
  • 13
Het is gedurfd van Toyota om in dit segment te blijven, daar zullen ze (ondanks de stevige prijzen) zeker auto's in blijven verkopen. De AygoX is een ingekorte Yaris en neemt daarmee aanmerkelijk afstand in kwalitetsopzicht, de oer-Aygo was eigenlijk Toyota onwaardig. Misschien is de hier niet genoemde versie Aygo II daarom de beste keuze? Ik zou zelf zeker doorsparen voor een Yaris.
R vd B
R vd B
  • 14
Die 1e generatie Aygo is anders vrij probleemloos en blijven maar doorrijden. Dus dat past prima bij de Toyota naam...
Crz Gt
Crz Gt
  • 9
Valt erg tegen, hoog olie verbruik/kantelende zuigers/lekkages / koppeling slijt overmatig hard.
Echt geen hoogvlieger.
Wel budget destijds dus nog acceptabel voor toen.
Ragnar Lodbrok
Ragnar Lodbrok
  • 5
Inderdaad, de eerste generatie was niet best. Onder de 100 k was je koppeling compleet versleten. Sommige al bij 60 K.
Bert Benson
Bert Benson
  • 6
Inderdaad, de eerste generatie was niet best. Onder de 100 k was je koppeling compleet versleten. Sommige al bij 60 K.

Op tijd bijstellen.
Oh ja, raamrubbers gingen ook kapot zodat er lekkage was
https://www.google.com/search?q=test+UP+AygoX&rlz=1C1JJTC_enNL937NL937&oq=test+UP+AygoX&aqs=chrome..69i57j0i8i13i30.4475j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:5f40fc72,vid:GtXKUdiLgXE
De eerste Aygo was daarom niet echt heel goed, de UP was TOEN wel beter. Het tweede model was sterk verbeterd en de huidige laat de UP alle hoeken van de kamer zien.
Crz Gt
Crz Gt
  • 2
Nee dat is zeker niet waar, de Up is absoluut de betere auto, ruimer en rijdt stukken volwassener.
TONE
TONE
  • 0
Wordt alleen niet meer verkocht. In 2018 nog meer dan 10.000.
In 2022 1230. Net 100 per maand. Peanuts.
was Grami
was Grami
  • 0
Mijn bejaarde moeder heeft er eentje.....na 1200 km moest de versnellingsbak vernieuwd worden , na 8000 km de accu waarvoor de sjoemeldealer aan mijn onwetende moeder € 350 ,- rekende waarna op mijn advies de dealer nooit meer werd bezocht . Echt topkwaliteit , had ze indertijd maar voor de Panda gekozen waar haar vriendin al 11 jaar probleemloos in rijdt maar ja Pa reed al 50 jaar Volkswagen.... De Up rijdt nog steeds wel 2000 km per jaar maar onderhoud nu bij een eerlijke vakgarage !
Nico GTR
Nico GTR
  • 0
Moet ook wel de onderhoudsinterval bijhouden natuurlijk. Ja oke die extra 10 euro voor een zelfstellende installatie had niet misstaan, maar ergens moet je de streep trekken.
Bert Benson
Bert Benson
  • 9
Valt erg tegen, hoog olie verbruik/kantelende zuigers/lekkages / koppeling slijt overmatig hard.
Echt geen hoogvlieger.
Wel budget destijds dus nog acceptabel voor toen.

Je vergeet de waterpomp
koppeling slijt helemaal niet hard, die moet elke beurt wordt bijgesteld, dan is er niets aan de hand.
Voor de rest is de éénliter van Daiharsu betrouwbaarder dan de éénliter van VDW kun je nagaan wat dáár mis mee is.
Crz Gt
Crz Gt
  • 2
Nee dat is zeker niet het geval.
De 1.0 3 cilinder van de Aygo staat vooral bekend om zijn kantelende zuigers en enorme olie verbruik.
De UP is absoluut de betere auto.
Bart Jan
Bart Jan
  • 1
Ik gooi maar even een Celerio door de discussie heen.
