Peugeot 207 CC 1.6 THP Sport (2010)
Zonnekoning
Peugeot was het merk dat met de 206 de CC voor het grote publiek bereikbaar maakte. De 206 CC was een laaiend succes, kreeg veel navolging en het is dan ook logisch dat de opvolger, de 207, niet veel van het origineel mocht afwijken. De 207 heeft een vergelijkbare, tweedelige dakconstructie die in de voor CC-begrippen redelijk slanke achterkant verdwijnt. Dat is tamelijk ingewikkeld, duurt dan ook nogal lang en je hebt te maken met een erg ver achterover hellende voorruit, die daardoor wellicht wat meer beschutting geeft dan cabrioten lief is en waar je bij het in- en uitstappen ook voor moet oppassen. Je stoot gemakkelijk je hoofd. Je hoofd stoten doe je figuurlijk ook bij het inladen van de bagage. Kofferruimte is er in open toestand maar weinig en wat er is, is moeilijk toegankelijk. En om nu op 'n broeierige zomerdag met dichte kap naar de supermarkt te rijden...
Peugeot heeft inmiddels een goede traditie van uitstekende interieurs en ook deze 207 CC vormt daarop geen uitzondering. Vooral het oranjebruine leer – wel een begrotelijke optie – is echt schitterend. En dat hoogwaardige interieur is helemaal in lijn met de rijervaring in de 207 CC. Ondanks de toevoeging Sport is dit duidelijk een heel comfortabele cabrio. Toch is de auto beslist niet vaag of zoekerig. Het onderstel is prettig zacht, zonder veel over te hellen in bochten. Door de lange voorruit zit je gelukkig niet echt in de wind, dus dat maakt het wel wat relaxter op een toertochtje. Bovendien maakt dit de 207 CC ook geschikter voor cabriorijden op dagen dat de mussen niet met een appel in de snavel en een augurk op de rug uit de dakgoot komen vallen.
Inschikken
Verwacht van de achterbank geen wonderen, maar als de mensen voorin flink inschikken, valt er nog wel wat mee te doen en geeft hij in elk geval de extra bagageruimte die de (in open toestand) beperkte kofferbak ontbeert. Samen met de volwaardige hardtop, die veel beter geïsoleerd en vandalismebestendiger is dan het canvas dat cabrio's in het verleden kenmerkte, maakt dit soort zaken de 207 CC tot een prima vierseizoenen- elkedag-cabrio.
Onder de motorkap van onze testauto zit de 1,6-liter THP, een compacte turbomotor, die nu een vermogen van 156 pk levert en zijn maximumkoppel van 240 Nm al bij 1.400 toeren beschikbaar heeft. Voor de ontwikkeling van deze motor ging Peugeot een samenwerkingsverband aan met BMW en dat heeft ee n van de fijnste viercilinders van dit moment opgeleverd. Hij heeft al vanaf lage toerentallen zin om de 207 CC op snelheid te helpen, is niet luidruchtig tijdens het accelereren en voelt ook nog eens aangenaam snel aan. Ook de handgeschakelde zesversnellingsbak functioneert naar tevredenheid.
'Onze' Peugeot 207 CC was uitgevoerd in de Sport-trim. Die bevat standaard follow me home-verlichting, een in hoogte en diepte verstelbaar stuur, hoogteverstelling op de bestuurdersstoel, centrale vergrendeling en elektrisch bedienbare en verwarmde buitenspiegels. Het leerpakket op onze testauto, het alarm en de metallic lak zijn opties waarvoor de portemonnee nogmaals moet worden getrokken.
Signalement
Merk | Peugeot |
---|---|
Model | 207 CC Sport 1.6 THP |
Carrosserie | 2-deurs, cabrio |
Transmissie | 6 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 29.955 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 4-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 1.598 cc |
Maximaal vermogen | 115 kW / 156 pk bij 5.800 tpm |
Maximaal koppel | 240 Nm bij 1.400 tpm |
Inhoud brandstoftank | 50 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.037 mm / 1.750 mm / 1.397 mm |
Wielbasis | 2.540 mm |
Massa leeg | 1.384 kg |
Laadvermogen | 376 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.070 kg / 600 kg |
Banden | 205/45R17Prijzen |
Topsnelheid | 210 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 8,6 s (fabrieksopgave: 8,1 s) |
Acceleratie 50-80 km/h in 3/4 | 4,3 s / 9,2 s |
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 | 7,4 s / 9,5 s |
Brandstofverbruik | 7,4 l/100km |
CO2-uitstoot | 170 g/km |
Had je deze auto's al gezien?

Peugeot 207 CC 1.6 VTi Noir & Blanc | LEDER | LMV | CRUISE | AIRCO | FACTUREN AANWEZIG |
- 2010
- 145.792 km

Peugeot 207 CC 1.6 VTi Super leuke en messcherp geprijsde budget 207 CC incl. nw APK, zo mee met Lederen bekleding | Clima | 17" | PDC |
- 2011
- 132.924 km

Peugeot 207 CC 1.6 VTi Airco, elek. ramen, PDC achter
- 2013
- 130.416 km
Lees ook
Test: Abarth 500 C - Mini Cooper Cabrio - Peugeot 207 CC - Renault Wind
Test: Mercedes-Maybach SL 680 – Ultieme luxe in de overdrive
Test: Skoda Elroq RS - snel, maar de beleving mist
Test: Lexus GX 550 - 'Lexus Land Cruiser' is mild G-klasse alternatief waar we niks aan missen
Is een Mitsubishi L300 als klassieke camper een goed alternatief voor een Transporter?
Lezersreacties (8) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.