AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Vuurwerk van Marcos
Op de Motorshow in Birmingham laat Marcos de nieuwe TSO zien. Het recept: een licht wagengewicht en een grote motor. Dat betekent vuurwerk.
Marcos wilde dat het nieuwe model optimaal zou profiteren van de ervaring die het merk op het circuit heeft opgedaan. Toch moest de nieuwe TSO ook gemakkelijk te rijden en betrouwbaar zijn.
Voor de motor is gewinkeld bij General Motors. Daar viel het oog op de 5,7-liter V8 die ook in de Corvette wordt gebruikt. Tel daarbij op dat de TSO 1.090 kilo op de schaal brengt en het karakter van de auto laat zich raden.
Marcos denkt dat de topsnelheid zo rond de 300 km/u ligt, de sprint van 0 naar 100 km/h gaat in 4 seconden en de 160 is in 9 seconden bereikt.
Het ontwerp van de Marcos TSO borduurt voort op dat van de andere modellen van het merk. Voor de lijnen van de auto is Damian McTaggart verantwoordelijk. Hij tekende eerder de TVR's Tuscan, Cerbera en T350. De TSO wordt leverbaar met een 350 pk motor en met een 400 pk versie. Dan gaat de Marcos als TSO R/T door het leven.
Marcos denkt dat de topsnelheid zo rond de 300 km/u ligt, de sprint van 0 naar 100 km/h gaat in 4 seconden en de 160 is in 9 seconden bereikt.
Het ontwerp van de Marcos TSO borduurt voort op dat van de andere modellen van het merk. Voor de lijnen van de auto is Damian McTaggart verantwoordelijk. Hij tekende eerder de TVR's Tuscan, Cerbera en T350. De TSO wordt leverbaar met een 350 pk motor en met een 400 pk versie. Dan gaat de Marcos als TSO R/T door het leven.
Plaats een reactie