Pretentieloos ding, maar rij er al wel 175000km mee in de rondte zonder problemen ondanks dat ie wel wordt gebruikt. Bootje gaat erachteraan, karretjes met brandhout ook. Rij ook regelmatig over de Scandinavische gravel en af en toe hoort daar ook een cm of 25+ sneeuw bij.
0.0 olieverbruik, motor en de rest van de auto klinkt als nieuw en verder is er ook nog niks aan de auto te merken dat die al zo'n afstand heeft gereden.
Destijds zo ongeveer de goedkoopste auto van Nederland. Met airco en bluetooth en al, al heb je het daarmee ook wel weer gehad. Owja, gordijnairbags natuurlijk.
Wheeler Dealers
Wheeler Dealers
  • 2
Hoeveel Up' szijn er in klokje rond geweest ? En hoeveel Aygo . C1 's met km standen boven 2 , 3 4 ton ?
Miamidade
Miamidade
  • 3
het was dan weer wel een goede citroen?
Bimmert
Bimmert
  • 1
Die 1e generatie Aygo is anders vrij probleemloos en blijven maar doorrijden. Dus dat past prima bij de Toyota naam...

Mijn ervaring is anders, het is een zeer matig goedkoop gebouwd autootje en dat merk je aan alles. Lekkages, slechte koppeling, niets is te verstellen, 1 lampje in het interieur, roest aan de onderzijde. De motor ging niet kapot, dus als dat het criterium is is ie goed. Maar mijn begrip van een kwalitatief goede auto is heel anders.
Bert Benson
Bert Benson
  • 13
Grappig, al die mensjes die hem lelijk vinden. Toch zal hij prima verkopen. Net zo duur als een UP! en veel beter.
Gewijzigd door auteur
Crz Gt
Crz Gt
  • 6
De Up is idd beter en meer waar voor je geld.
Bert Benson
Bert Benson
  • 6
De Up is idd beter en meer waar voor je geld.
De Up is idd beter en meer waar voor je geld.
De Up is idd beter en meer waar voor je geld.

Tot 2014 wel, daarna niet meer.
Wheeler Dealers
Wheeler Dealers
  • 1
de UP ! is een rijdende kliko, dus zeker nooit zeuren over vormgeving......
liefhebber van oud en nieuw
liefhebber van oud en nieuw
  • 14
Er zijn niet voor niets miljoenen oer-Aygo's verkocht: klein, gemakkelijk handelbaar goedkoop vervoer voor twee personen met een noodzitmogelijkheid voor volwassenen en genoeg plaats voor twee kinderstoeltjes met inhoud. Laag verbruik, goedkoop onderhoud en lange garantie.
Tijden veranderen en Toyota zet een veel kekker model neer met dezelfde basisprincipes. Voeg er een dosis veiligheidsdingen aan toe, leuke kleuren en je hebt een hebbeding voor een bepaalde doelgroep. Je ziet ze hier in Frankrijk regelmatig rijden. Vanafprijzen ca 16.000€.
Baron Nu
Baron Nu
  • 5
In Frankrijk 16k. In Nederland moet je € 2.792 aftikken voor de uitermate onredelijke BPM. Bij ons dus vanaf 19k.
Coupe Hans
Coupe Hans
  • 12
Eens. Dat je kleine zuinige auto’s zo veel strafheffing geeft, is bizar. De kans is bovendien groot dat zo’n kleintje maar 1/3 van de km rijdt van een Tesla of Etron. En dus in praktijk minder CO2 veroorzaakt dan genoemde EVs. Dus ons belastingsysteem werkt niet goed.
Zoefzoef de H
Zoefzoef de H
  • 2
Daar heb je best wel een punt. Eigenlijk moet de BPM niet zo hoog zijn, maar moet het meer in de benzine worden verdisconteerd. De verbruiker betaalt.
Ruttie85
Ruttie85
  • 7
Waarvan akte. In tegenstelling tot de usual suspects hier die met hun grenzeloze bash-expertise veel beter weten hoe je een automerk leidt dan werelds grootste. De Aygo p1 van 14 naar 92k gereden en daar was geen kapotte koppeling ed bij.
