We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
De verkoop van de Tesla Roadster is inmiddels in volle gang. In 2012 komt de Model S er bij en daarna is het de beurt aan een auto in het segment van de BMW 3-serie.
Tesla geldt als pionier op het gebied van elektrische auto's. Na de roadster is het rond de helft van 2012 de beurt aan de Model S, een zevenzits hatchback. In Amerika moet die auto rond de 50.000 dollar gaan kosten. In een interview met Autocar meldt Tesla CEO Elon Musk dat er voor deze auto al 2.000 aanbetalingen binnen zijn van 5.000 dollar. In de loop van de tijd moeten minimaal twee afgeleiden komen van deze auto; Musk noemt met name een crossover en een coupé. De Model S moet goed zijn voor een productieaantal van 30.000 tot 40.000 per jaar.
In 2015 wordt het programma van Tesla uitgebreid met een model onder de Model S. Dat wordt de elektrische concurrent van de BMW 3-serie. Voor die auto wordt een prijs genoemd van 30.000 dollar. Samen met afgeleide modellen moet die het productietotaal van Tesla op 200.000 stuks per jaar kunnen brengen.