AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Test: Range Rover Sport Supercharged (2010)
60 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
De Range Rover Sport is opgefrist, en dat zullen we weten ook. We trekken een V8 Supercharged met 510 pk uit de rekken om eens te zien wat er verbeterd is. Een tip: zet de speakers maar hard!
Signalement
Merk | Land Rover |
---|---|
Model | Range Rover Sport V8 5.0 Supercharged |
Carrosserie | 5-deurs, suv |
Transmissie | 6 versnellingen, sequentiële automaat |
Aandrijving | 4wd |
Nieuwprijs | € 169.700 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | V8 |
Cilinderinhoud | 4.999 cc |
Maximaal vermogen | 375 kW / 510 pk bij 6.000 tpm |
Maximaal koppel | 625 Nm bij 2.500 tpm |
Inhoud brandstoftank | 86 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.783 mm / 1.928 mm / 1.784 mm |
Wielbasis | 2.745 mm |
Massa leeg | 2.590 kg |
Laadvermogen | 535 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 3.500 kg / 750 kg |
Banden | 275/40R20Prijzen |
Topsnelheid | 225 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 6,2 s |
Brandstofverbruik | 14,9 l/100km |
CO2-uitstoot | 348 g/km |
Lezersreacties (60) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.