Gewijzigd door auteur
Tsaar
Tsaar
  • 1
Waarvan akte. In tegenstelling tot de usual suspects hier die met hun grenzeloze bash-expertise veel beter weten hoe je een automerk leidt dan werelds grootste.
.
Ik heb wel eens gelezen dat een Aygo het minst afschrijft. Dat kan alleen als het een goed product is.
RobG
RobG
  • 0
Een Aygo schrijft natuurlijk ook weinig af omdat hij gloednieuw zo goedkoop is/was. Hoe hoger de nieuwprijs, hoe hoger de afschrijving (in het algemeen). Relatief en absoluut.
Jef Pedal
Jef Pedal
  • 1
Na 13 keer gezoem op 4 dagen tijd eindelijk (toch) nog een beetje gebrom. Oef!
KrisPetrolHead
KrisPetrolHead
  • 0
Heb je ooit met dit blokje gereden? Dan toch maar liever gezoem, want deze voelt echt traag en geknepen.
Jef Pedal
Jef Pedal
  • 0
Voor een blokje rond te rijden kan gezoem met wat goeie wil soms volstaan, maar als je wat verder wil dan een blokje rond dan is in de meeste gevallen gebrom nog steeds aangewezen! ?
Viking
Viking
  • 4
Nette auto, interieur kan je opleuken, goed gebouwd en ongetwijfeld betrouwbaar. Grootste misser, instap achterin, deuren gaan heel beperkt open, volstrekt onbruikbaar voor volwassenen achterin, echt onbegrijpelijk! Suzuki Ignis, betere optie, veel ruimer, en aanmerkelijk zuiniger, ook Japans dus ook zeer betrouwbaar.
Bert Benson
Bert Benson
  • 2
Nette auto, interieur kan je opleuken, goed gebouwd en ongetwijfeld betrouwbaar. Grootste misser, instap achterin, deuren gaan heel beperkt open, volstrekt onbruikbaar voor volwassenen achterin, echt onbegrijpelijk! Suzuki Ignis, betere optie, veel ruimer, en aanmerkelijk zuiniger, ook Japans dus ook zeer betrouwbaar.

Waarom is de achterbank niet verstelbaar? Dan kun je de keuze maken, of met vier volwassenen erin of met twee plus twee en wat bagage.
Kenju Marantzi
Kenju Marantzi
  • 1
Jammer dat dit soort zeer toegankelijke opties niet meer interessant zijn om te verkopen. Want als rationele mobiliteitsoplossing doet hij helemaal niet onder voor de X die veel duurder is, en niet veel meer ruimte biedt.
ak2
ak2
  • 8
De Aygo X vind ik echt een hele leuke auto geworden. Goed dat Toyota in het A segment blijft.
De Aygo X is helaas wel erg duur.
Jammer dat de Aygo niet gewoon een krachtige en stille motor krijgt,
of een elektrische aandrijving.
Bert Benson
Bert Benson
  • 1
De Aygo X vind ik echt een hele leuke auto geworden. Goed dat Toyota in het A segment blijft.
De Aygo X is helaas wel erg duur.
Jammer dat de Aygo niet gewoon een krachtige en stille motor krijgt,
of een elektrische aandrijving.

De AygoX heeft een bovengemiddeld mooi onderstel, deze auto schreeuwt om een 1.3 of 1.5 versie.
Ed 9642522
Ed 9642522
  • 0
25k voor een Aygotje?!
Mijn Hyundai IONIQ uit 2018 koste destijds ook 25k!
kelly 4369283
kelly 4369283
  • 1
De laatste jaren valt mij op dat van de auto's die bij gladheid in de sloot belanden een flink deel Agyo en consorten is. Auto?, bestuurders?, bandjes?.
Bert Benson
Bert Benson
  • 4
De laatste jaren valt mij op dat van de auto's die bij gladheid in de sloot belanden een flink deel Agyo en consorten is. Auto?, bestuurders?, bandjes?.

Het wordt een boefjesauto, voor jongens met lachgasballonnetjes is hij nu bereikbaar.
