Volkswagen ID Buzz Cargo: nu ook met GTX-aandrijflijn én als goedkopere instapper

Dubbele uitbreiding

Volkswagen ID Buzz Cargo

Volkswagen past het leveringsgamma van de elektrische ID Buzz Cargo in korte tijd voor de tweede keer aan. Ditmaal maakt de elektrische bedrijfswagen kennis met een voor de bus volledig nieuwe aandrijflijn die de vanafprijs omlaag brengt.

Tot op heden was de Volkswagen ID Buzz Cargo - de bestel- en dus bedrijfswagenversie van de ID Buzz - er enkel met 79-kWh accu en 286 pk sterke elektromotor op de achteras. Die werd in augustus geïntroduceerd en verving toen de combinatie van een 77-kWh accu en een 204 pk sterk elektrohart. Vanaf nu is de ID Buzz Cargo leverbaar met meer dan slechts één aandrijflijn. Er komt  een bescheidener gemotoriseerde variant bij en dat levert de elektrische bedrijfswagen een lager prijskaartje op.

De Volkswagen ID Buzz Cargo is er vanaf nu eveneens met een 59-kWh accu in combinatie met een  elektromotor van 170 pk. Het lijkt te gaan om een tijdelijke en enkel als Economy Business leverbare versie. De nieuwe instapper kost €39.990 en is daarmee zo'n vier mille voordeliger dan een gelijk uitgevoerde ID Buzz Cargo met 79-kWh accu en 286 pk krachtig elektrohart. De elektrische actieradius is met 334 kilometer uiteraard kleiner dan dat van het model met 79 kWh aan opslagcapaciteit (455 kilometer).

Maar er is meer motornieuws. De Volkswagen ID Buzz Cargo is er vanaf nu ook met twee samen 340 pk sterke elektromotoren en dus met 4Motion-vierwielaandrijving. Die krachtbronnen halen hun energie uit de 79-kWh accu. Inderdaad: feitelijk is dit de aandrijflijn die Volkswagen in de 'sportieve' GTX-uitvoering van de ID Buzz levert. Hij schopt het tot een bereik van 427 kilometer en mag tot 1.800 kilo trekken. Hij is er vanaf €49.990.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (36)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.