Klokje Rond - Audi V8 4.2 quattro
Beschermingsprogramma gevraagd
93 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Sneltoetsen
Shortcuts Open/Close/ or ?
Start/PauseSpatiebalk
Volume Verhogen↑
Volume Verlagen↓
Vooruitspoelen→
Terugspoelen←
Ondertiteling Aan/Uitc
Fullscreen/Volledig Scherm Verlatenf
Geluid Dempen/Geluid Terug Aanzettenm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Vooruitspoelen %0-9
Lezersreacties (93) (gesloten)
Geen partij voor de statige S-Klasse en uitmuntende 7-serie E32 uit die jaren.
Overigens is deze 4.2 een stuk beter dan de oorspronkelijke V8 3.6, want veel snelller en sterker en niet (nog) onzuiniger
Met de A8 vonden ze een eerste aansluiting
Over de auto in kwestie: Dit soort sleeën staan vaak bij van die autobedrijfjes met vaantjes-slingers achterin de hoek. Bijna altijd hebben ze achterstallig onderhoud. Dat blijkt hier ook wel weer. Foute velgen trouwens, maakt er een Sjonnie auto van in mijn ogen. Jammer.
Wil je zo'n soort auto echt hebben, koop dan de DUURSTE die je kunt vinden, en kijk nauwkeurig in de boekjes naar het onderhoud. De hogere prijs verdien je dubbel en dwars terug door het niet hoeven vervangen van allerlei versleten onderdelen
Ik ben best Audi minded, maar 247.000 km is deze Audi al aardig ver héén, klopt die km stand wel? Is deze NAP gecheckt? Zou het niet eens 547.000 km kunnen zijn ... iets om eens uit te zoeken, ik kan met mijn pet niet bij deze echt goede Audi in zo'n staat bij 247.000 km er zo uit ziet, kan niet anders dan teruggedraaide km klok.
Ik zie liever echte auto liefhebbers met zulke auto's in klokje rond, niet de "kniepers in de bruine lap" types. En ... NIC ... eerst NAP test doen, voordat je ze toe laat ...
Alleen die wielen zijn verschrikkelijk, zeker met die platte bandjes er omheen.
Die v8 is natuurlijk niks anders als 2 aan elkaar geplakte 1781 cc blokken die ze bij VAG nog steeds in tal van auto's gebruiken, slim!
Grappig ook om te zien dat er destijds een topklasse auto de fabriek uit werd gestuurd zonder airbag.
Ik weet niet waar deze meneer shopt voor remschijven , maar 1000 euro voor een set is wel heel duur
Deze V8 was inderdaad een opgedikte 100/200, die er veel vetter uitziet dan het wat slungelige basismodel (al was dat een revolutie toen hij uitkwam, met zijn zeer lage CW-waarde). De opvolger was de A8 met de zogenaamde spaceframe constructie , die wel als zelfstandig topmodel ontwikkeld werd.
Schokbrekers en remschijven hebben nu eenmaal ook niet het eeuwige leven.
Remschijven moet overigens goedkoper kunnen, zelf heb ik een 2tal maandjes terug alle schijven en blokken van mijn S8 preventief vervangen en was voor onder de 1000 euro klaar.
Maar inderdaad de dakdragers moet je er wel afhalen dit is geen gezicht, maar nu ruilt hij van een diesel naar V8 omdat de wegenbelasting te hoog is, maar deze auto zuipt zoveel meer dat je het verschil met de diesel nog steeds zo terug verdient hebt.
De V8 is toch een stuk luxer als zijn voorganger de audi 100
Schijven blokken rondom idd even goed om j heen kijken, 1000 euro is grote onzin.
Ook de lekkage's verhelpen is niet zo heel erg moeilijk, al je een paar duizend investeert staat alles er weer perfect bij.
Zou ik altijd doen, is de wagen meer dan waard.
Niet te veel geld meer tegenaan gooien. Het gevaarte heeft slechts 2K euro gekost, met minimale middelen door de APK trekken en als dat niet meer lukt door de shredder. En ondertussen niet op de vortex in de tank letten, die is er toch, dus gewoon negeren. En gedurende dit traject: GENIETEN!
Over dit exemplaar: inderdaad jammer van de gemonteerde dakdragers. Verstoort de anders fraaie lijn van deze auto aanzienlijk. Enne.. direct andere velgen a.u.b.
Verder vraag ik me een beetje af waarom men de km-stand niet zou geloven. Slechte eigenaar hiervoor, paar jaar stilstaan (echt populair zijn deze auto's niet) en dat zou al een hele hoop verklaren. Duizend euro gaat natuurlijk nergens over, moet makkelijker goedkoper kunnen. Maar ja, zo overtuig je wel jezelf om niet die investering te doen.
Verder vooral lof dat men het aandurft om zo'n auto te rijden
Zelf zou ik dan toch voor een dikke vroege A6 zijn gegaan, of een 530i of 540i met V8
Die delen tenminste een hoop onderdelen met de basismodellen, en er zijn er veel meer van verkocht. Dus meer onderdelen verkrijgbaar.
Bijna geen enkel onderdeel van een Audi V8 is uitwisselbaar met een 100 of 200 uit die jaren.
En als het dan toch een op zich zelf staand, bijzonder en exclusief model moet zijn, dan liever een Lexus LS400
Deze auto is niet gebouwd geweest om met dakdragers rond te rijden en die velgen passen er helemaal niet bij.
Heb zelf in '08 eentje gekocht gehad van '98, met toen 147k km, FULL Option, die helemaal tiptop was met onderhoudboekje en facturen.
LPG ingegooid en bijna 120k mee gereden in 2j tijd, geen gezeik mee gehad, was heerlijke auto om mee te rijden.
Onderhoud laten doen door all-round garage is véél goedkoper dan Audi zelf.
Verkocht aan een vriend toen ik emigreerde en die rijd er nog mee.
Deze auto is slecht onderhouden en heeft zeer wss véél meer km dan opgegeven
Valt er nog wat positiefs te zeggen? tuurlijk, geweldig dat je in zo'n auto rijdt! En ik vind het beige dash juist wel mooi, benieuwd of het niet onrustig voor de ogen is als de zon erop staat
Het enige wat ik hieruit kan concluderen is dat de auto slecht onderhouden is! en dat deze eigenaar er wijsheid aan doet om afscheid te nemen.
Dat vraagt om een speciaal topic o het forum. Wat gaaf van die Audi! Ik ben heel erg benieuwd naar foto's!
Deze auto heeft trouwens erg weinig gelopen, de vraag is natuurlijk of de kilometerstand wel klopt.
Veel grote Audi's zijn veel problematischer dan je op grond van hun afkomst zou vermoeden.
Pas na de eeuwwisseling kun je spreken over echt betrouwbare automobielen van dit merk en
dan nog kost het onderhoud nog steeds de hoofdprijs.
De Audi V8 uit dit filmpje is aan het eind van zijn latijn. Investeren in groot-onderhoud heeft
mijns inziens hier geen zin meer. Weg er mee, dus.
Je wordt dan natuurlijk wel beloond met een topklasse auto. Begint jaren '90 zag je ze vooral veel in Zwitserland. De Zwitsers wisten het anonieme uiterlijk gecombineerd met een V8 en 4x4 wel te waarderen. De meeste gave exemplaren zul je ook uit die hoek moeten halen.
Ik heb zelf voor de lexus LS400 uit 1998 gekozen vanwege zijn onverwoestbare reputatie, en natuurlijk zijn 35% bijtelling over de dagwaarde, [ook voor 2000 euro gekocht].
Hij rijdt wel iets bijzonders voor weinig, als je de kosten gaat vergelijken met bv een nieuwe c segmenter, dan kan hij nog heel wat verspijkeren aan deze auto.
Ik denk ook dat het onderhoud niet erg professioneel is gebeurd. In principe kunnen deze grotere Audi's uit die periode drie a vier ton aan, maar dan wel met het juiste onderhoud. Wie lost nu een lekkage aan een oliedruksensor op met lijm?
2000 euro voor zo'n mooie Audi, dan weet je bijna zeker dat er nog een hoop kosten aan komen. Eentje in goede staat kost denk ik al gauw 5000 euro. Ik zou persoonlijk niet graag 1710 kilo auto voor de deur hebben staan, gezien het verbruik en de wegenbelasting.
Doorgaans staat er bij de goedkope exemplaren iets vermeld als: opknapper, of voor de handige doe-het-zelver.
Ik snap de ophef hier niet helemaal... Een setje nieuwe rubbers, remschijven en schokbrekers. Het liefst allemaal tegelijk als je toch aan de wielophanging bezig bent. In totaal krap 1000 euries en je rijdt weer een klasse bak! Dan heb je dus voor 3000 euro een prachtige Audi V8. Misschien niet een auto in concoursstaat maar ik zie om mij heen heel veel erg jonge auto's die er veel slechter uit zien.
Gewoon lekker doorkachelen en genieten maar inderdaad wel even die dakdragers ar af halen want dat ziet er niet uit!
Voor deze eigenaar is het nu een voordeel dat de V8 op basis van de 100/200 was, maakt het vinden van onderdelen iets makkelijker / minder moeilijk. Voor een 100 is het al zoeken soms..
Sjapo aan de eigenaar om deze auto te rijden, weinig is er kapot in het filmpje dus lekker doorrijden en genieten en dingen vervangen als het echt nodig is.
Je doet je naam eer aan
Tegen welk onderhoud en wat is er vervangen ?
Deze Audi is niet slecht, het is puur achterstallig onderhoud.
De km stand is mogelijk omdat deze auto een probleem auto was vooral de electronica gaf veel problemen
En het werken aan deze auto is erg arbeidsintensief
Maar goed als het rijd heb je wel een krachtpatser (voor die tijd dan)
Als er niet al teveel elektrische storingen inzitten nu
Zal ik zeker lid worden van een Audi club als je er nog jaren in wilt rijden
Deze auto verdient een liefhebber
Ik krijg die achterlijke reclame ook steeds. Zit op mijn eigen laptop waar vrouwlief nooit op kijkt omdat ze liever de iPad gebruikt (vooral de mijne, als de hare leeg begint te raken), en qua lichaamsbeharing doe ik niet heel veel onder voor Tom Selleck
Je moet zo'n auto zien als: Voor 2000 euro koop je hem, repareer er voor 2000 euro aan, en dan rijd je niet slecht voor een auto van 4000 euro.
Verder mooie bolide, houdt hem origineel zou ik zeggen..
Iets minder vaak Googlen op kale poesjes, dan verdwijnt die reclame vanzelf
Verder is het een prima ding toch?
En misschien dat de eigenaar het wat ongelukkig verwoorde, maar het lijkt mij logisch dat je eerst de APK dingen aan pakt en vervolgens de rest, daar kun je prima een liefhebber om zijn.
Ben geen Audi fan, vind het geen mooi model, en inderdaad velgen en dakdragers zijn bleh.
Maar de commentaren hier zijn ongelooflijk. Stel azijnpissers. Een paar rubbers versleten, olielekkage op twee plaatsen, de remschijven wat oud... en iedereen roept al dat de eigenaar beter af is hem weg te doen?
Na dat onderhoud rijdt die auto weer super, onderdelenkosten zullen laag zijn. En zeer waarschijnlijk veel goedkoper en betrouwbaarder dan wat er tegenwoordig die VAG garages uitgeduwd wordt. Ik ken al meerdere mensen die hun Audi's (moderner dan deze) eruit gemikt hebben wegens extreme onderhoudskosten. En dat waren mensen die 10x modaal verdienen.
De zeikerds hier begrijpen er echt niets van. Ga lekker een driecilinder spaarwagentje rijden.
Een auto is rijp voor de sloop als het een niet-klassieker betreft waarbij de kosten van reparaties hoger zijn dan de aanschafprijs. En volgens mij is daarvan hier spraken. Mensen kopen vaak zulke auto's omdat ze voor weinig een grote auto willen rijden, niet omdat ze zo'n grote autoliefhebber zijn.
Verder de V8 altijd een mooi model gevonden, maar die velgen zijn wel erg lelijk, jammer.
Wat een flauwekul. Als een auto het waard is om te repareren dan is hij niet rijp voor de sloop. Sommige auto's hebben wat liefde en aandacht nodig. Hoeft hij niet meteen naar de schroot. Ik heb ook een BMW e30 gekocht om op te knappen. Zit inmiddels ook meer geld in dan de aanschafprijs, omdat ik dat er voor over heb. Als iedereen zoals jij denkt zullen er maar weinig old-/youngtimers overblijven.
deze velgen zijn mogelijk niet de originele, maar de V8 was wel met BBS'en geleverd
Om even op koud staal terug te komen, dit soort auto's belanden door de leeftijd en hoge onderhoudskosten vaak bij mensen die weinig aan onderhoud willen of kunnen uitgeven. Dat verklaart een hoop. Toch hoor ik van garagisten dat de Audi's uit de periode tot eind jaren '90 kwalitatief heel wat degelijker waren dan de huidige modellen.
Meeste is gewoon slijtage, draagarmrubbers en schokbrekers zijn na 2 ton en 23 jaar gewoon op, bij ieder merk.
Remschijven net zo en die kosten geen 1000 euro.
Die olie lekages zijn nu niet echt schokkend, oliedruksensor is eenvoudig te vervangen en dan blijft alleen het achter diff over waar een paar nieuwe keerringen in moeten, zijn gewoon verdroogt na 23!! jaar en veel stilstaan.
Motor is nog in prima staat, rookt niet en loopt prima.
Met een beetje TLC kan ie nog jaren mee.
En Toyota / Lexus adepten die liever een LS400 kopen; Die kunnen dezelfde mankementen vertonen, gewoon slijtage en kan je ook op leeglopen!
Als de eigenaar de genoemde punten laat vervangen, heb je een bijzondere en afwijkende auto. Een keer wat anders. Respect voor mensen die zoiets proberen. Kritiek is heel makkelijk te geven.
Ik denk dat de eigenaar veel rijplezier heeft en dat is iets wat we tegenwoordig weleens willen vergeten (cijfers enz zijn belangrijker geworden)
Gewoon naar een betrouwbare merkspecialist gaan voor de noodzakelijke reparaties. Betaal je niet de hoofdprijs en hebben vaak een betere kennis dan de gemiddelde dealer. Gewoon lekker doorrijden met deze luxe cruiser !
Enige wat tegen valt aan deze audi zijn de wielen en de schamele 250pk uit een 4.2 liter V8!
280 pk.
Maar sowieso is 280 pk uit een 4.2 prima voor die tijd, BMW perste toen 286 pk uit hun 4.0L V8 en Mercedes 320 pk uit hun 5.0 V8. Lexus haalde 245 pk uit een 4.0L.
Dat is onzin. Mijn Oudi heeft een 2.0-motor met slechts 90 pk, maar in het verkeer kom je echt niks te kort. Ze hebben destijds gekozen voor een soepele, rustig lopende motor voor lange ritten, niet voor een racemotor. De Japanners haalden toen al 100 pk uit een drieliter 1.0-motor. Dat kon ook en nog betrouwbaar en duurzaam ook. Het waren andere tijden en andere keuzes. Met goed onderhoud of een revisie kan deze V8 wellicht nog twee ton mee.
Zoals VSOP zegt: een Lexus of andere luxe superwagen uit die periode zou nu ook groot onderhoud nodig hebben, als dat jaren is uitgebleven. Een keer houdt het op. En bij zulke luxe wagens mag je dan je portemonnee trekken.
De Italianen bouwen Ferrari's, Lamborghini's, Maserati's, de Fransen bouwden de Citroën SM, CX en XM. Zeer geavanceerde en uitermate luxueuze superwagens. Maar als die niet of slecht zijn onderhouden kun je even goed je lol op.
Ik sluit me bij iedereen aan die azijn pist, we hebben het over een auto uit de jaren 90 en die nog maar een jaar in bezit is van deze 'liefhebber'. Veel auto's worden slecht onderhouden en als het wat gaat kosten moet die de deur uit.
Dit gebeurd bij alle merken, helaas is auto rijden duur.
Zelf rijdt ik een Audi 80 met een V6 motor, inmiddels ook bijna 2,5 ton op de klok.
Zie mijn review. Als je deze youngtimers goed onderhoud en respect hebt voor de techniek (rustig warm rijden en goede olie en brandstof) dan heb je weinig kosten en veel genot !
Ik wens deze man veel plezier, een roffel in de morgen is een dag zonder zorgen
Wel een verzinkte body.
http://www.autowereld.nl/audi/v8/3-6-quattro-101300-km-origineel-8416850/details .html
Het feit dat het handschrift en stempel bij iedere servicebeurt hetzelfde zijn doen me het ergste vrezen voor de werkelijke kilometerstand...
Beetje stapsgewijs aandacht aan besteden en de dingen vervangen die vervangen die dienen te worden.
Omdat ze niet zo gewild waren zijn ze behoorlijk zeldzaam, zelf heb ik er ook 5 staan, 1 originele NL auto met 469.000 km op de klok en 4 potentiele donors uit Duitsland.
Remschijven voor heb ik 3 jaar geleden in Duitsland gekocht voor 700,- dus die 1000,- is inderdaad wat overdreven.
De mijne ligt overigens op dit moment helemaal uit elkaar voor een volledige revisie, geschatte kosten rond de 30.000,- maar voor mij is 'ie dat waard, ook al zijn veel mensen het daar misschien niet mee eens.
Voor het meer dagelijkse vervoer heb ik dus wel een A4 2.5 turbodiesel. Ondanks de hogere wegenbelasting zo'n 5 keer goedkoper rijden dan met een V8 (en bovendien scheelt het maar 100,- per kwartaal...)
Voor de fun heb ik verder nog een S6 (C4) uit 1995 met 417000km maar ook origineel NL, wordt waarschijnlijk het volgende project :-)
Bijna alle onderdelen zijn specifiek voor de V8 ontworpen, de bouwkwaliteit is ook 10x beter dan die van de 44 modellen van Audi.
(en dat merk je vooral als hij uit elkaar moet...) ;-)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.