PDPT13
PDPT13
  • 2
Gewoon heel veel verkocht en dus bovengemiddeld vertegenwoordigd in het wagenpark.
liefhebber van oud en nieuw
liefhebber van oud en nieuw
  • 7
Onervaren en jonge bestuurders in oudere auto's, vaak voorzien van goedkope banden. Of het een flink deel id weet ik overigens niet.
Ragnar Lodbrok
Ragnar Lodbrok
  • 4
Wat kosten die koekblikjes toch een hoop geld tegenwoordig.
Crz Gt
Crz Gt
  • 3
De oude snap ik nog , lekker goedkoop wagentje al was dat ook geen hoogvlieger met zijn kantelende zuigers/hoog olie verbruik/lekkages.
Deze nieuwe is ronduit lelijk en erg duur.
Tsaar
Tsaar
  • 3
De oude snap ik nog , lekker goedkoop wagentje al was dat ook geen hoogvlieger met zijn kantelende zuigers/hoog olie verbruik/lekkages.
Deze nieuwe is ronduit lelijk en erg duur.
De oude snap ik nog , lekker goedkoop wagentje al was dat ook geen hoogvlieger met zijn kantelende zuigers/hoog olie verbruik/lekkages.
Deze nieuwe is ronduit lelijk en erg duur.
De oude snap ik nog , lekker goedkoop wagentje al was dat ook geen hoogvlieger met zijn kantelende zuigers/hoog olie verbruik/lekkages.
Deze nieuwe is ronduit lelijk en erg duur.

Vandaar dat de Aygo het minst afschrijft van alle auto's. Dan kan niet als het troep is.
Crz Gt
Crz Gt
  • 3
De oude Aygo is geen troep maar gewoon matig.
was Grami
was Grami
  • 3
En toch is ook deze Aygo X weer een groot succes zoals alle Toyota's.......zijn al die mensen compleet gestoord of kloppen jou puberale vooroordelen niet ?
NielsM
NielsM
  • 4
Twee keer zo duur! Ik vind dit oprecht heel erg triest aan het worden. Dit is toch niet meer normaal zo...
Hansje62
Hansje62
  • 7
De nieuwe is niet goedkoop, zit uiteraard wel heel veel meer op. Blijft zuinig.
Toyota geeft 10 jaar garantie, ook veel waard.
Een Yaris is groter, beter, maar ook veel duurder en minder zuinig.
Als je er niet iedere dag een lange (snelweg) rit moet maken, heel acceptabel om te kopen. Al valt dat ook niet tegen, qua verbruik.
Tja, het is persoonlijke smaak, budget en tevreden zijn.
Zoefzoef de H
Zoefzoef de H
  • 0
Een Yaris Hybrid is zuiniger. Eigenlijk zou de Aygo ook een hybride variant moeten krijgen. Dat gaat in stadsverkeer benzine sparen (en daar rijdt hij het vaakst), en hij kan wat pittiger optrekken met behulp van de elektromotor.
RobG
RobG
  • 0
Dan wordt die Aygo X nog duurder dan die nu al is. Daar is zeker buiten NL geen markt voor. Kan je net zo goed direct de Yaris kopen.
Viking
Viking
  • 0
De Yaris hybrid is veel zuiniger dan de Aygo.
TS01
TS01
  • 0
Recent met een Aygo X automaat proefgereden. Volgens de overigens alleraardigste verkoper was de CVT een enorme vooruitgang op de gerobotiseerde voorganger. Na een half uurtje waren we blij dat we de wagen konden inleveren. Wat een vreselijke combinatie een CVT met een ondergemotoriseerd blokje. Nu niet gelijk roepen dat het gewenning betreft of dat je moet rijden met zijden voetjes (sowieso onzin want die auto is er voor de klant) want de C-HR icm de CVT rijdt namelijk wel prima.
RobVR
RobVR
  • 0
Agyo nieuw rijden of een tweede hands Yaris…
Wel ook altijd proefrijden in Hyundai i10 en/of de Kia Picanto
Maar is een fossiel aangedreven auto nog wel verstandig? Ik kies voor een gebruikte EV ….
