Toyota Land Cruiser WLTP-goedgekeurd
Geslaagd, maar wel duurder
De overgang naar de verplichte, meer realistische WLTP-cyclus en de bijbehorende Real Driving Emissions-test (hier lees je er alles over) is de laatste maanden hét grote thema in autoland. Motorversies en zelfs complete modellen worden tijdelijk of voorgoed geschrapt, terwijl andere door de toegenomen theoretische CO2-uitstoot stevig in prijs gestegen zijn in een land als Nederland.
Dat doet het ergste vrezen voor terreinbeul Toyota Land Cruiser, maar Toyota zegt alles onder controle te hebben. De vorig jaar gefacelifte alleskunner is volgens z'n makers namelijk met vlag en wimpel door de nieuwe test gekomen en voldoet dus aan de Euro 6.2-emissienorm. Toch wordt ook deze auto duurder. Werd de vanafprijs op geel kenteken vorig jaar nog vastgesteld op €69.575, nu moet je minimaal €75.995 meebrengen voor een Land Cruiser met een achterbank. In dat geval staat de behoorlijk eenvoudige en handgeschakelde driedeursversie klaar die eerder in 'Back to Basics' schitterde. De langere vijfdeursversie kost minimaal €80.195 en wie een zevenzitter wil, is minstens €95.995 kwijt. In dat geval is er wel meteen sprake van een luxere Challenger-utvoering. De duurste Land Cruiser is de 2.8 D-4D Executive automaat, die voor €112.995 te boek staat.
Had je deze auto's al gezien?

Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D VX / Navigatie / Camera / N.A.P.
- 2005
- 287.705 km

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D-F Grijs kenteken - Grijs metallic
- 2021
- 151.582 km

Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D Executive HR Window Van | Trekhaak 3.500Kg trekken | Navigatie | Reservewiel | Treeplanken | MEENEEMPRIJS!! |
- 2004
- 383.064 km