AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Suzuki: Alto en Splash nog zuiniger
16
Suzuki denkt met behulp van een op Genève geïntroduceerd start-stop-systeem zowel de Splash als de Alto BPM-vrij te krijgen.
Nu is dat voor de Alto niet zo'n prestatie: het normale model stoot slechts 103 gram per kilometer uit, bij een benzineauto al genoeg voor het gunstigste belastingtarief. Met aanpassingen denkt Suzuki de auto naar 95 gram/km te krijgen. Voor de instap-Splash met 1.0-litermotor kan het wel schelen: na de aanpassingen wil Suzuki een uitstoot van 109 gram bereiken. Net genoeg om de auto BPM-vrij te krijgen en dat scheelt toch weer op de nieuwprijs.