Gewijzigd door auteur
RobSmith
RobSmith
  • 2
k Ben benieuwd naar de prijs en ervaringen met zo'n 2e hands EV.
Want als je in deze prijsklasse denkt, is het toch een Zoe, Leaf of een 500e.
En die zijn 2e hands -met een niet hele kleine accu- nu duurder dan een nwe AygoX
Carpe
Carpe
  • 1
De nieuwe auto lijkt me veiliger.
TS01
TS01
  • 1
De grootste vooruitgang is de CVT bak ipv de half automaat.

Recent met een Aygo X automaat proefgereden. Volgens de overigens alleraardigste verkoper was de CVT een enorme vooruitgang op de gerobotiseerde voorganger. Na een half uurtje waren we blij dat we de wagen konden inleveren. Wat een vreselijke combinatie een CVT met een ondergemotoriseerd blokje. Nu niet gelijk roepen dat het gewenning betreft of dat je moet rijden met zijden voetjes (sowieso onzin want die auto is er voor de klant) want de C-HR icm de CVT rijdt namelijk wel prima.
Auto encyclopedie
Auto encyclopedie
  • 0
Automaten en a-segment is altijd wat behelpen, maar de wat krachtigere uitvoering van de mitsubishi spacestar met cvt hoor je goede verhalen over.
kalman
kalman
  • 1
Ik heb hem ook als leenauto gehad met automaat, was echt niet fijn, te weinig vermogen en ik ben CVT en de hoge toerentallen gewend, want ik rij Prius. De handbak heb ik ook gereden en die is wel prettig, past beter bij de motor.
lennie
lennie
  • 3
Ik ben alleen maar blij dat het segment aan het verdwijnen is.
was Grami
was Grami
  • 15
Want je gunt heel veel mensen geen mobiliteit meer ??
lennie
lennie
  • 3
Onveilig, oncomfortabel, lawaaierig, goedkoop. Ik hou er niet van. Jij mag er blij mee zijn, ik niet. Mensen die zo’n ding kochten, kopen maar een gebruikte B segmenter. Of ze gaan fietsen.
Auzzer
Auzzer
  • 5
Ik denk dat het aan de mensen zelf is wat ze kiezen en welk bedrag ze waar voor over hebben. Vind het stuitende arrogantie.
Ruttie85
Ruttie85
  • 1
Is dit niet neoliberalisme? Gevaarlijker dan alle A segment autootjes bij elkaar. “Als IK het maar goed heb”… De rivaal van communisme.
lennie
lennie
  • 0
Er zijn mensen die vinden dat diesels moeten verdwijnen of grote SUVs, of auto’s met dikke motoren. Dat mag van mij. Ik heb niks met A segmenters. Stel je niet aan.
The Beast
The Beast
  • 2
Er zijn mensen die vinden dat diesels moeten verdwijnen of grote SUVs, of auto’s met dikke motoren. Dat mag van mij. Ik heb niks met A segmenters. Stel je niet aan.

De B-segmenter van zo'n 15 jaar geleden is de A-segmenter van nu. Was u toen ook tegen B-segmenters en moest het tenminste een C-segmenter zijn?
lennie
lennie
  • 0
Wat denk je te gaan bewijzen?
Ruttie85
Ruttie85
  • 0
Gelukkig hoeft jouw norm niet de heersende te zijn. Dan zag het eruit hier in NL op de weg.
PDPT13
PDPT13
  • 0
Elke keer als ik 'm zie rijden valt het me op dat de X veel groter is dan de oorspronkelijke Aygo. Persoonlijk vind ik het design niet geslaagd. Tel daar de veel hogere prijs bij en ik snap eerlijk gezegd niet niet dat ik er al zo veel gezien heb.
