Wiesmann ontketent GT MF4-CS

Wiesmann GT MF4-CS
Wiesmann GT MF4-CSWiesmann GT MF4-CSWiesmann GT MF4-CSWiesmann GT MF4-CSWiesmann GT MF4-CSWiesmann GT MF4-CS

Wiesmann staat bekend om z'n monsterlijk snelle creaties. Met de GT MF4 ClubSport bereikt de gekte voorlopig een hoogtepunt. 420 pk en een leeggewicht van 1.350 kilo beloven een spectaculaire circuitervaring.

Hij zat eraan te komen, maar nu kunnen we de Wiesmann GT MF4-CS in vol ornaat bewonderen. De 4,4-liter V8 uit de MF4-S levert nog steeds 420 pk en 400 Nm. Wel nam het gewicht iets af, van 1.370 naar 1.350 kilo. Via een 7-traps automaat met dubbele koppeling gaat al het vermogen naar de achterwielen. Daardoor is de CS goed voor een sprint van 0-100 in 4,4 seconden en een top van 293 km/h. Belangrijker is echter dat de auto volledig op circuitgebruik wordt gericht. Er is dus ingezet op een stijver chassis en meer aerodynamische downforce. Daarmee belooft Wiesmann een hardcore circuitauto te hebben gebouwd die daarnaast gewoon over de weg naar het circuit gereden mag worden. Uiteraard is alles aan de ClubSport in te stellen, denk daarbij aan wielstand en de hardheid van de demping. Zaken als een rolkooi en ultrakleverig racerubber behoren ook tot de mogelijkheden.

Wel zin in een Duits verzetje? Dan moet je snel zijn want er worden maar 25 ClubSports gebouwd. Direct na z'n première gaat de auto op tournee langs geselecteerde Wiesmann centra in Duitsland, Luxemburg en Zwitserland. Oh ja, de kale prijs bedraagt € 193.193.

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.