Zuinige Getz niet in Nederland

Hyundai Getz 1.5 CRDi i-Blue
Hyundai Getz 1.5 CRDi i-BlueHyundai Getz 1.5 CRDi i-BlueHyundai Getz 1.5 CRDi i-BlueHyundai Getz 1.5 CRDi i-BlueHyundai Getz 1.5 CRDi i-BlueHyundai Getz 1.5 CRDi i-BlueHyundai Getz 1.5 CRDi i-Blue
In navolging van een aantal andere merken komt Hyundai met een zuiniger versie van een compacte auto. Het betreft de Getz 1.5 CRDi i-Blue.
De 'groene' versie van de Getz heeft de beschikking over een 1,5-liter turbodiesel met 88 pk en een maximumkoppel van 215 Nm. Deze waarden komen overeen met de gewone versie, maar bij de i-Blue zijn de derde, vierde en vijfde versnelling langer. Bovendien heeft Hyundai het motormanagement aangepakt.
De CO2-uitstoot ligt op 109 gram per kilometer, bij een gemiddeld verbruik van 4,1 liter per 100 kilometer. De topsnelheid ligt wel iets lager: 167 kilometer per uur.
In België voldoet de Getz i-Blue aan de 115g-grens, waardoor de koper overheidskorting krijgt. Hij is bij onze zuiderburen beduidend goedkoper dan de concurrentie (Citroën C2 HDi, Seat Ibiza Ecomotive en Volkswagen Polo Bluemotion). Als u enthousiast bent geworden, dan volgt nu het slechte nieuws: de auto komt niet naar Nederland. Van z'n opvolger, de i20, komt wél een i-Blue versie naar ons land. Die krijgt ook een start-/stop-systeem en banden met een lage rolweerstand.

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.