Bert Benson
Bert Benson
  • 2
Inderdaad een vreemde reactie, ben je alleen of is het de tweede auto dan is dit een prima segment. Een oud kameraad die ik ken rijdt een Up! Hij woont en leeft alleen en gaat meestal met het vliegtuig op vakantie. Voor het werk rijdt hij elke dag een half uur, daarvoor is het een goede en goedkope manier van mobiliteit.
kalman
kalman
  • 1
Ik heb de Aygo-x twee keer als leenauto mee gehad. De eerste keer de automaat, die kon mij niet bekoren. Was gewoon geen lekkere combinatie met de motor, had het gevoel wat vermogen te missen. De tweede keer de handbak en dat rijdt prima en daar had ik dat gevoel helemaal niet. Eigenlijk is het een prima auto voor alledag als je niet te veel ruimte nodig hebt. Ook op de snelweg gaat prima. De slechte overzichtelijkheid kan ik wel beamen, dat is echt goed opletten. Ook vind ik het jammer dat er geen gewone Aygo is, ik vind de X niks toevoegen. Zo vind ik de gewone Yaris ook mooier dan de Cross en bijvoorbeeld en ook de gewone Sandero mooier dan de de Sandero Stepway.
Overigens zou ik die Sandero ook verkiezen boven deze Aygo X.
Gewijzigd door auteur
Auto encyclopedie
Auto encyclopedie
  • 0
Gelukkig zijn er nog andere merken actief in het a-segment, maar idd een sandero is een goed alternatief
Move on
Move on
  • 1
de kleinste Toyota, helaas niet meer leverbaar, was de IQ, dus niet de Aygo.
Dashcam2go
Dashcam2go
  • 0
2 weken geleden een proefrit gemaakt in de Aygo. Leuk karretje om kinderen weg te brengen en boodschapjes te halen. Wat mij stoorde waren de
-stoelen. Weinig ondersteuning
-ruimte tussen bank en benen. Maar ja wat wil je in dit segment.
-heel veel plastic
-klapraamjes achter
-blikkerige deuren.
-echt minimale isolatie
Uiteindelijk voor de Kia picanto gegaan.
Dat toch meer als auto aanvoelde qua stoelen en degelijkheid. Maar dat is erg persoonlijk.
Het liefst wilde ik Peugeot 205 gti als boodschappenautootje..maar de vrouw denkt daar anders over ?
RobG
RobG
  • 0
Een 205 gti heeft betere stoelen en meer beenruimte, maar ook veel plastic, ook klapraampjes achter en blikkerige deuren en minimale isolatie.
.
Zo'n 205 rijdt natuurlijk wel oneindig veel leuker. Kost wel wat meer dan de Aygo tot voor kort gloednieuw kostte, laat staan gebruikt.
Wheeler Dealers
Wheeler Dealers
  • 5
Aygo 10 jaar garantie
Up! 2 jaar (Pon ) Garantie.......succés
Auzzer
Auzzer
  • 0
Vind een een leuk ding, maar 24k voor (de afwerking van) een A- segmenter. Ongelofelijk bedrag.
Schimi
Schimi
  • 0
Duurtest auto 24600€ serieus geld voor kleine auto, denk dat ik een jonge occasion zou kopen die meer binnenruimte heeft.
BEV4ever
BEV4ever
  • 0
Als ik interesse had in een dergelijk kleine auto, dan kocht ik een 2de hands E-208
hallo zeg
hallo zeg
  • 0
Alles boven 15000 noem ik geen a segment, ook al krijg je a segment kwaliteit, belachelijk duur.
Radijsje
Radijsje
  • 0
Toevallig rijd ik nu rond een een broertje van de oude, leenauto van de garage, een 107 met 150.000 km op de klok. Als rondje om de kerk auto snap ik het wel, stuurt best ok en je kan prima meekomen in het verkeer. De basis van deze auto is inmiddels aardig wat jaren oud, en voor de prijs van toen een prima aanbieding. Met het juiste onderhoud ook voor de langere termijn. Helaas heb ik dit weekend ook een langere snelweg rit moeten maken.... man man wat een teringherrie en slechte stoelen. Conclusie: het kan, maar het is er simpelweg niet voor gemaakt. Gebruik je dit soort auto's in de comfort zone, niks mis mee. En daar willen sommigen, waaronder PON profeet Lennie, wel eens aan voorbij gaan. Niet iedereen rijdt 50.000 km per jaar en kan 5.000 euro per jaar aan onderhoud ophoesten.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum